• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tervehdys!
Menin vähän lisäämään katetta fasuuni!!
confused_orig.gif

Kertokaa mielipiteenne (risuja ja ruusuja)
Kuva löytyy täältä ja täältä.
No niin...

Kyllä kannatti ostaa nakupyörä? I don't get it? Suosittelen legojen ostamista, pääset paljon halvemmalla...

Otan osaa.

-B52-

Tervehdys!
confused_orig.gif

No niin...

Kyllä kannatti ostaa nakupyörä? I don't get it?  Suosittelen legojen ostamista, pääset paljon halvemmalla...

Otan osaa.

-B52-
"Legopalikoilla" onnistunut lopputulos, peittää viimeistelemättömän näköisen moottorin (konehan on alunperinkin ollu tarkoitus peittää).

Editoidaan nyt sen verran et kyseessähän ei ole nakupyörä alunperin...vaan puolikatteella varustettu, nyt sitte kokokatettu, eikä mun silmään näytä yhtään huonolta, päinvastoin.

Tervehdys!
confused_orig.gif

No niin...

Kyllä kannatti ostaa nakupyörä? I don't get it?  Suosittelen legojen ostamista, pääset paljon halvemmalla...

Otan osaa.

-B52-
Ideahan on hyvä. Jos kyllästyy nakuun, niin sensijaan että laittaa 10 000e ja vaihtaa matkasporttiin, laittaakin vähän katetta ja ajaa taas.

Tietenkin jos on niin varakas vaihtaa pyörää siinä kuin toiset takkia niin mikäs siinä sitte.

Ideahan on hyvä. Jos kyllästyy nakuun, niin sensijaan että laittaa 10 000e ja vaihtaa matkasporttiin, laittaakin vähän katetta ja ajaa taas.

Tietenkin jos on niin varakas vaihtaa pyörää siinä kuin toiset takkia niin mikäs siinä sitte.
Jeps, jeps...

Näinhän se on: Köyhille kallista, muille saman hintaista!
Mut ei heru sympatiaa eikä ymmärrystä siitä huolimatta
033102bebe_1_prv.gif
.

-B52-

Tervehdys!
confused_orig.gif

Tule hyvä mies Porvooseen näyttämään!

Onko noi Jammun omat, mistä hankit?

Miten vaikuttaa ajoon?

Kauneus on katsojan silmässä. Saattas olla mielenkiintoakin.
Kyllä ne jammun omat on.
Yritin hankkia niittä ensiksi jenkeistä, mutta "postikulut" oli turhan suuri summa. Kx-Center auttoi etsinnöissä ja lopulta ne tuli Hollannista.
Vielä en paljoa osaa sanoa kuinka ne vaikuttaa ajoon (tuntuu vakaammalta), mutta eipä enään jalat kastu eikä puntit lepata.

sanoi:
Lähetetty Elo. 22 2005,10:51
--------------------------------------------------------------------------------
Pistetääs sitten jo keväällä virinnyt tapaamisajatus ihan tuotantoon.
R2-D2 kanssa mietitty ajankohdaksi lauantai 3.9.2005 klo 14 Porvoon jokirannassa. Ainakin kaksi Fazua tuolloin paikalla.
Säävaraus siten, että kovimmat tulee paikalle vaikka puukkoja sataisi

Täytyypä pistää kalenteriin ylös toi päivämäärä, jos vaikka tulis paikalle
sport05.gif

Noh nih!

Ny on kohta 5 tonnii mittarissa, et ehkä voi tosta moposta jo jotain sanoa. Alan olla helpottunut valintani johdosta.

Ensiksikin, on hyvä, että puheet bensankulutuksesta oli ”älytystä”. Kattelin Lapin keikan kulutukset FZS 1000/600 välillä ja ne oli 5,13/4,8 l/100 km.

Kirjauksissa on joku epätäsmällisyys, joten jatkotarkastuksessa kulutus hivenen ehkä muuttuu 600:n eduksi, mutta ei oo todellakaan mikään paha tonnisen kulutukseksi. Kulutus on näillä hinnoilla mulle todella merkittävä tekijä, koska ostan prätkät ajoa varten ja ajan matkaa. Tällä en tarkoita matkaa Westendistä Kaivariin.

Kone on mahtava.
Runko on hyvä, so. ohjaus on tunnokas
Jarrut on riittävät.

Ruiskun puute on perseestä!(kommentoikoon ne, jotka on pitkään ajaneet ruiskulla)

Mulla on yks huoli. Ketju ei ”kulje”, kuten olen tottunut, l. juohevasti. Kun pyörä on keskituella ja käy 1. silmässä, prätkä vavahtelee, koska ketju kulkee ikään kuin joku lenkki olis jäykkä. Sitä on kattonu maahantuojan huolto useampaan kertaan ja kaikki on kuulemma YES. Ketjulinja on merkkien mukaan OK.

sanoi:
Mulla on yks huoli. Ketju ei ”kulje”, kuten olen tottunut, l. juohevasti. Kun pyörä on keskituella ja käy 1. silmässä, prätkä vavahtelee, koska ketju kulkee ikään kuin joku lenkki olis jäykkä. Sitä on kattonu maahantuojan huolto useampaan kertaan ja kaikki on kuulemma YES. Ketjulinja on merkkien mukaan OK.

Mulla tekee ihan samaa, oon tullu siihen tulokseen, että se johtuu ketjun löysyydestä silloin kun se on keskiseisontatuella eli ketju ikäänkuin heijaa.

