• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yleistä keskustelua kurapyöräilystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skuikka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
@SLP

Ilman liukupohjia spoorissa ajamisesta ei tuu mitään, kun saman tien jalan lähestyessä lunta, alkaa lumi kammeta jalkaa taakse ja lantiota sivuun. Se välittyy suoraan stongaan, ja ajaminen on moro.

Eri asia, jos spoori antaa myöden ajaa tapeilta seisten.

Tee vaikka jesarista väliaikainen ja totea itse.

Oikee tahi ei, niin tossahan noi kaikki perusohjeet hommaan on.
Kyllä se kenkä tekee sen suurimman homman, silloin kun se spoori on niin syvä että tapeilta ei voi enää työntää.
Toisten mielestä spoori on helvetin hauskaa, toisten mielestä aivan perseestä.
Itse kuulun jälkimmäisiin, ehdin jo vääntää toiseen pyörään piikit alle, mutta kun tota lunta tuli niin paljon, vaihdoin kesäset takaisin :grin:
Katsellaan ajamista sitten taas keväällä, kun ei koronan takia pääse oikein tonne eurooppaankaan ajamaan:doh:

Viimeksi muokattu:
JMH sanoi:
@SLP

Ilman liukupohjia spoorissa ajamisesta ei tuu mitään, kun saman tien jalan lähestyessä lunta, alkaa lumi kammeta jalkaa taakse ja lantiota sivuun. Se välittyy suoraan stongaan, ja ajaminen on moro.

Eri asia, jos spoori antaa myöden ajaa tapeilta seisten.

Tee vaikka jesarista väliaikainen ja totea itse.

20210124_204557.jpg

Joo, hyvät ja kestävät liukupohjat maico-maralta. 50€ saappaan varteen ja popot Keitaalle 

Kiitos tästä! Hyvä, että syytä voi siis hakea muualtakin, kuin pelkästään peilistä. Täytyy ottaa neuvosta vaari ja tavalla tai toisella saada pohjat luistamaan ja katsoa, josko homma lähtisi jotenkin käyntiin. Noi nastat kieltämättä törröttää aika leveälle, Skuikan pointti niistäkin käy järkeen!

Lunta puskee tännekin lisää ja loppuviikolla pakastaa.

Spoorit kutsuvat jälleen.

Kenties Lopelle, jos urat ovat safarikunnossa, tai sitten Järilän talvilenkille. Se oli aika mukava, ellei ole nyt suojasäillä ruovittu kovin julkeasti.

Minkälaista vakuutusta porukka käyttää kilvettömillä kurapyörillä crossiradoilla ja minkä hintaisia nämä ovat? liikennevakuutus, tapaturmavakuutus mikä kattaa radoilla sattuneet henkilövahingot, ei mitään vakuutusta, vai joku muu vaihtoehto?Itsellä ollut mielessä vaihtaa toi kilvellinen kurapyörä halvempaan kilvettömään, mietityttää vaan noi vakuutushinnat. Mitä radoilla olen ihmisten kanssa jutellut niin useampi on sanonut, ettei ole mitään vakuutusta, itse en tähän leikkiin halua lähteä, jos kumminkin käy jotain ikävää.

Veikkaan että jos kovasti harrastaa niin kilvellinen tulee halvemmaksi. Ja liikennevakuutus ehdottomasti. Ei niinkään jos itelle sattuu mutta jos teloo vahingossa jonkun toisen niin ei ole kiva maksella loppuelämä korvauksia.

Kun ei pääse vielä ajamaan niin pitää jotain keksiä. Tilasin siis lisää roinaa, sillä tehoahan ei koskaan ole tarpeeksi. Lähti tulemaan Tekmon titaaninen alkukäyrä sekä Rottwilerin imukitti, SAS-peitesetti ja lambdan poistoplugi.

Jännä nähdä, josko loppuisi stumppailut, ainakin kehuvat että alas ja keskelle pitäisi tulla reilusti lisää pauhua. Lisäksi muutama kilo pitäisi noilla häipyä painosta.
Nyt tuntuu ku joulupukkia odottais taas :D

PoS sanoi:
Kun ei pääse vielä ajamaan niin pitää jotain keksiä. Tilasin siis lisää roinaa, sillä tehoahan ei koskaan ole tarpeeksi. Lähti tulemaan Tekmon titaaninen alkukäyrä sekä Rottwilerin imukitti, SAS-peitesetti ja lambdan poistoplugi.

