Paljonko aika paranisi, slikseillä, esim. per kierros?Eikä edes slikseillä. Niitä kuulemma seuraavaksi voisi testata jos saisi kuljetuksen pyörälle.![]()
Jukka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paljonko aika paranisi, slikseillä, esim. per kierros?Eikä edes slikseillä. Niitä kuulemma seuraavaksi voisi testata jos saisi kuljetuksen pyörälle.![]()
JMU:n sivulta kuvia (kiitos vinkistä kattinen) --> KliksMp-foorumilla on kuvia lauantailta 2.7.2011 >> click <<Onko joku löytänyt kuvia viime Kemoran kisasta?
Itse löysin vain nämä RR-uutisten kuvat.
Tuolla: http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_ilmoittautuminen se on yritetty aika rautalangasta vääntää. Jos olet ollut koulutuksessa, jonka minä olen vetänyt, siellä on varmasti kerrottu, että nykyisin lähes poikkeuksetta ilmoittautumiset seurasta/kerhosta riippumatta tapahtuvat netin kautta.Keltanokka kysyisi, mitä kommervenkkejä pitää seuraavien lisäksi hoitaa enne ensimmäistä jokamiehenluokan starttia 31.7. Kemorassa.
Olen tähän mennessä suorittanut kuljettajatutkinnon teoria-ja käytännön osuuden. Liityin seuran jäseneksi, ja maksoin osallistumismaksun (130,-) myös.
Tarkoitus on ostaa kertalisenssi paikan päältä. Kurssilla mainittiin että pitää imaista netistä Moottoriliiton sivuilta ilmottautumiskaavake, joka tulostetaan ja viedään paikan päälle?
Oliko tässä nyt kaikki? Saako sen kertalisenssin ostaa ennen kisaa etukäteen tilaamatta?
Ja lisää Lundhalin ottamia kuvia. Sivuindex 50 alkaen näkyy katkeran suloinen lopputaistelu kuvina. Eiköhän oteta sama uudstaan Siposen kanssa viikon kuluttua. Tällä kertaa vaan ruutulipulla eri järjestyksessäJMU:n sivulta kuvia (kiitos vinkistä kattinen) --> KliksMp-foorumilla on kuvia lauantailta 2.7.2011 >> click <<Onko joku löytänyt kuvia viime Kemoran kisasta?
Itse löysin vain nämä RR-uutisten kuvat.
En vaan ole juurikaan kuviin päässyt. Mutta muuten ihan hyviä kuvia monesta muusta jokkiskuskista sekä noista jokkiksen lämppäriluokista![]()
Laskutoimenpide on vaikea, myönnettäköön eikä siitä ilman korkea-asteen tutkintoa selvitä, mutta onneksi sentään oltiin osattu laittaa lähtövalojen pistoke seinään, temppu joka ei onnistu esimerkiksi diplomi-insinööriltä. Ikävä olisi ollut lähteä vaikkapa taskulampun valoa katsellen (tämä oli kevennys ja tämän johdosta saa ja pitääkin tulla jatkossa huomauttamaan jos tyyppihyväksyttyä kypärää ei ole pyörää kärryyn pakattaessa oikeaoppisesti päähän laitettu eikä polkupyöräillessä ole polvisuojia varikolla).Järjestävällä seuralla oli ilmeisesti venynyt ruokatauko hieman pitkäksi, kun siinä vaiheessa kun B-lähdön portin olisi pitänyt aueta, arvottiin vielä lähtöjärjestyksen, ryhmäjaon ja aikataulun kanssa. Pyörätkin oli jo käynnissä, kypärät päässä ja lämppärit lähdössä pois kun kuuluttaja löysi kadonneen mikrofoninsa ja sai kerrottua, että lähtöä siirretään kymmenellä minuutilla. Ilmeisesti 37/2 on niin haastava laskutoimenpide, että sen suorittamiseen ei puolitoista tuntia riitä...
