• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulipa ostettua samanlainen akku mutta ei sovi paikalleen, liian leveä..  
062802jumpie_prv.gif
Siis noilla mitoilla oleva akku ei sovi paikalleen? Sitten on ei vuosimalleissa erilaiset akkukotelot. Nollavitoseen mahtoi hienosti  
omg.gif
Mutta ainakin minulle sanottiin, että voi käydä Biltemassa vaihtamassa jos akku on käyttämätön.

Oma kaunotar räpättää ilman ryyppyä hieman kuin kolmella sylinterillä, ei nättiä. Ryypyllä ottaa melko normaalisti korkeammat jyrinäkierrokset, mutta heti kun sen käntää pois ja kaasutelee niin vaivat alkaa näkyä. Eipä ole aikaisempina vuosina tapahtunut.

Siihen kysynkin: Onko kukaan vertaillut varaosahintoja/laatua tarvikkeiden ja alkuperäisten välillä?

- Denson normitulppa 12,10e/kpl (Allright)
- Hiflo ilmansuodatin 29e (Allright)
- Hiflo öljynsuodatin 9e (Allright)

Samainen putiikki tarjoaa BS-Batteryn akkua hintaan 84e, joka on ainakin vastaavan näköinen minkä merkkihuollossa olivat laittaneet sisuksiin. Varaosien hinta ei sinäänsä ole tärkein kriteeri, mutta ei ole Yamaha Centerin hinnastoa käsillä ja jos vaan noiden tarvikeosien laatu on ok, niin miksei...
Motonetti tarjoo
-ilmansuodattimen 19,90€
-Tulpat ngk b9re(vai mikä se vakio tyyppi olikaan) 8€ kappale
-öljynsuodatin 7,9€ (merkki sunam tai vastaava)

Stormi tarjoo
-ilmansuodatin 22€
-Tuplat 9,6€ (sama ngk)
-Öljynsuodatin 8€ Emco
-Öljynsuodatin 17€ Teho filter

Ostin joskus yamahan öljynsuodattimen mp ja veneliikkeestä kun se taisi olla ainoa mikä oli sillä suunnalla ainoa auki oleva lauantaina.
Rento ukko oli myymässä, koska muistaakseni yamahan suodatin ja castrol gps 10-40 5L tais olla tingittynä alle 45€. Öljyn ukko kyl laski suoraan castrolin tynnyristä.
Mutta asiaan, Yamahan original suodatin oli huomattavasti laadukkaamman näkönen kun emco.
Emco on melkolailla samanlainen kun halpis auton paperisuodatin, se koostuu paperihaitarista jonka sisäpuolella on metallinen reikalevy sisäpatruunana. Yammun originaalin rakenne koostuu muovisesta patruunasta jonka ympärillä on kehittyneempi "villa"tyyppinen suodatin.
Lähden siitä että vähillä säännöllisillä ajoilla emcon vaihdan syksyllä originaali tyyppiseen, kun vaihdan öljyn varastointia varten.

Moi,

uusi onnellinen tonniFazun omistaja ilmoittautuu! Viime viikonloppuna pe-la välisenä yönä sairastuin erittäin äkillisesti ja vakavasti mopokuumeeseen ja lääke löytyi onneksi jo samana viikonloppuna. Vaihtoehtoina oli Bandit 1200-1250 ja SV1000, mutta olen tähän hankintaan äärimmäisen tyytyväinen. Malli on 2004 ja kilometrejä 36tkm. Tämä viestiketju tuli lukaistua kokonaan läpi ja sain siitä mukavan käsityksen vehkeestä ja modauksesta.

Sattuuko kellään oleen nurkissa ylimääräiseksi jäänyttä sliparia kyseiseen vehkeeseen? Olisin mahdollisesti kiinnostunut myös FZ1S tangosta, jos sattuisin saamaan sopivasti. Vaihtoehtoisen pleksin hankinta voisi olla myös kova juttu, spoileripleksi on ainakin saanut ääniä?

Tällä hetkellä pyöräni on 100% alkuperäisessä kunnossa, mutta järkevään rahaan tehtävissä olevat "hyödylliset" modaukset kiinnostaa. Sliparissa tosin kiinnostaa ääni selkeästi tehoja enemmän, evastähän vehkeestä löytyy jo vakiona paljon enemmän kuin kuskissa rohkeutta!

Kaasua tämä yksilö tarvitsee startatessa pikkuisen, keulaa tarjoaa ainakin ykkösellä ihan mukavasti. Penkitetty 2009 neulojen vaihdon yhteydessä, eväät oli kuulemma tallella. Dynolappuja en ole vielä nähnyt, toivottavasti saan edelliseltä omistajalta.

