• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Laitampas tännekkin ku mielestäni on niin loistava pikkukikka saada lisää ulkonäköö ja helpolla. Eli koitin tuommosta sähköteippiä laittaa vanteisiin tolleen ja minusta on kyllä aika BUENO. Hätäsestihän noi virittelin joten pitää korjata paremmin ku jaksaa... Hyvänä puolena jos vertaa vannekehän kiillotukseen ni ompi se, että voi halutessaan helposti vaihtaa väriä. Mä olen miettiny mm. harmaata, sinistä, keltasta taikka punasta... Miten vaan sattuu omaan silmään. Ei toi valkonenkaan paha ole. Eikä maksa paljon  
tounge.gif

normal_Smudgettu%20Yammu_1.JPG

Ja by the way, nytten lähti Yammutyttö talviunille kun itelle pukkaa taas 6 viikkoa hommia. Ens kevättä siis odotellessa...  
bawling.gif

Tossa kun nyt lueskelin tätä topiikkia niin jäin kaipaamaan semmosta yhteenvetoa että mitkä stongat tähän "vanhan malliseen" Fazer tonniseen nyt sitten käy ns. heittämällä?? Ja mistä hankittu jne. Mulla aikomus talven aikana stonga hankkia eikä kiinnosta alkaa jarruletkujen ym. kans painimaan... KIITOS jo etukäteen!  
cool.gif
Ei oo yhteenvetoa, mutta esimerkki: mä laitoin Renthalin Ultra Lown, letkut riitti niukin naukin, mutta riitti kuitenkin. Ilmeisesti Renthalin Streetfighterin kanssa ei enää riitä.

Jaa niin, hankin Allrightilta. Meinasin tilata Englannista, mutta postituksen kanssa olisi tullut kalliimmaksi.

Päätypainot joutu tilaan, ja kestää kuulemma 8 viikkoa toimittaa. Tanko oli varastosta suoraan. Kätevä miäs vääntäs vanhoille painolle kierteet.

Ei oo yhteenvetoa, mutta esimerkki: mä laitoin Renthalin Ultra Lown, letkut riitti niukin naukin, mutta riitti kuitenkin. Ilmeisesti Renthalin Streetfighterin kanssa ei enää riitä.
Joo, Streetfighter ei sovi orggisletkujen kanssa. Ja näyttääpä vielä siltä, että tanko on ahdas jos letkut vaihtaa. Peilit tulevat uhkaavasti sormille stongaa kääntäessä.

Nyt olisi myynnissä Renthalin Streetfighter -stonga, päätypainot, pehmuste siihen välipuikon päälle ja kahvat.

Joo ihmettelen myös itsekin noita äärimmäisen pieniä kulutuslukemia. Onkohan tankattu aina yhtä täyteen yms...
Enemmän itseä kyllä kiusaa kun välityksiä tiuhensi, ettei meinaa aina 300 km päästä yhdellä tankilla. Mutta eihän se voima voi syntyä tyhjästä, eihän?  
tounge.gif
kuinkas paljon tihensit välityksiä??millanen ajaa??itse olin ajatellut tulevana talvena tilaa sakelandiasta yhen hampaan pienemmän eturattaan ja 2 hammasta isomman takarattaan vakioon nähden.

YAMAHA1 kuinkas nuo ixilit höpäjää ja mites paljon löytyy takaselt potkua??kysyn ihan vain näin mielenkiinnost ku tattarisuon kaveri yritti samanlaisia kaupata 500eculla,mut en si viittiny ostaa ku oli jo akran pönttö kiinni
lookaround_orig.gif

kaduttaa vieläkin,ku noi on niin törkeen mageet
ghostface.gif

Joo ihmettelen myös itsekin noita äärimmäisen pieniä kulutuslukemia. Onkohan tankattu aina yhtä täyteen yms...
Enemmän itseä kyllä kiusaa kun välityksiä tiuhensi, ettei meinaa aina 300 km päästä yhdellä tankilla. Mutta eihän se voima voi syntyä tyhjästä, eihän?  
tounge.gif
kuinkas paljon tihensit välityksiä??millanen ajaa??itse olin ajatellut tulevana talvena tilaa sakelandiasta yhen hampaan pienemmän eturattaan ja 2 hammasta isomman takarattaan vakioon nähden.

