Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös se ole heitteille jättö jos ei jää kolari paikalle, josta voi seurata jopa linnaa. Joskus penskana mutsi kertoi kun taksi kuski oli asiakkaan heittänyt hankeen... toisen jalan paleltuminen-> amputointi, siitä sakot, korvaus, häkki.Näinhän ne menee. Todistajia ei saa koska kukaan ei halua sekaantua mihinkään mikä ei varsinaisesti kosketa itseä. Toivon onnea asian selvityksessä ja hyvä ettet loukannut itseäsi kaatumisessa.
Eikös se ole heitteille jättö jos ei jää kolari paikalle, josta voi seurata jopa linnaa. Joskus penskana mutsi kertoi kun taksi kuski oli asiakkaan heittänyt hankeen... toisen jalan paleltuminen-> amputointi, siitä sakot, korvaus, häkki.Näinhän ne menee. Todistajia ei saa koska kukaan ei halua sekaantua mihinkään mikä ei varsinaisesti kosketa itseä. Toivon onnea asian selvityksessä ja hyvä ettet loukannut itseäsi kaatumisessa.
Sama jos ajat kolari paikan ohi "kun on niin kiire" ja saadaan selville se on heitteille jättö (vai mikä lie nimike) ja siitä tärähtää helposti häkkiä. Kerran autokolari paikalle jääneenä ottivat kaikki tiedot ylös vaikka olin vain silmin näkiä + "ensiavun antaja" eli tuin niskaa enkä avannut ojassa olevan auton turvavöitä kuten hätäkeskuksesta sanottiin.
Jos ei mikään berhandilainen ole, niin ei kannata liikaa väistellä. Voi huonolla tuurilla joutua itse maksumieheksi jos joku töräyttää perään.Eikös koira saanut hepulin, kun kuuli että olen tulossa ja hyökkäsi pyörätieltä ajoradalle ja juoksee suoraan kohti. Vastaan tulee auto, ei voi koukata ohi, joten reilu jarrutus (oli muuten hyvät jarrut ducatissa) ja koira pysähtyy just ennen pyörää.![]()
Kun koira jäi sivulle, lähdin kiihdyttämään ja koira perässä. Pari autoa joutui väistämään kun koira yrittää juosta minua kiinni. Onneksi lopetti lyhyen munaravin jälkeen, olisi muuten tullut koiralle pitkä lenkki.![]()
Oliskohan kukaan uskonut Moto-Raumassa, kun olisin sanonut, että koiraa päin ajoin, enhän minä nyt pyörää kaataisi.
Koirankusettajasta tuskin olisin todistajaa saanut.![]()
Ajelin autoletkan perässä, viimeiseen autoon sopiva turvaetäisyys. Ilmeisesti tuo on riskaabeli tilanne, kun nyt kahdesti olen muuttunut tällä kaudella sellaisessa paikassa näkymättömäksi kolmion takaa tulevalle autoilijalle.Sen tarkemmin selittämättä eilen taas kolmion takaa vanhempi mieshenkilö rouva kyydissään lähti liittymään tielle suoraan eteeni...
Ajelin autoletkan perässä, viimeiseen autoon sopiva turvaetäisyys. Ilmeisesti tuo on riskaabeli tilanne, kun nyt kahdesti olen muuttunut tällä kaudella sellaisessa paikassa näkymättömäksi kolmion takaa tulevalle autoilijalle.
Hätätilannetta ei päässyt syntymään, kerkesin ottaa vedon pois ja himmailla jo jarrua kun pappa ihme kyllä päätti vielä kerran vilkaista tulosuuntaani ja tajusi. Pikku väistöllä selvittiin.
Jospa niiden alkukantaiset vaistot heräävät siellä matkaluolassaan, kun huomaavat kirkasta ja liikkuvaa näkökentässä? Tietysti yleisin kommentti mitä olen kuullut kotilokuskin suusta tuohon mutkitteluun on ; Lähteeköhän pojalla kohta mopo käsistä/ eikö nuo osaa ajaa suoraan hetkeäkään? Huomautettuani asiasta ystävälliseen sävyyn, että missä vaiheessa huomasit tuon motoristin ennen risteystä, niin vastaus on odotettu; silloin kun se alkoi mutkittelemaan ja pelleilemään. Juuri näin, itse havainnon jo menopelin aikaa sitten, koska seuraan muutakin liikennettä kuin omalla ajoväylällä liikkuvaa. Mukavasti alkaa ohimosuonet pullistelemaan kuljettajalla, kun hiukan ojentaa.Ajelin autoletkan perässä, viimeiseen autoon sopiva turvaetäisyys. Ilmeisesti tuo on riskaabeli tilanne, kun nyt kahdesti olen muuttunut tällä kaudella sellaisessa paikassa näkymättömäksi kolmion takaa tulevalle autoilijalle.Sen tarkemmin selittämättä eilen taas kolmion takaa vanhempi mieshenkilö rouva kyydissään lähti liittymään tielle suoraan eteeni...
Ajelin autoletkan perässä, viimeiseen autoon sopiva turvaetäisyys. Ilmeisesti tuo on riskaabeli tilanne, kun nyt kahdesti olen muuttunut tällä kaudella sellaisessa paikassa näkymättömäksi kolmion takaa tulevalle autoilijalle.