Jännä nähdä, josko loppuisi stumppailut, ainakin kehuvat että alas ja keskelle pitäisi tulla reilusti lisää pauhua. Lisäksi muutama kilo pitäisi noilla häipyä painosta.
Nyt tuntuu ku joulupukkia odottais taas :D

Kun kompetenssin puutetta paikataan teholla ei sitä ole ikinä liikaa!

Huomenna vedellään sit vissiin vähän päitsifiiliksissä Järilän ”spoorissa”. Kukaan ei edes uhkaillut perhettä, että lähen.

Taukoo on ajamisesta, ja edellinen kerta jäistä uraa. Voi olla vähän huteraa...

Toni-k8 sanoi:
Minkälaista vakuutusta porukka käyttää kilvettömillä kurapyörillä crossiradoilla ja minkä hintaisia nämä ovat? liikennevakuutus, tapaturmavakuutus mikä kattaa radoilla sattuneet henkilövahingot, ei mitään vakuutusta, vai joku muu vaihtoehto?Itsellä ollut mielessä vaihtaa toi kilvellinen kurapyörä halvempaan kilvettömään, mietityttää vaan noi vakuutushinnat. Mitä radoilla olen ihmisten kanssa jutellut niin useampi on sanonut, ettei ole mitään vakuutusta, itse en tähän leikkiin halua lähteä, jos kumminkin käy jotain ikävää.

Mulla on kilvettömässä kokoajan kasko (vai osakasko) varkauden ja tulipalon yms. takia. Tossa pellolla körötellessä ajan ilman liikennevakuutusta,mutta jos jäälle tai radalle meen niin otan liikennevakuutuksen voimaan. Taitaa olla minimiveloitus 100e. Päivähintaa en nyt muista,kun viime kerrasta on aikaa. Tuntuu että hinnat vaihtelee jatkuvasti,mutta halpaa se ei ole! Vakuutukset OP:ssa.

Halusin vaan tulla kertomaan, et kevään aikana aukeevasta jäsentuotekaupasta tulee olee mahollisuus ostaa kuraosio-boksereita... :jpstyle:

^
Ilman muuta.

Järilän talvilenkkiä vajaa viiskyt kilsaa vielä tänään. Nyt lähtee isolohko kelirikko- ja huoltotauolle. Takahäkki kaipaa taas kemppiliimaa, kattoo jos sen syylärin vaihtais, takajarrupalat taas loppu (syyskuussa edelliset), venojen välykset, kalenterista katoin, et öljytkin pitäis ja mitä tässä nyt keksii ja vastaan tulee.

Onhan tota kärryä vedetty harva se viikonloppu taas kalenterin ympäri. 2-4 viikon huili voi olla paikallaan.

Nappulaa alle!

skuikka sanoi:
Nyt alkaa kuulostaa siltä että harkitsen liittymistä :D

Kannatan ehottomasti liittymistä, mut mainittakoon nyt sekin, et tuotteita voi toki ostaa on jäsen tai ei. Kaikissa tuotteissa on kyllä MotOrg ry-painatus :right:

Tänään sit tuli kunnon pannut. Patikossa lähti jakeleen ja suoraan puuhun. Mopo pakitti siitä puol metriä, ja mä otin ilmaa 7-8 metriä ja tokasta pompusta pari päälle.

Alaselkä on vähän arka.

Kotarin uus etuvalo ja maski kestivät 32,4 kilometriä ja nyt on lisäksi aika lailla kaikki keulan sähköt liittimineen moro.

Voe voe. Nappulakausi alkoi surkeasti.

JMH sanoi:
Tänään sit tuli kunnon pannut. Patikossa lähti jakeleen ja suoraan puuhun. Mopo pakitti siitä puol metriä, ja mä otin ilmaa 7-8 metriä ja tokasta pompusta pari päälle.

Alaselkä on vähän arka.

Kotarin uus etuvalo ja maski kestivät 32,4 kilometriä ja nyt on lisäksi aika lailla kaikki keulan sähköt liittimineen moro.

Voe voe. Nappulakausi alkoi surkeasti.

Pikkasen vasaraa ja erkkaa niin on taas entisrä ehompi, pyörä siis👍

Mitenkä on yleinen suhtautuminen jos esim. Oripään enska poluille tulee ajamaan krossipyörällä. Mopedissa tietysti voimassa oleva liikennevakuutus.juu,ja iskari säädöt eivät sovi enskapoluille,eikä jääradalle,näillä kuitenkin höntsä ajoa on mukavasti ajeltu...

Back