Ilmoitelkaa myös, jos jollakulla on hyviä parannusvinkkejä mainitsemieni lisäksi. Contin Road Attack 2 on juuri tilattu uudeksi takanakiksi, edessä on vielä hyvä Metzeller (Z6?).

itse olen 186 pitkä eikä spoileripleksi toimi yhtään.kypärämelu vaan korostuu.Tein itse madalletun mallin ja toimii kaikkein parhaiten,mutta peilit näyttää nyt tuntosarvilta.kai siihen silmä tottuu.tuplakuplaa oon kokeillu kans huonolla menestyksellä vaikka onkin parhaimman näköinen. pottakin pitäis olla markkinoiden hiljaisimpia avattavia? C3 suupertti.
hyvä pyörä muuten!

Olin kanssa harkinnut spoileripleksiä, mutta hyvä tietää että ne ei toimi pitkillä kuskeilla. Ei mene nekään rahat hukkaan.

Tangonpääpeilit, en voi ku suositella. Niistä oikeasti näkee taakse, eikä vain mitä itellä on päällä olkapäitten kohdalla... Lisäksi edukkaitakin löytyy mm. Biltemasta. Ainut tietty että niiden originaalien tuntosarvien kiinnityskohdat pitää sit saada peitettyä, mutta siihenkin lienee nykyään setti ostettavissa?

En yhtään ihmettelis, vaikka fasun kohdalla ne tuntosarvetki aiheuttais osansa siitä kypärämelusta & pyörteilystä.
crazy.gif

Mulla olisi tarpeeton Ventura takalaukku. Kooltaa muistaakseni 45L(saa laajennettua toisella laukulla). Laukku pehmeä, tulee rautoihin kiinni. Raudat helppo asentaa takakahvojen paikalle. Laukun voi yksin ajettaessa kääntää penkin päälle jolloin se ei ajoa juurikaan häiritse.
Pakettiin kuuluu: raudat laukku sadehuppu ja teräsverkko ympärille.
Itselläni tämä ollut mukana kahdella Euroopan reissulla (2viikkoa ja 3viikkoa) ja hyvin on tarvittavat tavarat mahtuneet. Lisäksi kyllä ollut tankkilaukku, joka myöskin myynnissä.

Itse ajanut tämän laukun kanssa parhaimmillaan autobaanalla 240km/h ja hyvin on laukku pysynyt kyydissä

ps. löytyy myös ylimääräinen alkup. pakoputki FZS 1000:seen.

Nämä jäivät tarpeettomiksi koska pyörä vaihtui muutama vuosi sitten uuden malliseen FZ1S:ään.

Voin lähettää kuvia tarvittaessa sähköpostilla.
Myydään edullisesti!
Edelleen olisi nämä ylimääräisenä, jos joku tarvitsee niin saisi pilkkahintaan.

Olisiko tietoa tai linkkejä, mistä löytyisi -03 FZS vilkun kupu? Ilmeisesti kivi napautti vasemman takavilkun kuvun rikki ja olisi uudelle tarvetta...
nixweiss.gif

itse olen 186 pitkä eikä spoileripleksi toimi yhtään.kypärämelu vaan korostuu.
Ei toimi hieman lyhyemmälläkään (178), orkkispleksi on parempi.
Ei toimi, ei (172 m). C3 on kaukana hiljaisesta, kun spoileriplexin takana pysyy. Kun nousee seisoon tapeille, tulee mukavan hiljaista :-)

Peilien reikien tulppia löytyy esim. tuolta:

http://www.carpimoto.com/EN....-05.htm

Saatavuus ollut välillä aika huonoa ja toissa talvena kun sellaset tarviin, piti tehdä itse. Palat lattarautaa, parit pultit kemppiliimalla kiinni, pakkelilla muotoon, Yamahan orkkis-mustaa ja lakkaa paukkupullosta päälle ... ihan ok tuli, mutta tehtyyn työmäärään nähden Rizomat olis ollu aika edulliset ;-)

Spoileripleksistä tulee ok, jos leikkaa spoileriosan pois. Lähinnä se leveys siitä tekee vakiota paremman. Spoilerin kanssa melu on ihan hirveää.

Kiitos palautteesta spoileripleksin suhteen, jatkan vakiolla toistaiseksi.

Ensimmäinen huoltotyökin tuli suoritettua, kun laskin reilut 0,5 litraa öljyä pois koneesta. Edellinen omistaja oli itse vaihtaessaan laittanut "hieman" liikaa. Oletettavasti ilmanputsarikoppa on puolillaan öljyä, en ole ehtinyt katsomaan vielä. Toivottavasti tästä ei sen suurempaa haittaa ole ollut.

