• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vuoden 2007 mallit esittelyssä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Koris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oli kyllä aika pieniä uudistuksia. Olisi nyt edes joku uusi malli tullut tai jotakin.
Tuohan on uusi malli täysin ja niinkuin aiemmin linkitin 06vs07 kuvat niin melkein samat kopat niissä on mutta R1 on ollut aina lähes täydellisen näköinen kyykky(kawa miehenkin pakko myöntää) ja ulkomaan suzuki palstalla näytti olevan huolestuneita poikia kun uusi R1 nyt tehokkaampi paperilla kuin uusi K7,taisi vääntö lukematkin olla kovat,tosin en tiedä millainen se on läpi rekisterin mutta eiköhän sekin pian selviä.Suomen yamppi sivuillakin nyt tietoa.

Oli kyllä aika pieniä uudistuksia. Olisi nyt edes joku uusi malli tullut tai jotakin.
Öö
confused_orig.gif
Pieniä muutoksia, R1:ssä esim.? (Varmaan tarkoitit kautta koko tuotannon, mua nyt kiinnostaa kuitenkin vain pari mallia)

- Aikaisemmin kone oli 20 -venttiilinen, nykyään 16 -venttiilinen. Pieni muutos?
- Kokonaan uudet nokat (melkein pakkokin, kun venttiilimäärät muuttuu).
- Fly-by-the-wire, pieni muutos?
- Luistokytkin, ok ei mikään iso muutos, mutta selkeä parannus.
- Muuttuvapituiset imukanavat, pieni muutos?

Ulkoisesti ei mitään isoja muutoksia ollut, mutta tekniikka on se mikä kiinnostaa. Ainakin mua. Ja noi on isoja muutoksia mun mittapuussa.
Jos rr-juttuja ajattelee ehkä isompi merkitys luistokytkimen lisäksi on uudella rungolla, uudella etuhaarukalla, uusilla jarruilla ja uudella swingillä uusine linkkugeometrioineen.
Mutta on tuo uusi moottorikin mielenkiintoinen etenkin muuttuvine imukurkkuineen (65<>140mm).

My opinion - parhaimman näköinen ja teknisesti mielenkiintoisin 1000-kuutioinen sportti.

Öö
confused_orig.gif
Pieniä muutoksia, R1:ssä esim.? (Varmaan tarkoitit kautta koko tuotannon, mua nyt kiinnostaa kuitenkin vain pari mallia)

- Aikaisemmin kone oli 20 -venttiilinen, nykyään 16 -venttiilinen. Pieni muutos?
- Kokonaan uudet nokat (melkein pakkokin, kun venttiilimäärät muuttuu).
- Fly-by-the-wire, pieni muutos?
- Luistokytkin, ok ei mikään iso muutos, mutta selkeä parannus.
- Muuttuvapituiset imukanavat, pieni muutos?

Ulkoisesti ei mitään isoja muutoksia ollut, mutta tekniikka on se mikä kiinnostaa. Ainakin mua. Ja noi on isoja muutoksia mun mittapuussa.
Jos rr-juttuja ajattelee ehkä isompi merkitys luistokytkimen lisäksi on uudella rungolla, uudella etuhaarukalla, uusilla jarruilla ja uudella swingillä uusine linkkugeometrioineen.
Mutta on tuo uusi moottorikin mielenkiintoinen etenkin muuttuvine imukurkkuineen (65<>140mm).

My opinion - parhaimman näköinen ja teknisesti mielenkiintoisin 1000-kuutioinen sportti.
Ihan totta.

Noista uusista rungoista ja linkkugeometrioista yms. ei pääse hajulle ennen kuin ekat testit on takana, mutta kyllä nekin kiinnostaa. Tuo jarrupala -ratkaisu oli kyllä mielenkiintoinen... mikäköhän siinäkin on syvimpänä ajatuksena?

Paljon on uudistunut R1:nen. Mielenkiinnolla odotan ensimmäisiä ajotestejä laitteesta.

lainattua MP maailmasta "Uuden mallin myötä vaihteita on lisätty viidestä kuuteen."

Kuulostaa ammattimaiselta päästää tuollaisia lehteen...

Jopas jotakin. Fz 6:sta on peräti neljä (!?) versiota Yamahan suomalaisten sivujen mukaan (FZ6N, FZ6N 2, FZ6 S ja FZ6 S2 ABS). Kaksi nakumallia ja kaksi katettua.

Nakumalleissa suurimpana erona näyttäis olevan 20 hv:n ero tehoissa. Epäselväksi kuitenkin jää, että mitä eroa noilla katetuilla malleilla on keskenään...? Siis muutakin kuin ABS-jarrut?
nixweiss.gif

Hi hii; Konekesko ja Fazerissa (FZ1) on 190 levee eturengas  
biggrin.gif

Lisätään: luultavimmin kusiaisten tehoerokin on Keskon bugi...

Pitää varmaan antaa niiden rauhassa päivittää sivujaan. Noita FZ6 S -kuvia katsellessa huomaa, että osa on vuoden 2006 malleista(vanhan mallinen takahaarukka, takajalkatapit ylempänä).

Back