• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitäs kokoputkistoja porukka on fasuihinsa laittanu, lähinnä hinta-laatusuhdanne ja mistä ootta tilailleet kiinnostais?  
smile_org.gif

Akranhan slipari tosta omastahan jo löytyy, joten pelkkä käyrästökin riittäis..

Olen miettinyt touring plexin ostoa -04 fazeriin. kertokaa kokemuksianne niistä, millanen tuli minkäkin merkkisellä ajaa, yhtä kaveria puhuttelin, jolla oli yammun alkuperäinen korkempi ja sanoi sen olevan hyvä!
Lyhyellä matkalla tää alkuperäinen on kyllä mukava, mutta pitkällä tiellä alkaa painaa kypärä otsaan aikalailla!
Ulkonäkö kyl varmaan kärsis vaihdosta, mut joskus varmaan joutuu mukavuuden halussa antaa perix!

Olen miettinyt touring plexin ostoa -04 fazeriin. kertokaa kokemuksianne niistä, millanen tuli minkäkin merkkisellä ajaa, yhtä kaveria puhuttelin, jolla oli yammun alkuperäinen korkempi ja sanoi sen olevan hyvä!
Lyhyellä matkalla tää alkuperäinen on kyllä mukava, mutta pitkällä tiellä alkaa painaa kypärä otsaan aikalailla!
Ulkonäkö kyl varmaan kärsis vaihdosta, mut joskus varmaan joutuu mukavuuden halussa antaa perix!
Mulla ois ylimääräisenä, touring plexi,Merkki Powerbronze.
50e.Ollut pari ajokertaa kiinni.

Jenkeistä tulossa jussimyyrän slipari, hintaan 170e. Joutuuko tuon vaihdon jälkeen seoksia tarkasteleen.
blush.gif

Muuten vakio laite.

Laita Kapan spoileri pleksi... Saa Allrightista ainakin, ja kyllä toimii. Ei ole touring pleksiin verrattuna ollenkaan pahan näköinen! Se on hippasen isompi kuin alkuperäinen, ja ennen kaikkea leveämpi + se spoileri siellä yläreunassa.
062802moto_prv.gif

Laita Kapan spoileri pleksi... Saa Allrightista ainakin, ja kyllä toimii. Ei ole touring pleksiin verrattuna ollenkaan pahan näköinen! Se on hippasen isompi kuin alkuperäinen, ja ennen kaikkea leveämpi + se spoileri siellä yläreunassa.  
062802moto_prv.gif
Nää on näitä pituus juttuja pitkälti. Ite sahaillut vakio pleksiä aikani, sitten kupla mallia perään. Lopputulos sahattu vitun matala kupla. Ite oon 191cm pitkä, ja sellasta visiiriä en laita joka mun yli nakkais. Mielluummin koko paine kypärään.
Totuus ja mielihalu löytyypi varmaan kokeilemalla, vaikka ohkasesta alumiinipellistä muotoilemalla jeesus-teipillä liimaten. Näin meillä.
29.6 Su starttaa mopo pohjosii päin, Norjaan. Sitten kerron oman mielipiteeni Jamahasta, mitä korjaisin pyörässä jne.
Totuudella sanon, että laakeri-hommien ohessa pyörä on käteen sopiva ja v....n mukava, tehoa kivasti ja ajettavuus näin korkeaksi OK, tai sitten RD-ajat nuoruudessa vaikuttaa.  
Enivei, vaikka en kerinnyt kokeilemaan tankin tilavuutta, uskon että tulen sen oppimaan.
PS. litrasaarenmaakossuamukana

edit: tosi vähän ymmärrettävämmämmäksi

062802moto_prv.gif
Nää on näitä pituus juttuja pitkälti. Ite sahaillut vakio pleksiä aikani, sitten kupla mallia perään. Lopputulos sahattu vitun matala kupla. Ite oon 191cm pitkä, ja sellasta visiiriä en laita joka mun yli nakkais. Mielluummin koko paine kypärään.
Totuus ja mielihalu löytyypi varmaan kokeilemalla, vaikka ohkasesta alumiinipellistä muotoilemalla jeesus-teipillä liimaten. Näin meillä.
29.6 Su starttaa mopo pohjosii päin, Norjaan. Sitten kerron oman mielipiteeni Jamahasta, mitä korjaisin pyörässä jne.
Totuudella sanon, että laakeri-hommien ohessa pyörä on käteen sopiva ja v....n mukava, tehoa kivasti ja ajettavuus näin korkeaksi OK, tai sitten RD-ajat nuoruudessa vaikuttaa.  
Enivei, vaikka en kerinnyt kokeilemaan tankin tilavuutta, uskon että tulen sen oppimaan.
PS. litrasaarenmaakossuamukana

edit: tosi vähän ymmärrettävämmämmäksi
Joo toi Kappa näyttäis ihan hyvältä, siitä alkuperäisestä touringista en oo kyl löytäny kunnon kuvaa, et jos jollain on niin vois laittaa, ja kertoa kokemuksia. Tässä tuntuu olevan nyt ainakin kahta koulukuntaa, tuuli syliin, tai yli! 1000rr.stä kun tähän vaihdoin rata-ajon lopahdettua, sitä kaipaa mukavuutta pitkälle tielle, jota 1000rr ei tarjonnut, muuten tykkään fzs.stä hyvää, pitäis varmaan päättää miten sen tuulen haluaa
smile_org.gif

