• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vtr 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vakuutuksen hinta riippuu asuinpaikasta. Minä maksan Turus 850€/vuosi ja ajan 4kk touko-syyskuu, eli seisonnassa 2 kk ajokaudella, josta alennuksia. Liikenne 30%, kasko 70% bonusta ja vakuutusyhtiö Turva. Vois olla halvemmatkin vakuutukset..

mulla on vakuutukset Trygissä ja liikennevakuutuksessa on bonuksia 35 ja niillä bonuksilla maksan vuodessa 497€. niin ja ikää on 28 ja asuin kunta on jämsä.

:bye:sitten muuten jos jollakin on tarvetta Kappan 1 laukun telineelle niin mulla on ylimääräisenä sellaiset,hinta vois olla vaikka 40€

neon sanoi:
mulla on vakuutukset Trygissä ja liikennevakuutuksessa on bonuksia 35 ja niillä bonuksilla maksan vuodessa 497€. niin ja ikää on 28 ja asuin kunta on jämsä.

:bye:sitten muuten jos jollakin on tarvetta Kappan 1 laukun telineelle niin mulla on ylimääräisenä sellaiset,hinta vois olla vaikka 40€

Mikäs pyörä sulla on? Itellä tryggillä olis maksanu bout 300e enemmän ku nyt iffillä.

JeTi sanoi:
Mikäs pyörä sulla on? Itellä tryggillä olis maksanu bout 300e enemmän ku nyt iffillä.

-97 VeTuRi:han se. olen tässä kysellyt joka kevät vakuutustarjouksia sähköpostitse ja todennut tuon trygin halvimmaksi tai mulle sopivammaksi. lasku tulee joka kuukausi ja on joka kerta sama summa eikä tuossa summassa maksutapa korotuksilla ole merkittävää merkitystä.

Onkohan tuo akun vai laturin tai jonkun muun heikkoutta, kun tänään 70km ajoin Kosot lämpimänä ja sammutin tankkauksen ajaksi. Ei lähde enää käyntiin vaikka ne lämppärit sammuu samalla kun mopo sammuu. Vei siis ajossa niin nahkoilleen ne että apuvirralla käyntiin, kun ei tuota työntämälläkään saa.

Onhan toisilla kytketty mopoon lämppärit, navit ja takit

Kokeilin tossa ihan mielenkiinnosta miten noisekillerit vaikuttaa mun veturin Leo Vince ovaalien ääniin. Noh melko lailla hiljeni ja tuli sellaseks melko sivistyneeks äänet eli toisin sanoen aikalailla lähti fiilistä ajamisesta operaatiolla.. Onneks ei mee montaa minuuttia huomenna niiden poistamiseen :D

Asiaan: Hiljaisemmilla äänillä havaitsin koneesta keskikierroksilla jonkinasteista naputtavaa ääntä (en kuullut ilman killereitä sitä) Voisiko tulla venttiileistä vai onko se kuuluisa ketjunkiristäjä mahdollisesti äänen tuottajana..? En tiedä koska venat on viimeksi säädetty 31tkm ajetussa pyörässäni...

Kuinkas usein venttiilin säätö pitää Veturiin tehdä? Pientä ääntä omanikin ehkä pitää mutta toisaalta olen ajatellut että nämä V2:set ovat hieman karkeampia kuin rivinelkut..

Kuinka teillä muilla akku/laturi on riittänyt sähköisiin lisälaitteisiin? Tuota edellista postausta kirjottaessani olin niin jäässä ettei ajatus riittänyt tuon selkeämmän tekstin tuottamiseen:p

Itse olen harmitellut etten ole löytänyt db-killereitä noihin Micronin pönttöihin kun matkaa ajaessa olisivat tarpeen. Micron taisi mennä konkkaan jo vuosia sitten joten ei taida toivoa olla muuta kuin itse piirtää ja mitoittaa ja teettää jossain konepajal = turhan kallista.

