• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä öljyä käytätte/suosittelette? Pitäisi tehdä vuotuinen öljyjen vaihto näinkin ajoissa...

Tarkoitus olis vaihtaa talven aikana myös etupään öljyt jäykempään, joten mitäs sinne olis syytä tunkea?

Mitä öljyä käytätte/suosittelette? Pitäisi tehdä vuotuinen öljyjen vaihto näinkin ajoissa...

Tarkoitus olis vaihtaa talven aikana myös etupään öljyt jäykempään, joten mitäs sinne olis syytä tunkea?
Kannattaa lukea vähän tätä ketjua.
Nämä öljyasiat on käsitelty varmaan noin kymmenen kertaa.
sport05.gif

KYLLÄ, olen kahlannut tämän ketjun läpi parikin kertaa. Mutta juuri nyt tarvitsisin infoa tästä asiasta, eikä olisi aikaa ruveta selailemaan kaikkia sivuja. KIITOS!

^ Shellin VSX - puolisynteettinen 10W40-ölppä (maahantuojan suosituskin taitaa olla) on ainakin mulla toiminut hyvin, esim. SataShell myy Turussa. Ja osta samalla tupakkia kans.
biggrin.gif

^ Shellin VSX - puolisynteettinen 10W40-ölppä (maahantuojan suosituskin taitaa olla) on ainakin mulla toiminut hyvin, esim. SataShell myy Turussa. Ja osta samalla tupakkia kans.
biggrin.gif
Kiitos sinulle. Entä mitäs tuonne etutolppiin? astetta jäykempää öljyä siis olis tarkoitus koittaa.
Ja kyllä, kirjoitin viestin ennen päivän ekaa sauhua...
biggrin.gif

EDIT:
Ehtisin kuin ehtisinkin kahlaaman ketjua läpi ja löysin tarvitsemaani infoa.
Ilmeisesti tuo zpeten modaus etupäähän on toimiva?! Eli 1cm-1,5cm holkit ja 15w öljyt. Täytyykin ottaa projektiksi ennen vuodenvaihdetta.
Onko öljyn merkillä jotain väliä, vai tungenko sinnekin Shelliä?

1cm-1,5cm holkit ja 15w öljyt. Täytyykin ottaa projektiksi ennen vuodenvaihdetta.
Onko öljyn merkillä jotain väliä, vai tungenko sinnekin Shelliä?
Mulla on lisäks Öhlinsin etujouset. "Holkkeina" toimii esim. sopivasti rikat, jotka on pari milliä paksuja. Niiden määrällä voi säätää tota esijännitystä. Hirveesti ei kannata lisätä, koska ei sitä vaimennusta paranna... Ja öljyn paksuuden lisäksi se öljymäärä vaikuttaa: kannattaa aloitaa vakiomäärästä.
Minusta se mun nykyinen setti pelaa ok radalla, toisaalta mutkateillä ehkä se pikkaisen terävästi hakkaa töyssyissä käsille. Mutta vaikea arvioida oikeasti alustan hyvyyyttä, kun en oikein tiedä miten kovaa Zetalla voisi radalla, esim. Motoparkissa ajaa. 1.40 on vielä alittamatta, jos se ens kesänä menis alle kun vaihdan vähän pitävempiin renkaisiin.
Niin ja siinä esijännityksessä oleellista on, että ulosjoustovaraa lepoasennosta pitää jäädä vähintään pari senttiä!

kellään tietoa mistä löytyis fikun näköisiä kaatumatappeja?
Makuasia millaisista tykkää... Itse ostin perinteiset mustat pyöreet:
<a href="http://www.carpimoto.com/content/prod/l_EN/s_12_Frame/br_6_Kawasaki/bi_741_Z_750_04_06/fi_34_Valter_Moto/pr_21057_Valter_Moto_Valter_Moto_Nylon_Frame_Sliders_Kit_Kawasaki_Z_750_black_fits_OEM_fai

rings_without_drilling.htm" target="_blank">Valter Moto</a>
edit: ei taida linkki toimia. Kirjoita etusivulle hakukenttään "nylon z-750" niin ne on ekana siinä haussa.

kellään tietoa mistä löytyis fikun näköisiä kaatumatappeja?
Makuasia millaisista tykkää... Itse ostin perinteiset mustat pyöreet:
<a href="http://www.carpimoto.com/content/prod/l_EN/s_12_Frame/br_6_Kawasaki/bi_741_Z_750_04_06/fi_34_Valter_Moto/pr_21057_Valter_Moto_Valter_Moto_Nylon_Frame_Sliders_Kit_Kawasaki_Z_750_black_fits_OEM_fai

rings_without_drilling.htm" target="_blank">Valter Moto</a>
edit: ei taida linkki toimia. Kirjoita etusivulle hakukenttään "nylon z-750" niin ne on ekana siinä haussa.
Kiinnostaisiko ketään tehdä kimppatilaus noista? Itselläni kun ei ole luottokorttia, niin en saa tilattua tuolta.
Säästyisi rahaa toimituskuluissakin.

Jalkatappien siirtosarjatkin vaikuttivat mielenkiintoisilta, tosin hintaakin tuntui niissä olevan _tarpeeksi_.

Tuolla tuntuis olevan kohtuu paljon kamaa zetaan muutenkin. Haku vaan merkin ja mallin mukaan.

sanoi:
Kiinnostaisiko ketään tehdä kimppatilaus noista? Itselläni kun ei ole luottokorttia, niin en saa tilattua tuolta.
Säästyisi rahaa toimituskuluissakin.

mulla vois olla kiinnostusta tilata samalla mutta multa ei myöskään löydy luottokorttia..

Olenkin tässä aikani kuluksi tutkinut noita keulavaihtoehtoja. Sanotaanko nyt vaikka niin, että kuukauden päästä olemme paljon viisaampia, helppoja vaihtoehtoja voi olla yhtäkkiä ihan mukavasti.
Noniin, nyt on jotain tuloksia saatu aikaan.

Asensin viikonloppuna 2003 ZX6R takaiskunvaimentimen Zetaan, täysin bolt-on homma. Tilaa kaasusäiliölle ei jää paljoa, mutta se kuitenkin mahtuu.

Etujousitus onkin sitten oma projektinsa. Tässä alkupaloja:

ER6F etujousitus
Z750S (!) etujousitus
ER6F tarvikekauppa, valikoimassa Cartridge Emulator
ER6F etupää
Z750 etupää

Yhteneväisyys on ilmeinen.

Ovatko ER6F ja Z750S haarukat samat?
Emulaattorit asennettuna Z750S
Mielipiteitä ja kokemuksia emulaattoriasennuksesta

Jay

Edit: Eihän sitä kaikkea kuitenkaan muista laittaa kerralla.

Eli tuo ER6F-kaupan pitäjä kertoi heidän emulaattoriensa olevan 3801-mallia, kun taas tuo Z750S-modaaja on käyttänyt S4101-mallia.

Löysin tallista Zetaan teettämäni etujousien shimmit.
(Z-myyty-oli suomen hienoin...toiv. on edelleenkin eli ei kaaduttu Pate???!!!=)
6mm kiekot, jos joku tarttee niin voin luopua niistä hintaan 15e. Lisää siis jousen esijännitystä 6mm,
n.80kg hepulle ok. 040-5131568

Back