Jaa tällainenkin ketju löytyy.
Mustan vuosimallia 2005 olevan TDM:n omistaja esittäytyy. Nyt mittarissa on 55 tkm. Itse olen ajanut siitä 12 tkm viime toukokuusta lähtien, joten ajo on maistunut pyörän vaihdon jälkeen ennen kokemattoman paljon.
Varusteluna TDM:ssäni on edellisen omistajan peruja keskiseisontatuki, kahvanlämppärit, kahvansuojat, kaatumaraudat ja 3 laukkua (Yamahan sivulaukut ja Givin takalaukku). Itse hommasin Zumo 660:n.
Teimme juuri TDM:llä pidemmän reissun, josta
juttua Matkakertomuksia-osastolla. Siellä ei ole arvioitu itse pyörää mitenkään, mutta muutama kuva TDM:stäkin siellä on.
Minunkin mielestäni TDM on hyvä matkapyörä täyteen kuormattuna. Tosin TDM on vasta toinen pyöräni, joten en voi sanoa laajemmin tuntevani vaihtoehtoja. Istuma-asennot ovat mukavat ja tilavat (minä 186 cm ja kyytiläinen 171 cm). 3 laukussa on tilaa tuliaisillekin. Kulkupuolta on riittävästi, että ei jää jalkoihin.
TDM:ssä on pysty ajoasento, joten kyllähän kovan tuulen huomaa. Omien kokemuksieni perusteella tuo ei ole mikään ongelma. Ensimmäinen pyöräni oli XLV Transalp ja tuuli otti siihen enemmän kuin TDM:ään. Ja kaksi päällä siinä sai istua ihan sylikkäin.