• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhoz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Fatbar reiserit maksaa zetaan stormilla 79€
033102ass_1_prv.gif

Taidan ostaa sittenkin ihan 22mm tangon. Onko joku laittanut tuota stormin LSL tankoa? Sitähän on superbike tyylisenä ja naked. Toinen on 45mm korkea ja toinen 95mm

Oliskohan tuo 45mm liian matalalla? Kuitenkin haluisin aika matalalle kun nyt vakiolla asento on aika pysty.. Mitään vinkkejä kellään?

033102ass_1_prv.gif

Taidan ostaa sittenkin ihan 22mm tangon. Onko joku laittanut tuota stormin LSL tankoa? Sitähän on superbike tyylisenä ja naked. Toinen on 45mm korkea ja toinen 95mm

Oliskohan tuo 45mm liian matalalla? Kuitenkin haluisin aika matalalle kun nyt vakiolla asento on aika pysty.. Mitään vinkkejä kellään?
Ottaisin kyllä korkeen mallisen jos nyt saisin uudestaan päättää, mulla 06:ssa tosiaan toi LSL Street Barin matalaversio. Stongaa kun lähdetään leventämään niin sillon sitä korkeutta ei saisi napsia liikaa pois, menee muuten kyyryksi.

Raiserit on suolasen hintasia tosiaan, mulla tulis nyt halvemmaks ostaa uus korkeempi stonga kun raiserit vanhaan. Ota korkeempi, jos et oo tyytyväinen ni voidaan vaihtaa anytime.

033102ass_1_prv.gif

Ottaisin kyllä korkeen mallisen jos nyt saisin uudestaan päättää, mulla 06:ssa tosiaan toi LSL Street Barin matalaversio. Stongaa kun lähdetään leventämään niin sillon sitä korkeutta ei saisi napsia liikaa pois, menee muuten kyyryksi.

Raiserit on suolasen hintasia tosiaan, mulla tulis nyt halvemmaks ostaa uus korkeempi stonga kun raiserit vanhaan. Ota korkeempi, jos et oo tyytyväinen ni voidaan vaihtaa anytime.
Jep mietinkin, että meneekö liian matalaksi. Tuo naked malli on lyhyempi kuin street bar. Otan tuon korkean street bar tangon ja katsotaan sitten miten se sopii, onhan se kuitenkin alkuperäistä matalampi.

Tuli sitten käytyä Allrightin hemmopäivien hyvän mielen dynossa  
biggrin.gif

Ja takikselta lähti 142.7hp (vääntö ?) - noisekillerin poistolla lukema voisi vielä pikkasen kaunistua.
Loppupää sakkaa aikalailla joten Autotunelle on vielä hommia tiedossa.

Kun asennan slipareita niin mitä ootte tehny niille alkuperäisen putken venttiilin ohjaus vivuille jotka tulee oikeanpuolen putkeen?

Kun asennan slipareita niin mitä ootte tehny niille alkuperäisen putken venttiilin ohjaus vivuille jotka tulee oikeanpuolen putkeen?
Vivuille ? Vaijerit yms. otin pois ja tälläsin sliparit paikoilleen. Vaijerin päät varovasti sit siellä yläpäässä...
Juu siis ne vaijerit. Eli otit ne kokonaan pois? Onko siellä yläpäässä jotain ihmeellistä jota varoa?
Sen verran varovasti ettei servo pääse liikuskelemaan vaijerinpäitä irrotettaessa. Akran sivuilla oli vaijerin irrotusohjeet kuvien kera -> Klick
smile_org.gif

Tuli sitten käytyä Allrightin hemmopäivien hyvän mielen dynossa  
biggrin.gif

Ja takikselta lähti 142.7hp (vääntö ?) - noisekillerin poistolla lukema voisi vielä pikkasen kaunistua.
Loppupää sakkaa aikalailla joten Autotunelle on vielä hommia tiedossa.
Olit ilmeisesti tänään Kiikalassa kiihdyttelemässä? Kaks lähtöä katseltiin ja sillä radalla ei tietenkään näyttö pelannut
smile_org.gif
Millaisia tuloksia tuli? Näytti kyllä hyvältä koko rännillä ja perse ja keula siivottuna. Vois olla seuraava naku, tarttee käydä kokeilemassa.

Joo, kyllä siellä tuli käytyä ja kolme vetoa ehti kokeilemaan ennen kuin alko satamaan.
Oli muuten kiva ajella takas Helsinkiin kun vettä tuli ihan kiitettävästi ja paikotellen vielä rakeiden kera!

