• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha yzf 750r ja sp

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja stalker-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jossain vaiheessa kesää katoin että ~130km bensaa meni sellaset 10,5l maantieajossa
smile_org.gif

Noita neulaputkia saa muuten ainakin saksasta ja hintaa sellaset ~12e / kpl, tiiä sitte saisko jostain muualta ?

asiasta tietoa? meneekö muut tankit tuohon yzf:n paikalle? siis esim fzr 600 tai 1000 tai jonkun muun? tai olisko kellään ehjää tai vähän rutattua tankkia?

nim. epätoivoinen pyörän rakentaja

Niin siis tästä neulaputkijutusta, toimivuushan siinä eniten ärsyttää kun on kunnossa olevaa ajanut, mutta esim. miun TDM vei ennen atomeiksi purkua 10 l sadalla kun kenki vähänkään enempi. Kunnossa olevan kulutus pitäis alkaa vitosella..
biggrin.gif

Ja niin, siis ongelma on orkkisneulaputkien materiaalissa, voivat mennä piloille alta aikayksikön. Huhutaan että ratkaisu ongelmaan on "nickel plated"-hässäkät, oiskohan Factory Pro:lta ainakin Teddyyn saanut..joo eli tänne ja sieltä ylävasurista "Find your motorcycle products" ja loput osaattekin. 96 $/neljän setti.

Ihan tosiaan vertailun vuoksi oma TRX (siis kone likimain kuin TDM850) on vienyt n. 6000km matkalla keskikulutuksena 4,5l / 100km. Pienin mittaamani oli 4.02.

projekti edistyy

koko romu purettu ja yritetty kaikesta huolimatta olla kiillottamatta osia.. toisin kuitenkin kävi ja pari osaa tullut hinkattua kiiltäviksi.. lisää kuvia kun projekti oikeasti etenee ja saan jotakin tehtyä. maski tulossa, metallinen... muuta ei vielä paljastetakkaan..
wink.gif

saa vinkata mulle jos joku tarviis yammun swingiä vanteineen päivineen.

062802jumpie_prv.gif

ei muuta kun kuvia tulemaan sitten kun saat hommaa eteenpäin, minua ainakin kiinnostaa minkälaisen värkin yzfr:stä saa
smile_org.gif

Kaasari asiaan vielä, tilasin saksasta neulaputket ja tiivisteitä kaasareihin. Voin laitella infoa auttoiko mun bensan syömiseen...

sanoi:
Mistä tilasit ne neulaputket? Onko vielä tulleet että oletko päässyt testaamaan? Varmaan itsellänikin vika niissä, toivottavasti ainakin

Tilasin ne osoitteesta http://www.mikuni-topham.de/

Sivuilla ei ole hinnastoa mutta katalogi löytyy. Neulaputket maksaa yzfr:ään ~12e/kpl. Tilaus onnistuu ihan lähettämällä sähköpostia ja maksu hoidetaan rahasiirrolla.

saksankielinen nimi neulaputkelle on Nadeldüse (toivottavasti, sillä tuolla nimellä ne tilasin
smile_org.gif
Tuolta löytyy kaikkea bdst38 kaasariin (yzfr:n vakio). Lähettivät ihan listan kaikista osista hintoineen (voin laittaa esim. spostilla jos tarvit)

En ole vielä saanut niitä mutta varmaan tälläviikolla tulee, laitan infoa kunhan saan ne.

Tosi 'kyykkä' ajoasento ja niska väsyy ennen kuin ajoasentoon tottuu. SP mallis suoravetokaasarit tarvii hellää kättä kaupungissa, muuten rupee ryttyilemään. Piiitkä ykkönen 140+ km/h.

Koneessa lähes kaikki Yömyöhä racing osat, paitsi titaaniset kiertokanget.. (mm kisaboxi ja Akran kokoputki)

jaahas! saksanmaalta fighterama messuilta selvitty krapulassa tai vähemmän krapulassa
biggrin.gif
aivan mahtava reissu oli.

ostin takakatteen ja sain tulomatkalla maskin
tounge.gif
nam

sooori, nytten on jäänyt foorumin luku vähille.. tallissa
biggrin.gif

juu eli en enään myy tuota svingiä.. tulevana syksynä sitten ;)

tallissa tapahtunutta. runko poikki istuimen kohdalta. uus takahäkki, penkin alle putki ja t-pala cnc sorvarille
thumbs-up.gif

sattuiskos kellään olemaan 25kw kuristesatsia olla tallissa? voisin ostaa mikäli ne on sulla tallessa/pyörässä.