Hätätilannetta ei päässyt syntymään, kerkesin ottaa vedon pois ja himmailla jo jarrua kun pappa ihme kyllä päätti vielä kerran vilkaista tulosuuntaani ja tajusi. Pikku väistöllä selvittiin.
Saman olen itse huomannut useaan otteeseen, onneksi tuo on aika helppo muuttaa, kun risteyksen kohdalla hiukan kiihdyttää, että on edellä menevän lähellä.
Toinen mikä on tuntunut vaikuttavan, on pieni kurvailu ennen risteystä eli ajouran vaihtaminen. En tiedä aiheuttaako ajovalon liikkuminen puusilmän heräämisen, mutta muutaman kerran auton nokka on pysähtynyt melko pikaisesti "kaistan" vaihdon jälkeen.![]()
Viime kesänä jossain Viron ja Latvian rajamailla ajeltiin yhden pikkukylän läpi. Yhtäkkiä pihasta hyökkäs koira tielle ja meinas tulla pyörän alle. Jonkinlaisen väistön sain tehtyä, tai sitten se palasi omia aikojaan takaisin. Ei päästy jatkamaan matkaa kuin parisataa metriä, kun huomasin, että toisessa pihassa on taas irtokoira kytiksellä. Funtsin, että ei tällanen oo mistään kotoisin, että koirat hyppii silmille. Kun päästiin kohdalle ja se alkoi pinkomaan tielle, niin painoin kytkimen pohjaan ja kaasun auki. Mulla on pyörässä melko avoimet putket, niin koira sai sellasen tärskyn, ettei tiennyt oikein mihin olis mennyt. Takana ajava kertoi, että oli kuolla nauruun sitä katsellessa.Lauantaina tuli taas yksi uusi tilanne.
Moto-Raumassa oli Ducati-koeajot, pitihän Hypermotard käydä koittamassa.
2000:n euron omavastuu laittoi hiukan ylimääräistä jännitystä ajeluun, mutta kankean alun jälkeen, pyörä alkoi tuntumaan oikein kivalta.![]()
Mutta, ajelu meinasi loppua yllättävän pikaisesti. Ajoradan vieressä menevällä pyörätiellä oli joku sankarikahden koiran kanssa ulkoilemassa. Toinen isompi koira kiltisti hihnan päässä, mutta toinen pienempi oli "unohtunut" laittaa kiinni.![]()
Eikös koira saanut hepulin, kun kuuli että olen tulossa ja hyökkäsi pyörätieltä ajoradalle ja juoksee suoraan kohti. Vastaan tulee auto, ei voi koukata ohi, joten reilu jarrutus (oli muuten hyvät jarrut ducatissa) ja koira pysähtyy just ennen pyörää.![]()
Kun koira jäi sivulle, lähdin kiihdyttämään ja koira perässä. Pari autoa joutui väistämään kun koira yrittää juosta minua kiinni. Onneksi lopetti lyhyen munaravin jälkeen, olisi muuten tullut koiralle pitkä lenkki.![]()
Oliskohan kukaan uskonut Moto-Raumassa, kun olisin sanonut, että koiraa päin ajoin, enhän minä nyt pyörää kaataisi.
Kiitos vinkistä, tietää seuraavalla kerralla antaa äänihoitoa koiralle ja koirankusettajalle.Viime kesänä jossain Viron ja Latvian rajamailla ajeltiin yhden pikkukylän läpi. Yhtäkkiä pihasta hyökkäs koira tielle ja meinas tulla pyörän alle. Jonkinlaisen väistön sain tehtyä, tai sitten se palasi omia aikojaan takaisin. Ei päästy jatkamaan matkaa kuin parisataa metriä, kun huomasin, että toisessa pihassa on taas irtokoira kytiksellä. Funtsin, että ei tällanen oo mistään kotoisin, että koirat hyppii silmille. Kun päästiin kohdalle ja se alkoi pinkomaan tielle, niin painoin kytkimen pohjaan ja kaasun auki. Mulla on pyörässä melko avoimet putket, niin koira sai sellasen tärskyn, ettei tiennyt oikein mihin olis mennyt. Takana ajava kertoi, että oli kuolla nauruun sitä katsellessa.Lauantaina tuli taas yksi uusi tilanne.
Moto-Raumassa oli Ducati-koeajot, pitihän Hypermotard käydä koittamassa.
2000:n euron omavastuu laittoi hiukan ylimääräistä jännitystä ajeluun, mutta kankean alun jälkeen, pyörä alkoi tuntumaan oikein kivalta.![]()
Mutta, ajelu meinasi loppua yllättävän pikaisesti. Ajoradan vieressä menevällä pyörätiellä oli joku sankarikahden koiran kanssa ulkoilemassa. Toinen isompi koira kiltisti hihnan päässä, mutta toinen pienempi oli "unohtunut" laittaa kiinni.![]()
Eikös koira saanut hepulin, kun kuuli että olen tulossa ja hyökkäsi pyörätieltä ajoradalle ja juoksee suoraan kohti. Vastaan tulee auto, ei voi koukata ohi, joten reilu jarrutus (oli muuten hyvät jarrut ducatissa) ja koira pysähtyy just ennen pyörää.![]()
Tänään ajeluretkellä tuli taas koira haukkuen tielle, mutta muistin viime kesän tapauksen ja väänsin taas kaasua. Teho oli sama, koira loikkas äkkiä takaisin kotipihaan.
Loud pipes save lifes.