• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha YZF-R1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sitä eroa ei olisi saanut sijoittamalla 4k€ uudempaan malliin.
Pakko tähän vielä heittää, että kyllä olisi... Olisi vaan tarvinut vaihtaa samalla merkkiä
biggrin.gif
tounge.gif
Jep, tuonne vihreämmille laitumille  
tounge.gif
Oot oikeassa, 4K alkaa varmaan saamaan c-mallin kybää. Se on ainut luonteikas kawa. Siitä se lähti vain alamäkeen. Mutta alusta ei ole todellakaan samaa tasoa, kuin esim. -07 rykkösessä.

Itse oon kokeillut sekä c- ja d-mallin kawoja ja ero alkaa olla aika suuri ton luonteen kanssa. Tietysti kun alkaa heittää euroja kehiin, niin kawakin alkaa taas muistuttaa kawaa ;)

Itse laitoin yli 2k ysikawan moottoriin, että siitä alkoi löytyä todellista luonnetta
wink.gif
Tosin oli se aika hilpeä peli ensimmäiset kaksi viikkoa, kun ostin sen
smile_org.gif
C-mallin kybä on kyllä yksi hauskimmista ja parhaimman näköisistä kilokyykkäreistä koskaan. Huipputehoahan siinä on vähemmän, kuin uudemmissa, mutta se teho tulee niin rajusti ulos, että se tekee pyörästä todella repivän ja hauskan ajettavan. Olenkin miettinyt, että kun saan jossain välissä autotallin, niin on melkein pakko ostaa sinne yksi C-mallin kymppi
biggrin.gif

Itse olen kyllä tykännyt D-mallin Kawasta todella paljon ja silloin kun tätä ostin uutena, niin tuli koeajettua monia muitakin pyöriä, mutta tämä oli se joka käteen jäi. Kokoputkistolla, commanderilla ja hyvin säädettynä ja välitettynä aivan älyttömän mukava ajaa. Tykkään erittäin paljon tämän pyörän moottorin luonteesta. Huipputehoa on enemmän kuin C-mallin kybässä, mutta se tulee ulos hieman tasaisemmin.

Joo, vois kans tosiaan siirtyä tuonne "omalle" puolelle jauhamaan näistä kawoista, eikä aiheuttaa pahennusta täällä yamahistien leirissä
tounge.gif

Täälä ei paljoa ole tällä uudemmalla R1:llä ajavia, mutta paljonkoha noista on saatu tehoja irti takapyörältä?

Kuka ajelee Siilinjärven ja Nilsiän välillä uudenmallisella putkiviritteisellä crossplane-R1:llä? Olen pari iltaa istunut järvellä kalassa ja hienosti kuuluu tyynessä kesäillassa
cool.gif

C-mallin kybä on kyllä yksi hauskimmista ja parhaimman näköisistä kilokyykkäreistä koskaan. Huipputehoahan siinä on vähemmän, kuin uudemmissa, mutta se teho tulee niin rajusti ulos, että se tekee pyörästä todella repivän ja hauskan ajettavan. Olenkin miettinyt, että kun saan jossain välissä autotallin, niin on melkein pakko ostaa sinne yksi C-mallin kymppi
biggrin.gif

Itse olen kyllä tykännyt D-mallin Kawasta todella paljon ja silloin kun tätä ostin uutena, niin tuli koeajettua monia muitakin pyöriä, mutta tämä oli se joka käteen jäi. Kokoputkistolla, commanderilla ja hyvin säädettynä ja välitettynä aivan älyttömän mukava ajaa. Tykkään erittäin paljon tämän pyörän moottorin luonteesta. Huipputehoa on enemmän kuin C-mallin kybässä, mutta se tulee ulos hieman tasaisemmin.

Joo, vois kans tosiaan siirtyä tuonne "omalle" puolelle jauhamaan näistä kawoista, eikä aiheuttaa pahennusta täällä yamahistien leirissä  
tounge.gif
Kyllä mulle voi aina tulla ahvenoistolle näyttään, kuinka kybäkawalla pestään rykkönen. Ja vaikka sattuisitkin kellottaan paremmat ajat, niin kyllä mun eko sen kestää, mutta en mä silti tekis siitä liian suuria johtopäätöksiä kawan suuntaan
biggrin.gif

Olisi öljynvaihto edessä pyörään ja olen kuullut juttua, että Yamalube ei ehkä sitä parasta öljyä ole mitä koneelle tarjota. Mitä öljyä koneeseen kaadatte ja onko öljyllä väliä minkälaista ajoa pyörällä ajaa?

