Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suurin ero taitaa olla juurinkin nuo radiajarrut.Onko 12r malleissa -03 ja -05 suuriakin eroja? Jarrut/iskarit näkyy ainakin edestä menneet uusiksi..
Jos sinulla on minivilkut takana niin voi olla hankalampi juttu. Itse kiinnitän nimittäin vilkun varteen, siitä sitten sama remmi eteenpäin ja rungon raosta läpi takaisin kiinni kassiin. Tässä jotain kuvia mitä nyt matkoilla on tullu otettua. Ei mitään lähikuvia kuitenkaan:Sjobbe, sinullahan on nuo Vanuccin satulalaukut, tilasin sellaiset mutten tajua yhtään miten ne kiinnitetään 12R:ään.
Neuvoja kaivataan, kiitos
sjobbe. tuota sun tusinaa kuolaan noissa kuvissa. onjust sellainen erittäin hyvä aihio rottapyöräksi että... hehiö siis tosi upee tollasena just. mielestäni tusinan huipentuma. aivan mahtava. komio. kokomusta ja vakiokäyrästöllä. pliis. älä vain tee sille mitään. on niin nätti. radiaalijarrut. vielä kun vaihat radiaali kahvan eteen, niin ei paremmasta väliä. nissin 19mm. sellainen on mulla. voi helevata.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
KooTee: teetin maanantaina 24tkm huollon Viaberilla. Tässä kuva kuitsita. HUOM! Jarruille (tein itse) ja ilmafilttereille ei ole tehty mitään. Myös dynoajo ja säätötyö on extraa eivätkä siis kuulu 24tkm huoltoon. Tuosta ehkä saat hieman käsitystä summista kuitenkin.
PS. huonoja kokemuksia Frank Nymanista (katso kuitin selostus)
tuo just hyvä virittelykonsti tuo, ettei turhaan vaihda toimivia osia tai ehjiä, vain sellaisia voi vaihtaa tai lisätä, joista on oikeasti hyötyä ajessa tai muutoin prätkää käytettäessä. ne minivilkut eivät erotu päivänvalossa käytännössä juuri ollenkaan. sitä taas en tiiä, että mikä hyöty on xenoneista vrt. vakiovaloihin? nehän pitäisi lisäksi muutoskatsastaa tietääkseni.Kiitos![]()
Pyörä on päältäpäin lähes vakio. Ainoastaan etuplexi, ketjusuoja ja äänenvaimennin vaihdettu. Pyörässä on myös 6000k xenonit mutta eivät näy kun mopo ei kuvissa ole käynnissä.
Pinnan alta löytyy PC3USB, speedohealer ja hälytin.
Vilkkuja, lokaria tms perinteistä en ole lähtenyt muuttamaan kun niitä silpovat kaikki eikä siitä edes hyödy mitään. Kaikki muutokset jotka olen tehnyt saa poistettua ja pyörän palautettua alkuperäiseksi, jälkeä jättämättä.
Eikö kukaan ole piristäny 12r:ää muutenkuin putkivirillä.Mut miten on, onko kukaan teistä laittanut suurempaa lohkoa, virinokkia tai toisenlaista kampuraa pyörään lisätehojen toivossa? ja jos on, niin miltä tuntuu ajossa?
On monikin ja jokunen on tainnu jopa tähänkin ketjuun kirjottaa. Ainakin turbotettuja on sekä stroukattujakin isolohkoja. Rispekt.Eikö kukaan ole piristäny 12r:ää muutenkuin putkivirillä.Mut miten on, onko kukaan teistä laittanut suurempaa lohkoa, virinokkia tai toisenlaista kampuraa pyörään lisätehojen toivossa? ja jos on, niin miltä tuntuu ajossa?
jos kyse oli air sucks valvesta eli suctioni, niin se on läppäventtiili joka päästää ilmaputsarin kautta raikkaampaa ilimaa sylinterikannen pakokanavien kautta pakoputkistoon ja nk. jälkipolttaa pakokaasuja. son näitä nykyvehkeitten painolasteja se systeemi. vähän sama ku 2-t moottoreien imupuolen läppäventtilikki.Kysymystä tietäville (bata, jal ja muut). Oon tässä muutaman päivän touhunnut 12r:n ison huollon parissa, kilsoja siis 58 tkm. Jarrunesteet ja palat vaihdettu, venttiilit säädetty - palojakin joutui vaihtamaan, ne linkun viis nippaa rasvattu, BMC-filtterit öljytty etc.