Tuo naputtava/rämisevä/resonoiva ääni voi hyvinkin tulla niistä kiristimistä, jos se ilmenee vain tietyillä kierroksilla. Venttiilit naputtaisivat kyllä läpi kierrosalueen. Omassa piti kanssa sellaista ääntä ja päätin varmuuden maksimoimiseksi vaihdattaa ne kiristimet, nyt on hiljainen (niinkuin v2 nyt voi olla). Niin ja kuului se naputus Micronien läpi...Toisaalta jos on Ducatin moottoria kuullut niin se kyl normioloissakin kuulostaa kuin aterimet olisivat betonimyllys pyörimäs.

Venttiilin välyksien tarkastus oli muistaakseni 24 tkm:n välein, en nyt satavarma ole joten korjatkaa jos muistan väärin.

EDIT: Itsellä ei ole ylimääräisiä sähköhilppeitä käytössä, mut silti tuntuu ettei kylmemmillä ilmoilla akun virrantuotto riitä pyörittämään mottia riittävästi, ei yuasan eikä bilteman akku. Akkukengat, maadoitukset yms. kontaktipinnat on tullut käytyä läpi eikä ole ollut vaikutusta. Jännitteensäätimen uusimisen jälkeen on latausjännitteet ollet sitä mitä pitääkin eli 13,8-14,4V. Latausvirtaa en ole päässyt mittailemaan kun en omista pihtivirtamittaria.

Olen yleensä ajellut kotiinpäin pelkät parkit päällä viimeiset kilometrit, mutten tiedä onko sillä vaikutusta. Ajattelin ehkä tän kesän modauksiksi asentaa LED-huomiovalot pyörään sekä näkyvyyden että virrankulutuksen tähden, voisi nuo aamukäynnistykset sujua paremmin

Viimeksi muokattu:
EDIT: Itsellä ei ole ylimääräisiä sähköhilppeitä käytössä, mut silti tuntuu ettei kylmemmillä ilmoilla akun virrantuotto riitä pyörittämään mottia riittävästi, ei yuasan eikä bilteman akku. Akkukengat, maadoitukset yms. kontaktipinnat on tullut käytyä läpi eikä ole ollut vaikutusta. Jännitteensäätimen uusimisen jälkeen on latausjännitteet ollet sitä mitä pitääkin eli 13,8-14,4V. Latausvirtaa en ole päässyt mittailemaan kun en omista pihtivirtamittaria.

Olen yleensä ajellut kotiinpäin pelkät parkit päällä viimeiset kilometrit, mutten tiedä onko sillä vaikutusta. Ajattelin ehkä tän kesän modauksiksi asentaa LED-huomiovalot pyörään sekä näkyvyyden että virrankulutuksen tähden, voisi nuo aamukäynnistykset sujua paremmin

Nuo LED-valot on kyllä varmasti hyvä idea. Jännä miten joskus tuntuu että sopivassa asennossa moottori kun on niin vaivalloisesti eka pyöräytys sujuu. Olen käynyt myös nuo maadoitukset läpi. Pakko varmaan ostaa uusi akku vaikkei tuokaan käsittääkseni vanha ole, ennen kuin reissuun lähtee. Paha juttu jos ei saa tankilta startattua. Aina ei ole välttämättä apuvirtaakaan saapusalla:;):

jleino sanoi:
Nuo LED-valot on kyllä varmasti hyvä idea. Jännä miten joskus tuntuu että sopivassa asennossa moottori kun on niin vaivalloisesti eka pyöräytys sujuu. Olen käynyt myös nuo maadoitukset läpi. Pakko varmaan ostaa uusi akku vaikkei tuokaan käsittääkseni vanha ole, ennen kuin reissuun lähtee. Paha juttu jos ei saa tankilta startattua. Aina ei ole välttämättä apuvirtaakaan saapusalla:;):

Jep, itse huomannut saman että vika asennossa koneen pyöriminen on todella vaivalloista, melkein tarvisi starttiin lisää hevosvoimia.

