• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Z1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhoz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitäs ootte maksanu vanhan Z1000:n (2006) 24tkm huollosta?
Eikös se ole hyvin pitkälti sama kuin 12 000 km huolto? Siitä maksoin 300 euroa motormanissa, mutta pyörä kyllä on -08.

Onkos muuten kukaan irrottanut zetasta parkkipolttimoita? Aloin itse tuohon operaation ja pientä vastustusta on ilmassa. Mun käsi ei ainakaan mahdu lähellekään sinne ihan noin vaan, niin aloin irrottamaan vasemman puolen sivukatetta. Sekään ei onnistunut, koska yks kuusiokoloruuvi oli niin syvällä ettei sitä pystynyt aukaisemaan. Olis siis vissiin pitänyt irrotella koko katerepertuaari, mutta siihen en alkanut. Jotenkin jyskyttää päässä sellanen ajatus ettei tää oikeesti voi olla näin vaikeeta, vai onko?

Eikös se ole hyvin pitkälti sama kuin 12 000 km huolto? Siitä maksoin 300 euroa motormanissa, mutta pyörä kyllä on -08.

Onkos muuten kukaan irrottanut zetasta parkkipolttimoita? Aloin itse tuohon operaation ja pientä vastustusta on ilmassa. Mun käsi ei ainakaan mahdu lähellekään sinne ihan noin vaan, niin aloin irrottamaan vasemman puolen sivukatetta. Sekään ei onnistunut, koska yks kuusiokoloruuvi oli niin syvällä ettei sitä pystynyt aukaisemaan. Olis siis vissiin pitänyt irrotella koko katerepertuaari, mutta siihen en alkanut. Jotenkin jyskyttää päässä sellanen ajatus ettei tää oikeesti voi olla näin vaikeeta, vai onko?
Ei oo sama huolto kuin 24 tkm:n huollossa. Tässä säädetään myös venat. Kysyin Rikulta Lahdesta arviota että kauanko menee, vastaus oli et 5-6 tuntii töitä + osat, eli kallis on on jos teettää kaiken liikkeessä, mulla pyörä -09 ja seuraavana 24 tkm:n huolto...

pikku zeta vaihtu litraseen -10 malliin.  
062802jumpie_prv.gif
vakuutuksia lähin kyselee yhtiöistä niin 1100 euroa halvin (turva) ja suurin osa osui 1400 euron paikkeille. paljos jengi on täällä maksanut vakuutuksista? paikkakunta hki ja ikä 32.

ja löytyiskö joltain z1000 vm. 10 huoltomanuaalia sähkösessä muodossa?

Pitääpäs myös ilmoittautua. Ensimmäinen pyörä tallissa. Alun alkaen oli selvää, että se tulee olemaan ns. streetti pyörä, Z1000 vastasi kutsuun kuin alokas konsanaan.
Kortti tuli ajettua juuri, kokemusta ei ollut kuin noin 20 vuotta sitten mopon sarvista. Elämä tuntuu taas pikkuisen helpommalta ja nuorekkaammalta  
biggrin.gif

Kiinnostaisi jonkilainen manuska tuolle pyörälle. Eng-kielisenä löysin, mutta olisiko jollakin tietoa suomenkielisestä.?
Pyörän vuosimalli on -07

Insinöörin tyhmä kysymys. Pyörä on -08 ja putkethan on mitä on. Ei sinänsä, ulkonäkö on (tiedetään, kieroutuneesti) mun mieleen, mutta äänet.....eeiih. Onko kukaan kokeillu avata kannuja ja kattonu mitä ne on syöny. Jos sieltä ottais vähä jotain pois. Onko kukaan kokeillu?

Insinöörin tyhmä kysymys. Pyörä on -08 ja putkethan on mitä on. Ei sinänsä, ulkonäkö on (tiedetään, kieroutuneesti) mun mieleen, mutta äänet.....eeiih. Onko kukaan kokeillu avata kannuja ja kattonu mitä ne on syöny. Jos sieltä ottais vähä jotain pois. Onko kukaan kokeillu?
Laita Laser:in Extremet... En varmaan ole hienointa ääntä kuullut missään rivikoneessa... En rupeaisi kajoamaan vakioputkiin... Työmäärään nähden tuskin kannattaa...

Kuullostaa oikeasti vielä paremmalta...

Laita Laser:in Extremet... En varmaan ole hienointa ääntä kuullut missään rivikoneessa... En rupeaisi kajoamaan vakioputkiin... Työmäärään nähden tuskin kannattaa...

Kuullostaa oikeasti vielä paremmalta...
Mieluummin hiukan työmäärää ku valmis paketti
smile_org.gif
. Kuten sanottu, mua kieroutuneesti ulkonäöllisesti viehättää noi vakioputket. Lisää ääntä niihin vaan pitäis saada. Voitte sanoa turhamaiseksi; no shit sherlock
033102bebe_1_prv.gif

ps. Ei toi laserikaan paskemmalta kuulosta. Periaatekysymys you know
smile_org.gif

Kannattaapa ottaa se huomioon, että tuossa gen1 2003-2006 Z1000 on täysin erilainen alkukäyrästö 4-2-2 tms. Tässä uudemmassa gen2 on taas 4-1-2. Tästä johtuen tuon vanhemman ääni on enemmän sellainen "papattava" tai miten sen nyt sanoisi...Voipi olla että sytytysjärjestyskin on erilainen tähän uudempaan verrattuna.

