• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vtr 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itellä sama ainakin +20 asteen keleillä kaupungilla letti pyörähtää päälle joka valoissa 102 asteen kohalla. Eiköhän tuo oo ihan normaalia näille koneille. Sivu jäähdyttimet ei kovin hyvin haukkaa ilmaa. Joku ilmajäähdytteinen Ducatti käy paljon kuumempana. Jos lämmöt ei ajos laske ja letti sammu niin sitten voi huolestua.

Ruuhkassa kun ajelee niin lämmöt on jatkuvasti 104 -> 99 -> 104 -> 99.

Pomppii koska flekti lähtee pyörimään vasta 102 ja on aivan normaalia. Maantiellä kun päästelet, niin lämmöt pyörii siinä 75 - 90 asteen välimaastossa.

Uusi Veturisti ilmoittautuu!
Pyörä jonka saan ensi viikolla on vm1998 ja 72kw, tosin siinä on Leo Vincen hipipet mölyämässä paikallaan. Kaasareihin ei ole siis koskettu. Kyljessä on joku Honda Catalyst tyyppinen kattitarra, mitäköhän se tarkoittaa? Putkessa ylimääräistä kiusapalaako? Lisäksi minkä kokoiset suuttimet on vakiona ja millaiset nyt sitten kannattaa vaihtaa paikalle jotta saa laulun kohdilleen?
On se vaan kiva pärrä rivinelosten jälkeen  
062802moto_prv.gif

Käykö se jotenkin huonosti?
Mä en sliparien vaihdon yhteydessä tehny kaasareille mitään. Bensaa kuluu riittävästi tälläkin suutinkoolla. mikä sitten onkaan  
biggrin.gif

Toi 72kW kuristus oli kait tehty kaasarissa olevilla muoviholkeilla tms, näin täältä jostain luin? Euroopassa ei liene ollut muita saastehärpäkkeitä käytössä?
-Niin ja se kuristus on 99.999% varmuudella poistettu jo valmiiks

Ei käy, mutta kun ajoin tutun suuttimilla säädettyä niin sen veto oli selvästi puhtaampaa ja myös terävämmän tuntunen oli tohon 72kw verrattuna, vaikka olikin 36tkm vrt mun 30tkm ajettu. Toi mun tuleva tärisee myös hieman enemmän, kuin joku Ducce  
biggrin.gif

Tollasta cattitarra en ole ennen nähnyt veturissa ja harvasta olen sen googlellakaan löytänyt... Varmaan putkessa on jotain katalyyttiä..?
Pyörä on tuotu Saksasta ja ollut Suomessa yhdellä.

Etummaisessa suutinkoko 175 ja takimmaisessa 178. Mun vieteris täl hetkel maltillisesti Dynojet 180 edes ja takana sekä neulat nostettu ja säädetty käytännölliseksi eli niin laihalle kuin pystyy ilman et käytettävyys kärsii.

Biglimited: Mun veturi on tutumpi kuin arvaatkaan...Ja onnea uuden pärrän johdosta!

Hehheh tth78  
wink.gif

Kiitos tiedoista ja avusta! Dynojettiä suunnitteilla sekä samaan syssyyn keulan huoltoa.. Ja ite vois kattella ne etusatulat ja herkistellä tai jotain sinnepäin... Hyvää matkaa ja palaillaan!

Ohoi veturimiehet!!

Dynojettikitti hankitaan ja ensi la asennetaan. Onko mitään käytännön vinkkejä moisen homman tehneiltä VTR:ään? Suutinkoista olen täältä jo tietoa saanutkin mutta mites noi neulat ja muut, tarviiko jotain tiivisteitä asennukseen Dynojetin lisäksi..?

