• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vtr 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
GamlaBilar oli onnistunut orkkiksien kans, mut kun itse sovittelin niin aika tiukille meni ja päädyin ostamaan teräspunosletkut eteen pari tuumaa pitempinä.

Kaasuvaijerit pyöräytin myös eri kautta. ketjussa ylempänä tarinaa + linkki kuviin

Ehtoota vaan kaikille pitkästä aikaa..
Pakko hieman korjata,että en ollut itse laittanut tankoa paikalleen vaan edellinen omistaja,jonka toimesta myöskin katetta oli modifoitu..

Juu kyllähän nuo orginellit letkutkin riittää mutta eipä siellä ollut ainuttakaan alkuperäistä kiinnikettä..valitettavasti
Melkeimpä suosittelen ostamaan samalla uudet jarruletkut samaan pakettiin jos tankoa aikoo vaihtaa...

pahoittelut vielä tth78:lle tuosta letkuhässäkästä mikä tangosta aiheutui  
lookaround_orig.gif

Onkos muuten punosletkuihin siirtymisen jälkeen ollut ongelmia takajarrun kanssa ??
kautta rantain kuulin,että joku liike oli suositellut jättämään taakse normi jarruletkun,ettei tulisi liian "äkäistä" jarrua taakse..tosin kuka sitä edes käyttääkään  
062802moto_prv.gif

ai niin ja nyt on paikoillaan pro-oiler joka tuli hankittua syksyllä..tosin kuvia ei ole mahdollisuus laittaa pyörän säilytyksen takia..mutta täytyy kehaista,että paluuta "tippakannu/sprayöljy" ei ole
smile_org.gif

Ei tuo haitanne GamlaBilar, harrastus on mukavampaa kun saa vähän pähkäillä ja lopulta löytää omannäköiset ratkaisut...
smile_org.gif

Ei letkujen suhteen oikeastaan mitään erikoista, edessä tuntuu hieman ehkä tunnottomalle tai armottomalle, ei ole enää sellaista näppituntumaa kuin aiemmin, itse tykkäsin vähän pehmeämmästä jarrusta.

Olen kuullut tuosta takajarrun muuttumisesta äkäisemmäksi ja jätin suosiolla vanhan letkun sinne niin on tuntuma säilynyt parempana, tai ainakin siihen on tottunut paremmin....

Huippujuttu et sait oilerin asennettua ja on toiminutkin, itsekin olen asiaa harkinnut mutten aja niin paljon matkaa että vielä tuo sytyttäisi. Mun kropalle sopii parhaiten sellaiset 100-150 km:n pyrähdykset. Nuo helpotti asiaa kun asensin nuo VFR:n clip-onit, nosti asentoa juuri sen kriittisen verran et jaksaa ajaa vaikka 400 km päivässä ennenkuin kunto loppuu itseltä. Appiukko kyllä kehaisi tähän et oli vetässyt 800 kilsan päivämatkan blackbirdillä, mutta se nyt onkin sellainen luonteeton sohvamopo...

heh, tuli viime kesänä koitettua (suljetulla alueella tietysti) sekä paikaltaan että lentävällä lähdöllä kumpi onkaan ärjympi laite ja molemmilla kerroilla VTR näytti kyntensä...

Juu taidampa jättää vielä nuo jarruletkut kaupan hyllylle ja testailla taas kesällä kuinka hyvin ne jarrut pitikään.. eiväet ole kuitenkaan ihan huonosta päästä nuo veturin jarrut muutenkaan ja ihan "killeri" jarruja ei kuitenkaan haluaisi,kun ei tuota radalla pöristelyä harrasta..

Kyllähän tuo tangon vaihto varmasti auttaa vaikka itse onkin tullut ajeltua 100-700 km välillä tai sitten on masokistinen luonne
biggrin.gif

onneksi kerralla ei kuitenkaan pääse 200 km kun jo pitää kiiruhtaa tankille ja siinä samalla vaikka kahville,niinkuin harrastuksen luonteeseen kait kuuluneekin
062802moto_prv.gif

Juu taidampa jättää vielä nuo jarruletkut kaupan hyllylle ja testailla taas kesällä kuinka hyvin ne jarrut pitikään.. eiväet ole kuitenkaan ihan huonosta päästä nuo veturin jarrut muutenkaan ja ihan "killeri" jarruja ei kuitenkaan haluaisi,kun ei tuota radalla pöristelyä harrasta..

Kyllähän tuo tangon vaihto varmasti auttaa vaikka itse onkin tullut ajeltua 100-700 km välillä tai sitten on masokistinen luonne  
biggrin.gif

onneksi kerralla ei kuitenkaan pääse 200 km kun jo pitää kiiruhtaa tankille ja siinä samalla vaikka kahville,niinkuin harrastuksen luonteeseen kait kuuluneekin  
062802moto_prv.gif
Mä vaihdoin eteen goodrigde punosletkut, tuli aika napakaksi etupää niiden myötä. Ei mun mielestä ainakaan liian napakat, taakse en suosittele vaihtaa jätin omani takaa vakioksi.

millaisia arvoja antaa antaessa kierroksia/virtalaitteet päällä?
tuota tuon arvon antoi tyhjäkäynnillä eli 1200rpm/14,5v ja ei ollut mitään päällä... Meen koittaan ensiviikolla jos saisin hieman kierroksia jne et näkis hieman enemmän. Tossa tallissa ei sais käyttää pyörää ollenkaan niin ootan et saan siihen renkaat ja vanteet alle nii voin viedä sen sieltä ulos testattavaksi
smile_org.gif
Kyllä se 14,5 on aivan normi luku, ehkä hieman ylärajoilla, mutta kuitenkin ok.

