• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

YCC 2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeroT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
no siis Vili suomessa kilpailu ikä 125 cc pyörälle on 13, joten sama ikä kai pätee 250cc 4 tahtiselle, ne kun rinnastetaan toisiinsa.
Rahat ei riitä ajamaan piikkiluokkaa, joten katse on suunnattu jokkikseen osallistumiseen, ellei muuta ilmaannu. tollasella 30heppasella pyörällä tasotus isompiin on sitä luokkaa, että viimeisenä ainakin olis ollu alastarossa aikojen perusteella (mutua)
Ei muuta kun pojalle joku vanhempi kusiainen alle ja sillä jokkikseen. Jos tuntuu alussa liian rajulta, niin tee vaikka rajoitin kaasuun ettei aukea täysin auki. Halpaa ja helppo huoltaa.

Ei ole rahasta kiinni ja vauhti kasvaa kuitenkin. Taisi Botnialla ajaa 17v kaveri kuussatkujen A-lähdössä..

Taisi Botnialla ajaa 17v kaveri kuussatkujen A-lähdössä..
Ainakin yksi juuri 16v täyttänyt kuski siellä ajoi, sekä B- että A-lähdöissä. Ilman anomista.
Taisipa Scandinavia Openissa olla molemmissa Superstock 600 kilpailuissa podiumilla 17v "RR-lupaus"  
thumbs-up.gif

edit: 600:ten ikäraja 16v.

Taisi Botnialla ajaa 17v kaveri kuussatkujen A-lähdössä..
Ainakin yksi juuri 16v täyttänyt kuski siellä ajoi, sekä B- että A-lähdöissä. Ilman anomista.
Taisipa Scandinavia Openissa olla molemmissa Superstock 600 kilpailuissa podiumilla 17v "RR-lupaus"  
thumbs-up.gif

edit: 600:ten ikäraja 16v.
juu tuo juuri se rajoittava tekijä 125 2t / 250 4t voi ajaa 13v. Lisenssi yms asiat muuten ongelma.
Tosin tuota 250/4t ei missään ole mainittu, mutta maailmalta kun kopioi, niin noin se menisi.

sanoi:
Yhteensä 103 ilmoittautunutta, joista YCC:n lähtöihin 32. Ei paha, luokaksi jota on aiemminkin yritetty eikä tule onnistumaan

Ja tällä hetkellä 35. Mites toi muuten menee jos tulee ilmoittautumisaikana ja/tai jälki-ilmoittautuessa olisi kisaan tulossa yli 36 joka on radan kapasiteetti? 36. jälkeiset vetää tyhjän arvan vai jotain muuta?

On muuten aika yksinäistä touhua toi 250 cc ajelu tuon perusteella...

sanoi:
Kerrohan sitten mitä Ville löysi vai oliko löytämättä. Viat näet kuulostavat aika samoilta.

Vähän ratkaisemattomaan tuo päätyi. Vika ei kaiketi ole shifterissä. Piuha jonka olin irrottanut ja joka lopetti pätkimisongelmat oli nimittäin varikkosuoranopeuden rajoittimen piuha, ei sihfterin. Shifteri olisi toiminut kisassakin mutta eipä tullut mieleen sitä kokeilla kun oli (väärän) piuhan irrottanut. Ratkaisemattomaksi tuo jäi siinä mielessä että Villekään ei saanut demottua pätkimistä ja nopeusrajotin oli ohjelmoitu huomattavasti suuremmalle kierrosnopeudelle kuin tuo 8-9 tonnia. No toivottavasti harmi poistui. En edes tiennyt tuon rajoittimen olemassa oloa ja sillä näissä meidän karkeloissa ei tee mitään.

Edit: 250 cc ajaakin jokkiksen seassa eli onhan siellä kavereita. Mutta kapasiteetti sitä myöten jo nyt täynnä ja kysymys sitä aiheellisempi.

