• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Visiiri huurtuu, mikä auttaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuce
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vakio pleksissä on joku hyvä tahmean tuntuinen käsittely sisäpinnassa, mutta iridiumi huurtuu aivan samantien. Mikä neuvoksi ja mitä tollaseen iridiumiin uskaltaa törkkiä?

Poikkeaakos tuo Iridiumin sisäpinta normaalista?

Normivisiirissä ainakin yhden reissun pysyy huurut poissa kun puhdistaa pinnan kunnolla. Ohkainen kerros hangaten fairyä pintaan. Antaa olla sen siinä apaut 15-30min ja sitten mikrokuituliinalla kiillotus/puhdistus. Ei huurru.

Joissakin mopoliikkeissä näkee ns. No fog cloth nimellä olevia liinoja ja niillä pyyhkimällä menee se yksi reissu samalla tavalla.

+1  
062802jumpie_prv.gif

Pin-Lock on ehdoton! Jopa 0-kelissä, kaikki tuuletusaukot suljettuna pysyy visiiri kirkkaana kaupunkinopeukseissakin.
biggrin.gif

Pinlockia suosittelen minäkin. Juuri porailin reiät molempiin kypäriin kiinnitysnastoille ja hyvin onnistui.

Ensin laitoin pätkän maalarinteippiä kevyesti pöytään ja merkkasin siihen kalvon leveyden. Sitten laitoin kalvon kypärän sisään visiiriä vasten ja merkkasin ulkopuolelle pariin maalarinteipin palaseen oikean korkeuden. Sen jälkeen visiiri irti ja sihtasin näiden pisteiden väliin ensimmäisen teipin, johon leveys oli merkattu. Sitten vaan poraa 5mm terällä ja nastat perään. Onnistui täydellisesti.

Pinlock. Jos ei visiirissä ole reikiä + nastoja valmiina niin ainakin BikeWorldissä porailivat nuo kaupantekijäisiksi.

Mulla on uus Arai Chaser, jossa on nuo pinlock-nastat valmiina, mutta mistä noita kalvoja sais Suomesta ja paljonko niistä kannattaa maksaa?

Kuka Oulussa nyt Arain kypäriä myykään, kysy sieltä. Ainakin on kunnollinen ja tiivistyy visiiriin kunnolla. Hinnasta en ole selvillä mutta tuskin tuo kesän budjettia kaataa. Mulla tuli kypärän mukana kun tilasin sen FC-Motolta, jos joku on tilaamassa kamaa sieltä niin samaan kyytiin vaan, ei kannata maksaa pelkästä Pin-Lock.ista 9,90€ postimaksuja.
062802moto_prv.gif

Mulla huurtuu vaikka onkin pinlock, silmälasit nimittäin...
crazy.gif

mikäköhän siihen auttais?

Pinlock auttaa visiiriin. Ja olikohan Progrip jolta saa vastaavia omalla liimasaumalla olevia ilman nastojen laittoa, ns yleismalliset. Kannattaa kysyä Reliatecista. Ei maksa paljoa ja toimii.
Ainut noissa molemmissa on että jos visiirin ja kypärän välinen tiiviste falskaa tai tuuletusräppänä jää auki niin hengitysilma höyrystyy ja tiivistyy vedeksi viisirin ja pinlockin päälle, ajoviima ja pakkasasteet pihalla jäädyttää tän vesipinnan visiirin sisäpuolelle. Ja avot kun on ilosta ajella kun 60% näkökentästä on ikkuna jäässä sisäpuolelta  
tounge.gif

Nimim. HJC:n falskaava tiiviste & talvimopoilu oli kivaa

Mulla huurtuu vaikka onkin pinlock, silmälasit nimittäin...  
crazy.gif

mikäköhän siihen auttais?
Mulla on testi käynnissä, jossain se oli sekin threadi tohon rillien huurtumiseen aineiden käytöstä. Tällähetkellä parhaimmat on opitkolta saatavat OptiCleaner, Shellin AntiFog ja Speedon uimalaseille tarkoitettu huurteenestoaine. Nuo kolme toimii, jos toimii. Helpoin keino on kyllä raottaa visiirin alareunaa tai avata tuuletusräppänät potasta jos ilmanvaihto riittää  
wink.gif

Huurtuminen tosiaan loppui vaihdettua visiiri pinlockilla varustettuun. Silmälasit ei ole kylläkään huurutuneet, ilmeisesti aika paljon kypärän ilmanvaihdosta sitten kiinni.
Tuuletusaukkoja auki aina muutama. Käytössä Arai RX-7

Back