• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha YZF-R1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitäs sä Matti oel tykännyt tiheämmistä välityksistä? Mulle on myös tulollansa piikiä pienempi eturatas, mutta testailut jää ens kevälle, kun mopo on aika levällään tällä hetkellä.  
tounge.gif
Kokeile vielä +3 taakse niin alkaa olemaan aika herkkä kadulle... Tuollaiset -1/+3 välit, sekä hindlen kokoputkisto ja commanderi+säätö teki juurikin tuollaisesta -06 rykkösestä aika pirun hyvän katupyörän. Muuttuu ajettavuus vakiosta aika radikaalisti...  
thumbs-up.gif

Mitäs sä Matti oel tykännyt tiheämmistä välityksistä? Mulle on myös tulollansa piikiä pienempi eturatas, mutta testailut jää ens kevälle, kun mopo on aika levällään tällä hetkellä.  
tounge.gif
Kyllähän tuo on ollut paljon miellyttävämpi ajettava kaupungissa ja oikeastaan joka paikassa, kun piikkiä pienemmän laittoi eteen. Olen siis ollut tyytyväinen näihin välityksiin.

tounge.gif
Kokeile vielä +3 taakse niin alkaa olemaan aika herkkä kadulle... Tuollaiset -1/+3 välit, sekä hindlen kokoputkisto ja commanderi+säätö teki juurikin tuollaisesta -06 rykkösestä aika pirun hyvän katupyörän. Muuttuu ajettavuus vakiosta aika radikaalisti...  
thumbs-up.gif
Juu kaikki muu löytyy ja vähän enemmänkin
tounge.gif
, mutta tuo 16 piikkinen eturatas puuttuu. Keväällähän sen sitten tietää.

tounge.gif
thumbs-up.gif
tounge.gif
Ei se pelkkä eturatas järkkyjä tee. Vähän kevyemmin lähtee paikaltaan, matalammat kierrokset riittää ja kutosella on paremmin hereillä maantiellä. Enempää en kuitenkaan itse vaihtaisi katuajoon, koska vaihdeväli pienenee hetkessä naurettavaksi. Sitä toivoisi sitten lopulta, että askissa olisi vain 1,3,6 ja sitten vielä se yks maantievaihde.

tounge.gif
thumbs-up.gif
tounge.gif
Ei se pelkkä eturatas järkkyjä tee. Enempää en kuitenkaan itse vaihtaisi katuajoon, koska vaihdeväli pienenee hetkessä naurettavaksi.
Ootko kokeillut?

Mulla on -10 Rykkönen vakio välityksillä
smile_org.gif
. Kyllähän se vähän järeältä tuntuu tossa kaupungissa
wink.gif
, mutta ei sitä sinne kylläkään ole edes rakennettu
cool.gif
. Puolitoista kuukautta ajoharjoittelua
062802moto_prv.gif
sillä on kyllä opettanu pärjäämään sen kanssa. Tosi mahtava peli
062802jumpie_prv.gif
.

Kaveri ajeli (eikä ole huono tai vähän ajellut) Apparalla jokunen vuosi sitten ZX10R:llä FJR:n perässä. FJR:ää vei entinen, noin 30 v. motogrossia ajanut kaveri, kyydissään vaimo. Ei hän jäänyt vauhdista, mutta sano, ettei puhettakaan yrittää ohi. Vaihdelkaa vaan putkianne, ei ne ajotaidot siitä mihinkään muutu
blush.gif
.

tounge.gif
thumbs-up.gif
tounge.gif
Ei se pelkkä eturatas järkkyjä tee. Enempää en kuitenkaan itse vaihtaisi katuajoon, koska vaihdeväli pienenee hetkessä naurettavaksi.
Ootko kokeillut?
En kilosessa. Seeprassa jo -1p edessä oli koomista kaupungissa. Siis tokihan se vaihdeväli tuntuu vaihdeväliltä, kun vaihto tapahtuu @ 10krpm, mutta jos hurruuttaa alle 3000-4000rpm tasossa, niin se on sama vaikka hyppelisi pykälän tai parin yli. Kilosessa -1p ei tee vielä sama efektiä ainakaan rykkösessä, mutta uskon, että toinen samanmoinen lyhentäminen tekisi. Mikäs siinä, jos on shifteri.