Ja tällä hetkellä 35. Mites toi muuten menee jos tulee ilmoittautumisaikana ja/tai jälki-ilmoittautuessa olisi kisaan tulossa yli 36 joka on radan kapasiteetti? 36. jälkeiset vetää tyhjän arvan vai jotain muuta?
Eikös kahteen lähtöön mahdu aivan hyvin vielä reilusti enemmän innokkaita jokkiskisailijoita
smile_org.gif

sanoi:
Eikös kahteen lähtöön mahdu aivan hyvin vielä reilusti enemmän innokkaita jokkiskisailijoita

Lähtöihin kyllä mutta paljonko tonne aika-ajoihin voidaan ottaa kerralla ajamaan? Koskeeko kapasiteettirajoitus myös sitä ts. pitäisikö olla kahdet aika-ajot joita ei aikataulussa ole.

Joo ja oma lehmä on ojassa. Juhannuksen jälkeisen viikon aikataulu vielä levällään kuin ne kuuluisat hujasen ämmän karvat. Kemoralla ajanut tasan kerran joten pitäis päästä jo perjantaina ajamaan...

Juu. Tuo voi olla tosia-asia, että mikäli on vain yhdet aika-ajot jokkikselle ja kahden lähdön ratakapasiteetin verran pyöriä niin ruuhkaista on.

Kemorassa on aika-ajo jaettu kahteen porukkan aikataulun mukaan.

Aika-ajo 1
Aika-ajo 2
9.00 - 9.20
Jokamiesluokka B + GP250
13.30 - 13.45
Jokamiesluokka B + GP250
9.25 - 9.45
Jokamiesluokka A + BoTT
13.50 - 14.05
Jokamiesluokka A + BoTT

Linkki aikatauluun

sanoi:

Lähtöihin kyllä mutta paljonko tonne aika-ajoihin voidaan ottaa kerralla ajamaan? Koskeeko kapasiteettirajoitus myös sitä ts. pitäisikö olla kahdet aika-ajot joita ei aikataulussa ole.

Joo ja oma lehmä on ojassa. Juhannuksen jälkeisen viikon aikataulu vielä levällään kuin ne kuuluisat hujasen ämmän karvat. Kemoralla ajanut tasan kerran joten pitäis päästä jo perjantaina ajamaan...
Siellä oli pari hassia käynyt järjestäjälle ja laittelin aiheesta viestiä. BoTT ja GP250 oli hinnoilteltu YCC:tä kalliimmaksi, nyt se on korjattu. YCC:n lähdöissä nyt 37 ilmoittautunutta ja ratakapasiteetti on 36 (aika-ajossa 40), joten kaksi lähtöä tulee joka tapauksessa.

Kemoralla indeksi on perinteisesti ollut siinä 1:17-1:18 välissä. Jos porukkaa on ollut 35 päälle, indeksin mukaan on menty. Olettaisin ja toivoisin, että niin mentäisiin nytkin.

Reilu tunti aikaa vielä ilmoittautua ennakkoon. Huomiseksi vaan treenaamaan tänne, täydellinen keli oli tänäänkin, huomiseksi samanlaista tiedossa ja radalla oli tilaa erittäin hyvin joka ryhmässä.

Jukka

Ratainnollisuuden yllättämänä olen katsellut edullista ratapyörää ja kuutioinut mahdollisuutta osallistua YCC-kisaan. Kemoran 31.7 kisaan mennessä saisin laitteen hankittua, mutta homma tyssää ajajatutkintoon - reissu Alastaroon tutkintoa suorittamaan ei onnistune.
Onko pohdittu mahdollisuutta järjestää tutkinto virtuaalisesti ? Jos kotona osallistuminen tuntuu liian utopistiselta, niin voisiko eri moottoriradoille järjestää samanaikaisen videokurssin? Joku paikallinen kerhovastaava voisi olla paikalla ja tarkastaa osallistujat ja valvoa kartakepin kanssa kaikkien tuijottavan videolähetystä.

Mistähän löytyisi tuon teoriaosuuden sisältö? Entä mitä rataosuuteen kuuluu?