YAMAHA1 kuinkas nuo ixilit höpäjää ja mites paljon löytyy takaselt potkua??kysyn ihan vain näin mielenkiinnost ku tattarisuon kaveri yritti samanlaisia kaupata 500eculla,mut en si viittiny ostaa ku oli jo akran pönttö kiinni
lookaround_orig.gif

kaduttaa vieläkin,ku noi on niin törkeen mageet
ghostface.gif
Mukavasti kyllä höpäjää, matala ja pehmee saundi alhaalla ja kyl sit ääntä löytyy kun mennään yli 7000rpm. En ole saanu säädettyä vieläkään ku Kouvolan MP-tuningin penkki on ollu vähän niinku pimeenä tässä. Menee siis sekin homma ens kevääseen sit taas. En usko että kauheesti on seokset viturallaan ku hyvin pystyy ajeleen eikä perstuntumalla mitään kamalia vääntökuoppiakaan pysty huomaamaan. Toisaalta en myöskään todellakaan kuvittele että ovat ihan optimaaliset putket tehojen tms. kannalta. Vähän turhankin hyvin hengittävät kai, jos se on mahdollista...

Vähän tuossa jouduin taisteleen noitten koiranluitten kanssa kun oli aluksi perä niin korkeella että otti toi vasemman puoleinen putki kiinni ketjuun... (aikanaan tein vakioänkkärillä pientä perän nostoo nääs)  Ei ajossa mut sivujalalla jne. Haittas mua sen verran että teetin uudet vähän konservatiivisemmat luut taakse ja nyt on ihan ok kaikin puolin. Mä olen pirun tyytyväinen kyllä et hain vähän erikoisempaa viritelmää omaan tyttööni. Tehoja en ees tarvii, mut keväällähän tuota sitten näkee jos olis muutama humma vahingossa tullu lisää?

joo-o,suas nähr tuleeks kans tollatteet hommattua ku vähä tyytymätön fiilis toho akraan...äänet iha jees mut niiin vakion tylsän näköinen
confused_orig.gif

joo-o,suas nähr tuleeks kans tollatteet hommattua ku vähä tyytymätön fiilis toho akraan...äänet iha jees mut niiin vakion tylsän näköinen
confused_orig.gif
cool.gif
Nooh, oompa tässä itekkin huomannu ettei tää rakentelu lopu ihan heti. Aina löytyy uutta paikkaa mihin ei ihan ole tyytyväinen. Onneks tulee tuo talvi ni on taas varaa ostella uutta kilkettä...  
cool.gif
Sit ku osaset on lähes hankittu niin sit sitä vaihtelua voip hakee vaikka erivärisistä maalipinnoista jne... Jossain netissä törmäsin joskus tonniseen fasuun joka oli maalattu sillä yammun legendaarisella kelta/valko/mustalla värimallilla. Oli aika yllättävän hieno kyllä!!! Tosin ehkä mulle liian sirkuslookki, mut jotain retroväritystä tuohon vois harkita.

oisin kyllä erittäin mielelläni ottanut fasuni kelta-mustana tai kokomustana!jouruin sitte tyytymään siniseen...
onhan noita rakentelu ideoita ollu yhtä jos toista,mutta yllättäen sitten jääneet..ehkä johtuen osittain lämmittämättömäst tallista jossa joudun pyörää talvisin säilyttään
sad_orig.gif
ajattelin jos ens talveks ei muuta suunnittelis ku välitysten muuttamisen ja jonku huggerin kiinni ruuvaamisen,niin ehkä siten pysyis jotenkuten tavoitteessa
tounge.gif

