• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tosta kavan käynnistä vielä. Zetassa kuuluu siinä n. 6-7krpm:n kohdalla metallista sirinää moottorista(?), kun vetää kevyellä kaasulla, onko se normaali ääni? Se on kuulunut alusta asti.

Tosta kavan käynnistä vielä. Zetassa kuuluu siinä n. 6-7krpm:n kohdalla metallista sirinää moottorista(?), kun vetää kevyellä kaasulla, onko se normaali ääni? Se on kuulunut alusta asti.
Itse en moista ääntä muista kuulleeni, mutta mökäputken kanssa ei muutenkaan kuule mitään ylimääräisiä... Onko sulla vakioputki?
Kuuluuko ääni kaikilla vaihteilla, vai ainoastaan 6:lla?

Itse en moista ääntä muista kuulleeni, mutta mökäputken kanssa ei muutenkaan kuule mitään ylimääräisiä... Onko sulla vakioputki?
Mulla on Leovincen slipari, mutta tuo ääni on kuulunut alusta asti vakioputkellakin.
Kaikilla vaihteilla se tulee, mutta erittäin kapealla kierrosalueella, eli juuri jossain 6-7krpm:n kohdalla.
Alussa ei tietenkään, sisäänajosta johtuen, tullut kuultua tuota ääntä kovinkaan usein, mutta nyt sisäänajon jälkeen ääni on ruvennut vaivaamaan mieltä.
Pitäisiköhän käydä kysäsemässä Bikeworldin mielipidettä?
Kilometrejä ei ole kertynyt kuin vajaa 1500.

Mulla on Leovincen slipari, mutta tuo ääni on kuulunut alusta asti vakioputkellakin.
Kaikilla vaihteilla se tulee, mutta erittäin kapealla kierrosalueella, eli juuri jossain 6-7krpm:n kohdalla.
Alussa ei tietenkään, sisäänajosta johtuen, tullut kuultua tuota ääntä kovinkaan usein, mutta nyt sisäänajon jälkeen ääni on ruvennut vaivaamaan mieltä.
Ettei vaan olisi se aikaisemminkin keskusteltu bensapumppu tankin alla eli ihan normaalia
062802moto_prv.gif

Tervehdys.. taas palataan zetan kuskiks
smile_org.gif

Yksi zeta laitettuna ja eteenpäin välitettynä..
Nyt tulee musta 0km taas alle huomenna..Ei enduron voimat sit riittäneet maantielle..

Hieman offtopicia:

Mulla on alkanut kuulua etupäästä kevyttä kilahtelua töyssyissä. Nykkiä jarrusatulaan-diagnoosin perusteella tuntuisi kuuluvan siltä sektorilta. Mopolla on ajettu nyt ~2000km ja vika on ilmestynyt ihan äskettäin. Onko kyseessä jarrupalojen sisäänajon mukanaan tuoma ominaisuus vai ihan selkeä vika. Käytössä en ole havainnut mitään poikkeavaa, ainoastaan tuo akustinen pikkuhaitta.

Z 750:n alusta antautui meikäläisen siron (185cm/117kg) olemuksen alla. Normi ajossa sillä vielä pärjää, mutta yhtään rajumpi pumppaaminen kypsyttää iskarit (kuumenee ja sitten ei enää toimi) todella nopeasti. Etupää(kin) pohjaa normaaleista kaupunkivauhdeista jarrutettaessa.
Olisiko tähän vaivaa kenelläkään päteviä vinkkejä?

Huomio kaikki high pipen omistajat(varsinkin devilin). Tuliko teillä mukaan takajalkatapeille siirtosarjaa vai onko itse tehtyjä? Vaimoke tahtois istumaan taakse mutta on tapit on poistettu juuri putken takia. Ainakin yks devilin myyjä sano että sais siirtosarjoja ostettua mut mitähän hintaa niillä mahtaa olla?

