• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vinkkejä käsittelykokeeseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi
Ei sinun tarvitse enää uusia käsittelykoetta kun se on jo läpi eli uusinnassa joudut ajamaan vain sen inssiajon.
Hyvä homma!! Mulle vois nimittäin käydä niin, että seuraavalla kerralla ei onnistuisikaan
confused_orig.gif

Nooh... Pääsis nyt edes yrittämään sitä ekakertaa *menee asioiden edelle*

Kyllä se vaan tuntuu olevan hankalaa, tuo uukkarin teko
crazy.gif
Tänään vihdoin sain oman pyörän takas korjaamolta ja lähettiin sitten ukon kanssa treenaan nuita käsittelyjä, siis pujottelua. Tuurillaan ne päätykäännökset saan mahtumaan siihen viiteen metriin mut varmaa työskentelyy se ei ole. Usko meinaa loppua josko koskaan tuun oppimaan. Ja ens viikolla vois olla jo inssi. No, huomenna uudestaan mopon selkään...

Paska!! Vasta maanantaina inssiin
sad_orig.gif
Olis ollut kiva päästä jo tällä viikolla kokeilemaan, kun viikonloppuna meille tulee motoristivieraita
wink.gif
Olis pääsyt itsekin ajelemaan
062802moto_prv.gif

No, nyt on aikaa valmistautua henkisesti koitokseen. eilen meni käsittelytehtävät aikas kivasti, jos vaan inssissä menee yhtä hyvin, niin läpi menee. Saas nyt nähdä.

Noni! Aamulla oli inssi ja nyt on kortti taskussa. Vähän on ollu tuskaa istua loppupäivä töissä ja miettiä millon kehtais karata kotiin ajelemaan
cool.gif

Ulkona oli +27 lämmintä ja inssiki kyseli että tarkenenko
smile_org.gif
Oli kyllä erittäin epämielyttävä kokemus kun hiki virtasi mustan ajopuvun alla ja aurinko häikäisi jokaista liikennemerkkiä ja liikennevaloa. Piti kotona kävästä vaihtamassa kuivat vaatteet päälle ennenku pysty lähteä töihin. Mietin että olisinko menny heti mopolla töihin, mutta ei oikein se oma musta ajopuku houkutellu
biggrin.gif

Noniin, inssi on huomenna - jännittää pirusti!
062802moto_prv.gif

Olisin vielä kysynyt tuosta vastaohjauksesta (opettaja muisti kertoa tuosta vasta eilen ajotunnilla, en viitsinyt kysyäkään, arvelin että se on joku "hylätty metodi") No, tuossa esteen väistössä kokeilin sitä, ja toimihan se. Vähän arkuutta tuossa kyllä oli! Miten reippaasti stongaa voi kammeta, että ei ole nutullaan? Se väistö olikin eilen yllättävän vaikeaa, parin yrityksen jälkeen se tosin sujui. Täytyy vaan olla tarkkana ettei kaada keiloja!

Noniin, inssi on huomenna - jännittää pirusti!
062802moto_prv.gif

Olisin vielä kysynyt tuosta vastaohjauksesta (opettaja muisti kertoa tuosta vasta eilen ajotunnilla, en viitsinyt kysyäkään, arvelin että se on joku "hylätty metodi") No, tuossa esteen väistössä kokeilin sitä, ja toimihan se. Vähän arkuutta tuossa kyllä oli! Miten reippaasti stongaa voi kammeta, että ei ole nutullaan? Se väistö olikin eilen yllättävän vaikeaa, parin yrityksen jälkeen se tosin sujui. Täytyy vaan olla tarkkana ettei kaada keiloja!
Tsemppiä huomiseen
062802jumpie_prv.gif

Esteenväistö tehtävästä sen verran, että itse sain ajo-opettajalta vain sellaisen neuvon, että kaikki sormet pois kytkinvipulta ja/tai etujarruvipulta ja kädet ohjaustankoon.
En sen kummemmin ajatellut, että kuinka paljon kärsii työntää.. ei varmasti kovin paljoa edes tarvitse.. ?