Ratainnollisuuden yllättämänä olen katsellut edullista ratapyörää ja kuutioinut mahdollisuutta osallistua YCC-kisaan. Kemoran 31.7 kisaan mennessä saisin laitteen hankittua, mutta homma tyssää ajajatutkintoon - reissu Alastaroon tutkintoa suorittamaan ei onnistune.
Onko pohdittu mahdollisuutta järjestää tutkinto virtuaalisesti ? Jos kotona osallistuminen tuntuu liian utopistiselta, niin voisiko eri moottoriradoille järjestää samanaikaisen videokurssin? Joku paikallinen kerhovastaava voisi olla paikalla ja tarkastaa osallistujat ja valvoa kartakepin kanssa kaikkien tuijottavan videolähetystä.

Mistähän löytyisi tuon teoriaosuuden sisältö? Entä mitä rataosuuteen kuuluu?
Koulutuksia järjestetään vuoden aikana kolme. Autopuolella vastaavasti yksi. Kyseessä on priorisoinnit. Jos on tärkeämpää kuin kurssille tulo, sitten on ja kokeilee jos seuraavana vuonna sattuisi löytymään aikaa tai sitä seuraavana.

Ei ole tutkittu virtuaalista mahdollisuutta. Virtuaalisen tutkinnon voi suorittaa virtuaalisiin kisoihin, esim. Playstationilla ajettaviin. Tällöin sadekaan ei haittaa kilpailua ja päivämäärät niin kisojen kuin koulutustenkin osalta voi sovittaa mieleisekseen.

Sinällään ihan mielenkiintoinen ajatus. Olisihan se minullekin helpompaa kun voisin virtuaalisesti kotoa käsin katsoa kun joku ajaa virtuaalisesti rataa. Aika pitkältihän tuo pyörän käsittely on identtistä virtuaalisen toiminnan kanssa, etenkin jos tuntee pidon rajat.

Toistaiseksi kuitenkin virtuaalikisat ajetaan tiellä 1835 ja nämä oikeat ihan oikeilla radoilla. Myöskin teoriat ovat oikeita joissa koulutettavat voivat esittää kysymyksiä ja kouluttaja voi niihin vastailla, kenties havainnollistaa tavoilla, jotka eivät ole ilman läsnäoloa mahdollista. En nyt äkkiseltään (huolimatta kohtuullisen vilkkaasta mielikuvituksestani) keksi kuinka rataosuuden voisi suorittaa virtuaalisesti, mutta ehkäpä tässä asiassa joku minua valaisee.

Idea sinällään ihan hyvä siinä missä kommunismi ja maailma vailla rahaa. Valitettavasti kuitenkin toteuttamiskelvoton.

Jukka

Sori - minä millään pahalla. Maltan odotella ens kesään. Tuli vain äkkirikastuminen, ois ollu vara laittaa 3ke ratapyörään ja ois ollu mukava koittaa kisata.
Teoriaosuutta tarkoitin virtuaaliehdotuksellani - ei mulla edes ole Playstationia. Tietokone, mikrofoni ja webkamera ois ollu.

Tuli vain äkkirikastuminen, ois ollu vara laittaa 3ke ratapyörään ja ois ollu mukava koittaa kisata.
Mites olis toi kisa?
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=129170
Kyseiseen kisaan voi tulla ilman teoriaa ja rataosuutta. Jos teoria on suoritettu, niin kyseinen kisa toimii myös näyttöosuutena tarvittaessa.

Jos itseäni koskettaisi äkkirikastuminen, tulovero-oikeuden kirja lentäisi juuri nyt Huhtaniemen grilliin tai Halsuanjokeen ja kävisin ostamassa Martin pyörän pois ja ajelisin tulevatkin kesät (ja talvet) ja tuskin Suomessa. Äkkirikastuneena minulla olisi myös mahdollisuus sanella omat aikatauluni. Jos sukujuhlat olisivat esteenä, vaihtaisin sukua. Jos vaimo vaatisi huomiota, vaihtaisin nuorempaan ja myötämielisempään.

