• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZRX 1200 R/S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terves vaan!Yks zrx omistaja tulee joukkoone.Tai siis en ole viä hakenut rexiä koti talliin,mut varaus maksu on suoritettu -06 mallista.Hirvee moraalinen krapula pukkas het päälle,niin kuin aina kun ostaa/vaihtaa jotain keksintöä.
No pyörä uuteni kerta heitolla 13vuotta se ainakin on positiivista,keväällä näkee onko muukin positiivista tässä pyörän vaihdos.

Neuloista ja suuttimista. Suutinten ja neulojen sekä seosputkien varaosanumerot ovat samoja vuosimalleissa 2002 ( ei kat ) ja 2006 ( kat ). Ulompien sylinterien pääsuutinten koko vain vaihtelee eri vuosina. Vanha on 92. Uudemmissa on isommat suuttimet (98) reunimmaisissa pytyissä.Keskimmäisissä on koko ajan ollut 95. Niinpä on pakko vetää johtopäätös, että myynnissä olevat suutinsarjat sopivat myös näihin uudempiin malleihin.

Sopivuustaulukoista myyjät ottanevat nämä uudemmat kattimallit pois juridisista syistä ja sen takia sopivuudet loppuvat tarvikeluetteloissa 2004 vuosimalliin. Niihin katalysaattorimalleihin kun ei saisi asentaa mitään päästöjä lisäävää.

lookaround_orig.gif

Noniin,zrx on haettu omaan talliin ja naama on kuin Hangon keksillä.
Voi kun tulisi kevät pian että pääsisi ajaan!
Ainut miinus mitä löysin oli etupumpun stefa joka kusee.Ihme homma noin vuoden vanhassa ja 7000km ajetussa pyörässä.No ompa viä takuuta voimassa ,ettei tarvi itse tehdä.

jarijii sanoi:
Huomasin ohimennen keskustelun...
Ittellä oli joskus 1100cc versio tuosta ZRX:stä.
Muistelen ettei vakio neulaa saa ainakaan alaspäin säädettyä, ja ylöspäinkin vain joidenkin uhuiden prikkojen avulla.
Ja jos esim. dynojetin suutinsarjaa hamuatte, siittä ei ole käyttökelpoista kuin neulat!
Mulla oli Acran koko putki ja kun Dynojetin ohjeiden mukaan laitoin alkusäädöt niin sopat olivat aivan käsittämättömän poskellaan. (Lamda pahimmillaan 0.82)
Heitin siis ne lötköt jouset ja liian suuret suuttimet kaseikkoon, muokkasin ilmansuodatin kotelon päätylevyn uusiksi ja kaasareiden luistien alipainereikiä suuremmiksi niin alkoipa kawa kukkua ja herkkyyttäkin oli aivan toisella lailla kun vakkari lehmässä. (myynnin jälkeen liikkeen myyjä keuli ko. yksilön lunastukseen!! Haha! paskahousu!)
Lisääntynyt potku olisi sallinut mm. laajemmat välläritkin mutta vaihdoin tosiaan sen enemmän ajooni sopivaan kulkineeseen...

Lisäksi jakaisin kokemusta vielä matalemalla stongalla sekä käännetyllä ketjunsäätö epäkeskolla... näin saa tuon malmikasan myös kääntymään.  
wink.gif

Tuosta kesälle fiilistä:

http://mp-foorumi.com/kuvat....e49.htm

Ammuuu!
tuossa on muuten mies, joka ajoi kakspäällä zetarexillä karkuun mua ykspäällä zetorilla ahvenistolla. pn se the män- ja osaa ajaa. sopisi zetalle vieläkin sellainen lehmä. jotenkin niin kyrväkhäännäköistä kun metallikasaa viedään äärirajoilla ja vielä kakspäällä moottoriradalla. voi persiön persiö.

itteäki monen muun ohella tuollainen zrx on kiehtonut. semmosenku sais. vielähän nuita myyhän uutena näemmä 2007. ja ihan näyttää olevan sama kaasarimalli kuin aiemminkin.

Mistä oot moisen juorun kuullu et suutinsatsi (mulla dynojet),ei
kävis -06:seen?
Kahdessa eri paikassa sarjojen myyjät näin kertoivat...ja toinen vielä selitti miksi ei sovi. Kuulemma suutinsarjojen neulat ovat kärjestään normaalille suuttimelle sopivia kartiomaisia mutta noissa sähköisellä suljinventtiilillä varustetuissa on kuulemma erilainen pääsuutin johon pitää olla neula, jossa on lieriömäinen ( tappi ) kärki.

