• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-12R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjobbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Fiilistelin tätä pätkää kotonaKliks
Tuli vaan mieleen, että mitäköhän pojat ovat tehneet tuolle pyörälle?.. Tarviisi saada oma vastaavalle tasolle
033102beer_1_prv.gif
bowdown.gif

Nyt kun olen ajellut enemmän niin täytyy sanoa että säätö on ihan pielessä alle 4000rpm. Se ei ole ollut noin huono aikaisemmin. Tasan 2500rpm kohdalla nykäsee yllättäväsi ja tehokkaasti eteenpäin... Eli osuu usein niin että keskellä risteystä punaisten jälkeen kääntyessä nykäsee melkeempä vaarallisesi eteenpäin.

Eli kyse on tästä alueesti: kuva

Minkäslaisia arvoja teillä on tuossa?

Edit: yli 4000 vetää ja puskee paremmin kuin koskaan. Ongelma on siis vain kuvaan merkityllä alueella.

Omassa 12R-03 oli samankaltainen nykäisy n.2500rpm .
Yosimura kokoputki , k&n, 17 eturatas .
Vaihdoin eturattaan 18 piikiseen , eli alkuperäiset välitykset .

Ei enää nykäise
nixweiss.gif

No mullakin on piikkiä pienempi eturatas. Syy on silti kone eikä ratas. Se että on pieni ratas voimistaa nykäisyä mutta ei aiheuta sitä.

No mullakin on piikkiä pienempi eturatas. Syy on silti kone eikä ratas. Se että on pieni ratas voimistaa nykäisyä mutta ei aiheuta sitä.
juu ei rattaissa vika ole vaan moottorin säädöissä, omakin kyllä herää siinä 3500rpm paikkeilla, mutta ei mitenkään häiritsevästi... tulee lisää potkua vain. Olisi kiva päästä koittamaan onko pyöräsi "nykäisy" erilainen vai onko sulla vain herkempi "perse"
confused_orig.gif
=)

Piti herätellä talviunilta mutta akku oikkarissa niin aattelin että ehin fiksailee pakosarjaa kun pikkasen vuoti viimekesänä.

No sarja irti ja kaskummaa on noin 10 kohtaa halki ja puolestavälistä poikki
biggrin.gif

Ei kellää olis tarjota aftermarket pakosarjaa vaikka Muzzy tekelettä tai jotain muuta tai vaikka koko putkee...

Piti herätellä talviunilta mutta akku oikkarissa niin aattelin että ehin fiksailee pakosarjaa kun pikkasen vuoti viimekesänä.

No sarja irti ja kaskummaa on noin 10 kohtaa halki ja puolestavälistä poikki
biggrin.gif

Ei kellää olis tarjota aftermarket pakosarjaa vaikka Muzzy tekelettä tai jotain muuta tai vaikka koko putkee...
Ei muuta löydy ylimääräisenä kuin orkkis käyrästö...
Mut eihän noi hirveitä maksa noi putkistot, jos et kuitenkaan vaimentajaa tarvitse...

Noniin, pyörä dynotettu! Dynotuksen teki Dyno-Might. En ole vielä päässyt pyörää kokeilemaan (yllättävän lumisateen takia) mutta toiminta ja laitteisto dyno-mightillä on esimerkillistä! Voin suositella kaikille.

Tässä käppyrää:

Edit: vääntökäyrä näyttää pahalta tossa 3 - 4krpm mutta pitää muistaa että skaala alkaa arvosta 75 eikä 0, eli kuoppa ei ole niin paha kuin miltä näyttää. On muuten aika tarkelleen samat lukemat kun mitä tehdas ilmoittaa koneelta: bikez
Mitä Kawan dynotus maksoi? Ajattelin itsekin viedä dynoon ja säädettäväksi, kunhan saan tuon PC:n vaan asennettua.

Noniin, pyörä dynotettu! Dynotuksen teki Dyno-Might. En ole vielä päässyt pyörää kokeilemaan (yllättävän lumisateen takia) mutta toiminta ja laitteisto dyno-mightillä on esimerkillistä! Voin suositella kaikille.

Tässä käppyrää:

Edit: vääntökäyrä näyttää pahalta tossa 3 - 4krpm mutta pitää muistaa että skaala alkaa arvosta 75 eikä 0, eli kuoppa ei ole niin paha kuin miltä näyttää. On muuten aika tarkelleen samat lukemat kun mitä tehdas ilmoittaa koneelta: bikez
Mitä Kawan dynotus maksoi? Ajattelin itsekin viedä dynoon ja säädettäväksi, kunhan saan tuon PC:n vaan asennettua.
330e

joo mun säädettiin kans espoossa dyno mightillä tiistaina ja tosi tyytyväinen olen..tasainen alhaalta asti ja hyvin löysivät paukkuja irti..oli jotain 182 takasesta..micronin putkella ja asian mukaisilla filttereillä..melkein vieressä on motoville jossa pyörä oli laitettavana..on hyvin tietoa ja taitoa näistä kaksipyöräisistä ja muutaman tusinan on itsekkin omistanut joilla on kadulla ja radalla päästelly..

joo mun säädettiin kans espoossa dyno mightillä tiistaina ja tosi tyytyväinen olen..tasainen alhaalta asti ja hyvin löysivät paukkuja irti..oli jotain 182 takasesta..micronin putkella ja asian mukaisilla filttereillä..melkein vieressä on motoville jossa pyörä oli laitettavana..on hyvin tietoa ja taitoa näistä kaksipyöräisistä ja muutaman tusinan on itsekkin omistanut joilla on kadulla ja radalla päästelly..
Saatko viimeisen vedon skannattua? Ois kiva verrata käyrien muotoa...

Paljonko on noussut 12R-miesten vakuutusmaksut eripuolilla suomea?

Täällä kainuun puolessa tyrkkää semmosta 10-15% korotusta perusmaksuun.. Tuli laput ja ihmettelin että mitä v....a? Bonukset on noussut 10 pinnaa, mutta viivan alla on suuremmat summat kuin vuosi sitten... Vakuutus kausi kikkailuineen on identtinen viime kauteen?? No, selvisihän se kun noita uusia vakuutuskirjoja katteli.. Liikenteen ja kaskon perushinta on noussut yhteensä yli 200€..
mad.gif

Tapiolasta tuli tämä käden ojennus motoristille..

Tein tuossa jokin aika sitten tarjouspyyntö kierroksen ja ihmettelin, että kuinka tapiola on niin paljon edullisempi muita.. Oletin tietysti että taksat on vuoden 2008 tasolla, no selvisi sekin..

sjobbe:voin yrittää sitä käyrää tänne laittaa vaik en ole varma onnistuuko..eli valokuva lapusta ja tänne siirto vai miten se menee..olen huono tään koneen kans..poke sivut löytyy helposti..:D..mut yritän illalla kun kotiin ehtii

joo ei tarvinnu kuvaa laittaa kun vääntö käyrää vertailin..ovat kyl aika identtiset keskenään..aavistuksen enemmän sukeltaa tuol 3-4 välis kun mulla mut mun käyrä taas käy matalammalla tuolla 5-6 tonnin välissä muuten menevät ihan samoin..max power 182,6...max torgue 134,85..mun lukemat..ihan hyvä tuo on ajaa vaik ei viimeisen päälle ole päässy testailee..tahtoo vain sutia noilla pienemmillä vaihteilla ..kylmää ja likaista on vielä tuo lemminkäisen tuote..

Back