millaisia arvoja antaa antaessa kierroksia/virtalaitteet päällä?
tuota tuon arvon antoi tyhjäkäynnillä eli 1200rpm/14,5v ja ei ollut mitään päällä... Meen koittaan ensiviikolla jos saisin hieman kierroksia jne et näkis hieman enemmän. Tossa tallissa ei sais käyttää pyörää ollenkaan niin ootan et saan siihen renkaat ja vanteet alle nii voin viedä sen sieltä ulos testattavaksi
smile_org.gif
Kyllä se 14,5 on aivan normi luku, ehkä hieman ylärajoilla, mutta kuitenkin ok.
kyllä se oli ihan normaali luku tosiaan, heti kun laittoi valot yms päälle niin luku palautui siihen 13v pintaan jne...

oottako laittanut 190/50/17 takasta VeTuRiin..?
oon ajatellut ostaa uudet renkaat ja ajatellu metzelerin M3:sia tai misukan pilot powereita. Onko Veturimiehillä kokemusta että mikä rengassatsi pelittää parhaiten..?

oon ajatellut ostaa uudet renkaat ja ajatellu metzelerin M3:sia tai misukan pilot powereita. Onko Veturimiehillä kokemusta että mikä rengassatsi pelittää parhaiten..?
en oo vielä mutta ensikesän lopussa aattelin laittaa kun kuulemma ei juuri vaikuta ajoon vielä mitenkään tuo. Kaverilla ollut jo kolmatta kesää alla jne. Radalle ei kyllä suositellut leveämpää mutta normaali kurvailuun menee kuulemma ihan siinä missä 180.

Mä oon ajellu radalla Dunlopin 190/55 matalapainekumeja puolentusinaa valmiiksi, enkä ole valittamista löytänyt ainakaan profiilin puolesta. Tuskin hirveätä eroa 50-sarjalaiseen. Alle vaan ja kovaa ajoa.

Kertokaas onko kytkin paketeilla millasia eroja?? Omaan olis tarkoitus kytkin vaihtaa jossain vaiheessa ennen kesää. Tollanen oli mielessä ---> SC36 00 EBC Complete Clutch Kit - SRK Series ja hintaa 144£ suurinpiirtein.

Sitten toinen kysymys: Mitä moottoriöljyä olette käyttäneet veturissa? Tätä kysyn siksi että vaihteet tuppaa paukahtaan päälle melko kova-äänisesti ja koko pyörä tärähtää melkoisesti. Ihan uudet öljyt nyt koneessa mutta pyörä on tietysti seissyt talven paikallaan eikä pahemmin käytetty.

Tällä hetkellä Castrollin 10-40 öljyt mitkä ei oikein toimi tai sit on kytkin heikossa hapessa...

oli aiemmin Hondan omaa gn-4 sta ?? Muistaakseni. Nyt Motul 5000 ja mun mielestä motulilla toimi vaihteisto paremmin
nixweiss.gif

En tiedä onko vaan kyse siiitä että on uudet öljyt... vaihtoväli pyörii 4000 +- paikkeilla.

oli aiemmin Hondan omaa gn-4 sta ?? Muistaakseni. Nyt Motul 5000 ja mun mielestä motulilla toimi vaihteisto paremmin  
nixweiss.gif

En tiedä onko vaan kyse siiitä että on uudet öljyt... vaihtoväli pyörii 4000 +- paikkeilla.
Tuli piruuttaan tilattua tuota Motulia, katsotaan auttaako mun pyörää vai pysyykö vaihteisto samana. Ei kovin kallista ollu et voi vaikka useammin vaihdella.

Ekat ajot tänään ja bensan näyttö pylväs vasemmalla vilkuttaa koko ajan että olis bensat loppu. Kun käynnistää niin mittaristossa palaa kaikki merkit kuten kuuluu. elikkä anturivika tankissa ?? Onko hankala ja kalliskin ongelma ? Onko ollut samaa muilla ?
2002 malli olis kyseessä.

Ekat ajot tänään ja bensan näyttö pylväs  vasemmalla vilkuttaa koko ajan että olis bensat loppu. Kun käynnistää niin mittaristossa palaa kaikki merkit kuten kuuluu. elikkä anturivika tankissa ?? Onko hankala ja kalliskin ongelma ? Onko ollut samaa muilla ?
Onko ollu tankki irti talvella?? Jos on niin sensori jäänyt väärään asentoon jumiin...saa varmaan pienellä ravsitelulla toimiin. Jos ei sillä lähde nii hana irti ja kurkkaat mitä sieltä näkyy...

Jos vanne on 5,5" leveä, niin 190-koon kumi on turhan leveä sille, muoto kärsii.

Jossain honda topicissa oli joskus kuva renkaitten profiili eroista 180/55, 190/50 ja 190/55. Erot näkee saman levysillä vanteilla hyvin,kun ollu vierekkäin uusia irto pyörillä.

Ekat ajot tänään ja bensan näyttö pylväs  vasemmalla vilkuttaa koko ajan että olis bensat loppu. Kun käynnistää niin mittaristossa palaa kaikki merkit kuten kuuluu. elikkä anturivika tankissa ?? Onko hankala ja kalliskin ongelma ? Onko ollut samaa muilla ?
Onko ollu tankki irti talvella?? Jos on niin sensori jäänyt väärään asentoon jumiin...saa varmaan pienellä ravsitelulla toimiin. Jos ei sillä lähde nii hana irti ja kurkkaat mitä sieltä näkyy...
ei oo ollut tankki irti. Mutta pitää tutkia mitä tehdään. Millainen urakka toi homma on ?

Mun pyörässä on ollu joka kevät sama jutttu. Viimeistään toisen tankkauksen jälkeen on alkanut toimimaan. ts. käytön puutetta vaan.

Back