• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei mä voisin varata tommosen 14 eturattaan tai sit 46 jos etuset on jo menny tai sit ei mitään jos kaikki on jo menny tai jotain ihan miten vaan. Kiitos
tounge.gif

^ Kepe, onko tuo ketjusuoja itse tehty vai kaupasta? Mukavan puhdaslinjainen. Putki myös mukavan tumppi.
thumbs-up.gif

Morjentes

Olen mahdollinen uusi zetailija ja olen tässä talven mittaan lueskellut tätä foorumia suht tiheään ja kun täälä näyttäis olevan aika paljon zetailijoita niin kyselisin et onko jonkun foorumilaisen pärrä myynnissä nettimotossa numerolla 422115.. jos ei niin olis kiva jos joku vois vähä valaista että kannattaisko kyseistä peliä ostella näin talvisaikaan ku ei pääse koeajamaan ja mitä mahdollisest kannattaisi tutkia yms. ettei tule sutta ostettua...

Joo, ittee kans kiinnostais toi rabidbike. Kuinkas on pelittänyt ja paljon tuli maksamaan.

Kyllähän tossa ainakin kilkkeet on kohillaan, enkä nyt heti äkkisältään keksi mitään miks ei vois ostaa.

Ootko Nipa Zetalla koskaan aikasemmin ajanu? Ei mun mielestä ainakaan mikään mahoton hinta noilla kilkkeillä ja suht vähäsillä kilometreillä. Ei muuta ku sika säkkiin ja kotio
biggrin.gif

En oo kyl ajanu zetalla aiemmin.. Mut kyllä tässä vähän niinku tarkotus olis sellanen ostaa.. Sitä mäkin olen vähä vertaillu että ei toi olis paha hinta tosta ku on noita palikoita kiinni jonki verran.. On vaan vähä epävarma olo kun on kuitenki sen verran iso sijoitus meikäläisen lompakolle, ni kyllä hatuttais jos huomaiskin keväällä että se on susi..

Onkosta kukaan kokeillut koskaan sellasta pikakaasukahvaa? Kattelin vaan tossa Stormin kuvastoa ja mietin että olishan se kiva jos kaasu ois nollasta sataan % 1/4 kierros. Välillä tuntuu et toi kokonaan avausliike on kerralla tehtynä niin tuskasen pitkä. Kertokee kertokee!

Onkosta kukaan kokeillut koskaan sellasta pikakaasukahvaa? Kattelin vaan tossa Stormin kuvastoa ja mietin että olishan se kiva jos kaasu ois nollasta sataan % 1/4 kierros. Välillä tuntuu et toi kokonaan avausliike on kerralla tehtynä niin tuskasen pitkä. Kertokee kertokee!
Lasketaanko 25kW rajoittimen 1/8 kierros-pikakaasukahva?
baaa.gif

Vakavasti ottaen kuitenkaan en ole kokeillut, mutta vaihtoehtona tuolle täysin uudelle kaasukahvalle löytyi tälläinen soviteprikka jolla kasvatetaan "throttle tuben" halkaisijaa. Näppärä mies voisi askarella tuollaisen itse ja kokeilla että miltä se tuntuu...

Jay

Kappas. Ei oo hullumpi idea. Kuinkahan mahtaa vörkkiä. Tais olla tässä puussa esillä jokunen miljoona sivua sitte. Voishan tommosen tosiaan hämmästellä ittekki. Pitäs vaan keksii joku hyvä matsku millä kasvattaa tota halkasijaa. Eiks siin orkkiksessa oo muuten sellanen pieni syvennys, jossa vaijeri kulkee? Ajattelin vaan ku toi lisäosa on ihan tasanen, ettei vaijeri vaan lipsu sitte pois tosta kiekosta...
nixweiss.gif