Aikataulut muuttuu, sehän on aivan selvä, mutta se kummastutti eniten, ettei oletettuun portin aukeamishetkeen mennessä ollut tiedossa vielä lähtöjärjestystä eikä edes että keitä ko. lähtöön on menossa. Jos aikataulu venyy, niin pitäisihän siitä ilmoittaa edes 5 min ennen kun kuskien pitäisi jo olla radalla. Lundahlille tosiaan kiitokset toimivasta tulospalvelusta. Ei pelkästään näissä kisoissa, vaan kaiken kaikkiaan. Etenkin "lapchart" on loistava lisä kun yritetään seurata kisan kulkua etänä tai tutkitaan tilanteita jälkikäteen.Syy aikataulun kusemiseen oli allekirjoittaneen. Luulin varmistaneeni jo keväällä (huhtikuussa) kilpailun lääkärin paikalle tulon. Mutta oletus on kaikkien perusvirheiden äiti ja lauseen "sovitaan palkkio ja tarkemmat ajat myöhemmin" oli kumpikin osapuoli ymmärtänyt eri tavalla (itse ymmärsin, että paikan päällä sovitaan milloin on ruokailut jne ja plaa plaa). No, lekuri saatiin paikalle ja kiitos siitä hänelle vaikka varoaika olikin ruhtinaallinen 15 minuuttia oletetun 3-4 kuukauden sijaan. Aikataulua jouduttiin runkkaamaan, koska naapurimaan sivarikuskien piti ehtiä laivaansa (lähtö muistaakseni 21.30 Helsingistä).Järjestävällä seuralla oli ilmeisesti venynyt ruokatauko hieman pitkäksi, kun siinä vaiheessa kun B-lähdön portin olisi pitänyt aueta, arvottiin vielä lähtöjärjestyksen, ryhmäjaon ja aikataulun kanssa. Pyörätkin oli jo käynnissä, kypärät päässä ja lämppärit lähdössä pois kun kuuluttaja löysi kadonneen mikrofoninsa ja sai kerrottua, että lähtöä siirretään kymmenellä minuutilla. Ilmeisesti 37/2 on niin haastava laskutoimenpide, että sen suorittamiseen ei puolitoista tuntia riitä...
Jos joku tuo minulle jonkun seuraavista:
a) sponsorin joka iskee tilille joka kisaa ennen 30.000 euroa
b) maksavia katsojia 2.000 kpl
c) eilisen verran kuskeja, jotka ovat valmiit maksamaan triplahinnan kisaamisestaan
d) moottoriradan, jolla voidaan järjestää RR-kisoja, 50 km päähän Helsingistä
e) 50 kpl täysipäisiä, luku- ja kirjoitustaitoisia, liikuntakykyisiä talkoisiin kykeneviä ja halukkaita henkilöitä, niin minä lupaan teille kilpailut joissa kaikki pelaa kuten pelaa liikeyrityksessä.
Suosittelen vilpittömästi jokaiselle kilpailijalle toimitsijalisenssiä ja sen päivittämistä vaikkapa tasolle A. Sen jälkeen kerran tai vaikkapa viisi kertaa järjestää kisat, toimii itse kilpailusihteerinä, tuomarina, ratapäällikkönä, kilpailunjohtajana, katsastuspäällikkönä tai ponderityttönä tai peräti kaikissa rooleissa samaan aikaan, niin hahmotuskyky paranee ja käsityskyky avartuu.
Meidän resurssit riittivät tarjota talkooväelle persoonallista makkarasoppaa lautasellinen ja pussi pähkinöitä, nopeimmat saivat limupullonkin. Kohtuullisen hyvästä osallistujamäärästä huolimatta päivä oli taloudellisesti tappiollinen ja vielä tappiollisempi se olisi ollut jos ratatuomareita olisi ollut riittävästi, paikalla kuuluttaja jne. Kaiuttimista kuulunut karismaattinen radioääni kuului herra Lundahlille. Hänellä oli tuon tehtävänsä lisäksi vastuulla tulospalvelu (josta sai peräti km-korvaukset palkkioksi (ei tosin täysiä vaan 25 senttiä/km), kuvailut ym. pikku sälää. Käsittääkseni tulospalvelu on aika hyvin toimiva, en kuitenkaan ole nähnyt olalle taputtelijoiden jonoa Mikon ympärillä, mutta kaikkea en minäkään näkemään pysty.
Halpaa ja hyvää ei ole vielä samaan pakettiin saatu mahtumaan, ei edes RR-puolella, valitettavasti. Yritetty on, mutta ei onnistuttu. Heitän pallon, en ideanikkareille, niitä kyllä riittää, vaan toteuttajille. En hämmästy jos kukaan ei saa koppia ja pallo jää koiran järsittäväksi kuten kävi eräälle avautuneelle kisakuskille jonka kalmon loput olivat kilpailutoimistossa esiteltävänä ja ihmeteltävänä.
Luin pariin kertaan liiton säännöt läpi, enkä äkkiseltään löytänyt sieltä kohtaa, joka estäisi uusien kerhojen/yhdistysten hakeutumisen jäseneksi. Korjaa jos olen väärässä. Perustamani yhdistyskään ei ollut jäsen ennen vuotta 2005 (perustettu 2001).Kilpailun ORGanisoinnista voisin sen verran kuitata takaisin päin, ettei taida olla kilpailun järjestäminen edes meille mahdollista, sillä emme ole SML:n jäsenyhdistys.