oisin kyllä erittäin mielelläni ottanut fasuni kelta-mustana tai kokomustana!jouruin sitte tyytymään siniseen...
onhan noita rakentelu ideoita ollu yhtä jos toista,mutta yllättäen sitten jääneet..ehkä johtuen osittain lämmittämättömäst tallista jossa joudun pyörää talvisin säilyttään
sad_orig.gif
 ajattelin jos ens talveks ei muuta suunnittelis ku välitysten muuttamisen ja jonku huggerin kiinni ruuvaamisen,niin ehkä siten pysyis jotenkuten tavoitteessa  
tounge.gif
Sama "ongelma" mullakin, eli pakkasessa tuo kaunokaiseni seisoo talvet. Ei sinne kauheesti tee mieli mennä ruuvaileen jossain -30C keleissä kyllä. Idea onkin siinä että hamstraan sälää tänne sisälle ja sit keväällä kun lumet sulaa niin pyörä tuohon takapihalle + sälää kiinni ja ajoon. Oijoi, koittais jo se päivä taas... Nii ja ajovermeisiinkin pitäis pystyä nyt talvella panostaan. Alkaa tää ISX takki vedellä vimosiaan ja katu-uskottavuutta tässä ei ole ikinä ollukkaan.
tounge.gif

sad_orig.gif
tounge.gif
Sama "ongelma" mullakin, eli pakkasessa tuo kaunokaiseni seisoo talvet. Ei sinne kauheesti tee mieli mennä ruuvaileen jossain -30C keleissä kyllä. Idea onkin siinä että hamstraan sälää tänne sisälle ja sit keväällä kun lumet sulaa niin pyörä tuohon takapihalle + sälää kiinni ja ajoon. Oijoi, koittais jo se päivä taas... Nii ja ajovermeisiinkin pitäis pystyä nyt talvella panostaan. Alkaa tää ISX takki vedellä vimosiaan ja katu-uskottavuutta tässä ei ole ikinä ollukkaan.  
tounge.gif
älä ainakaan richan le mans takkia osta!omien kokemuksien perusteella arvosteltuna:
+hyvin "istuu"päällä
+tyylikäs
-todella hiostava
-ei pidä vettä,etenkään vetoketjun kohalta=vuotaa ku seula

Ahaa... No sviddu, arvaa olinko just ko. takkia miettimässä. Harmaa, valko, mustana sopis Yammun väreihinkin niin hyvin... Pitääkö sitte joku Dainese tai Alpinestarssi laittaa. Onhan täsä talvi aikaa miettiä. Kiitti vinkistä...
wink.gif

Mun Fasu on harmaa/musta, jossa perä ja moottorin kyljet on mustat, tankki ja keula harmaat. Olen aatellu talven aikan maalauttaa keulan mustaksi. Vähän epäilyttää, jos siitä tulee erilainen kuin etulokasuojasta, joka on siis musta.

Sitte ei olis kuin tankki harmaa. Toisaalta punainenkin vois olla jees, tosin sitten pitäs varmaan perä/tankki olla punainen?

Onkohan tässäkään mitään järkee?

Mun Fasu on harmaa/musta, jossa perä ja moottorin kyljet on mustat, tankki ja keula harmaat. Olen aatellu talven aikan maalauttaa keulan mustaksi. Vähän epäilyttää, jos siitä tulee erilainen kuin etulokasuojasta, joka on siis musta.

Sitte ei olis kuin tankki harmaa. Toisaalta punainenkin vois olla jees, tosin sitten pitäs varmaan perä/tankki olla punainen?

Onkohan tässäkään mitään järkee?
Kokeile jollain kuvanmuokkausohjelmalla et mille näyttäis jos tekisin mitä... Niin oon ite kokeillu aina kun oon värejä miettiny. Eli omasta moposta vaan kuva koneelle ja sit muokkaamaan.