Matkaa fzs.llä ajaneet vois antaa lisää kommenttia millasia plexejä käytössä! -kiitos-

Mitäs jarrupaloja porukka kokeillut Fasussa? Ferodon jotkut sintteripalat hyvät, ei kai voi pieleen mennä valinta?

Mitäs jarrupaloja porukka kokeillut Fasussa? Ferodon jotkut sintteripalat hyvät, ei kai voi pieleen mennä valinta?
Kysyin Allrightissa sintteripaloja minulle kauppaavalta myyjältä, että josko ne nyt sitten kasvattaa sitä kuuluisaa munaa... ei kuulemma kasvata, joten päädyin ihan normaaleihin paloihin.  
tounge.gif

Olishan se stressi panostaa sintteripaloihin, eikä kukaan (sinä itse mukaan lukien, normiajossa) edes huomais että ne on paikallaan. Ellei tietty tilais jostain sitten valmistajan tarroja ja löis niitä sitten vaikkapa ajotakin selkämyksen täyteen... Eli oonkos minä nyt sit sitä mieltä, että sintterit on turhaa hifistelyä?!? Kaippa sitten.
tounge.gif

Elä ainakaan Ferodon Platinumeja osta, aivan  
033102ass_1_prv.gif

- jarrutehoa ja tuntoa löytyy vasta kun kunnolla lämpiävät

- vinkuvat useimmiten ja etenkin kostealla kelillä

- sisältävät (kuulemma) paljon metallia, se selittäisi ylläolevan

- syö myös levyä kivasti...

Nonnin

Etujarruun vois alkaa lisää ryhtiä ehtimään. Kokemuksia noista teräspunosletkuista?

Paras hinta/laatu, mistä?
Fren Tubot ollu jammussa, ihan laadukkailta vaikuttanu. Viimeistely miellyttäny ainakin omaa silmää. Hinnasta ei muistikuvaa eikä siitä mistä hommattu, Piensalmi (viaber) ne tilas ja asensi.

Itselläni HEL:it Linkki

Halusin sellaiset jossa rosterista tehdyt banjot ja pultit. Näillä on elinikäinen takuu, ja hyvin upposivat paikalleen (pidempi banjo pääsylinteriin ja kahdella letkulla ylhäältä saakka).

Suosittelen, eron huomaa käytössä!

(Pakko muuten lisätä lainaus Mika Kallion ulosajouutisesta Brnon harkoissa tähän, kun joskus kuulee keskustelua siitä että onko jarruletkujen banjomateriaalilla väliä: "KTM-tallin tutkimuksissa selvisi, että Mikan ajokin jarruputket olivat katkenneet alumiinisten liittimien kohdalta. " Eli alumiiniliittimet ja rosterinen punos voivat ilmeisesti reagoida myös MotoGP-tasolla.)

Elä ainakaan Ferodon Platinumeja osta, aivan
033102ass_1_prv.gif

- jarrutehoa ja tuntoa löytyy vasta kun kunnolla lämpiävät

- vinkuvat useimmiten ja etenkin kostealla kelillä

- sisältävät (kuulemma) paljon metallia, se selittäisi ylläolevan

- syö myös levyä kivasti...

Myönnän… tuli tämäkin virhe tehtyä kun orkkispalat kului vallan loppuun (jotka oli loppupeleissä ihan nappiin mulle) ja oli kiire saada uudet kun piti viikonloppuna päästä vähän
062802moto_prv.gif

http://www.mp-foorumi.com/kuvat....01.html

Lisäisin tuohon jotta se metalli siellä ruostuupi aika mukavasti, eli jos säilytät vehjettä pihalla sateessa tai peset niin katsoppas että ajat jarrut lämpimäksi ennen kuin talliin laitat. Tulee meinaan helposti mukavat rusketukset levyjen pintaan.

Jotain pitäisi saada nyt sitten tilalle. Esim. SBS on käynyt mielessä mutta mitäs ne orkkikset maksaa?