Mutta mutta, synkronoin myös nuo ruiskurungot keskenään - about 1000 rpm kohilla. Samanaikaisesti oli FMI 1.4 mittari kiinni ja mittasin että seokset kohillaan. Mittauksen ajaksi olin irroittanut motin päällä olevan vacuum switch valven, ja tukkinut ylimääräiset reiät koneessa, ja painekotelossa. Omasta mielestäni sain rungot hienosti keskenään synkrooniin ja fmikin näytti kahta vihreää valoa, eli seoskin sopiva.
Kun sitten laitoin osat kasaan ja tämän vacuum s. valven kiinni, niin koeajon aikana FMI näytti seosten tyhjäkäynnillä paikallaan selvästi laihentuneen.....isommilla kierroksilla seokset kyllä ihan kohillaan. Siis mitähän ihmettä tässä tyhjäkäynnin säädöissä nyt tapahtuiOon vähän ymmällään. Pitääkös mun nyt sitten tukkia tämä vacuum switch valve (josta menee letkut kahelle keskimmäiselle ruskirungolle) vai mitä tehtäväksi ? Ja mikäs tämän vacuum switch valven perimmäinen tehtävä on....ilmeisesti tasaa nopsassa ajossa paineet koneen ja painekotelon välillä, mutta miten nämä kaksi letkua keskimmäisille ruiskurungoille
?![]()
Jälkikäteen tehty huomio: Tai ohjekirjan mukaan nimenomaan on auki pienillä kierroksilla, kun ilmanpainekotelossa ei ole painetta ja sulkeutuu nopsalla ajolla, kun on painetta.....nyt en ymmärrä yhtään mittään.....mihin hemmettii tätä tarvitaan ees pienillä kierroksilla/paineilla![]()
Tarttis taas mennä tuonne sateeseen ihmettelemään, joten kaikki tieto paikallaan : )
kapsu
Hups. luulin tuossa aiemmin, että tämä oli air suction valve, mutta tarkistin vielä huoltoopuksesta, ja se on vacuum switch valve...siitä siis muokkaukset
joo, siis KCA eli kawasaki clean air taitaa ollakin tämä vanha tuttu, joka oli vain jollain mulle uudella nimellä; vacuum switch valve.No niin, lisäselitystä tähän:
Air Suction Valve näyttää 12r:n huoltokirjan mukaan olevan ne läpät siinä venttiilikannen päällä (siis jotka normaalisti tukitaan Muzzyn Block Off Plateilla). Se sijaan Vacuum Switch Valve on se putkihässäkkä samaisen venttiilikannen päällä, josta lähtee siis paksut letkut tähän Air Suction Valveen ja edelleen imuilmaan ottoon ja kahteen ruiskurunkoon. Oman käsitykseni mukaan tämä ohekirjan mukainen Vacuum Switch Valve on juuri se mistä te puhutte KCA:na.
Kuva tästä härpäkkeestä täällä (kts. kohta 12...siis tekstin 6. kuva): http://www.zx-12r.org/Motorcy....dex.htm
Elikkä mitenkä olet tukkinut noi letkutOotko yhdistänyt nämä kaksi venttiilikopasta tulevaa letku pelkästään keskenään ja tukkinut kaikki muut letkunpaikat - siis reiän (imuilman)painekotelossa ja reiät kahdessa keskimmäisessä kaasarirungossa![]()
![]()
Mä yritin selailla 12r.orgia, mutten oikeen päässyt vieläkään selvyyteen mitä pitää tehä....
tee-se-itse-asentaja-kapsu
Ps. Ai niin, 12r:n suurta huoltoa on kestänyt vasta 4 täyttä päivää, huh ! jos siis viaber laskuttaa yhden päivän työstä, niin älkää ihmetelkö, se on vähän ; )