Olisi öljynvaihto edessä pyörään ja olen kuullut juttua, että Yamalube ei ehkä sitä parasta öljyä ole mitä koneelle tarjota. Mitä öljyä koneeseen kaadatte ja onko öljyllä väliä minkälaista ajoa pyörällä ajaa?
Castrol Power 1 GPS on ollut valinta molemmissa rykkösissä.
ajotyylin vaikutukseen en varmaa osaa sanoa, mutta maantie ajossa tuskin mitään merkitystä oli sit ajo tapa mitä vaan.

hyvin pelittänyt, ei moitittavaa.

Onhan noilla öljyillä väliä. Meikäläinen ajaa katuajoa ja kerran pari vuodessa radalla, niin olen käyttänyt Panolinon öljyä (laitto korjaamolla ku laatikko hajos. Oli korjaaja käyttänyt ennen Shellin ultraa, mutta siirty Panolinoon.)

Tämän jälkeen olen käyttänyt perus Yamalubea ja hyvin on toiminut silläkin.

Castrolia on moni netissä suositellut ja kertonut käyttävänsä, joten ei varmasti metsään mennä senkään kanssa.

Enemmän rataa ajavat ovat ymmärtääkseni käyttäneet GRO:n öljyjä, mutta noita ei vissiin tartte/kannata laittaa katuajoa ja vain satunnaista ratailua varten.

Kysytääs tyhmiä...  
blush.gif

Mopona R1 2005. Millä ihmeellä saan sarven päästä irti palikan, johon tangonpääpaino kiinnittyy? Onko tehtaalla laitettu jotain astetta voimakkaampaa myrkkyä tuohon väliin, kunnei kuumennus ja kovakaan väkivalta ole tuottanut mitään tulosta..

Eli kyseessä osa
4. 5PW-26246-00-00 / END, GRIP jos täältä katsoo -> Klik!
Elikkäs siis tuo 3. osa on oletettavasti liimattu tuonne sisälle jotenki. -98 mallissa mulla oli joku vaihtanu painojen ruuvit. No eihän siinä kun ne oli ruostuvaa mallia ja meni poikki kun yritin aukasta. Piti tehdä väkivaltaa ja porata toi kumiosa pois. Metalli osaan kunno tartunta reikä ja tappi. Sitten pientä reikää vaan vieri viereen kumiosaan ja sitten väänsin irti. Sitten hoonailin kumin rippeet putkesta. Tiukassa oli täytyy myöntää.
Jep jep..palikka tosiaan prässätty tuonne sarven päähän. Ehjänä poissaaminen melko epätodennäköistä. Maahantuojalta uusi 33 eurolla.

Aseettoman ryöstön uhri  
pftroest.gif

8,8tkm ajetut öljyt.. Tuntuu siltä, että kytkin luistelis välillä. Sikälimikäli massalevyt olis menny, niin eikö sen siinä tapauksessa pitäis luistaa kokoajan? Eli johtuiskohan öljyistä?

Jokatapauksessa tulipa joposta huomattavasti pirteempi, kun vaihto -1 eteen ja +1 taakse. Y-haara + Rapidbike + säädätys puuttunee vielä.. =)

8,8tkm ajetut öljyt.. Tuntuu siltä, että kytkin luistelis välillä. Sikälimikäli massalevyt olis menny, niin eikö sen siinä tapauksessa pitäis luistaa kokoajan? Eli johtuiskohan öljyistä?

Jokatapauksessa tulipa joposta huomattavasti pirteempi, kun vaihto -1 eteen ja +1 taakse. Y-haara + Rapidbike + säädätys puuttunee vielä.. =)
Vaihda nyt hyvä mies ne öljyt max. viidentonnin välein. Ja juu. Itsellä pelkkä -1 eteen muutti pyörän luonnetta (2004 r1) paljon parempaan suuntaan.
062802jumpie_prv.gif

Vaihda nyt hyvä mies ne öljyt max. viidentonnin välein. Ja juu. Itsellä pelkkä -1 eteen muutti pyörän luonnetta (2004 r1) paljon parempaan suuntaan.  
062802jumpie_prv.gif
Enpä ole nähny tarvetta/hyötyä vaihdella öljyjä 5tkm välein, toiminu moitteetta alusta loppuun sen 9-10tkm mitä oon ajellu. Nyt huoltolapun mukaan Castrolin 10w40 sisällä ja vois jotain muuta kokeilla..

062802jumpie_prv.gif
Enpä ole nähny tarvetta/hyötyä vaihdella öljyjä 5tkm välein, toiminu moitteetta alusta loppuun sen 9-10tkm mitä oon ajellu. Nyt huoltolapun mukaan Castrolin 10w40 sisällä ja vois jotain muuta kokeilla..
Ei ole rykkösestä vielä kokemusta, mutta aikaisemmin kun ajelin ysikawalla, niin vaihdoin öljyt 1,5- 3 tkm välein. Tämä siitä syystä, että kun kävi radalla vähän useammin, niin moottori todellakin toimi selkeästi paremmin kun öljyt vaihtoi usein. Jo 5-6 tkm:n ajoilla ero oli kuin yöllä ja päivällä!