Orkkikset on 67e. Ostin omaan Ferodon ST-sintterit, ~samanhintaset kuin marmoritiskin palat. Jospa noi nyt olis ok. Uudekseltaan vaikea sanoa, ei ole vielä kerenneet kulua levyn kanssa yhteen.

Edit: hieno kuva maantiesiasta  
tounge.gif

Edit2: siis hetkonen, Platinumit ovat juuri orgaaniset palat, kuten orkkiksetkin?

Voisitteko kokeneemmat Fazer kuskit suositella jotain kulutuskestävää ja kohtuulisen pidon tarjoavaa takagummi merkkia.

Nyt alla Metzlerin Roadtec ja tuntuu hyvältä, mutta näyttäs olevan kohtuu hinnakas.

Mites: Misukan Pilot power tai Pirellin diablo rosso esim.

Tattista!
smile_org.gif

No mulla on juurikin alla takana Z6 Roadtec ja edessä Pirellin Diablo Corsa. Ei tasan valittamista ainakaan pitojen suhteen. Ennen kuin siirryin takasessa tuohon Z6:een josta en enää luovu, pompottelin aika monta BT 020 sta. Siinä on ainakin halpa takanen, kestää samalla tavalla kulutusta kuin Z6 ja ihan ok toimii pitojensakin puolesta.

Ja takanahan pitoa tarvitsee ollakin vain kohtuullisesti. Power slaidit kun on fasulla sen verran kivoja
tounge.gif

Meikäläisellä leipoi sitten tänään takarenkaasta jarrulevyn puoleinen laakeri ittensä atomeiksi. Sipoon kohdalla motarilla, muutama semmonen nopee hankaavan kuulonen ääni, ja se oli siinä. Nilkutin takarenkas viipottaen Yamaha centeriin Vantaalle. Siellä kun rengas saatiin irti ni kuulat varisikin asfaltille suoraan. Ei mitään kunnon varotusta, ja noin nopeesti ihan päreiksi. Pikkasen uskomaton juttu!
Oliskohan ketju ollu pikkasen kireellä ja hakannut sen laakerin mäsäks? Kahteen kertaan olen takajarrulevyn puoleisen vaihtanut minäkin...

vähän kiinnostas tuo misukka pilot power. Onko kellään kokemuksia tosta.
062802moto_prv.gif

vähän kiinnostas tuo misukka pilot power. Onko kellään kokemuksia tosta.  
062802moto_prv.gif
Ei muuta kuin ostat sitten pois ja vaihdat taas 10 tkm jälkeen johonkin toiseen jos ei toimi. Itselle tilasin Saksan kaupasta Mezin M3 eteen ja taakse. Hinnat vain nousseet 2006 vuodesta sen verran, että hirvittää. Viime vuonna ei kumeja tarvinnut ostella, kun vanhoja takanakkeja oli tallissa liikaakin. Vieläkin muutama parin viikon pyörittelyt kestävä rengas taitaa löytyä.

jep.taidan sitten kokeilla noita misukoita.

Tänks mielipiteistä.

Meikäläisellä leipoi sitten tänään takarenkaasta jarrulevyn puoleinen laakeri ittensä atomeiksi. Sipoon kohdalla motarilla, muutama semmonen nopee hankaavan kuulonen ääni, ja se oli siinä. Nilkutin takarenkas viipottaen Yamaha centeriin Vantaalle. Siellä kun rengas saatiin irti ni kuulat varisikin asfaltille suoraan. Ei mitään kunnon varotusta, ja noin nopeesti ihan päreiksi. Pikkasen uskomaton juttu!
Oliskohan ketju ollu pikkasen kireellä ja hakannut sen laakerin mäsäks? Kahteen kertaan olen takajarrulevyn puoleisen vaihtanut minäkin...
Niin, ei varmasti ole nekään syynä. Toi on nimittäin sen verran silmätikkuna mulla ollut, ettei moista vaan ole voinut tapahtua.
wink.gif
Enivei, kaks päällä tuli ajettua kyllä varmaan 25 000km, löytyiskö siitä syypää laakereiden kulahtamiseen tms.

Noh, nyt on tilattu kaikki uudet laakerit ja pölysuojat ja ne menee paikalleen kuhan pääsee taas rantaan täältä laineilta. Sen jälkeen Yammu vaihtaa omistajaa ja siirtyy kauniimman osapuolen huolenpitoon. Itse vaihdan leiriä tuonne BMW:n suuntaan... Mikähän mullekkin tuli?!?
biggrin.gif

Pitäs varmaan kanssa saada aikaseks jossaan vaiheessa tuo laakereiden vaihto, eteen sekä taakse.

Juuri tuossa muutama viikko sitten kun vaihdatin takarenkaan, mainitsi asentaja jotta alkaa olemaan laakeri kypsä..ja juurikin levyn puolelta  
eek.gif

Back