tounge.gif
thumbs-up.gif
tounge.gif
Ootko kokeillut?
En kilosessa. Seeprassa jo -1p edessä oli koomista kaupungissa. Siis tokihan se vaihdeväli tuntuu vaihdeväliltä, kun vaihto tapahtuu @ 10krpm, mutta jos hurruuttaa alle 3000-4000rpm tasossa, niin se on sama vaikka hyppelisi pykälän tai parin yli. Kilosessa -1p ei tee vielä sama efektiä ainakaan rykkösessä, mutta uskon, että toinen samanmoinen lyhentäminen tekisi. Mikäs siinä, jos on shifteri.
Kannattaa kyllä koittaa. Aika monelle on maistunut... Ja olen kyllä samaa mieltä, että kusiaisiin ja seiskapätkiin riittää yleensä hammasta pienempi eturissa, ainakin kadulle.

Ps. Sun mallin rykkönen otti päänahan K8 gixxeristä joka kerta 100 vauhdeista kolmosella kiihdyttäessä. Isommilla vaihteilla lähdettäessä taas himpun jäi. Älä huutele asiasta isommin ettei pääse vahingossa kenelläkään merkkiuskollisella laukeamaan pöksyihin. Kuitenkin aika totinen asia kyseessä ja oman pitäis olla paras.

paljon tuollaiseen kokoputkistoon joutuu investoimaan,vai meniskö vaan alkuun tuolla eturattaan vaihdolla pienempään?
Siis ihan orkkis itellä tuo.
Tietty joutuis sit säädättää ja vissiin komentajaa laittaa, mut ehkä vois yrittää ettii käytettyä pakettia.

Tiiä sitten, ihan normi kuski olen ja onhan tuo tuolleinkin mennyt eteenpäin, tosin olishan se kiva keskialuetta piristää.

Kaveri ajeli (eikä ole huono tai vähän ajellut) Apparalla jokunen vuosi sitten ZX10R:llä FJR:n perässä. FJR:ää vei entinen, noin 30 v. motogrossia ajanut kaveri, kyydissään vaimo. Ei hän jäänyt vauhdista, mutta sano, ettei puhettakaan yrittää ohi. Vaihdelkaa vaan putkianne, ei ne ajotaidot siitä mihinkään muutu
blush.gif
.
Näin se menee, kuskista se homma kiinni.
alustan säädöt ja kokoputkistot ja commanderit ei kyllä niitä sekunteja karista vaikka kuinka essolla huudattaisi.
tuntuma parantuu yms ja äänet et sen takia ne jo melkein kannattaa hankkia
smile_org.gif

Itse ohittelin vanhalla VFR800 Hondalla muutaman R1:n Alastarossa, mutta toisaaltaa minusta tuli ohi vanhammalla CBR1000F:llä joku ohi kun olin S1000RR:llä ajamassa + lukematon määrä muita pyöriä
sad_orig.gif
.

Eli...ei ole pyörästä kiinni
smile_org.gif

P.S: vuokrasin R1:n alppireissulle tänä kesänä, en ostaisi itselleni .ko pyörää kun kilpailijoihin pääsi vertaamaan.

Eikö rata-ajo mopolla olekaan muka välineurheilua?

Ps. Samaa mieltä uudesta rykkösestä. Oli aika laimea vespa omaan makuun, ainakin verrattuna muihin japsikilosiin tai edellismallin rykköseen.

062802jumpie_prv.gif
.
Sanomattakin on varmaan selvää että aika nuhainen peli ja K8 kikseri pyörii sen ympärillä kahdeksikkoa Alastarolla ?  
wink.gif
Luonnollisesti. Ei riitä lähtemäänkään tehot radalla gixxeriä vastaan. Painii homohondien kanssa samassa kevari-luokassa.
Kappas, täällähän on herännyt "keskustelua" ja vieläpä ihan odotetetulla kieliasulla.

