• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
10R lähtee toivottavasti kesällä levittämään paheksuntaa rankalla kaasulla "uuden" moottorin kanssa pitkästä aikaa ,ellen sitten siirry eläkkeelle näistä ajotottumuksista.

Tuli ongelmia ostamani vm.04 10 kawan kanssa, fi valo palaa (saattaa sammua hetkeksi)ja pyörä nykii ja röpöttää 4000-5000 kierroksen välissä,hyvä ettei pyörä pudonnut pukilta,pyörässä on akran koko putki ei pc:tä lampda anturi ja pakoputken läppä poistettu,pyörässä on varmaan ollut pc mutta se ei tullut mopon mukana.kaipaako pyörä pcommanderia vai viittaako toi nykiminen oikeeseen vikaan.

Eipä siinä lambaadaa ole. Läppä on vakio putkessa, joten ei siinä sitä silloin ole, jos kokoputkisto on vaihdettu. Jos läppää säätävä servo on poistettu (löytyy kyytiläisen jakkaran alta), eikä mitään vastuksia ole värkätty johtoihin, niin silloin ainakin antaa tuota F1 valoa. Commanderin ja säädön se kuitenkin vaatii, että toimii kunnolla, tuon puutteesta voi johtua nykiminen.

Mites 10R-porukalla on tollanen Gipro/ATre-rajoittimenpoistaja toiminut?? Kannattaako investoida? Oon ymmärtänyt et antaa pienemmillä vaihteilla täydet tehot ja poistaa nopeudenrajoittimen. Kulkeeko yhtään kovempaa ilman rajoittajaa on toinen asia  
smile_org.gif

Mutta kokemuksia ko.laitteesta jos jollain on niin mukava olis tietää. Guukkelilla aikas vähän mitään löytyi.

Heivaa ne toisio läpät mäkeen, pitäs olla sama vaikutus kuin nuilla Gipro/Atre härpäkkeillä. Lisää juttua löytyy www.zx-10r.net Kannattaa sitten juuri oikean kokoinen ristipää siihen hommata. On nimittäin aika tiukassa, kun ovat liiman kans kiinni laittaneet tehtaalla.

Nyt pelaa paremmin kun kävin sadannen kerran johtosarjat läpi,yksi johto oli irti liittimestä
idea3.gif
vian määritys on aika työlästä kun kyseessä on kolari mopo eikä muusta historiasta ole mitään tietoa,taas päästiin eteenpäin.

Heivaa ne toisio läpät mäkeen, pitäs olla sama vaikutus kuin nuilla Gipro/Atre härpäkkeillä. Lisää juttua löytyy www.zx-10r.net   Kannattaa sitten juuri oikean kokoinen ristipää siihen hommata. On nimittäin aika tiukassa, kun ovat liiman kans kiinni laittaneet tehtaalla.
Ihan intuitiivisesti väittäisin, että pyörän käytökseen vaikutetaan myös sytkäennakoilla eikä pelkästään niillä apukaasuläpillä ja pakoputkenläpällä.

Tietty halvempaa ottaa pois osia kuin lisätä niitä.

Heivaa ne toisio läpät mäkeen, pitäs olla sama vaikutus kuin nuilla Gipro/Atre härpäkkeillä. Lisää juttua löytyy www.zx-10r.net   Kannattaa sitten juuri oikean kokoinen ristipää siihen hommata. On nimittäin aika tiukassa, kun ovat liiman kans kiinni laittaneet tehtaalla.
Jeps, näin olen itsekin antanut itseni ymmärtää. 04-05 pitäisi lähteä aika kivuttomasti, mutta seuraavassa modelissa sitten onkin niin tiukassa että juttujen mukaan usko loppuu, ennen kuin läpät lähtevät irti
biggrin.gif

Oliko jopa niin, että 04-05 näiden kiinnipysymistä ei ole liimalla avustettu ollenkaan, eli ruuvit irti ja läpät veks. Jos haluais optimaalisen virtauksen, niin olis hyvä saada ne akselinpätkätkin sieltä veks, siis ne mihin läpät tulevat kiinni. Mutta jos nämäkin poistaa, niin punavalo syttyy.. Eipä noi hirveetä ahdista, mutta jos haluaa ne vihoviimeisetkin virtauksien parantamiset mukaan, niin jotain vois noillekin keksiä.

