• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R 2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bullet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onks kellään muulla ollu kymppi ärrässä mitään vikaa.mun kympissä on neljä tonnia takana ja vesipumpun tiiviste vuotaa ja ruiskusssa jotain vilppiä(ei anna välillä päälle)
nixweiss.gif
Minulla 95km takana, ja suurin ongelma on, että siihen ei saa MITÄÄN osia. Duell lupaili, että Yoshin kokoputki olisi tullut tällä viikolla, mutta ei. Powercommanderin saamistoivosta luovuin jo aikaa sitten, Keulan simmaus meni ekalla yrittämällä päin honkia, ohjausiskari ei ehtine ekaan kisaan (tehdään kiinnike itse vanhalle iskarille), katteiden piti olla maassa jo keskiviikkona, mutta ei ole kuulunut. Rattaiden pitäsi tulla ennen kisaa, mutta saa nyt nähdä.

No, jalkatapit, kliparit ja Öhlärin takapamppu tulivat nopeammin kuin olin toivonut. Ehkä PC:nkin saa vielä Ruotsista Two Wheel Centerin avustuksella.

Enkä minäkään mikään ammattilainen ole pyöriä arvioimaan, mutta vitsi tuo 10r on näppärä radalla. Verrattuna vanhaan gixxeriini se kääntyy ajatuksen voimalla ja luistokytkin tuntuu toimivan. En saanut perää hyppimään edes Ahveniston alamäkijarrussa, vaikka vähän yritinkin. Saa nähdä kuka jättää jarrut viimeiseksi Botniaringin kolmiomutkassa...

Vielä on epäselvää, kuinka eka Kawa käyttäytyy kovemmalla kaasulla (vielä sisäänajossa alle 8k/min), mutta yhteiset alkumetrimme ovat olleet lupaavia. Pelkään lähinnä lyhyttä akseliväliä ja ylireagointia Botniaringin ja Kemoran töyssyihin. Voi myös olla turhan hanakka keulimaan.

Luotettavuus on myös kysymysmerkki. Olen kuullut huhua, että 6R:n vaihteisto-ongelmat olisivat periytyneet myös isoveljeen. Iskarihuoltajani sanoi, että hänellä on ollut kaksi Kawasakia; ensimmäinen ja viimeinen. Kawalla ajelu loppui alkumetreille juuri luotettavuusongelmien vuoksi. Toivotaan että minulla on parempi säkä.

nyt pitäs saada se ohjausiskari tilauttua ja kiinnitettyä.

Bikeworldillä kerrottiin öhlins iskarin hinnaksi 450 eur.
Cycleworld myy yleisiskaria hintaan 150 eur mutta siihen pitää itse viritellä kiinnikkeet.

Mistä hyvä ja halpa iskari ? (joka sopii zx 10:ään)

Cycleworld myy yleisiskaria hintaan 150 eur mutta siihen pitää itse viritellä kiinnikkeet.

No siinähän se edullinen öhlari on jos siihen hintaan kuuluu kiinnikkeetkin!

Fazeriin alkuperäinen öhlins kiinnikkeineen maksaa listahintana 859€...
sad_orig.gif
Kalliita on siis nuo kiinnikesarjat.

sad_orig.gif
Blade tehdään jo tehtaalla valmiiksi; siinä on ilman lisähintaa Hondan patentoima elektroninen ohjausiskari, joka myös toimii (yli 4.000 km ajoa uudella pelillä).
wink.gif

Fazeriin alkuperäinen öhlins kiinnikkeineen maksaa listahintana 859?...
sad_orig.gif
Blade tehdään jo tehtaalla valmiiksi; siinä on ilman lisähintaa Hondan patentoima elektroninen ohjausiskari, joka myös toimii (yli 4.000 km ajoa uudella pelillä).
wink.gif
Hmm.. senkö takia blade maksaa 1000 eur enemmän ?
tounge.gif

sad_orig.gif
wink.gif
Ja niissä bleideissä menee mittarit kioskille, toivottavasti se HESD ei mene kioskille esmes kesken mutkan ja meno jatkuukin vähän väärään suuntaan ;)

Onks kellään muulla ollu kymppi ärrässä mitään vikaa.mun kympissä on neljä tonnia takana ja vesipumpun tiiviste vuotaa ja ruiskusssa jotain vilppiä(ei anna välillä päälle)
nixweiss.gif
mulla on vähän päälle 5000km ilman mitään ongelmia...

