Kävipä sillä tavalla, että tämä viesti jonka kirjoitin pamahti sivun viimeiseksi ja sitä kautta aika pienelle huomiolle. Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään kun kopioin sen nyt tällai tähän uudelle sivulle. Tässä alkuperäinen viesti:
Hitman sanoi:Tervehdys R1 kuskit.
Seuraavan prätkän hankinta on pitkä prosessi. Tällä hetkellä ajan Kawan Z750:llä, joka onkin hienosti sisäänajanut minut moottoripyöräilyyn. Seuraavan prätkän suhteen olen ajatellut mahdollista siirtymistä nakusta kyykkäriin.
Ajotyyliltäni ajelen suht reippaasti, mutta en suinkaan reikä päässä. Hyötyajon lisäksi tulee ajeltua prätkäreissuja, mutkapätkiä, letkailua ym. Ratakipinä ei ole kerennyt vielä syttyä, mutta se optio täytyy muistaa. Seuraava prätkä tulisi olemaan sellainen sydänystävä, josta voin tehdä "itseni näköisen" ja jolla voin ajaa pitkään (useita vuosia). Tärkeää olisi siis, ettei tule tunnetta, että jää kaipaamaan jotain, koska se aiheuttaa taas motokuumeen ajan myötä.
Kyykkypyöristä kiinostuksen kohteena ovat lähinnä R1, R6, ZX-6R, ZX-10R.Tarkoituksenani olisi käydä koeajamassa rytkönen ja nämä muut tässä lähiaikoina. Hintaluokka tulevalla prätkällä tulisi olla jossain 5000-10000€ kieppeillä, eli näiden pyörien osalta pyöritään varmaan vuosimallin 05-09 paikkeilla.
Nyt ottaisin mielelläni vastaan kommentteja, miksi juuri R1 on paras? Miksi Yamaha olisi parempi kuin Kawasaki, miksi 1000cc parempi kuin 600cc. Tai miksi ehkä ei? Mitkä ovat R1:n huonot puolet tai tyyppiviat? Jotain jostain venttiiliviasta olen kuullut.. Mitä muuta tulee ottaa huomioon esim. koeajossa? Kaunishan tuo rykkönen on, mutta miksi se olisi voittamaton?
Kiitos
mutta lähtöhinta (reilusti yli 10tonni) oli mulle vähän turhan kallis. :/ Mutta kun nyt ajellut 3tkm huhtikuun lopusta tolla niin oon kyl suht tyytyväinen pyörään jonka hommasin. Pientä hienosäätöö täytyy kyl mennä tekee ku saan pyörän takas.
On vaan hiipunut jokseenkin se palava into päästä tien päälle.
Jos mahdollista niin mä laittasin pyörän söilöön ja odottelisin kipinän syttymistä uudestaan tai parempia aikoja myydä pyörä.
Eikä onneksi koeajot liikkeiden rykkösillä tuottaneet koskaan pettymystä niin siitä tää kipinä mulla jammuihin on jääny.