• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha YZF-R1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vakarian sanoi:
Noh mitenkäs on r1 kokoontumisen laita? :jippikaijee: Koskas lähetään yhdessä pörräilemään ?

Joo, oli mulla oikeetakin asiaa :bisseä:

Onkos normaalia että varsinkin 1-2-3 vaihteet toisinaan "rusahtavat" ikävästi sisään? Ei tapahdu aina, mutta toisinaan kuullostaa ikävältä. Jotenkin tuntuu siististi ajessa että rusahtaisi pahemmin kuin että rajussa kiihdytyksessä. Onko normaalia toimintaa että ääntävät? Vaihteet pysyvät silmässä ym. Öljyinä Castrolin 10w-40 4t power racing 1

Epäilemättä nuo vaihteet saaneet kyllä kovuutta kilometriensä aikana :D

Kyllä mulla ainakin ykkönen rusahtaa, kun paikaltaan vaihtaa. Mutta radalla kun vaihtaa lähes täysistä kierroksista ilman kytkintä, niin tuntuu aivan silkkiseltä koko vaihto :p Vaihteet pysyy päällä yms ja samaa öljyä käyttelen, ongelmitta toistaiseksi selvitty. Sanoisin että kovaan ajoon vaan!

Ja mäkin vaan luulin että rusahtelevat vaihteet ovat ainoastaan kawan juttu!:jpstyle:

Mutta pitäisikö toi vapaa löytyä kummastakin suunnasta jos mopo on paikallaan?

En oo mikään kullankaivaja enkä kepillä löydä vettä ,mut vapaan kyllä kakkoselta alas ja ykköselt ylös .
Täs pyöräs ei löydy muiden vaihteiden väleist onnex vapaat:respect:

Joo kyllähän toi vapaalta laittaminen ykköselle kolahtaa. Johtuen kuulemma siitä, että massalevyt on "liimautunu" yhteen ja pamahtaa auki sen kolahduksen myötä. Sen ensimmäisen kolahduksen jälkeen jos laittaa takaisin vapaalle ja siitä uudelleen ykköselle niin pitäisi mennä smoothisti kun levyt on jo auki. Näin ainaki omassa :orgmp:

Pahin on kyllä se ku vauhdeissa menee vahingossa vapaalle :// tekis mieli aina noissa tilanteissa pysähtyä ja laittaa se vaihde silmään.:no: Onneks tätä tapahtuu enään harvoin.

juhis_ sanoi:
Pahin on kyllä se ku vauhdeissa menee vahingossa vapaalle :// tekis mieli aina noissa tilanteissa pysähtyä ja laittaa se vaihde silmään.:no: Onneks tätä tapahtuu enään harvoin.

Joo. Mulla on sama ilmiö, aina välillä saa vauhdissa vapaan päälle:dunno: Mutta mistä toi johtuu? Castrolistako?:right:

sky sanoi:
Joo. Mulla on sama ilmiö, aina välillä saa vauhdissa vapaan päälle:dunno: Mutta mistä toi johtuu? Castrolistako?:right:

Mä vähän luulen että omalla kohalla se on enemmänkin huolimaton liian laiska painallus siihen vaihdepolkimeen.

Viime kesänä oli Castrolit ja nyt yamalubet. Ei mitään huomattavia eroja. EHKÄ menee pikkasen nätimmin vaihteet sisään :dunno:

juhis_ sanoi:
Mä vähän luulen että omalla kohalla se on enemmänkin huolimaton liian laiska painallus siihen vaihdepolkimeen.

Viime kesänä oli Castrolit ja nyt yamalubet. Ei mitään huomattavia eroja. EHKÄ menee pikkasen nätimmin vaihteet sisään :dunno:

Asiahan on niin, että Yamaha ei taida valmistaa öljyjään, vaan että se tismalleen samaa tavaraa kuin jonkin öljymerkin oma tavara:) Ettei vain olis esim. Castrolin öljyä todellisuudessa:D

sky sanoi:
Asiahan on niin, että Yamaha ei taida valmistaa öljyjään, vaan että se tismalleen samaa tavaraa kuin jonkin öljymerkin oma tavara:) Ettei vain olis esim. Castrolin öljyä todellisuudessa:D

Motulissa ainakin käytetään tismalleen samaa korkkia. Voisko olla sitä? :dunno:

Edit. pieni googletus antaa vähän ristiriitasta tietoa. Castrolista tai Motulista ei oo puhettakaan.