Tässä kuitenkin http://www.zx10r.org foorumista ote:

posted April 14, 2004 12:18 AM
Major water pump leak

Hey guys just wanted to let you guys know that I had to take her in this week cause she was leaking coolant from around the waterpump housing and coming out of the drain line. Kawai rep said it was an o-ring. Bike has 389 miles and it drain out my all my reserve tank in about 200 miles.
Alls good now, just thought i'd pass the word on.

it was a no biggie thing, the o-ring was pinched during assembly

eli, jollain on ollut ongelmia
sad_orig.gif

Ja niissä bleideissä menee mittarit kioskille, toivottavasti se HESD ei mene kioskille esmes kesken mutkan ja meno jatkuukin vähän väärään suuntaan ;)
Hyvin on pelannut mittarit, HESDit, vesipumpun tiivisteet ja ruiskut radallakin ajaessa. Honda-laatuun kuuluu, että tehdään kerralla kunnon peli eikä anneta käyttäjien olla tuotekehittelijöinä.
tounge.gif

Hyvin on pelannut mittarit, HESDit, vesipumpun tiivisteet ja ruiskut radallakin ajaessa. Honda-laatuun kuuluu, että tehdään kerralla kunnon peli eikä anneta käyttäjien olla tuotekehittelijöinä.
tounge.gif
Linkki
baaa.gif
Kun "During fiscal 2003, Honda sold 8,080,000 motorcycles, 2,888,000 automobiles, and 4,584,000 power products" niin kyllä sinne jokunen viallinenkin kappale mahtuu joukkoon. Uusi moottori tuli 03 Bladeen nopeasti tuon linkin mukaan. Moniin muihin merkkeihin joutuu odottelemaan varaosia puoli kesää kuten tälläkin foorumilla saa kertomuksista lukea.
sad_orig.gif

tounge.gif
Linkki
baaa.gif
Kun "During fiscal 2003, Honda sold 8,080,000 motorcycles, 2,888,000 automobiles, and 4,584,000 power products" niin kyllä sinne jokunen viallinenkin kappale mahtuu joukkoon. Uusi moottori tuli 03 Bladeen nopeasti tuon linkin mukaan. Moniin muihin merkkeihin joutuu odottelemaan varaosia puoli kesää kuten tälläkin foorumilla saa kertomuksista lukea.
sad_orig.gif
kyllä on vakuuttava selitys
bowdown.gif
numerot ja faktat kohillaan...

10ärrien sekaan ei ole mahtunut viallisia kappaleita... onnex meidän ei tarvi tilailla uusi koneita
062802jumpie_prv.gif

riittää kun tilaa uudet renkaat silloin tällöin
062802moto_prv.gif

10ärrien sekaan ei ole mahtunut viallisia kappaleita... onnex meidän ei tarvi tilailla uusi koneita  
062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif
Tuossa 4.6.2004 klo 17:58 lähettämässään viestissä nimimerkki guppe nimenomaan luettelee Kasan Wikoja, joita 10r:ssä on ja nimimerkki johtaja kertoo seuraavana olevassa viestissään iskarihuoltajansa "kahdesta" Kawasakista. Suosittelen sitä vanhaa hyvää ohjetta, että ensin kaivetaan malka omasta silmästä ennen kuin ryhdytään muita opettamaan.
tounge.gif

062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif
Tuossa 4.6.2004 klo 17:58 lähettämässään viestissä nimimerkki guppe nimenomaan luettelee Kasan Wikoja, joita 10r:ssä on ja nimimerkki johtaja kertoo seuraavana olevassa viestissään iskarihuoltajansa "kahdesta" Kawasakista. Suosittelen sitä vanhaa hyvää ohjetta, että ensin kaivetaan malka omasta silmästä ennen kuin ryhdytään muita opettamaan.
tounge.gif
No niin, lopetetaan väittely tästä aiheesta. Tässä foorumissa ZX 10R on paras. piste: kö ?
biggrin.gif

Melkein kävin jo säätämässä mun PC+akra-slipari keksinnön, mutta käännyin etuovelta pois ja kaasuttelin (kaikki mitä kybästä lähti) pois ku kuulin hinnan  
biggrin.gif

Arvio oli 6 tuntia penkissä ja 60 eur per tunti...
Sillä hinnallahan tekee jo melkein uuden säätöpenkin  
nixweiss.gif

Onko teistä kukaan säätänyt pc+akra-slipon pakettia penkissä ? lähettäkää map-tiedosto niin saadaan kokeilla ... siitä vois jopa maksaa jotain ?

mulla on käytössä se powercommanderin ehdottama versio mutta jotenkin tuntuu että se ei oo paras mahdollinen
nixweiss.gif

pian pääse radalle testamaan miten toimii  
buttrock.gif

mietiskelin tossa ajomatkan aikana että miten se ZX-10R lausutaan englanniksi:

Zed Ex Ten Ar
confused_orig.gif
tai vähän menvämpi versio:

Zed Ex Ten Aarghh... *plus pieni silmänräpäytys*

biggrin.gif

huumoria naapuri foorumista

Australia: "Zed Ex ten are"
Usaa: "Zee Ex ten are"
"10 are"
Canucks: "zed ex ten r eh"

ja Akrapovic: "A-krap'-o-vich"
tounge.gif

Miks tääl ei oo ollu muuten puhetta siitä, että kawasakin tehot ei kyllä ole ihan sitä luokkaa mitä mainonta antoi ymmärtää ?? Takaheposet on 150hp +/- 3hp riippuen penkeistä ja sisäänajosta... Voin kybällä vannoa, että kukaan ei saa 160hepoa takaselta tosta värkistä ulos... Putkistolla ja powecommanderillakaan ei välttämättä ylletä 160heposen tienoille.