Persaukisena joudun tekemään valintoja ja möllötän siksi kirjoja lueskellen Vetelissä, koska olen myös laiska enkä jaksa ajella Hki-Veteli-Hki -väliä määrättömästi.

Enempää ei oikein voida joustaa, näillä mennään ja tulee mukaan ketkä ehtivät ja loput tulevina vuosina.

Jukka

Tuli vain äkkirikastuminen, ois ollu vara laittaa 3ke ratapyörään ja ois ollu mukava koittaa kisata.
Mites olis toi kisa?
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=129170
Tuon kerhokisan olin jo huomannut. Ongelmana on aikataulu. Pyörä, josta olen kauppoja vääntänyt, on hieman särki ja puuttuvat osat saisin juuri 17.7.
Jos pyöräongelman saan ratkaistua, niin uskaltaisko tuonne tulla, mahtaa olla rata aika täynnä ja Alastaroneitsyt/vähäkokenutmuutoinkin vois olla jaloissa.

Tuon kerhokisan olin jo huomannut. Ongelmana on aikataulu. Pyörä, josta olen kauppoja vääntänyt, on hieman särki ja puuttuvat osat saisin juuri 17.7.
Jos pyöräongelman saan ratkaistua, niin uskaltaisko tuonne tulla, mahtaa olla rata aika täynnä ja Alastaroneitsyt/vähäkokenutmuutoinkin vois olla jaloissa.
No jos sitä virtuaalitutkinnolla uskaltautuisi oikeaan kisaan, niin kyllä sitä kai tuollaiseen matalamman kynnyksen kisaan uskaltautuisi vähän vähemmälläkin kokemuksella?

Itse olen ajanut puoli kierrosta Räyskälää (maastoautolla) ja ajattelin mennä sinne ajamaan elokuussa kisan.

Syy miksi näitä tutkintoja ja näyttöjä otetaan ja pidetään, on se, että osallistujilla olisi käsitys siitä mihin on tulossa. Suurimmat vaaratekijät johtuvat oman kokemukseni perusteella siitä, etteivät henkilöt tiedä mitä ovat tekemässä. Oletus on kaikkien perusvirheiden äiti. Ei ole aivan yksi tai kaksi kertaa kun selitys on alkanut sanoilla "mä kun luulin..." Jo pelkästään ratapäivillä ihmiset allekirjottavat lapun, jossa lukee "olen tutustunut sääntöihin ja sitoudun noudattamaan niitä". Välittömästi allekirjoituksen jälkeen kun vielä ollaan suullisesti kysytty, onko säännöt tutut, tulee kysymys, monelta lähtee se ja se ryhmä (tämä kerrotaan säännöissä). Tästä(kin) syystä suhtaudun vähintäänkin skeptisesti siihen, että olisi joku virtuaalinen kurssi jossa joku ehkä valvoisi kalvosulkeisten kuuntelua.

Sinne siis kerhokisaan mukaan. Siellä väännetään rautalangasta ajajakokouksessa päivän kulku ja säännöt läpi. Ja toisin kuin isommissa kisoissa joissa kuljettajien läsnäolo ajajakokouksessa vaaditaan, mutta ei tarkasteta, tuolla tullaan tarkastamaan. Ja se kuka ei ole läsnä, se ei aja.

Jukka

Kuka edes haluaisi ajaa kisaa jos mukana olisi vain vähän kuskeja??
Mitä enempi, sitä parempi.
Ja ko kisa on nimenomaan, ainakin Mun Mielestä, tarkoitettu neitsyille ja muille lutka-liikkeen kannattajille. Mitä enemmän liikettä, sen parempi. Hintapolitiikka ko kisassa tosiaan on huomattavasti anteliaampi hinta/laatu-suhteeltaan kuin jokkiskisassa.
Muutoinkin uskoisin että tapahtumasta tulee erittäin nautinnollinen kokemus.

Back