• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yksilölliset korvatulpat MotOrg ry:n ratapäiviltä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lunastar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi, mut voi myös liittää 28.6 listan jonoon,ja jos ei porukkaa riitä niin sitten siihen 12.7 jonoon. kiitos.
smile_org.gif

Ahvenistolle 28.6. ei ollut tarpeeksi ilmoittautuneita, joten tilaisuus peruttu. Seuraava mahdollisuus Ahvenistolla 12.7.

Mitä nyt jo tulppansa teettäneet ovat olleet niistä mieltä?
Radalle noiden kanssa ehdin vasta Juhannuksena, sen jälkeen voisin kertoa tarkemmin.

Lyhyellä testillä vaimennusalue tuntuu olevan erilainen kuin käyttämissäni perustulpissa (muistaakseni Wurth). En kaipaa enempää ainakaan vaimennustehoa.
No nyt on kokeiltu... vaimenus toimii hyvin. Ainut todellinen haittapuoli kun välillä en pidä kypärähuppua niin kypärää ei tahdo saada päähän niin että noi pysyy korvissa.

Mutta silti toisena päivänä huomasin lopulta ajavani taaas normitulpilla... jotenkin en tykkää kun siitä kun korvakäytävän ulkopuolellakin on sitä tulppa-ainesta, normi tulpat on mukavemmat.

Moi,

Kun nähdään seuraavan kerran, otetaan siitä ulkokorvan alueelta pois enemmän ja kokeillaan. Jos sittenkään ei toimi, niin saat tulppia vastaan rahat takaisin. Ei ole mitään järkeä, että on tyytymätön asiakas.

Timo Mc

Moi,

Kun nähdään seuraavan kerran, otetaan siitä ulkokorvan alueelta pois enemmän ja kokeillaan. Jos sittenkään ei toimi, niin saat tulppia vastaan rahat takaisin. Ei ole mitään järkeä, että on tyytymätön asiakas.

Timo Mc
Otin itse jo vähän ylimääräisiä pois Dremelillä (mulla on sellainen kypärä joka on tosi ahdas korvien kohdalta). Ohennus helpotti ja tulppia on tullut taas käytettyä.
Ne tulpat on niin "tiiviit" että se vaati myös vähän tottumista, ainakin minulla.

Edit: niin ja en ollut edes tyytymätön asiakas, Timon palvelu pelaa minusta loistavasti... tällä kertaa vaan oli helpompi itse muokata noita tulppia.

Moi,

Timo Mc
Otin itse jo vähän ylimääräisiä pois Dremelillä (mulla on sellainen kypärä joka on tosi ahdas korvien kohdalta). Ohennus helpotti ja tulppia on tullut taas käytettyä.
Ne tulpat on niin "tiiviit" että se vaati myös vähän tottumista, ainakin minulla.

Edit: niin ja en ollut edes tyytymätön asiakas, Timon palvelu pelaa minusta loistavasti... tällä kertaa vaan oli helpompi itse muokata noita tulppia.
Moi,
itse tein saman pienen modauksen eli liiat pois ihan mattoveitsellä. Hyvin ovat toimineet jo parin vuoden ajan ja tosiaan vaativat tottumista, koska ovat huomattavasti tiiviimmät kuin earit.

Alkuun itselläkin toinen tulppa tuntui aika epämukavalta, koska se meni aika syvälle korvakäytävään. Otettiin siitä saman tien pätkä pois ja se helpotti.

Hyvä kuulonsuojaus on muuten vähentänyt tinnitystä ja muutenkin ajon jälkeen ei ole enää sellaista jatkuvasta taustamelusta johtuvaa "levottomuutta" tms.

Suosittelen lämpimästi näitä tulppia kaikille.

//Andy

Juu, nyt olis tällätietoa tämän kesän viimeiset hetket saada yksilölliset korvatulpat. 8 ennakkoilmoittautunutta tarvitaan, niin saadaan vielä viimeiseenkin vaihtoehtoon korvatulpat halukkaille.

No mitenkä on ihmiset, eikö kukaan muu oo enää tulppia vailla? Itellä olis kiinnostusta ja liputki on ostettuna kaikille loppukesän Alastaron ja Ahveniston päiville eli ainakin olisin näillä näkymin paikalla.

Moi,

Jos on tulpille tarvetta, niin voisi taas sopia alkukesäksi muutaman session ratapäiville.

Toki tulppia saa milloin vain kun ajasta sovitaan.

Timo Mc

Joo kyllä kiinnostaa tulpat mutta voisko niitä tehdä muilla radoilla kuin ahvenisto?Ei jaksais ajaa pelkkien tulppien takia sitä 200 kilsaa

Ko. tulpat omistavat laittakaa kokemuksia, onko olleet hintansa väärtit vai ei.
Mulla on ollut useamman vuoden kahdetkin tuollaiset, toiset ovat "kuulevat" ja toiset umpinaiset. Jälkimmäisiä käytän mopoillessa, ekat ovat sitten ampumiskäyttöön toisten suojainten alle.

Olen ollut erittäin tyytyväinen näihin kyllä.

Joo kyllä kiinnostaa tulpat mutta voisko niitä tehdä muilla radoilla kuin ahvenisto?Ei jaksais ajaa pelkkien tulppien takia sitä 200 kilsaa
Kerroppas, mikä rata on sitten lähempänä stadia kuin Ahvenisto?
Luulen että pointtina oli se että poutis ei aja Ahvenistolla koska mielummin treenaa radoilla joilla myös ajaa kisaa, eli Ahvenistolle joutuisi tulemaan pelkästään tulppien teettämistä varten.
Siinä mielessä esim. Alastaro olisi oiva paikka, ja muistaakseni sielläkin on tulppia oltu tekemässä.

Back