t-pala sorvarilta takas ilman muutoksia,
taka katteeseen muutama aukko,
tankki valmis,
runko valmis,
takahäkin suunnittelu kesken,
putki suunniteltu,
änkkä ostamatta,
tanko asentamatta,
mittaristo hommaamatta,
samoin etulokari puuttuu....

lista on suuri ja kasvaa päivä päivältä
biggrin.gif
olis se hyvä ostaa välillä jotakin mitä tarvitsee oikeasti
smile_org.gif

Hei! mitä eroa on r:n ja sp:n alakerrassa? entä onko yläkerrassa?

tai muutenkin, mitkä on kaikki erot? alusta, putkisto, suoravedot?

Minimaaliset erot..

Vaihteiston välitykset on erit.
Yhdenistuttava satula. Ei kyytsäämismahdollisuutta.
Aavistuksen matalampi plexi.
Keulassa kaikki säädöt vakiona.
Takana kaikki säädöt paitsi ride height vakiona. Varmaan on r:ssäkin.
Keihinin FCRD39:t vakiona.

Luultavasti nämä vain erona.
Ei pelkkä SP (SportProduction) nimi muuta pyörää oikeastaan miksikään. Se on ainoastaan 'harvinaisempi'.

Oma on melkein täysin vakio ulkonäöltään.

Koneessa on puristuksia nostettu Yamaha Racingin ohuemmalla alapään tiivisteellä ja vahvistetulla kannetiivisteellä. Kisaboxin onnistuin siihen hommaamaan. Säätää syttyä aikaisemmalle kuin vakio tietyn kierrosnopeuden jälkeen. Öhlinssin Superbike takavaimennin kaikilla säädöillä asennettu. Akran kokoputki.

Kantta 'putsailtu', mutta ei varsinaisesti porttausmielessä. Siivottu vain kaikki ylimääräiset kantit ja imukaulat kohdistettu. Nämä imukaulojen metallitiivisteet ei muuten istu oikein hyvin. Aika iso reunus jää sisäpuolelle jarruttamaan virtauksia. Viilalla ylimääräiset pois. Venttiilit kiillotettu.

Hyvin toimii ja kiva ajaa, mutta Keihinit tosiaan ryttyilee kaupungissa jos liikuttaa kahvaa liian äkkinäisesti. Ensin muka on hyytyvinään, mutta sit hyökkää. Tekee noin vain matalilla kierroksilla. Ei ole vika vaan kuulemma ominaisuus. Eikä se haittaa kun sen tietää ja ajaa sen mukaan.

sanoi:
sattuiskos kellään olemaan 25kw kuristesatsia olla tallissa? voisin ostaa mikäli ne on sulla tallessa/pyörässä.

Mulla tuli jotku palikat mukana ja joku saksankielinen lappukin tais olla missä todistus siitä että 25kw (ei siis ikinä ollu itelläni kiinni). Voisin kaivaa ne jostain ja katsoa mitä löytyy...

sanoi:

Mulla tuli jotku palikat mukana ja joku saksankielinen lappukin tais olla missä todistus siitä että 25kw (ei siis ikinä ollu itelläni kiinni). Voisin kaivaa ne jostain ja katsoa mitä löytyy...
mahtavaa, kato jos löytyy. voisin niistä jotakin jopa maksaakkin
smile_org.gif

Oletteko venttiilejä tarkistaneet yzf:stä? Ajattelin itse tarkistaa, ja samalla tässä etukäteen kysyä että miten nuo on helpoin tarkastaa ettei tule tehtyä itse mahdollisimman vaikeasti
smile_org.gif
Esim kannattaako konetta irrottaa rungosta ylhäältä, ja vähä liikautttaa eteenpäin että tulee tilaa lisää vai saaneeko paikallaan tarkistettua?

sanoi:
Oletteko venttiilejä tarkistaneet yzf:stä? Ajattelin itse tarkistaa, ja samalla tässä etukäteen kysyä että miten nuo on helpoin tarkastaa ettei tule tehtyä itse mahdollisimman vaikeasti Esim kannattaako konetta irrottaa rungosta ylhäältä, ja vähä liikautttaa eteenpäin että tulee tilaa lisää vai saaneeko paikallaan tarkistettua?

Ite säädin kun oli kone pöydällä, mitä oon kattonu ni aikas ahasta on ruveta säätämään jos kone paikoillaan (pelkkä tarkistus vois tietyst onnistua helpommin?) kun on tuo kone aikas etukenossa :| Mutta ehkä joku on tehnyt sen kone paikoillaan ?

Back