• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elikkäs. Pitäis vaihtaa zetaan ketjut+rattaat. Mitkä ois hyvät? En nyt hae sitä halvinta mahdollista, toki ei ne myöskään tuu kisakäyttöön, joten mitkä?
Mulla olis yhdet pitkät (n. 130 lenkkiä) DID-merkkiset ketjut ylimääräsenä himassa. Ajettu jotain 250 kilsaa. Hommasin ne jatketulle haarukalle ja nyt ne on siellä sit makaamassa turhanpanttina kun pyöräkin meni.

Laatu on ainakin kohdallaan. Maksoi 180e ja jos niistä jonkin järkevän hinnan saisin niin voisin postittaa jollekin onnelliselle...

Attitude, kyllä täällä kärppänä rahatukon kanssa seuraillaan myynti-ilmotuksia
tounge.gif

Muistakaapa vain se, että jos pelkästään jouset päivitetään jäykemmäksi niin keulasta voi tulla "soutava" kun vaimennuksen voima ei riitä enää jousta vastaan.
Vanhemman pikkuzetan kanssa kun ei ole säätöjä niin ainut keino on pelata öljyjen kanssa (määrä/paksuus). Itse totesin aikanaan radallakin toimivaksi 12.5W öljyt, muistaakseni ihan vakiomäärä toimi hyvin. Kevyemmässä katuajossa iski vähän käsille, mutta kovemmassa ajossa toimi ihan ok.

Onkos zetalle ominaista että vaihteet kolahtelee suht isosti? muistelen näin jostakin lukeneeni...
jep pienimmät vaihteet menee päälle aika "raa-asti" saman olen huomannut nyt eri öljyllä ajaessani.En ole sen enempää siitä välittänyt.
Öljy merkki kyllä vaihtuu ensi huollossa, tiedä sitten mihin?
nixweiss.gif

Mihin muut olette päätyneet.castroli on visiin kawasakiin aika passeli?

Castrol ei ole "(kawasaki)moottoripyöriin paras" öljy ainakaan omien kokemusteni perusteella.

Vaihteet kolahtelee ja ainakin omissa aiemmissa (wanhemmissa) kawoissa gps liimasi kytkimen.

Itse käytän hyvälaatuista Mobilin mineraaliöljyä (15w40) eikä vaihteet kolahtele ja kytkin toimii kuin unelma.

Asiasta takaisin kolmanteen: Vaihteiston kolahtelu saattaa johtua ihan niinkin yksinkertaisesta syystä, kuin vaihdepolkimen akselin likaantumisesta ja rasvattomuudesta.
Kannattaa aika-ajoin ottaa auki, putsata ja voidella.

Arvon kanssa Zetanistit.

Olen itse melko uusi zetorikuski täällä vielä, ja nyt kysynkin seuraavaa:

Onko kukaan kokeillut pikkuzetaan rattaita koolla 14/45 ?
vakiovälithän tiettävästi ovat 15/43?

Ja Itselläni on LeoVincen hiilikuituslipari. Ruiskun kanssa mitään häikkää, vai toimiiko vakio-ohjelmalla? Itselläni ainakin putkessa polttaa välillä niin perkeleesti, kun mutkapätkää päästelee hieman yli sallittujen lukemien. Etenkin jos ei laske kaasua aivan kokoaan pois, vaan aivan inasen kääntää kaasua. Onko aivan terveellistä?

Arvon kanssa Zetanistit.

Olen itse melko uusi zetorikuski täällä vielä, ja nyt kysynkin seuraavaa:

Onko kukaan kokeillut pikkuzetaan rattaita koolla 14/45 ?
vakiovälithän tiettävästi ovat 15/43?