Kappas. Ei oo hullumpi idea. Kuinkahan mahtaa vörkkiä. Tais olla tässä puussa esillä jokunen miljoona sivua sitte. Voishan tommosen tosiaan hämmästellä ittekki. Pitäs vaan keksii joku hyvä matsku millä kasvattaa tota halkasijaa. Eiks siin orkkiksessa oo muuten sellanen pieni syvennys, jossa vaijeri kulkee? Ajattelin vaan ku toi lisäosa on ihan tasanen, ettei vaijeri vaan lipsu sitte pois tosta kiekosta...
nixweiss.gif
Itse tuli kokeiltua tuota "köyhän miehen" pikakaasua kilozetaan.
Tein lisäprikan noin 3mm paksusta roiskeläppäkumista ja liimasin sen pikaliimalla orkkiskahvaan, sitten pikkasen pyöristelin kulmia. Ja sitten että kahva mahtui pyörimään, niin
tarvi vielä puukolla tehdä lisää liikkumatilaa siihen ulkokehään, jonka sisään kahva tulee.
Orkkiksessa on tosiaan syvennys vaijerille, mutta ei uraa pakosta tarvi tehdä prikkaan, koska vaijerissa on kokoajan pieni veto päällä, niin sen pitäis pysyä paikoillaan.
Mutta en ollut tyytyväinen tähän viritykseen, koska kaasusta tuli aikalailla raskaampi!
Muistaakseni alkuperäisessä kaasussa liikerata oli laidasta laitaan 90 astetta ja tuolla omatekoisella virityksellä se taisi olla 75 astetta.

Noi pikakaasuviritykset voi olla vähän vaarallisia jos niissä ei ole sitä uraa. Kokemuksia on mopoajoilta.
Jos kaasun päästää "irti", niin se vaijeri saattaa pompata "sivuun", ja silloin voi kaasu hirttää kiinni... Itse en uratonta versiota laittaisi ikinä.

Noi pikakaasuviritykset voi olla vähän vaarallisia jos niissä ei ole sitä uraa. Kokemuksia on mopoajoilta.
Jos kaasun päästää "irti", niin se vaijeri saattaa pompata "sivuun", ja silloin voi kaasu hirttää kiinni... Itse en uratonta versiota laittaisi ikinä.
Onhan se tietysti mahdollista, mutta jos laittaa lisäprikan vain vetopuolelle, koska ainoastaan
vetopuolella on merkitystä kaasun avauksessa  ja pitää palautuspuolen vakiona, niin silloin ei pitäisi olla niin suurta riskiä  
nixweiss.gif

Mutta tulipa sekin kokeiltua ja todettua huonoksi ratkaisuksi.

Mutta on myös olemassa toinenkin tapa saada kaasua herkemmäksi, jos pyörässä on vain Power Commander,
niin aktivoi "Accelerator Pump" ominaisuuden, jolloin vakio kaasukahva reagoi todella pienellä liikkeellä ja tällöin myös kiihdytyspumppu antaa lisäannoksen gasoa, jolloin kiihdytyksen
alussa pyörä lähtee pikkasen terävämmin liikkeelle  
wink.gif

Joo, taitaa jäädä väkästelemättä. Miks ihmeessä nme laittaa noihin noin suuria kaasun liikkeitä, ettei normaalilla ranteella saa avattua kaasua kokonaan perus ajoasennosta. Ainakin ittellä tuntuu vaikeelta.

Joo, taitaa jäädä väkästelemättä. Miks ihmeessä nme laittaa noihin noin suuria kaasun liikkeitä, ettei normaalilla ranteella saa avattua kaasua kokonaan perus ajoasennosta. Ainakin ittellä tuntuu vaikeelta.
Mulla ei kyllä ole tota ongelmaa Zetan kanssa... Yammuun olen pikakaasua harkinnut.
Enkä kyllä myöskään kaipaile Zetaan yhtään "terävämpää" vastetta... Kaasun kanssa pitää muutenkin olla vähän varovainen. Oli muuten aika veikeä tunne kun lähdin mutkasta vähän liian isolla avauksella n. 140km/h nopeudesta, perä lähti luistamaan alta ja yhtäkkiä polvella olikin vähän reilummin painoa
crazy.gif

Oisko kellään tiedossa hyvää mestaa mistä vois tilata räyheen näkösiä tuuliohjaimia/sivumuoveja syylärin sivuille? Kiinnostais sellaset laittaa enkä oikeen tiiä kuka niitä ulkomailla möis. Aattelin jos jollain sattunu silmään. Kiits!

Back