Hieman offtopicia:

Mulla on alkanut kuulua etupäästä kevyttä kilahtelua töyssyissä. Nykkiä jarrusatulaan-diagnoosin perusteella tuntuisi kuuluvan siltä sektorilta. Mopolla on ajettu nyt ~2000km ja vika on ilmestynyt ihan äskettäin. Onko kyseessä jarrupalojen sisäänajon mukanaan tuoma ominaisuus vai ihan selkeä vika. Käytössä en ole havainnut mitään poikkeavaa, ainoastaan tuo akustinen pikkuhaitta.

Z 750:n alusta antautui meikäläisen siron (185cm/117kg) olemuksen alla. Normi ajossa sillä vielä pärjää, mutta yhtään rajumpi pumppaaminen kypsyttää iskarit (kuumenee ja sitten ei enää toimi) todella nopeasti. Etupää(kin) pohjaa normaaleista kaupunkivauhdeista jarrutettaessa.
Olisiko tähän vaivaa kenelläkään päteviä vinkkejä?
pikku kilahtelu oli mielestäni ominaisuus ainoastaan sitten kun tiukassa jarrutuksessa kaupunkivauhdeissa kuului kunnon narskunaa huolestutti ja vikakin löytyi.. moottorin kiinnitys pultit löystyneet... (net siitä edestä yläältä)
tounge.gif

Etupumppuihin waikka 30mm "prikat" putkiin niin paranee.. löytyy tästä topicistakin asiasta.. käyttää hieman aikaa ja lukasee läpi
thumbs-up.gif
..

Huomio kaikki high pipen omistajat(varsinkin devilin). Tuliko teillä mukaan takajalkatapeille siirtosarjaa vai onko itse tehtyjä? Vaimoke tahtois istumaan taakse mutta on tapit on poistettu juuri putken takia. Ainakin yks devilin myyjä sano että sais siirtosarjoja ostettua mut mitähän hintaa niillä mahtaa olla?
Leo Vincen mukana tuli, tosin ei ole mulla käytössä kun takatapit on poistettu kokonaan.
Se sarja oli oikestaan vain pari puslaa ja pitkää pulttia, jotka siirtävät oikeaa jalkatappia vajaan 10cm ulospäin.

No niin... homma selvis. Kävin Bikeworldissa tänään ja pienen tutkailun jälkeen saivat äänen paikannettua kytkinkahvaan.
...Ja itse kun en millään löytänyt äänen lähdettä
withstupid.gif

No onpahan nyt mielenrauha asian tiimoilta.

etkös sä ostannu motoraumalta sen kavan fa-** , mustaakseni jätin ne siirtosarjan nippelit takasatulan alle kun vein mopon kauppaan... sellanen putkenpätkähän se vaan on , ja pitemmät pultit ...

etkös sä ostannu motoraumalta sen kavan fa-** , mustaakseni jätin ne siirtosarjan nippelit takasatulan alle kun vein mopon kauppaan... sellanen putkenpätkähän se vaan on , ja pitemmät pultit ...
Joo sehän se, osat oli jotenki päässy sen työkalupakin taakse enkä siksi nähnyt niitä. Nyt on tapit kiinni ja vaimoke tykkää
tounge.gif

Jos joku haluaa sellaisen pleksin josta jotakin oikeaa hyötyä, niin osta tämä givin pleksi, Todella hyvä, ite olen 172cm pitkä eikä ainakaan minulle aiheuta kypärään mitään ylimääräisiä pyörteitä, ulkonäköönkin tottuu pikku hiljaa
smile_org.gif
(jos ei linkki toimi niin givin sivuilta löytyy tämä, oman hankin tuusmotorista maksoi n.100€

editoitu typoja

Jos joku haluaa sellaisen pleksin josta jotakin oikeaa hyötyä, niin osta tämä givin pleksi, Todella hyvä, ite olen 172cm pitkä eikä ainakaan minulle aiheuta kypärään mitään ylimääräisiä pyörteitä, ulkonäköönkin tottuu pikku hiljaa
smile_org.gif
(jos ei linkki toimi niin  givin sivuilta löytyy tämä, oman hankin tuusmotorista maksoi n.100€

editoitu typoja
Mites tommosen kiinnitys? pitääkö porailla reikiä paljonki?

Back