• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha lopettaa FJR 1300 malliston tuotannon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonttuj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Paikkeri sanoi:
Olisko niin että nyt on kuuminta hottia ajaa adventure pyörällä ympäri maailmaa, kun jopa H-D on lanseerannut moisen. Ei noita sports tourer luokan pyöriä tosiaan liikaa ole.

Näinhän tämä varmaan menee. Ikävintä tässä on, että ei enää ole japanilaista valmistajaa (=tarkoittaa luotettavuutta), joka näitä kardaani-sport tourereita tekisi. Jos sellaisen haluaa niin joutuu hankkimaan saksalaisen valmisteen.

Yamahan kotisivuilla niitä myydään edelleen täyttä häkää. Kuinkahan monta on Suomessa myymättä. Sinänsä mielenkiintoista että 2007 FJR oli Suomen eniten myyty pyörä. Niin se maailma muuttuu.

XJ 900 sanoi:
Siis keskiarvo 45000km/pyörä, siitä on seuraavat omistajat saaneet juuri sisäänajetut pyörät...

Itse asiassa -07 mallilla ajoin 80 tonnia ja nyt kun vaihdoin vuosi sitten -14 malliin niin on tullut vasta 10 tonnia. Tuo eka oli ajettu vasta 3 tonnia kun sen ostin eli myytiin 83 tonnia mittarissa. Silti soiva peli. Kesä 2020 meni Italian reissun osalta pieleen ja tosi vähän tuli ajettua.

Tinde sanoi:
Itse asiassa -07 mallilla ajoin 80 tonnia ja nyt kun vaihdoin vuosi sitten -14 malliin niin on tullut vasta 10 tonnia. Tuo eka oli ajettu vasta 3 tonnia kun sen ostin eli myytiin 83 tonnia mittarissa. Silti soiva peli. Kesä 2020 meni Italian reissun osalta pieleen ja tosi vähän tuli ajettua.

Tulkintavirhe, luulin molempien jo menneen vaihtoon.

Joo se XJ750 oli aika harvinainen, ilmeisesti ainoastaan vuosimalli -84 ja oudosti siinä oli Hitachin kaasarit.
Ei sulla ole FJ1200 ollut, mulla oli yksi XJ ja FJR:n välissä

Myös XT1200 Super Tenere jää tuotannosta pois FJR:n lisäksi Euro5:n tullessa. Eipä jää enää isoja kardaanivetoisia jäljelle. No, vasta vajaa 150 tkm FJR:ssä...

Tinde sanoi:
Joo, kahdella FJR:llä yhteensä jotain 90 000 km eikä ainoatakaan vikaa. Matka jatkuu.

Nyt kolmas FJR ajossa, jäänee viimeiseksi. -06 mallilla ajoin vain 42 tkm, -09 mallilla 196 tkm ja nykyisellä -18 tullut vasta 42 tkm. Yhdessäkään näistä ei ole ollut mitään vikaa. Paitsi tänään tuli kaksi takaisinkutsua: jarruvalokatkaisin ja vaihteisto vaihtoon.

yahamaha sanoi:
Nyt kolmas FJR ajossa, jäänee viimeiseksi. -06 mallilla ajoin vain 42 tkm, -09 mallilla 196 tkm ja nykyisellä -18 tullut vasta 42 tkm. Yhdessäkään näistä ei ole ollut mitään vikaa. Paitsi tänään tuli kaksi takaisinkutsua: jarruvalokatkaisin ja vaihteisto vaihtoon.

Onhan nuo edelleen viattomia.
Varmuuden maksimoimiseksi nuo takaisinkutsut toteutetaan.

yahamaha sanoi:

Huh, siinäpä mallia kilometrikammoisille. Kaveri kun oli pyörää ostamassa, piti jotain ~30 tkm ajettua pyörää liikaa ajettuna. No tuleehan siinä tietty jo rattaiden/ketjujen vaihtoa ym huoltoa, mutta siltä on aika vaikea välttyä.

Itse olen vähän leikitellyt ajatuksella hankkia vanha FJR retkipyöräksi, jos rouva haluaa lähteä joskus kyytiin. Noita paljon ajettuja FJRiä saa aika edullisesti.

Back