Eron huomaa, kun seisoskelee takana kun joku lähtee kiihdyttämään. Vanhempi pörisee ihan eri tavalla (hienommin minun mielestä).

No nyt ilmmottuisi yksi omistaja jälleen lisää. Tuli eilen ostettua kavan z1000 -07 ocean blue. Jolla on ajettu 15 000. Hienot palikat pelissä kiinni, vieläkun kesä saataisiin sitten tänne!

Kiikarissa olisi 07 tonnizeta, kertokaapa mulle mielipiteenne muutamaan kysymykseen:
Mitä mieltä olette takalaukusta tuossa pyörässä?
Ominaisuudet kaksi päällä ajoon?

Suurimmaksi osaksi ajoni on paikalliskruisailua mutta muutama reissu per kesä tulee heitettyä pidemmällekkin, joten nuo edellä kysytyt asiat kiinnostaa siinä valossa.

Muutenkin pyörön plussat ja miinukset kiinnostaa

Itellä on Givin teline ja takaboxi ja on ihan pähee systeemi. Sanoisin että aika must jos lähtee pidemmälle ajelee. Reppu/rinkkakin selässä, niin saa paljonkin kamaa mukaan halutessa. Eikä se ole edes mielestäni ruma se teline.

Kaksi päällä siitä boxista on haittaa, jos tarvitaan reppukin kyytiläisen selkään. Eli se on vähän joko tai melkeinpä. Ilman reppua ei ongelmia. Kyytiläisellä ehkä jopa vähän turvallisempi olo, kun on se boxi siinä tukemassa vähän.

Mitä tulee sitten itse kyytiläisen tiloihin, niin eihän tuo nyt mikään kovin mukava matkustajalle ole. Kyytiläisen koko on varmaankin aika ratkaisevaa, mitä pienempi sen parempi. Paljon pehmusteita ei ainakaan kyytiläiselle ole, joten voi olla peba aika koetuksella
smile_org.gif

Itellä on Givin teline ja takaboxi ja on ihan pähee systeemi. Sanoisin että aika must jos lähtee pidemmälle ajelee. Reppu/rinkkakin selässä, niin saa paljonkin kamaa mukaan halutessa. Eikä se ole edes mielestäni ruma se teline.

Kaksi päällä siitä boxista on haittaa, jos tarvitaan reppukin kyytiläisen selkään. Eli se on vähän joko tai melkeinpä. Ilman reppua ei ongelmia. Kyytiläisellä ehkä jopa vähän turvallisempi olo, kun on se boxi siinä tukemassa vähän.

Mitä tulee sitten itse kyytiläisen tiloihin, niin eihän tuo nyt mikään kovin mukava matkustajalle ole. Kyytiläisen koko on varmaankin aika ratkaisevaa, mitä pienempi sen parempi. Paljon pehmusteita ei ainakaan kyytiläiselle ole, joten voi olla peba aika koetuksella
smile_org.gif
Juurikin ollut naisen kanssa puhetta että olisi hyvä varmaan hommata laukku pyörään jos reissuille meinataan lähteä sitten kunnolla. Jos millään viitsisit laittaa vähän tietoa mistä kyseistä laukkua oikein saa olisin kiitollinen  
bowdown.gif

smile_org.gif
Juurikin ollut naisen kanssa puhetta että olisi hyvä varmaan hommata laukku pyörään jos reissuille meinataan lähteä sitten kunnolla. Jos millään viitsisit laittaa vähän tietoa mistä kyseistä laukkua oikein saa olisin kiitollinen  
bowdown.gif
Nyt täytyy tunnustaa että en tiedä
sad_orig.gif
Kun ostin pyörän niin ne tuli mukana. Se olikin yksi syistä miksi ostin juuri sen pyörän. Ja kuten jo mainitsin, niin ei rumentanut pyörää ollenkaan se teline.

smile_org.gif
bowdown.gif
Nyt täytyy tunnustaa että en tiedä
sad_orig.gif
Kun ostin pyörän niin ne tuli mukana. Se olikin yksi syistä miksi ostin juuri sen pyörän. Ja kuten jo mainitsin, niin ei rumentanut pyörää ollenkaan se teline.
Kapan teline

http://store.allright.eu/fi/mp_fi/kz448-1.html

ja tässä Givin
http://www.storm-motor.fi/mp-tarv....onorack

Voi olla pyörän vaihto edessä takas Kawasakiin,onko kenelläkään kuvia 1000Z -08 takalaukusta/telineestä.
Ei viittisi pilata hienon pyörän ulkonäköä millään kauheella telineellä,ja jos on vielä linkki mistä ja mihin hintaan hommattu.

Minkälaisia ajokokemuksia on kyseisestä pyörästä?edellinen Z1000 oli -03 ja helkutin kiva ajaa,voiks tällä -08 ajella kuin pitkää matkaa ilman että on ihan puuduksissa,vaikuttaako isompi pleksi paljon motari ajoon?

Kiitos

Ei oo sama huolto kuin 24 tkm:n huollossa. Tässä säädetään myös venat. Kysyin Rikulta Lahdesta arviota että kauanko menee, vastaus oli et 5-6 tuntii töitä + osat, eli kallis on on jos teettää kaiken liikkeessä, mulla pyörä -09 ja seuraavana 24 tkm:n huolto...
24tkm huollossa ei säädetä venoja ainakaan mun ohjekirjan mukaan. tulee vasta 48tkm huollossa.

Ja aikamoisesti on maksettu huollosta. Ite muistelisin maksaneeni Kytöselle 12tkm huollosta 100-150€.

Back