Mistä tiedät minkälaisia suunnitelmia kelläkin on rataexkursion suhteen? Oletko varma, että olet kokenut kaikki mahdolliset woblauksen asteet/tavat, jotta tiedät miekkasi totuuden olevan ainoa totuus? Missä muuten sanottiin, että keskustelemme rata-olosuhteissa tapahtuvasta woblauksesta? Entä, onko teoria väärä silloin, jos sen soveltaminen on vaikeaa, tai mahdotonta nykyisillä jarrujen sijoittelulla? Oletko koskaan keksinyt mitään uutta? Oletko perässähiihtäjä? Haluaisitko kuulla jonkin rallitarinan?
En muista missään kohti ottaneeni kantaa mihinkään woblaukseen. Totesin vain, että sellaisen sattuessa olin matkustaja. Minulla ei ole mitään käsitystä kuinka se edes teoriassa saa pysäytettyä ja sellainen kutina, ettei monikaan meistä siihen käytännössä pystyisi vaikka joku teoreettinen ratkaisu siihen olisikin. Släppäreitä tulee koettua päivittäin, pääsääntöisesti radalla. Woblauksen olen kokenut vain muutaman kerran, ne eivät tapahtuneet rataolosuhteissa, joten kysyisinkin missä kohti olen maininnut mitään radalla tapahtuvasta woblauksesta?
Olen keksinyt jonkun verran jotain uutta. Vuonna 2001 keksin sanan puskaluimu, paikkana silloinen saunalahden moottoripyöräaiheinen keskustelupalsta. Googlettamalla löytänet lisäinformaatiota. Kawabata keksi sanat hehiö, pöriö, persiö ja kärpiö muiden muassa. Persiöt olemme vetäneet usein, Kärpiö kävi pihassa.
Olen keksinyt vetämäni yhdistyksen nimen. Mahdollisimman tylsä ja tunteita herättämätön nimi. Taisin keksiä tämän yhdistyksenkin ja siinä sivussa sitten tuli keksittyä Rataperse Rautaperseen vastineeksi radalle ja tämä nykyinen Yamaha Center cup nimineen päivineen, johon tosin tuli pientä nimen antoapua eräältä yritykseltä.
Kerran keksin myös yhdistää teorian sikojen tehoruokinnasta pulverointivaikutukseen ja tein osittain sen teorian ympärille rakentuvan pro gradu -tutkielman oikeustieteelliseen tiedekuntaan. Hämmästykseni oli suuri kun muutamia vuosia sitten sen hyväksyivät ja jopa useamman professorin voimin, olivat varmaan päissään hekin. Olin jopa kerran yliopistolla luennoimassa aiheesta käytännön liikejuridiikkaa kurssilla. Kukaan ei siitä mitään ymmärtänyt, en edes minä.
Muistini mukaan olen viimeksi hiihtänyt muiden perässä keväällä 2002 kun toimin varusmieskouluttajana Immolassa sissikomppaniassa ja tehtäväni oli toimia jälkipään varmistajana Jukajärven marssilla. Sen jälkeen vähälle jäänyt suksikokemukset murtsikoilla, mutta alamäkisuksilla jonkun verran menty.
En välttämättä halua kuulla, en edes lukea rallitarinaa, mutta jos haluat taas sellaisen kirjoittaa, anna palaa.
Sinusta tulee mieleen vähän se viime keväänä Korkeasaareen syntynyt kamelinpoikanen. Katselin sitä monta tuntia vähän sen syntymän jälkeen. Se oli hupaisa. Se yritti käyttäytyä vähän kuin isot kamelit, mutta ei siitä oikein ollut siihen, kompuroi ja törmäili, mutta yritys ja varsinkin sisäinen uho oli kova. Isompi kameli meni ja tappoi aasin, sitten myöhemmin sekin kuoli. Surullista.
Kertoisitko sinä Jorma jotain sellaista mitä sinä olet tehnyt ja missä niihin tuloksiin ja suorituksiin voi tutustua? Omani löydät halutessasi mm. yliopiston tai hovioikeuden kirjastosta tai vaikka noista rr-tuloksista tai patentti- ja rekisterihallituksen tiedostoista. Omat vaatimattomat saavutukseni ovat myös määrältään vähäiset, joten ne on nopeasti löydettävissä. Sinä kun olet vähän nopeampi ja enempi lahjakas, niin sinulla noita varmasti sen verta enemmän ja kun kukaan ei tiedä edes kuka olet (leikitään, että olet vielä ihan anonyymi, jooko, se on kiva leikki ja uskallat heittää uskomattomampaa tarinaa), niin tehtävä meille niin kovin hankala. Laitapa siis linkit suorituksiisi ja keksintöihisi, niin tutustumme mielihyvin.
Etukäteen kiittäen.
Jukka
P.S. Vuoden 2008 Rytkösellä tulee tänks släppäreitä ainakin radalla vakioiskarilla sangen helposti, suosittelen säädettävää mallia, vakio on lelu. En halua kokea woblausta sillä, en radalla enkä kadulla.