Varmaan on jotain eroja yksilöissä, mutta kyllä kaasutinkone on perinteisesti se joka kaipaa kaasua käynnistyksessä ja jopa kaasuttelua vähän aikaa kylmänä (ainakin naapurissa on aina ollut sellaisia autoja!). Fasussa kun käyttää kylmänä kuristinta, niin antaa koneen käydä sitä korkeampaa tyhjäkäyntiä siihen saakka kunnes käynti alkaa vähän pukeltamaan, eli muutaman sekunnin. Sitten kuristin pois ja ehkä pyöräytys kaasua. Ei ihan niin helppoa kuin monilla ruiskukoneilla, joissa vain näpätään pata tulille, mutta en kyllä koe sitä muista poikkeavaksi ongelmaksi.Samoin mä starttaan, mutta kylmänä joutuu pari sekkaa kaasutteleen, ettei sammu. Mä saan antaa kyllä kaasua reilusti.
Mun mielestä kaasutinmoottorin pitäisi lähteä käyntiin ilman kaasua. Varsinkin kylmänä, kun ryyppy nostaa itse kaasua. Ehkä fasu kuivaa kaasarit bensasta nopeasti ja kokonaan. Lähteehän se kuitenkin hyvin käyntiin, jos se on ollut vain hetken sammuksissa. Vois koittaa nostaa neuloja pykälän ja kattoo vaikuttaako. Ei varmaankaan ole mikään hirveä homma.
Huonoiten fazu lähtee käyntiin kaikista vempeleistä, mitä mulla on koskaan ollu. Mukaan lukien mopot ja autot. Fasu on uusin kaikista vempeleistä.
Suutinsarjan asennuksen jälkeen (slipari laitettu jo aiemmin, vaikutti vain ääneen) oma pyörä tuli usein käynnistettyä ilman kuristinta kylmänäkin, mutta reippaamman kaasun kanssa. Ja vakiona nosti keulaa 7000 jälkeen, modattuna 5000 jälkeen. Samoin lähtö esim ohitukseen oli varmemman tuntuista. Kulutus nousi 5->5,5. Ihan kohtuullista.
Mielestäni suutinsatsin vaihto on syytä jättää asiantuntijalle, ellei tosiaan halua/osaa rassata. Itse hankin kaiken saatavilla olevan tiedon ja ohjeet ensin, mutta silti kantti petti. Ja hyvä niin, pyörä tsekattiin penkissä samalla ja oli ihan hyvä tietää että seokset oli kohdallaan. Enkä tosiaankaan olisi tehnyt moista hommaa kenellekään siihen hintaan.