Sanotaan näin, että ei se mitään haittaa kun tehoa on niin perkeleesti, mutta varmasti monen ostokriteeri oli myös että -ostetaan baddest muthafucka- mitä markkinoilta löytyy... mut sit tulikin karu totuus et gixxeri oli tällanen jo vuosi sitten...

Onko kukaan vaihtanut 2pykälää pienempää eturatasta kyseiseen e-peliin, zx10r foorumin mukaan tulee aika hauskaksi tolla modauksella... miten vaikuttaa mittarivirheeseen ?

ja sit vielä vuodatusta kaasulla keulimisesta... lehtiartikkeleissa kyseinen paholaisen keksintö keulii 3vaihteella vielä kaasusta -wheelie at will- , mutta totuus on kylläkin ehkä lähempänä lausahdusta -wheelie only at 1st, humping with second and third... taas meitä on kusetettu...

zx10r foorumilla on ollut kovat puhelut siitä, että kawasika olisi toimittanut lehdille ns. ringer tsygät joissa oli 15hepoa enemmän kuin näissä pulliaisten malleissa..

parasta aa-luokkaahan toi pyörä on, ;) mutta tulevaisuudessa en kyllä usko mihinkään lehtijuttuihin tehoista ja pyörän "fukinsairaastaolemuksesta"... zx-6r:änkin piti keulia kakkosella kaasulla... toisin kävi.

nyt kaljalle...
buttrock.gif

Australia: "Zed Ex ten are"
Usaa: "Zee Ex ten are"
"10 are"
Canucks: "zed ex ten r eh"

ja Akrapovic: "A-krap'-o-vich"
tounge.gif

Miks tääl ei oo ollu muuten puhetta siitä, että kawasakin tehot ei kyllä ole ihan sitä luokkaa mitä mainonta antoi ymmärtää ?? Takaheposet on 150hp +/- 3hp riippuen penkeistä ja sisäänajosta... Voin kybällä vannoa, että kukaan ei saa 160hepoa takaselta tosta värkistä ulos... Putkistolla ja powecommanderillakaan ei välttämättä ylletä 160heposen tienoille.

Sanotaan näin, että ei se mitään haittaa kun tehoa on niin perkeleesti, mutta varmasti monen ostokriteeri oli myös että -ostetaan baddest muthafucka- mitä markkinoilta löytyy... mut sit tulikin karu totuus et gixxeri oli tällanen jo vuosi sitten...

Onko kukaan vaihtanut 2pykälää pienempää eturatasta kyseiseen e-peliin, zx10r foorumin mukaan tulee aika hauskaksi tolla modauksella... miten vaikuttaa mittarivirheeseen ?

ja sit vielä vuodatusta kaasulla keulimisesta... lehtiartikkeleissa kyseinen paholaisen keksintö keulii 3vaihteella vielä kaasusta -wheelie at will- , mutta totuus on kylläkin ehkä lähempänä lausahdusta -wheelie only at 1st, humping with second and third... taas meitä on kusetettu...

zx10r foorumilla on ollut kovat puhelut siitä, että kawasika olisi toimittanut lehdille ns. ringer tsygät joissa oli 15hepoa enemmän kuin näissä pulliaisten malleissa..

parasta aa-luokkaahan toi pyörä on, ;) mutta tulevaisuudessa en kyllä usko mihinkään lehtijuttuihin tehoista ja pyörän "fukinsairaastaolemuksesta"... zx-6r:änkin piti keulia kakkosella kaasulla... toisin kävi.

nyt kaljalle...
buttrock.gif
Joo, itekki ihmettelin kun kävin kymppiä testaamassa, että mitä ne puheet siitä julmetusta tehosta on.. Ala/keskikiekoilla Gixxeri pesee sen mennen tullen, ylhäällä siinä kympissäkin on ihan hyvin tehoa.

Keulimisestakin oon ihan samaa mieltä sun kanssa, kakkosella se nosti välillä kaasusta muttei enää kolmosella. Oma Gixxer keulii huomattavasti hanakammin, tietysti johtuu siitäkin että mulla on piikin pienempi eturatas.

Varmaan toi kymppikin muuttu paljon hauskemmaks kun pistät sinne pienemmän eturattaan, en kyllä lähtis kahta piikkiä pienentämään..

Sen vaikutuksen mittariin voit laskea suoraan niin, että katsot montako prosenttia 1 piikki eturattaasta on. Mulla oli 17 piikkinen edessä, ja siitä yks pois eli 1/17 eli mittari näyttää nyt n. 6% enemmän kuin ennen.

Mun mielestä 10ärrä on kyllä villimpi pyörä kun gikseri.
Johtuu varmaan enemmänkin pyörä koosta ja muista ominaisuuksista, ei välttämättä tehoeroista.

Ostokriteeri oli että ostetaan kovin pyörä mitä löytyy  
biggrin.gif

ZX-10R lunastaa kyllä odotukset !

- baddest muthafucka-

Back