Ja Itselläni on LeoVincen hiilikuituslipari. Ruiskun kanssa mitään häikkää, vai toimiiko vakio-ohjelmalla? Itselläni ainakin putkessa polttaa välillä niin perkeleesti, kun mutkapätkää päästelee hieman yli sallittujen lukemien. Etenkin jos ei laske kaasua aivan kokoaan pois, vaan aivan inasen kääntää kaasua. Onko aivan terveellistä?
Mun mielestä tuo 14 eteen, vakio taakse on _minulle_ se sopivin kompromissi. Kiihtyy kun ajelee, voi kikkailla. yms. Sitten taas esim. emänän kanssa mökkireissut sujuu vielä ok 100km/h navi + SH v.4 näyttää 5500rpm. Toki opastin emäntää laittamaan earit korviin kun istuu takana ja omasta leovinsesta silpastu 14cm vielä pois niin pitää ääntä... mutta mikäpä olisi parempaa kuin se  
cool.gif
ala ajaessa mitään mp3 kuuntelemaan. Toki maku asioita. + muut modit niin vaaka kallistuu enemän yksin ajeluun, mutta ei tuo mitään valittanut 300km aikana. Tavarat tankkilaukussa.

_small.jpg

_small.jpg

_small.jpg

Kannattaa vaikka vkl ottaa olut ja lukea koko ketju läpi. On välityksistä ja ties sun mistä juttua. Itse kun tekee näitä itselle niin otan ne vinkit kun tuntuu järkeviltä ja niitä on myös privana saanut kasa tolkulla, samoten itse niitä antanut kun kysytty.

Jaksaa se pikku kavakin  
buttrock.gif

Syksyn kumin hävitys ennen talvea... ettei kuivu.

Toiset ajaa voisi tolkulla samoilla kumeilla, minä otan aina kevääksi uudet  
062802moto_prv.gif

_small.jpg

Kiitoksia jo näistä vastauksista.

Itselläni tosiaan on 15/45 välit tällä hetkellä ja mieli tekisi hieman vielä ripeämpää kiihtymistä. Huipuilla ei niinkään väliä. Tosin jos matkaa lähtee ajamaan, niin ehkä sitten hieman pidemmät voisi olla, jottei kone ulvo turhaan.

Lähinnä sitä hain kysyessäni, että liikuuko tuo enää yhtään riittäviä nopeuksia maltillisilla kierroksilla.

Mutta. itseäni vielä tuo putkessa paukkuminen hieman huolettaa. Onko se nyt sitten aivan tervettä, että kovempaa vedättäessä laukoo putkessa, kuin mikäkin kanuuna?

Itse totesin aikanaan radallakin toimivaksi 12.5W öljyt, muistaakseni ihan vakiomäärä toimi hyvin.
Voiko joku virkistää muistia ja kertoa paljon se vakiomäärä on? Ei millään viitsisi manuaalia avata ja ettiskellä
smile_org.gif
Muistaakseni edellinen omistaja kehui laittaneensa 10w öljyt ja jotakin alkupäästä 13cm öljyyn mittauksesta se puhu mut empäs muista varmaksi sanoa. Olenko edes oikeilla jäljillä?
biggrin.gif

Itselläni tosiaan on 15/45 välit tällä hetkellä ja mieli tekisi hieman vielä ripeämpää kiihtymistä. Huipuilla ei niinkään väliä. Tosin jos matkaa lähtee ajamaan, niin ehkä sitten hieman pidemmät voisi olla, jottei kone ulvo turhaan.
~100kmh mittarinopeudessa kutosella ajeltaessa about 6-7k kiekkoja, mulla toi oli ainakin yksi syy miks vaihoin vakion taakse.

Pitäis kai laittaa virtalähde naville.

Mihin kohtaan olette saaneet sen tupakansytkäri-härdellin kiinni?
Ässä-malliin siis..

smile_org.gif

Pitäis kai laittaa virtalähde naville.

Mihin kohtaan olette saaneet sen tupakansytkäri-härdellin kiinni?
Ässä-malliin siis..

smile_org.gif
Ei ole "ässä" malli, mutta itse otin virrat takavalolta. Sitten biltemasta roiskeen kestävä tupakin sytytin liitin. paikkoja on kyllä ainakin normissa mihin laittaa.

Eihän sitä vielä kerennyt asentaa ja alku viikon mökkireissulta piti päästä takaisin  
biggrin.gif
Toki oli normaali kartta mukana, mutta tuon navin kanssa vaan niin rentoa ajella. Sähkärinä piti hätä patentti kehittää, ettei tarvitse kartta silmässä ajella, vaikka reitti olikin suhkot tuttu... mopo käyntiin ja latausta
thumbs-up.gif

_small.jpg

_small.jpg

video

Back