Aika hakemista oli kun ei oikein vielä tiedä (eikä osaa) että miten tuota pitäis lähettää - vähiten huonoin oli 10.94S/209km/h jossa 60ft oli huikeat 2.01s
biggrin.gif

Joo me lähettiin kanssa kotia kohti kun alkoi sataa ja tuli rakeita, salamoita ja vettä kuin saavista kaataen. Sit on itsellä vielä tumma visiiri ja oli ihan tumma taivas, niin ei paljon mitään nähnyt muutenkaan...

No lopppareista jo näkee et voimaa on ihan kivasti ja aikakin ihan hyvä nakulle. Noissa nakuissa se viima alkaaa riepottaa 150 km/h jälkeen. No mutkapätkillä se on ihan hyvä katto. Kyykkyjä ei oikeen oma selkä kestä.

Itellä on kans tumma visiiri jolla ei paljon hirveä pienempiä esteitä huomaa noissa Helsinki - Turku motarin tunneleissa, mutta siitäkin huolimatta oli tänään aina helpotus päästä välillä putkeen sateensuojaan
biggrin.gif

Mietinnässä Suzukin vaihto Z:aan. 08-09 malli mielessä, mites on soveltuuko mopo 173cm stubu kalkkikselle? Ajettavuus matkassa? Naku Bandu oli viimekaudella ja ei se ainakaan paha ollut, mites kawa? Kyllähän nakullankin matkaa ajaa tarvittaessa reppu selässä. Pitäisi jossain välissä kyllä saada aikaa koeajaa mopo, niin olisi vertailukohtaa nykyiseen 1250S Banduun. Kyllä tuo Bandu ainakin mutkiin taittuu ja vääntökin mukava mutkasta ulos lähtöön, terävyys ehkä puuttuu mutta... Koskaan tuskin tyytyväinen. Mitä pitäisi huomioida jos nyt käytetyn ostan?  
withstupid.gif
Ei ole kawa juttuja seurattua sivullisena. Mökäpöntöt vaihtuvat kyllä nätimpiin heti jos mopon ostan, sais myydä kyllä valitsemilla pöntöillä, eikä tunkee niitä suunnittelijan pönttöjä kiinni. Anteeksi vaan mutta noin -10 mallin pöntöt järkyt.

_smaller.jpg

Mietinnässä Suzukin vaihto Z:aan. 08-09 malli mielessä, mites on soveltuuko mopo 173cm stubu kalkkikselle? Ajettavuus matkassa? Naku Bandu oli viimekaudella ja ei se ainakaan paha ollut, mites kawa? Kyllähän nakullankin matkaa ajaa tarvittaessa reppu selässä. Pitäisi jossain välissä kyllä saada aikaa koeajaa mopo, niin olisi vertailukohtaa nykyiseen 1250S Banduun. Kyllä tuo Bandu ainakin mutkiin taittuu ja vääntökin mukava mutkasta ulos lähtöön, terävyys ehkä puuttuu mutta... Koskaan tuskin tyytyväinen. Mitä pitäisi huomioida jos nyt käytetyn ostan?  
withstupid.gif
Ei ole kawa juttuja seurattua sivullisena. Mökäpöntöt vaihtuvat kyllä nätimpiin heti jos mopon ostan, sais myydä kyllä valitsemilla pöntöillä, eikä tunkee niitä suunnittelijan pönttöjä kiinni. Anteeksi vaan mutta noin -10 mallin pöntöt järkyt.

_smaller.jpg
Tuossa kuvassa -10 mallin Z:tan putket, mielestäni manitsemasi -08 ja -09 vielä "hurjemmat". Itse vaihdoin LeoVincen änkkärit. Kuvia löytyy aiemmin ketjussa. Mulla oli aiempi pärrä 600s Bandit ja nyt Z 1000 -09. Molemmilla olen ajanut pidemmänkin reissun (Jänkhä Saariselällä 2008 ja 2009 lähtöpisteenä Lahti) Z:tassa on takalaukkuteline ja vesitiivis "retkeilysäkki" jonka saa takapenkille tarvittaessa verkolla tai mustekaloilla mukaan, näillä oon pärjäilly. Matkaa olen ajellut Z:talla ihan mielellään ja ehkäpä mieluummin entä Banditilla... Mitä käytettyihin -08 ja -09 tulee niin luulenpa että toimivat moitteetta, ovat vielä niin vähän ajettuja. Omassani en ole havainnut mitään "merkkivikoja" kilsoja 11500km.

Kuskilla mittoja 175 cm ja 75 kg ja hyvin olen pärjäillyt. Eiku koeajamaan
062802moto_prv.gif

Mietinnässä Suzukin vaihto Z:aan.
Ihan jos suoraan sanotaan,niin on olemassa parempia saman pyörägenren edustajia kuin 07-09 Z1000.