Olen sitten jäänyt siihen uskoon, että joku oli kokeillut ja palauttanut sopimattomana ja sen takia myyjäkin tiesi niin yksilöidysti sen eron...  
nixweiss.gif

Sehän selviäisi soittamalla Sumekon varaosamyyntiin kysymällä suutinten varaosanumeroita esim. -02 ja -06 malleihin.

Jos joku saa faktaa niin kertokaa...
Jahas,ja taas palataan -06 Rexiin ja dynojetin sarjaan. Italian dynojetin sivut ainakin kauppaa samaa suutin sarjaa -06:seen kuin muihinkin. Täytyy kohta ruveta testaan omaa sarjaa paikalleen eihän tää muuten selviä.

Saako tuota zrx1200r:ää korotettua helposti?
Onko toi 790mm korkeus "minimi", eli patukoista saa sitä korkeemmaksi ruuvaamalla?

Danke!
smile_org.gif

Onko toi 790mm korkeus "minimi", eli patukoista saa sitä korkeemmaksi ruuvaamalla?

Danke!  
smile_org.gif
Onko "Ketjunsaadinepakeskojen 180 astetta-kaanto"-saato kaytetty? Se on nopein ja halvin konsti nostaa peraa jollei ole jo tehty.
Olen vasta "ostamassa" pyörää, joten kyselen tälleen alustavasti... kiitos tiedosta!

ps. ei sulla sattuis olee linkkiä tuohon, et näkis miten tehdään. Paljonko vaikutus on senteissä? Oon 198cm pitkä äijä, niin siksi kyselen. ZR-7:lla oon ihan jees mahtunut ajamaan. Se tosin taitaa olla pari senttiä korkeempi. Toki voihan tohon varmaan nostaa satulaa, ja näin saada lisää tilaa jaloille. Kertokaas viisaammat! Kiitos taas!

Danke!  
smile_org.gif
Onko "Ketjunsaadinepakeskojen 180 astetta-kaanto"-saato kaytetty? Se on nopein ja halvin konsti nostaa peraa jollei ole jo tehty.
Olen vasta "ostamassa" pyörää, joten kyselen tälleen alustavasti... kiitos tiedosta!

ps. ei sulla sattuis olee linkkiä tuohon, et näkis miten tehdään. Paljonko vaikutus on senteissä? Oon 198cm pitkä äijä, niin siksi kyselen. ZR-7:lla oon ihan jees mahtunut ajamaan. Se tosin taitaa olla pari senttiä korkeempi. Toki voihan tohon varmaan nostaa satulaa, ja näin saada lisää tilaa jaloille. Kertokaas viisaammat! Kiitos taas!
Mun mielestä zr-7 ja zrx on kyllä aikalailla yhtä korkeen olosia. Molemmat on mulla ollu. Mut semmonen hämynen mielikuva ois, että zrxssä on tapit korkeammalla => seurauksena tiukempi polvikulma, eli voi isolle kaverille olla sitä kautta vähän epämukavampi.

Voi kyllä olla että muisti pätkii... kokeilemalla selviää.

Nonnih!

Nyt on sitten saatu 150 mailia ajettu Kerkerin Meggi ostettua ZRXOAn kautta.
Tuli puolet halvemmalla kuin uusi Suomessa, vaikka tuli postikulujakin. Soon kiva ku USD on heikompi Euroa vastaan...

Se on kuin uusi.

Ai että mää oon niiin onnesta soikeena nyt  
062802jumpie_prv.gif

Tossa se on vielä jenkkipoijjaan pyärässä:
ZRX_Kerker.jpg

Sitten muut Rexiläiset, mulla on toi Micronin rosteripakosarja ja toi Streetfighterin alukannu sitten myynnissä.
En ota siitä mitään ihme hintaa.
Laitan MSN sivuille ilmoa ja tonne ORGin myydään palstalle.

-Hessu-

Siis, myynnissä: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....5;r=1;&

Danke!
smile_org.gif

Idea selviaa kylla heti kun nakee sen saatimen. Vaikutus ei paria senttia suurempi korkuteen ole mutta mopo kaantyy mutkiin hanakammin kun keulakulmasta tulee jyrkempi.
ZRXOA :n sivuilta saa runsaasti viikkeja korotukseen ja likilahes kaikkeen muuhunkin Rexiin liittyvaan.