Shaatana sentään!!  Dynojettisetissä tuli kaksi erilaista neulaa mukana ja selvitettiin että lyheympi oli jonkun mönkijän neula  
mad.gif
Noh ei paljon auttanut kun laittaa suuttimet (180/185) sekä 48 tyhjäkäyntisuutin paikoilleen kun kaasarit oli jo pöydällä... Vakioneuloihin prikat alle ja porattiin reikiä luisteihin kolme kappaletta... Vituix meni sikäli että pyörä ei käy muuten kun täydellä ryypyllä ja sammuu heti kun kaasuun koskee.  Odottelen nyt sitten maanantaina Strormilta puhelua milloin saan oikean toisen neulan ja sitä sitten paikalle.. Mietin mahtoiko reikien poraus sekä pohjaan että siihen luistiin olla sittenkin liikaa..?

Tehtiin itse ja säästettiin hehheh! Ei vaa huono tuuri että setissä oli väärä neula mukana  
mad.gif

E: Hups.. olikin bensaletku väärässä paikassa...

Jatkan monologiani  
biggrin.gif

Nyt kun letkut on oikeissa paikoissa, pyörä toimii todella hienosti! Pakoputkien pauke väheni, eli ilmeisesti kävi hieman laihalla mutta ei ehkä enää... Veto on vahvempaa alle 4000rpm joten kaipa noi 48 tyhjäkäyntisuuttimet teki terää  
062802moto_prv.gif

Ehkä sitä välitystä vois vielä hieman tiheyttää, talven hommia sittenki ehkä..

Hahaa, itsekin itseäni olen säikytellyt ja hermostuttanut noilla bensaletkuilla. Sattui kesällä nkk:ta vaihtaessa. Millaset välit meinasit laittaa? On tullut itelläkin mieleen noilla aavikko välityksilla ajellessa
062802moto_prv.gif

No aiemmin on kokemuksia yks piikki eteen pienemmästä Banditissa, mutta 14 piikkinen söi ketjua hieman nopeemmin... Taakse vastaavasti sitte 3 piikkiä isompi, mutta sillä en ehtiny ajaa montaa tonnia. Varmaan se menee takarattaan isontamiseksi, 3 piikkiä vissiin...

Moro,

Veturin meno aika nykivää, ketjut alkaa olee aika loppu! Nyt pitäis ketjut ja rattaat vaihdella. Saako veturiin vaihdettuu päättymätöntä ketjua ilman svingin irroitusta? Vai pitäiskö suosiolla harjotella niittaamaan ne kiinni. Taidan itsekkin kokeilla noita tossa yllä mainittuja välityksiä, mut mietin et saako tohon vm.97 speedohealeria? Mites pitääkö välitysten vaihto huomioida ketjun pituudessa, vai käykö alkuperäinen pituus?

Kiitos jo etukäteen ja viel on hyvät kelit vähän ajella
smile_org.gif

-Roope

Mitenkähän mahtaa sattua pituus kohdilleen kerta sen suoraan saa vaihdettua??

Onko Speedohealerin asennus millanen tehdä?

Nix-nax liittimet kiinni ja ohjelmointi Speedohealerille välitysten mukaan ja toimii, eli simppeliä on. Mun pyörä on kanssa -97. Valmistajan nettisivuilta ohjelmointiin vinkit.
Ketjun pituutta en ole omasta ole laskenut, mutta olen siihen kokeillut vakiovälien lisäksi monenmoisia ratavälejä, eikä ole tarvinnut ketjua jatkaa, tahi lyhentää. Olettaisin olevan "vakiopituinen".

Mullakin on meno nykivää mutta ketjut hyvät. Syynä ne "vaimenninkumit mitkä on siinä takahampin/vanteen välillä. Entiseen Hondaan ne jouduin vaihtamaan kans. Oli helppoa ja melkoisen halpa homma.

Ettei sulla vaan olisi sama?

No nyt on sitte veturissa vilkut sekasin..ei vissiin mikään iso vika kun oikeelle toimii niinku pitääkin mut vasen etuvilkku ei pelitä ja ilmeisesti siitä johtuen vasen takavilkku vilkuttaa vitun nopeeta..liittimet tarkastanu ja virtakynällä kattellu..voiko vilkkurele aiheuttaa moista vai vetääkö rele rikki mennessään kaikki pimeeks/sekasin? Ja sellanen viä et mistä ootte putket hankkinu? omat menee talvella vaihtoon mutta mistään ei tahdo löytyä..

Back