Mulla oli tarkoitus talven aikana nämä poistaa, mutta jäi sitten vaiheeseen.. pitää katsoa kesemmällä jos jaksaisi.

- P

Onkos tuolla mitään väliä, minkämerkkistä jäähdytinnestettä pyörään laittelee? Vihreää on nytkin joten samanväristä varmaankin laitetaan 50/50 seoksella?

Merkillähän ei ole väliä. Saman väristä kun pistää, niin ei ainakaan tuu ongelmia. Huom. Punasta ei saa sotkea muitten sekaan, tulee puuroa nesteestä.

Veikkaan ettei ainakaan paljoa enempää tarvitse maksaa 08-09 mallista. Olisiko syksyllä ollut parhaimmillaan 12500e hintalapussa.

Itse uskon jarrujen paranevan (aika pitkälti netistä lukemieni kokemusten pohjalta) ja annan itse paremman palautteen ensi keväänä/kesällä kun olen päässyt testaamaan.
Itse itseäni lainaten, sano.

Nyt on vähän toista sataa kilsaa takana huumaa ja täytyy jo tällä tuntumalla kehua Nissinien + teräspunosletkujen tuomaa jarrutuntumaa.

Orkkis jarruilla jouduin pitämään kahvan säädöt tapissa (mahd. kaukana clipareista), että sain jonkunlaisen tuntuman ja puristusvoiman etujarruille.

Nyt uudella kokoonpanolla säätö on kolmosmerkin kohdalla(puoli väli) ja kahva liikkuu maksimissaan n.2-3cm ja muuttuu "täysin" kovaksi. Liike siis huomattavasti pienempi ja voimaa ei tarvitse käyttää juuri ollenkaan, että puree pirun hyvin.

Noh radalla sen sitten lopulta huomaa, että toimiiko sielläkin kun jarrut saavat kunnolla lämpöä. Testit jatkuu kyllä kadullakin, kunhan saavat nuo hiekat siivottua niin uskaltaa kunnolla runtata jarrulle  
smile_org.gif

Tähän mennessä, worth of every Canadian pennies!

edit. kuva

8143010478559192196orig.jpg

Itse uskon jarrujen paranevan (aika pitkälti netistä lukemieni kokemusten pohjalta) ja annan itse paremman palautteen ensi keväänä/kesällä kun olen päässyt testaamaan.
Itse itseäni lainaten, sano.

Nyt on vähän toista sataa kilsaa takana huumaa ja täytyy jo tällä tuntumalla kehua Nissinien + teräspunosletkujen tuomaa jarrutuntumaa.

Orkkis jarruilla jouduin pitämään kahvan säädöt tapissa (mahd. kaukana clipareista), että sain jonkunlaisen tuntuman ja puristusvoiman etujarruille.

Nyt uudella kokoonpanolla säätö on kolmosmerkin kohdalla(puoli väli) ja kahva liikkuu maksimissaan n.2-3cm ja muuttuu "täysin" kovaksi. Liike siis huomattavasti pienempi ja voimaa ei tarvitse käyttää juuri ollenkaan, että puree pirun hyvin.

Noh radalla sen sitten lopulta huomaa, että toimiiko sielläkin kun jarrut saavat kunnolla lämpöä. Testit jatkuu kyllä kadullakin, kunhan saavat nuo hiekat siivottua niin uskaltaa kunnolla runtata jarrulle  
smile_org.gif

Tähän mennessä, worth of every Canadian pennies!

edit. kuva

8143010478559192196orig.jpg
Samanlaisten satuloiden vaihto mullakin tänään ohjelmassa
smile_org.gif

Brembon pääsylkky ja punosletkut olikin jo entuudestaan.

Sitten vaan odotellaan ensimmäistä ratapäivää niin pääse koeponnistamaan ne.

Back