• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-12R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjobbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
joo mun säädettiin kans espoossa dyno mightillä tiistaina ja tosi tyytyväinen olen..tasainen alhaalta asti ja hyvin löysivät paukkuja irti..oli jotain 182 takasesta..micronin putkella ja asian mukaisilla filttereillä..melkein vieressä on motoville jossa pyörä oli laitettavana..on hyvin tietoa ja taitoa näistä kaksipyöräisistä ja muutaman tusinan on itsekkin omistanut joilla on kadulla ja radalla päästelly..
motoville on mielestäni pääkaupunkiseudun paras zx12r, zx6r, zx10r ym. sporttikawojen ja kaikkien kawojen asiantuntija. ville on ajanut itse kilpaa kawasakeilla radoilla ja voittanut mm. sm 200 mailin endurancen vuonna 2004 ja olisi voittanut ylivoimaisesti 2003, mutta bensa loppui viimeisillä kierroksillaan kawasta. on villellä ollut jokunen tusinakin ja ne ovat olleet hienosti säädettyjä ja höystettyjä,, yhdellä sellaisella ajanutkin kun kaveri osti sen villeltä aikanaan.

toki on muitakin hyvin osaavia ja päteviä kawahuoltajia pks. mm. jv-motorsports.

Sarjaa tyhmiä kysymyksiä. Mitäs jäähdytinnestettä ootte käyttäneet? Käykö ihan perus jäähdytinneste, jota käytetään esim. autoissa?

Niin ja delvac mx 15w-40 oli sitä kunnon tavaraa, jota ootte käyttäneet?

Ihan perus jäähdytysnestettä .

delvac mx 15w-40
062802moto_prv.gif

Mä taas pohdiskelen öljyjen kanssa. Kytkin tuppasi luistamaan Shellin täyssynteettisten kanssa ja nyt jos kokeilis Motulin 5100 vai pitääkö sitä kanssa hyppää Delvaccii
biggrin.gif

Mä meen huomenna vaihtamaan kans öljyt... Pitää käyttää tosin oman firman tuotteita, eli Teboilia koneeseen... Täyttää kaikki luokitukset mitä valmistaja on koneelle asettenut..

On kivaa hommaa tuo huolto. Eilen meni 3 tuntia ennen kun pääsin venttiilikoppaan käsiksi, tänään tiedossa seuraavaa: venttiilien säätö, putkiston laitto, jäähdyttimen laitto, öljyn vaihto, suodattimien vaihto, PC3 asennus, ja katteet takaisin..

9 tuntia oon suunnitellut että siihen menee aikaa..
biggrin.gif

On kivaa hommaa tuo huolto. Eilen meni 3 tuntia ennen kun pääsin venttiilikoppaan käsiksi, tänään tiedossa seuraavaa: venttiilien säätö, putkiston laitto, jäähdyttimen laitto, öljyn vaihto, suodattimien vaihto, PC3 asennus, ja katteet takaisin..

9 tuntia oon suunnitellut että siihen menee aikaa..
biggrin.gif
Mä vaihdoin eilen tulpat ja samalla paikalle meni uudet pultit ja tiivarit venakoppaan ja muzzy lätkät kleenin tilalle. Brocksin kytkinjousetki sain paikoilleen.

Tänään delvacit sisään ja renkaan laakerit vaihtoon. Sit ootellaan putkee että sais laitettua läjää pöyrä.

Näin se homma taas etenee, kevään parhaat ajokelit ja oikean etupumpun stefa alko kusee öljyä tosissaan...
sad_orig.gif

Löytyykö noihin tarvike stefoja ja jos niin kannaattaako laittaa?

No niin, nyt on melkein kaikki paikalla, katteet ja eräs sähköosa vielä niin sitten pitäsi olla homma hoidossa. Venttiilitkin säädin, ainakin omasta mielestä, saas nähdä miten toimii.. Putken laitoin paikalle, öljyt, tulpat ja j.neste, kyllä piti kivaa metakkaa kun käynnistin pyörän. Sain hymyn suunpieleen.

Mites muuten, miksei voi eri värisiä j.nesteitä sekottaa?? En saanut kokonaan tyhjäksi järjestelmää, joten sinne jäi vihreetä litkua..

Oli muuten melkein kaikki ventiiliin välit 0,15, rakotulkki meni
silleen tiukasti väliin, ja 0,20 ei enää mennyt.

Niin ja Delvacit tietenkin
biggrin.gif

Urpoilin tänään ja hätilin. Hirvee haluu oli ottaa mopo liikenteeseen. Eikun tallille ja avaimet ja naksnaks.. Akku oli uusi ja latailtu , mutta lepojännite näytti 7,5 V. No viksuna miehenä kun aloin hermostumaan, vetäsin startterilla käyntiin ja läkshän se. Mutta sammu melkein heti ja virrat häviskin kokonaan. Mikähän mahto palaa? (tyhmästä päästä kärsii lompakko
withstupid.gif
kaboom.gif
) Eli laitoin plussan siihen akun kotelon napaan ja miinuksen akun miinuksen. Joo, tiedetään, olen ruudinkeksijä...Tarviskin vähän tietoa, että mistä vikaa lähtis etsimään ja jos joku osais vähän sanoa hintakustannuksia..

^Kannattaa alottaa kattomalla sulakkeet, pääsulake on muistaakseni siellä akkukotelossa eli joudut kaivaan sen ulos.

Sitte akkua vaihtaan jollei ota latausta vastaan.. Pahimmassa tapauksessa on ECU ottanu kipiää ja sitte alkoki hinnat pompsahdella.

e: panovihre holopainen

just kuten JaL3 sanoi. sitten vielä kannattaa tsekata ne tankin tuhkakupin alla kumen alla olevat tavalliset sulakkeet, jollei pääsulake olekaan mennyt. mulla tuo perskärryn takavalohässäkkä kun oli palanut polttimon ja vaihdoin sen uuteen, niin kärväytti siitä kerran yhden sulakkeen tusinasta, ei startannut eikä tullut valot muistaakseni mihinkään. oli yks sulake niistä muutamasta kärvähtänyt.

pitää tutkia missä kärryn piuhoissa on oikkaria tms.

Morjes!

Kysymys tähän väliin.

Onko kokemuksia kuinka paljon vaikuttaa keulan pudotus?

Mielessä olisi sellainen 5-10mm pudotus.

Tuommonen miitti ois kyllä hyvä homma.
smile_org.gif
Tuli siinä oltua vappuajelulla&kokoontumisajoissa nii edustin ainoana varmasti tätä kawasakin mallia.
tounge.gif
Pyöriä oli kuitenkin montasataa.

Back