Ensiksikin, on hyvä, että puheet bensankulutuksesta oli ”älytystä”. Kattelin Lapin keikan kulutukset FZS 1000/600 välillä ja ne oli 5,13/4,8 l/100 km.
Jep jep. Enpä oo saanu omalla tonnifasulla kulutusta kertaakaan alle 5.6l/100km. Yleensä pyörii siellä 6.7l/100km hujakoilla. Kerran menny yli 8l sataselle.

Jep jep. Enpä oo saanu omalla tonnifasulla kulutusta kertaakaan alle 5.6l/100km. Yleensä pyörii siellä 6.7l/100km hujakoilla. Kerran menny yli 8l sataselle.
Kulutuksista päivää!!

Lapissa tälle kesälle alhaisin matkakulutus 5,013l / 100km. Vauhtia tuolla pätkällä keskim. 110-120km/h...

-B52-

Täsmennetään ny, että toi mun ilmoittama kulutus oli keskikulutus matkalla, joka on yli 2400 km.

Nyt tuli tietoa tuosta Multi-Gaugesta.
Kaverit ostavat taas osia ja tekevät seuraavaa erää tuonne syyskuun puoleen väliin. Eli sitä ennen haluaisivat tilauksia sisään.
10.9 varmaan viimeisimpiä ajankohtia mikäli haluaa tästä satsista mittarin.

Hinta ilman nopeuden korjausta on 220 euroa ja
nopeuden korjaavalla ominaisuudella 260 euroa.
En ole tsekkaillut miten nuo noiden jenkkien dollarikursseihin käyvät.
Siellä hinnat pyörivät jossain 3-400 dollarin välissä.
Kuljetustapoja olivat kaksi selvittäneet eli
DHL 13 euroa ja GLS 18 euroa.
Varmaan tuo DHL ihan riittävän luotettava.

Maksusta jäi auki voivatko suoraan luottokorttia jonkun firman kautta laskuttaa vai pitääkö paypalia käyttää.
Itse nähtävästi tuon nopeuskorjauksella olevan version tilaan ja voidaan sopia jotain kimppa tilausta mikäli muilla halukkuutta saada tuollainen mittaristoon.

Porvoossa varmaan jatketaan asiasta juttua eli muistutus tuosta 3.9 tapahtumasta.
biggrin.gif

Tuohon Multi-Gauge juttuun vielä lisäystä, että kaverit mielellään haluavat suoran tilisiirron mikä näin EU kansalaisena on helpointa.
Enpäs taas itse tuota mahdollisuutta muistanut. Sanoivat, että mielellään tulisi joku ryhmätilaus niin helpottaisi heidän operointia.
Jokainen voisi sitten siirtää itse rahat suoraan tuonne Saksaan. Ehdotuksia otetaan vastaan miten tuo Suomen pään logistiikka hoidetaan jos yhteen paikkaan tehdään tilaus.

Mitä tulee uuteen Fazuun, mikäli ei nakumpaa keulaa tyyliin MT-01 ja pikkufazu tule niin omat vaihtopaineet pienentyy.
Muuten ihan tyylikkään näköinen laite ja silmä tottuu vaikka mihin kun se peli kotitallissa seisoo.

Tässäkö se nyt on? Fasu vuodelle 2006. Mitähän tuosta nyt sanoisi... Ei ainakaan heti näytä photoshopatulta.
http://tinypic.com/b5nwqu.jpg
Tuostahan näkyy läpi, satulan alta oikein mukavasti. Ei taida olla mitään jousitusta haittaamassa. Kovin on kevyen näköinen perä, tuolla takaistuimella ei kyllä kukaan matkustaisi minnekkään.

Putki näyttää MT-01:stä lainatulta.

Eiköhän tää mene photoshoppiosastolle, veikkaan.

Löytyi vapaa 4:sen ja 5:sen välistä.

Köröttelin 5:sella noin 70 km/h ja polkaisin 4:selle ja väänsin kaasun pohjaan.. Ei mennytkään 4:nen päälle, vaan kone huuti vapaalla. No.. sitten kun kierrokset laski, niin kuului laatikosta pientä rutinaa. Ei muuta kuin uusi yritys ja taas mentiin. Mitään ongelmia ei tullut.

Aikaisemmin ei ole näin käynyt fasulla, eikä edellisellä pyörällä eli gsx600f:llä. Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Halvempi malli riittää tuolloin. Mutta sitten ei saa sitä 2.5% mittarivirhettä mitenkään nysvättyä pois. Itse olen tuolla nopeuden korjauksella ajatellut mittarin tilata. Voi olla, ettei sitä tule asennettua jos uusi Fazu sytyttää ja kauppias tekee tarjouksen josta ei voi kieltäytyä. Taas toisinpäin mennessä se voi olla kiva modi jolla leikkiä ensikesänä.
Ilmoitin kaverille .orgin osoitteen kun sen halusi tietää, mutta kerroin keskustelun tapahtuvan suomeksi. Hän vain haluaisi vastailla kysymyksiin mikäli niitä jollakin tuon laitteen suhteen tulee. Itselleni kyllä kohtuu hyvin nuo jenkkisivustolla tapahtuvat keskustelut ja niiden ihmettelyt ovat olennaisen kertoneet. Eikä tuo Patin sivustokaan mitenkään huonosti informoi asiasta.

Back