Moikka,

löytyykö joltain veturista yoshin RS-3 putket pyöreällä ulostulolla? Oon yrittänyt etsiä niihin killeriä mutta ei tunnu löytyvän, joten kävikin mielessä että onko noissa vakiona jotkut tehtaalla hitsatut kiinni. Putken ulostulon sisähalkaisija on 60mm ja sen sisällä olevan pienemmän varsinaisen ulostulon sisähalkaisija on 35mm.

Pitäis nyt löytää killerit valmiiks jos poliisit sattuu kilvet viemään lievän ylityksen takia :)

Terveisin Roope

Samaa kaipaisin Micronin pyöreisiin pönttöihin. Taitaa halkaisija olla jotain 27 mm. Onko ketään turun seudulta kiinnostunutta ostamaan puoliksi led-huomiovaloi? Ajattelin et yksi siinä ajovalon alapuolel riittää ja niitä myydään pareittain...

EDIT: halkaisija olikin 32 mm ja kun otin ulkokuoren pois niin sisähuilun halkaisija oli n. 45 mm. Mikä idea tuos on kuristaa tuo loppupää noin? Ja oli muuten villat pois paikaltaan ja kärähtäneet eli uusiksi menee ja ajattelin sujauttaa tuon sinne niin ei pitäs olla virkavallalla aihetta naputtaa

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvik...imentimet/tarvikkeet/sisahuilu-1-34-44mm-x-8/

Viimeksi muokattu:
Aika hyvin ne killerit asettu tuonne sisähuiluihin. Enää tarvis laittaa villat paikalleen. Onko valistuneempaa tietoa et pitäskö se matto rullata tiukkaan siihen sisäputken ympärille vai väljästi, kuitenkin niin et pöntön sisätilavuus täyttyy? Bassokoteloihin tuli aikanaan laitettua juuri näin; eli täyteen muttei tiukkaan.

Meinasin tuosta Micronin päästä Dremelöidä tuon kuristuksen pois. Jos ei muuta apua siitä ole niin ainakin on miehekkäämmän näköinen kun on isompi reikä putken pääs :respect:. Niin kysymys ilmoille siitäkin. Kun sisähuilun halkaisija on n. 45 mm ja Micronin ulostulossa on kuristus n. 32 mm niin mikä idea tuossa on? Onko vastapaineella tarkoitus ohjata pakopulssi villoille? Luulisi et olis parempi kun olis sama halkaisija koko matkan??

p.s. tuolta voi käydä kattoos kuvia, lisäilen niitä projektin edetessä.

EDIT: Auttaisi varmaan kuvien katselua jos muistais laittaa sen linkin tänne...

Viimeksi muokattu:
Uudet villat sisäl ja homma paketis, ei kyl pysty sanomaan hiljenikö tuo yhtään. Epämääräinen tuhina kyllä tuli mikä johtunee noista db-killereistä

Sain vilkut toimimaan tosiaan kun avasin katkaisijan ja suihkin crc täyteen. Heti ei auttanut mutta seuraavana aamuna kaikki toimi niinkuin pitääkin :)
Ruuvasin eilen myös erittäin vastahakoisesti killerit toisen kerran paikoilleen... Sakkojen ja kilven menetyksen pelossa, hävettää... :doh:

1998 tyyppikilvessä 89db/4250 eli säälittävän vähän... Onkos muiden vetureissa samoja lukemia? Luulin että näissä vanhemmissa ei ole ollenkaan lukemia

-97:ssa on myös toi 89. Todellisuus on kyllä jotain aivan muuta, mutta lähiaikoina selviää kun pääsee mittaamaan mölyjä. Voin sit laitella tänne tuloksia.

90db/4500 on mun 99 mallis, tuli aiemmin katottua väärin. Kohtuu alhaiset on lukemat. Ja kuten edellä mainittu niin en noita Microneja saanut hiljaiseksi niin voi olla edessä vakioputkien takaisin laitto niin ei pitäisi virkavallalla olla huomauttamista

Back