Ihan vitu sama toisaalta. Kunhan toimii :thumbup:

Viimeksi muokattu:
Milläs konstilla tuon tankin muovi "puoliskon" saa irti että pääsee ilmansuodattimeen käsiksi ?
Irrotin edessä olevan ruuvin ja samaten sivumuovilipareiden alla olevat ruuvit kummaltakin puolelta mutta joku siellä edelleen hannaa vastaan eikä oikein arvaa käyttää enempää voimaakaan. -04 vm kyseessä.

Siellä taitaa olla vielä kaksi ruuvia, ja kaksi kiinnikettä, jotka täytyy alapuolelta avata. Tankinkorkin reunoista suorat linjat eteenpäin ruuvit, ja vähän sivummalla kiinnikkeet. Mä en tiedä pääseekö putsariin ilman että irrottaa tankin. Eli katso manuaalista :paikallatuulee:

Eikös toi muovi ole yhtä palaa tankin kanssa...eli nousee siinä mukana kun tankin etureunaa nostaa, näin ainakin uudemmissa...

Minkä pituiset ketjut (eli montako lenkkiä) on vakioketjut R1:ssä vuosimalleilla 07-08? Ajattelin tilata vakiota pykälän pidemmät, jotta mahtuvat vähän muhkeemman profiiliset renkaatkin alla pyörimään hitsaamatta swingin saumaan :orgmp:

Eräs saksalainen sivusto väittää, että 118 lenkkiä?

vertzu sanoi:
Minkä pituiset ketjut (eli montako lenkkiä) on vakioketjut R1:ssä vuosimalleilla 07-08? Ajattelin tilata vakiota pykälän pidemmät, jotta mahtuvat vähän muhkeemman profiiliset renkaatkin alla pyörimään hitsaamatta swingin saumaan :orgmp:

Eräs saksalainen sivusto väittää, että 118 lenkkiä?

Vakiot on 118 lenkkiä.

Minkälaisia sifteriratkaisuja olette tehneet 07-08 vuosimallin pyöriin. Tarkoitus olisi saada mahdollisimman edullisesti sifteri pyörään, käännetty vaihdekaavio löytyy pp-tuning tappisarjan myötä. Ilmeisesti cordonalta olisi tarjolla 259e hintaan pc3:een tuleva kiinni, joka pätkii bensansyöttöä, eikä täten tarvitse ignition modulea. PC3 siis löytyy, ei ole kiinni. Sytytystä pätkivä olisi ilmeisesti parempi/varmempi?

Mulla on mystinen onkelma ton lootan kanssa. Välillä varsinkin pienemmillä kierroksilla ei meinaa saada vaihdettua vaihdetta alaspäin. Ei se kyllä vaihdu silloin ylöspäinkään...:dunno: Kytkimen pitäis teoriassa irroittaa, koska vivun saa päästää aika lähellä vapaa asentoa, ennenkuin kytkin alkaa ottaa kiinni.

Eli onko tuossa kytkinpakassa jotain vikaa, että se jää jumittaan, vaiko onko siellä mahdollisesti jotain vakavampaa vikaa esim haarukassa tms?:pissed: Vika on siis satunnainen. Välillä toimii hyvin, mutta välillä jumittelee...

sky sanoi:
Mulla on mystinen onkelma ton lootan kanssa. Välillä varsinkin pienemmillä kierroksilla ei meinaa saada vaihdettua vaihdetta alaspäin. Ei se kyllä vaihdu silloin ylöspäinkään...:dunno: Kytkimen pitäis teoriassa irroittaa, koska vivun saa päästää aika lähellä vapaa asentoa, ennenkuin kytkin alkaa ottaa kiinni.

Eli onko tuossa kytkinpakassa jotain vikaa, että se jää jumittaan, vaiko onko siellä mahdollisesti jotain vakavampaa vikaa esim haarukassa tms?:pissed: Vika on siis satunnainen. Välillä toimii hyvin, mutta välillä jumittelee...

Sattuuko sisällä olemaan Castrolin semisynteettistä kuraa?

Back