• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Visiiri auki

Mulla tömähti aamupäivällä n. rastaan kokoinen lintu olkapäähän. Miltähän olis tuntunut jos se olis tullu kypärän aukosta sisälle?

Ajan visiiri kiinni jos vauhtia on yli viidenkympin. Hiljaisemmassa vauhdissa raollaan ja erityistä harkintaa vaativat kohdat saatan ajaa visiiri ylhäällä.

Aloittelijat voivat ajaa visiiri auki, mutta sitten kun ampiainen, tai auton renkaasta lentävä kivi tulee silmään, niin pysyy visiiri kiinni.
Itse olen ajanut kapupungissa aina yleensä visiiri raolllaan ja muuten kiinni.

Pimeällä kaikkea hyönteispaskaa tuli viimeyönäkin(ja päivällä myös) niin paljon taas visiiriin että tuskin näkee enää läpi... Uskomatonta kuka haluis kaiken tuon paskan omaan naamaan?

Liikennevaloissa seisoessa saatan avata visiirin kuumalla säällä ja sama myös jos joutuu lähes kävelyvauhtia matelemaan esim. ruuhkassa. Yleensä viisiiri täysin kiinni, joskus yhden pykälän verran raollaan.
062802jumpie_prv.gif

avoruukulla ja aurinkolaseilla.. oon mä joskus sateen sattuessa vetäny buffin naamansuojaksi..
Sama setti täällä. Umpipotankin hommasin varuiksi mutta ahistaa näillä helteillä.
Ampiainen silmässä ahistaa varmaan enemmän ja muutenkin: miten ajoviimesta selviät? Eikä silmät vetisty vai?
silmät tottuu siihen viimaan, eikä nuo oo kymmeneen vuoteen vielä vetistelly. yks amppari on ohimoon pistäny, lukuisat elukat on kohtalonsa tavannut mun naamaani vasten ja parikertaa on tullut kivi autonrenkaasta lujaa poskeen.. hetken se kirpasee mutta eipä nuo oo koskaan haitannu, harrastuksen varjopuolia.
cool.gif

Visiiri kiinni maantieajossa, kaupunnissa näin hellekelillä auki. Avomallia oleva kypärä oli aluksi mutta nyt totuttelen umpinaisempaan, aluksi ahdisti mutta turvallisempi varmaan jos sattuu jotakin...

Alkujaan tuli ajettua visiiri auki aina kaupunki- ja maantienopeuksissakin, mutta kun kokemusta (lue: järkeä) tuli niin nyt pysyy aina luukku kiinni kaupungissakin, korkeintaan muutaman millin raollaan helteellä ja huurteen uhatessa. Vähän sama juttu kuin kunnollisten ajovarusteiden kanssa...

Tulee vieläkin ajeltua visiiri rakosellaan. Keväällä siitäkin rakosesta mehiläinen tulla tupsahti kylään ja ei häipynnä ominpäin. Hätistellessä kerkesi pistään. Suoraan ilmasta ei olisi päässyt mutta katteen ilman virtojen ohjaamana pääsi koukkaan vähän niin kuin alakautta.

visiiri on joko kokonaan auki tai sit kii...ei ole mtn parempaa lämpimällä kelil ottaa se reipas puoltoist sataa mittarii ja visiiri auki ja antaa ilman virrata...sen verra pystyy silmiä pitää vähä auki et näkee eteenpäi...nyt vasta alan ymmärtää miks jotkut ajaa avokypäräl...taajamis aina visiiri auki mut vähänkää ku alkaa peltoa näkyy reitil niin visiiri kii ja viimeks nyt vkl rappautu 100m matkal visiiri niin täytee ökkiäisiä ettei eteensä olis nähny mut sillo olikin jo yö ja rytkönen oli kans sen näkönen et jokunen ötökkä tuli tapettua mut jos olis ollu visiiri auki niin metsähallituksen puolel oltais menty ja komeesti...
sport05.gif

n. 60 vauhtiin asti melkein aina auki.. keskustassa välillä koko avattava potta auki.. ja ihan vaan siks että se tuuli tuntuu naamassa niin mukavalta, vaikka saattaa siinä käydä niinki että joku kerta jää sitten leuka johki auton konepellille...
kaboom.gif

Ihan city-pyörityksessä tulee usein ajeltua leukaosa "katolla", mutta aurinkovisiiri on silti päällä. Ja noin muutoin kyllä se isokin akkuna kiinni tulee laitettua jo +60km/h nopeuksissa
sport05.gif

avoruukulla ja aurinkolaseilla.. oon mä joskus sateen sattuessa vetäny buffin naamansuojaksi..
Sama setti täällä. Umpipotankin hommasin varuiksi mutta ahistaa näillä helteillä.
Ampiainen silmässä ahistaa varmaan enemmän ja muutenkin: miten ajoviimesta selviät? Eikä silmät vetisty vai?
MP-arskoissani on pehmusteet linssin ympärillä eli istuvat varsin tiiviisti lärvissä kiinni. Sieltä ei hyttynenkään välistä mahdu. Pottaväittely nyt on varmasti ikuisuusaihe mutta mun mielestä oleellista mopoilussa nimenomaan se ajoviiman ja vauhdin tuntu lärvissä. Umpiruukku on taas vähän kuin autossa istuisi. Ja jos sieltä jotain pikkulintuja pienempää lärviin lentää niin so be it. Ja jos oikein pakastaa ja vettä vihmoo niin huivia vaan korkeemmalle.

Tuo umpipotta päässä visiiri auki ilman laseja ajelu se mun mielestä vasta hazardia onkin...

Yleensä visiiri kiinni tai korkeintaan hieman raollaan. Tämän opin aikanaan kun sain lentomuurahaisen silmään ja se päätti ennen kuolemaansa purra itsensä kiinni sinne, se tuntui melko mielenkiintoiselta. Eihän sitä sitten meinannut saada lääkärikään irroitettua siitä ja en tiedä vaikka vieläkin leuat olisi silmässä.
omg.gif

Visiiri kiinni, paitsi kuumalla säällä taajamissa. Silloin visiiri auki, jottei kuumuus sulata aivoja. Tosin mä olenkin tälläinen nelisilmä, eli koppikset ja muut ökkömönkijäiset ei suoraan silmiin tule, vaan okulaarit ottaa vastaan ensihyökkäyksen
smile_org.gif

Back