Kerroppa viihteen vuoksi miksi nuo dynomonsterit eivät ole pärjänneet viimeiseen viiteen vuoteen missään lajissa jossa mitataan kierrosaikaa ja nyt ei huomioida näitä kotimaan hiekkalaatikoita ? Huonot kuskit -kortti on käytetty, eiköhän noilla suskeilla ja kawoilla ole kokeillut yksi jos toinenkin tänä aikana.

Ja tiedossa on edelleen että esim. WSBK -peleillähän ei ole _mitään_ yhtäläisyyksiä tuotantopeleihin, surkeita aihioita mutta niillä saatetaan voittaa jopa maailmanmestaruuksia kuten viime vuonna. ;)

Muut menee menojaan, mutta Suzuki on vajonnut keskikastiin kaikissa luokissa, valitettavasti. Nimim. 2 edellistä pyörää olivat giksereitä.
Sattuuko rintaan vaikka se oma on paras ?

062802jumpie_prv.gif
.
Sanomattakin on varmaan selvää että aika nuhainen peli ja K8 kikseri pyörii sen ympärillä kahdeksikkoa Alastarolla ?  
wink.gif
Luonnollisesti. Ei riitä lähtemäänkään tehot radalla gixxeriä vastaan. Painii homohondien kanssa samassa kevari-luokassa.
Kappas, täällähän on herännyt "keskustelua" ja vieläpä ihan odotetetulla kieliasulla.

Kerroppa viihteen vuoksi miksi nuo dynomonsterit eivät ole pärjänneet viimeiseen viiteen vuoteen missään lajissa jossa mitataan kierrosaikaa ja nyt ei huomioida näitä kotimaan hiekkalaatikoita ? Huonot kuskit -kortti on käytetty, eiköhän noilla suskeilla ja kawoilla ole kokeillut yksi jos toinenkin tänä aikana.

Ja tiedossa on edelleen että esim. WSBK -peleillähän ei ole _mitään_ yhtäläisyyksiä tuotantopeleihin, surkeita aihioita mutta niillä saatetaan voittaa jopa maailmanmestaruuksia kuten viime vuonna. ;)

Muut menee menojaan, mutta Suzuki on vajonnut keskikastiin kaikissa luokissa, valitettavasti. Nimim. 2 edellistä pyörää olivat giksereitä.
Sattuuko rintaan vaikka se oma on paras ?
Kyllä se vielä aukenee...

paljon tuollaiseen kokoputkistoon joutuu investoimaan,vai meniskö vaan alkuun tuolla eturattaan vaihdolla pienempään?
Siis ihan orkkis itellä tuo.
Tietty joutuis sit säädättää ja vissiin komentajaa laittaa, mut ehkä vois yrittää ettii käytettyä pakettia.

Tiiä sitten, ihan normi kuski olen ja onhan tuo tuolleinkin mennyt eteenpäin, tosin olishan se kiva keskialuetta piristää.
No Allrightin tiskiltä kun oikein tinkaat, niin saattaa Acran kokoränni irrota jollain 1800€?
nixweiss.gif

Sitten taas ulkomailta jotain semmoista, missä ei ole E-Hyväksyntää saa tonnin pintaan + rahdit + mahdolliset tullit = n. 1500€?
nixweiss.gif

Joskus viime talvena laskin jonkun briteistä saatavan kokoröörin hinnaksi rahteineen siinä vähän päältä 1300€. Muuten en uusien hinnoista tiedä.

Käytettynä sitten kun kahlaa kotimaisia, tai Ebay - hommia, niin saattaa saadakin alta tonnilla putkistoa.

Toisaalta olen myöskin ymmärtänyt, että jos vaihtaa vain Y-haaran ja sliparit, niin sillä alkuputkiston vaihtamisella tulis vain 3-5hp - lisää tehoa, verrattuna tuohon pelkän catin poistoon ja slipareiden vaihtoon?

Noh. Oli miten oli, niin ei tämä kumminkaan halpaa ole vieläkään.
biggrin.gif

Back