Slipari kiinnostaa edelleen, onko vinkki mistä saisi edullisesti laadukkaan käytetyn tai uuden pöntön?

Ensimmäinen huoltotyökin tuli suoritettua, kun laskin reilut 0,5 litraa öljyä pois koneesta. Edellinen omistaja oli itse vaihtaessaan laittanut "hieman" liikaa. Oletettavasti ilmanputsarikoppa on puolillaan öljyä, en ole ehtinyt katsomaan vielä. Toivottavasti tästä ei sen suurempaa haittaa ole ollut.
Se on toisissa Fasuissa semmonen ominaisuus, että se öljyvalo tahtoo syttyä ajossa, vaikka öljy on ihan ok. Se on Fasussa pinnankorkeusindikaattori, ei öljynpaine. "Öljykellon" vaihdattaminen ei oo työnä ihan ilmaista (kokemusta on), niin että toi ylitäyttö ei oo ollenkaan harvinaista. Syy on valomerkin eliminointi. Toivottavasti olen sun tapauksessa väärässä.

En ole saanut öljyvaloa välähtämään, vaikka koneessa on nyt normi määrä öljyä. Sikäli kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Hanaa olen antanut ihan kunnolla.

Vehje on kyllä mahtava, ainoa mikä hitusen nyppii on ääni. Vakiona vekotin kuulostaa hieman nuhaiselta. Pönttö olisi siis kiva modi. Mikä on viimeisin tieto säädön tarpeesta sliparin asentamisen jälkeen? Onko vaparista hyötyä tässä yhteydessä, se lienee laihentavan seosta myös hieman?

Semmonen ilmiö mulla tossa fasussa että: Käynnistän kylmän pyörän ryyppy päällä ja jonkun ajan(n.2-3min) päästä lähtee aina flekti pyörimään ja sit se aina sammuu kun vaihdan ykkösen päälle??
omg.gif
Olettaako pyörä että nyt kun lähden liikkeelle niin kone saa ilmaa eikä flektin tartte enää pyöriä
confused_orig.gif
Viisas vekotin...ko?
Mulla tekee ihan samaa. Vapaalla jos tyhjä käyttää se tuuletin lähtee automaattisesti päälle ja ajaessa se lähtee päälle lämpötilan mukaan.

Joku tuskaili sen keulimisen kanssa-->tarkasta ilmanputsarin kunto. Ite huomasin ison eron kun vaihoin vanhan uuteen.
Multa löytys rosterisia -5mm koiranluita halukkaille huokealla.

Slipari kiinnostaa edelleen, onko vinkki mistä saisi edullisesti laadukkaan käytetyn tai uuden pöntön?
Mä tilasin muutama viikko sitten Carpimotolta, siellä on Mivv putkia 60% alennuksessa. Carpimoto
Kiitti vinkistä, tuli tilattua vuosien jahkailun jälkeen, ei vaan voinu vastustaa noilla prossilla ja gigantin letkautus tähän lopuksi  
tounge.gif
Kiitos myös, tuli tilattua tämmönen: http://www.carpimoto.it/EN....ler.htm

Tsekkasin puhelimella tuon linkin ja huomasin, että siellä on enää 1 varastossa, joten tilasin sen samointein ilman mitään tutkimuksia.  
tounge.gif

Toivottavasti se on sopiva pötkäle.

Mä tilasin muutama viikko sitten Carpimotolta, siellä on Mivv putkia 60% alennuksessa. Carpimoto
Kiitti vinkistä, tuli tilattua vuosien jahkailun jälkeen, ei vaan voinu vastustaa noilla prossilla ja gigantin letkautus tähän lopuksi  
tounge.gif
Kiitos myös, tuli tilattua tämmönen: http://www.carpimoto.it/EN....ler.htm

Tsekkasin puhelimella tuon linkin ja huomasin, että siellä on enää 1 varastossa, joten tilasin sen samointein ilman mitään tutkimuksia.  
tounge.gif

Toivottavasti se on sopiva pötkäle.
Mä tilasin juurikin tuon saman ja se sopii erinomaisesti.

sanoi:
Mä tilasin juurikin tuon saman ja se sopii erinomaisesti.

Oliko säätötarvetta? Mimmoset äänet? Onko kuvaa?

Ite ajattelin vaan heittää kiinni ja kovaa ajoa. Hinta ei ainakaan ollu paha, jos se ny sieltä tulee. Noi varastojen viimeiset kappaleet voi olla joskus olemattomia inventaariovirheiden vuoksi.

Ei noilla varmaan ilkee ilman db killeriä vedellä?

Back