Todettakoon että tämän huomasi silloin kun käytti koko kierrosrekisteriä täyskaasuilla. Kuten on ennenkaikkea radalla tapana ajella. Touringissa kone pelittää varmasti sen mitä tarvii 6 tkm:n vaihtoväleillä.

Itse en ehkä sittenkään käyttäisi 10 tkm:n öljynvaihtovälejä, koska suodatin on olemattoman pieni ja kone kiertää n. 14 K rpm:ää. Henkilöautolla ajetaan 15 tkm vaihtovälillä ja kone kiertää maksimissaan n. 5 k rpm:ää. Siitä voi tehdä ihan omat johtopäätöksensä.

No jopas.. Ite vaihtelen tosiaan sen 10tkm välein TAI aikaisemmin, mikäli tarvetta, niinkun nyt näyttäs olevan. Eipä ole tullu aikasemmin huomattua suuria käytännöneroja ennen/jälkeen öljynvaihdon. En aja radalla ja rajottajalle asti ei tuu päivittäin vedettyä. Kilometrit vaan tulee helvetin nopeesti, toukokuun lopussa oli 30100km mittarissa, nyt 38800..

No jopas.. Ite vaihtelen tosiaan sen 10tkm välein TAI aikaisemmin, mikäli tarvetta, niinkun nyt näyttäs olevan. Eipä ole tullu aikasemmin huomattua suuria käytännöneroja ennen/jälkeen öljynvaihdon. En aja radalla ja rajottajalle asti ei tuu päivittäin vedettyä. Kilometrit vaan tulee helvetin nopeesti, toukokuun lopussa oli 30100km mittarissa, nyt 38800..
Ei se kone varmaan kiinni leikkaa, mutta kyllä mä väitän että nopeammin kuluu esim. nokat ja muut liikkuvat osat, jos öljyn seassa kulkee paljon ylimääräistä paskaa. Öljyn tehtävä on myös puhdistaa moottoria, mutta eihän se paska katoa öljykierrosta, jos ei öljyjä vaiheta.

Loppujen lopuks lienen ihan sama meneekö siihen öljyyn kesässä 100€ vai 200€. Aikaakin menee puolituntia kun vaihtaa öljyt.

Onpa tällä ollut hiljaista....

No nyt on Öhlinsit vaihdettu eteen ja taakse. Olihan ero kun kävin tuttua testipätkää suhaamassa edes takaisin.

Tänä iltana ajelin samaa pätkää lähes tunnin työkalut mukana.  
wink.gif

Kyllähän mieltä lämmittää kun tekee ahaa elämyksiä noista iskareiden säädöistä.

Isr:n jarrutkin purevat todella napakasti, joskin tuo orggis pääsylinteri on niille tehoton ja jarrukahva jää täten hieman pehmeäksi. No tähän on eräs mVille selvitellyt ratkaisua ja se taitaa olla Accossaton tai Irc:n uusi sylinteri.

Onpa tällä ollut hiljaista....

No nyt on Öhlinsit vaihdettu eteen ja taakse. Olihan ero kun kävin tuttua testipätkää suhaamassa edes takaisin.

Tänä iltana ajelin samaa pätkää lähes tunnin työkalut mukana.  
wink.gif

Kyllähän mieltä lämmittää kun tekee ahaa elämyksiä noista iskareiden säädöistä.

Isr:n jarrutkin purevat todella napakasti, joskin tuo orggis pääsylinteri on niille tehoton ja jarrukahva jää täten hieman pehmeäksi. No tähän on eräs mVille selvitellyt ratkaisua ja se taitaa olla Accossaton tai Irc:n uusi sylinteri.
Käytkö jaska paljon radalla ajamassa? Tuo öhlärin alusta on siellä varmaan aika maukas ajettava, kun saa säädöt kohdalleen  
wink.gif
Tosin, on se varmasti mutkapätkälläkin kun saa tarpeeksi vauhtia, mutta käy kyllä turhan helposti kortin päälle

Tänään sit sain Rytkösen alle ja kyllä täytyy sanoa, että tykkäsin.
inlove.gif
Ne äänet, jotka tuo "vajaapyttyisesti käyvä" päästää ilmoille ihan jo noilla vakiopöntöilläkin saa suupielet hymyyn. Jos talven aikaan hommaisi sit Akrat.
smile_org.gif

Back