Mua taas mietityttää et kun nyt pidän tän nykysen värityksen niin pitäisköhän hankkia hiilikuituhuggeri ja sit hiilari etulokasuojakin, vai sit toi "korinharmaa" huggeri vaan... Dääm sentäs. Noitten hiilikuituvärityksien puolelle mua vetää lähinnä se että pääsen taas kauemmas vakiopelin lookista.
wink.gif

voihan tuo meikäläisen richa olla tietty maanantai kappalekkin
tounge.gif
muuten kyllä helkutin hyvä ajaessa,mutta ei sitä kyllä kuumalla tahdo kovin mielellään päälle laittaa
confused_orig.gif

Joo...Tässä taas ole kerennyt tännekään vastailemaan. Eli nuo välitykset on nyt 14/45 taakse ei oikein 47 löytynyt eikä 15 eteen kuten nuo jenkit mainostaa. No tuollakin tuo etunen jo "yrittää" nousta ylös tienpinnasta. Ja vastaavuus kaasuun on todella mukava. Mopo on vielä näillä säillä ajossa, että voidaan vaikka ajolenkkiä heittää missä pääsee tuota halukkaat kokeilemaan. Todistetun helposti kuminkin sai savustettua ihan poksahtamiseen asti kun tuli siinä nuo metallit jo esille. Autotalli vain oli äärimmäisen täynnä savua tuossa tapahtumassa.
smile_org.gif

Pro-oilerkin ollut nyt n. vajaa 2 tkm tuotannossa ja täytyy sanoa, että alkusäätöjen jälkeen ihan tyytyväinen tuohon ollut. Ketjut tosiaan näyttävät aina öljytyltä mutta eipähän tarvitse enää itse kyykistellä sitä hommaa tekemään. Oletusarvoista kyllä huomattavasti saanut syöttöä pienentää, kun muuten meinasi olla takatassu vaarallisen öljykerroksen peitossa.

Seuraavaksi pitäisi tuo monitoimimittari asentaa. Näytti paketti nyt postiin tulleen, mutta asennus taitaa vielä viivästyä kun itse en kolvin kanssa halua alkaa heilumaan. Pitää kolvaus hommia tehneitä kavereita houkutella olutkorin avulla tuo pieni työ tekemään.

Niitä kuvia niistä Renttaaleista kehiin niin näkis pitääkö tässä talvikuukausina suunnitella stongan vaihtoa
thumbs-up.gif

Pyörää tulee kuitenkin tässä purettua hileiksi kun ei muutakaan ajohimoissa keksi. Pitää vaan muistaa dokumentoida ja laittaa kuvaa nettiin samalla. Pientä säätöä ja laittoa ja suuttimia sille näyttää kelpaavan aina vaan
inlove.gif

Moniko täälä on istuttanu taakse 190 nakin? Onkos se kauheesti huonompi ku toi 180/55? Meinasin et jos seuraavaks tuommosta leveempää tunkis alle... Oliskos semmonen 190/50 hyvä? Onko tuommosta kokoo edes? Ku ajattelin lähinnä että matalampi rengasprofiili kompensois sitä pullistumista kun vanteelle hiukka liian leveetä gummii tungetaan.
lookaround_orig.gif

Muistelen, että vuosi sitten jotain jenkki threadia lueskelin missä asiasta keskusteltiin. Ja tuossakin tultiin siihen perinteiseen päätelmään, että ajoketteryyden kustannuksella parannetaan ulkonäköä. En nyt tähän hätään jaksa tuota alkaa kaivamaan, mutta itse sen perusteella ainakin päätin pitäytyä orkkis koossa. Nyt tässä kahden vaiheilla tuon moponvaihdon kanssa ja ois iskemätön Z6 takanen jos kiinnostaa. Saat tuon vanteelle paikalleen alle Suomihintojen. Vanha takanen saa nyt talven yli sittten olla paikallaan, jos tässä jotain uusia metkuja onkin talliin tulossa.

jooeipä kannata leveempää gummia siihen ängetä,muistaakseni tolle takavanteelle ei edes saanu leviämpää(vanteen leveys ei riitä  
nixweiss.gif
) tai ei ainakaan suositeltu laittaa...

Tulipa yhtäkkiä mieleen noista Yamaha1:n Ixil-penkinalusputkista:Pystyisköhän niitä nitkuttaan/modaan lähemmäs toisiaan? Tosi upeannäköinen tuommonen tuplaputkisysteemi, mutta estää aika tehokkaasti laukkujen käytön... Joka kesä oon kerran laukkuja tarvinnu, eikä viittis heittää sitä optiota pois.

Back