Tuli tosta satulasta muuten mieleen etta mulla olis siihen ylimaarasena Corbinin GF/L jakkara jos jotakuta kiinnostaa. Mun makuun liian matala ja levee oli se.

NONIIN!
062802jumpie_prv.gif

... täällä ilmoittautuu uusi Rex-kuski! Tulin juuri kaupoilta ja mukaan tarttui vm2005 6000mk ajettu ZRX1200r!

Sulais nyt noi lumet!
mad.gif
tounge.gif

Olo on kuin pikkupojalla!
buttrock.gif
lookaround_orig.gif

NONIIN!
062802jumpie_prv.gif

... täällä ilmoittautuu uusi Rex-kuski! Tulin juuri kaupoilta ja mukaan tarttui vm2005 6000mk ajettu ZRX1200r!

Sulais nyt noi lumet!
mad.gif
tounge.gif

buttrock.gif
lookaround_orig.gif
Onneks Olkoon!
062802jumpie_prv.gif

Erinomainen valinta!

Tietääkö joku, minkäpaksuisia venttiilinsäätöpaloja ( suunnilleen) asennettu tehtaalla 1200 koneeseen? Jos tekisi tuon venttiilinsäädön seuraavan kerran itse.

Onneks olkoon Dunkulle! Kokemuksesta voin kertoa, että helvetin hyvän laitteen hommasit!
bowdown.gif
Vaikka "vähän" toisenlaisella nyt ajelenkin...
lookaround_orig.gif

Ja Hessulle kans onnea hankinnasta! Kerkerhän tais lukea myös aikoinaan Lawsonin superbike-Kawan melupöntössä... Komeelta näyttää!

Visa: Tiedättekös muuten miksi Lawson lopetti Jenkeissä dirttrack-uransa melko lyhyeen?

Ei löytynyt sopivaa kalustoa peittoamaan Harley-Davidsonin ylivoimaa sarjassa...
wink.gif

NONIIN!
062802jumpie_prv.gif

Sulais nyt noi lumet!
mad.gif
tounge.gif

buttrock.gif
lookaround_orig.gif
Onnia Rexille!! Upia peli on se.

Kaytin muutes Rexin eilen paikallisella kaasarigurulla (Bud Tech), tyyppi loi anturin putkeen ja kerto etta alapaa on turhan rikkaalla. Asensin aikanaan Ivansin suutinsatsin oletusasetuksilla, ny pitaa laskee neuloja puol klipsuu ja pistaa seosruuveja puolen kierrosta kiinni niin jovain pitas rokkaa.
Kohta koklaileen...
062802moto_prv.gif

062802jumpie_prv.gif
Kiitoksia onnitteluista!
062802jumpie_prv.gif

... näpit syyhyää jo... huomenna pitäis tulla puhelu ja sopia millon tuovat pyörän ja vievät vaihdokin pois.
Tulee sitä ZR-7 ikävä, hyvä pyörä ollut ja hyvin palvellut. Mutta innolla sitä uutta hoitoa odottaa!
wink.gif
tounge.gif

Nyt surffailemaan ZRX1200-sivustoille fiilistelee!
062802moto_prv.gif
inlove.gif

Sit tuli yllärinä vielä sekin, että tuossa Kerkerissä on se aikas harvinainen ns "competition baffle".
Vielä hengittävämpi, mitä se Kerkerin sivuilla myytävä race versio tjsp...
Näin myyjä mulle ilmoitti.

E hyväksynnät... Who needs them
nixweiss.gif

On sitten äänekäs =)
Pitää ottaa iisisti polliisien lähellä...

-H-

Kun olin ostamassa tuota pyörää, kertoi myyjä että täällä PK-seudulla on yks tyyppi joka tekee autoihin, huonekaluihin verhoiluja. On kuulemma tehnyt prätkiin penkkejä ja kuulemma todellla hyvää laatua. Näin myyjä sanoi. Ottaa parisataa kun verhoilee ja korottaa satulan. Eli se on varmaan eka homma mitä teen. Kerron lisää asiasta kun selviää enempi!

062802moto_prv.gif

Mistä porukka on muuten hommannut noita "bellyjä" Rexeihinsä? Näyttää aika jees noi, joten vois hommaa tollasen koristeen peittämään putkia, jos vaan oikeeseen väriin vaan saa.

Eikös tuolla Motohell.fi osoittees myydä suht sopuhintaista belly pania.Siinä on kyllä zxr merkittynä,mut kyllä se in zrx:ään tarkoitettu.

Back