Itse ajelen -09:llä pikkuzetalla ja kun koeajoin isompaa zetaa niin tuli vain fiilis että hö,tämmönenkö tää nyt sitten oli...

Mielestäni mitään älyttömän suurta eroa ei pikkuzetaan ollut.

Tuo uusi 2010 zeta on sitten ihan eri kaliiberia niin koneeltaan rungoltaan kuin muutenkin ajoltaan,mutta tohon asiaan osaa varmaan esim.Attitude kommentoida paremmin.

Noista 07-09 mallisista nakupyöristä ottaisin itse tod.näk. CB1000R:n mutta sehän kuitenkin asia joka jokaisen täytyy itse miettiä ja ehkä kokea koeajojen perusteella.

Mietinnässä Suzukin vaihto Z:aan.
Ihan jos suoraan sanotaan,niin on olemassa parempia saman pyörägenren edustajia kuin 07-09 Z1000.

Itse ajelen -09:llä pikkuzetalla ja kun koeajoin isompaa zetaa niin tuli vain fiilis että hö,tämmönenkö tää nyt sitten oli...

Mielestäni mitään älyttömän suurta eroa ei pikkuzetaan ollut.

Tuo uusi 2010 zeta on sitten ihan eri kaliiberia niin koneeltaan rungoltaan kuin muutenkin ajoltaan,mutta tohon asiaan osaa varmaan esim.Attitude kommentoida paremmin.

Noista 07-09 mallisista nakupyöristä ottaisin itse tod.näk. CB1000R:n mutta sehän kuitenkin asia joka jokaisen täytyy itse miettiä ja ehkä kokea koeajojen perusteella.
07 omistajana voin kommentoida, että on varmasti parempia. Itse ostin ihan ulkonäköseikoista. Runko on löysä, muuten ihan ok. Ehkä turhan keulapainoinen, tai ainakin siltä tuntuu.

Jos haluaa nakun, jossa on tehoa kikkailuun ja pommitukseen, niin osta halpa 1000 kyykky 2000-luvulta ja tee ite siitä naku. Saat rahoilles vastinetta.

07 omistajana voin kommentoida, että on varmasti parempia. Itse ostin ihan ulkonäköseikoista. Runko on löysä, muuten ihan ok. Ehkä turhan keulapainoinen, tai ainakin siltä tuntuu.

Jos haluaa nakun, jossa on tehoa kikkailuun ja pommitukseen, niin osta halpa 1000 kyykky 2000-luvulta ja tee ite siitä naku. Saat rahoilles vastinetta.
Bandussa kanssa läysän tuntuinen tuo runko ja saisihan tuon bandunkin tarvittaessa nakutettua, tehojankin saisi enemmän kuin nykyiset 110kaakkia. Mitkä on merkittävimmät erot 07-09 malleilla verrattuna -10 malliin?

Bandussa kanssa läysän tuntuinen tuo runko ja saisihan tuon bandunkin tarvittaessa nakutettua, tehojankin saisi enemmän kuin nykyiset 110kaakkia. Mitkä on merkittävimmät erot 07-09 malleilla verrattuna -10 malliin?
-10kg,+10hp,+10nm.
wink.gif

Kokonaan uusi pyörä on tuo 2010-malli,ei mitään yhteistä 07-09 mallien kanssa ja on kyllä koeajon perusteella mahtava pyörä mielestäni.
Paras japsi naku tällä hetkellä.

Ehkä ensi keväänä...

-10kg,+10hp,+10nm.
wink.gif

Kokonaan uusi pyörä on tuo 2010-malli,ei mitään yhteistä 07-09 mallien kanssa ja on kyllä koeajon perusteella mahtava pyörä mielestäni.
Paras japsi naku tällä hetkellä.

Ehkä ensi keväänä...
Itse en ole kuin käynyt 20min koeajolla molemmilla pyörillä ja eroa on omasta mielestäni tasan tuo mitä paperillakin lukee eli 10kg 10hp ja 10nm. Ajoasento ja fiilis on aika samanlainen eikä nuo suht pienet erot niin järkyttävästi vaikuta. Ainakin vakiona pyörä ei ole mitenkään erityisen ketterä omasta mielestäni ja ajettavuudeltaan löytyy paljon parempiakin tehdas nakuja mutta nämä ovat niitä mielipide kysymyksiä jotka eivät selviä kuin koeajolla
062802moto_prv.gif

ps. ja onhan se nyt jumalauta hirveän näköinen
tounge.gif

Back