Noni! Aamulla oli inssi ja nyt on kortti taskussa. Vähän on ollu tuskaa istua loppupäivä töissä ja miettiä millon kehtais karata kotiin ajelemaan
cool.gif

Ulkona oli +27 lämmintä ja inssiki kyseli että tarkenenko
smile_org.gif
Oli kyllä erittäin epämielyttävä kokemus kun hiki virtasi mustan ajopuvun alla ja aurinko häikäisi jokaista liikennemerkkiä ja liikennevaloa. Piti kotona kävästä vaihtamassa kuivat vaatteet päälle ennenku pysty lähteä töihin. Mietin että olisinko menny heti mopolla töihin, mutta ei oikein se oma musta ajopuku houkutellu
biggrin.gif
033102beer_1_prv.gif
Onnea!! Ei kun
062802moto_prv.gif
vaan

Niinhän siinä kävi, että käsitelyt menivät läpi, mutta inssi ei!
veryangry.gif

Ajolinjoissa on vielä korjaamista ja aivn lopuksi ajoin vielä vastaantulijoiden kaistalla, joten se siitä! Vähän harmittaa, että seuraava inssiaika on vasta 6.7, eli kolmen viikon kuluttua!
veryangry.gif
On kuulemma ruuhkaa täällä helsingissä, kun kaikki haluaa kortin jussiksi. No, positiivista tässä jutussa on se, että eniten kammoamani käsittelykoe meni siististi läpi. Täytyy vaan tässä ajaa ne 6 ajokertaa päivää ennen inssiä ja sitten uusi yritys. Kolmen viikon breikki vaan harmittaa vietävästi, mutta eipä auta!

^
Ajoit vastaantulevien kaistaa?? Kuis nyt niin pääsi käymään?
Tai no pitääkö edes kysyä, Helsingin liikennejärjestelyissä kaikki on mahdollista.
crazy.gif

Haluan edelleen muistuttaa että minä sain korttini viime syyskuun puolessavälissä joten pistäkää paremmaksi. Kuka on ollut enemmän myöhässä ajokauden aloituksessa?? Anyone, anyone??
tounge.gif

Tsemiä uuteen yritykseen, kyllä se siitä murjoontuu ennemmin tai myöhemmin niin että saat leiman lappuun. Keskittyy vaan niin perkuleesti ja toivoo ettei osu ihan älyttömiä knoppeja kohdalle. Jos mun inssi ois ollu Hesassa niin oisin varmaan vieläkin turaamassa niitä katuja läpi, onneksi oli espoolaisille omat kulmat missä pyörittiin joten sen sai vielä jotenkuten läpi. Ei oo heleppoa ei. Inssin jälkeen siitä on suunta vaan ylöspäin ja tiukkaa harjoittelua edessä kun ei kukaan kerro ratioon jotta mitä pitää tehdä.
biggrin.gif

Kovin on pitkät jonot uuteen inssiin.
Liikenteessä vaan sit hissukseen. Inssit tykkää kun on yltiövarovainen ja pää pyörii kun pöllöllä.

No joo, siinä kävi niin että kun käännyin vasemmalle marketin pihaan, niin käännyin väärälle kaistalle. Inssi ehti kuitata radioon ja olin itsekin huomannut jo mokan siinä vaiheessa. Olin niin "täpinöissäni" kässärin suorittamisessa, että en huomannut ollenkaan.

No, heinäkuun alussa uusi yritys. Täytyy sitten ottaa varman päälle. Harmi, että ne 6 määrättyä ajokertaa ajetaan edellisenä päivänä. Kolme viikkoa ilman ajoja, toivottavasti tuntuma ei ehdi tässä välissä kadota?
omg.gif

^
Haluan edelleen muistuttaa että minä sain korttini viime syyskuun puolessavälissä joten pistäkää paremmaksi. Kuka on ollut enemmän myöhässä ajokauden aloituksessa?? Anyone, anyone??  
tounge.gif
Ikävä tuottaa pettymys, mutta minulle löivät kortin käteen 4.10.2005 .
tounge.gif
Mäkin pystyn pistämään paremmaksi, en tosin Jarrua paremmaksi, mä sain omani 28.9.  
cool.gif
ja kerkesin syksyn aikana ajelemaan ihan kivasti, säät suosi ajamista marraskuun puoleenväliin asti  
biggrin.gif

Okei okei, mä luulin että olin oikeesti surkein koko porukasta kun meni ajokauden aloitus vähän niinkuin lopetukseksi melkein samoin tein.
cool.gif

Ps. Mulle inssi sanoi ennen liikkeellelähtöä et nyt jos sais toivoa ni vois sit ajella ihan niinkö liikenteessä ajellaan, oli kuulemma matanut itsensä ihan kypsäksi inssejä sinä aamuna 25km/h nopeudella. Tokihan taajamassa ei paljon tuon yli kiivetä mutta kerittiin pitemmälle samassa ajassa. Ai niin käytiinhän me kehä I:llä joten ajettiin hetki vissiin kuuttakymppiäkin. Inssin iloksi.
062802jumpie_prv.gif

No joo, siinä kävi niin että kun käännyin vasemmalle marketin pihaan, niin käännyin väärälle kaistalle. Inssi ehti kuitata radioon ja olin itsekin huomannut jo mokan siinä vaiheessa. Olin niin "täpinöissäni" kässärin suorittamisessa, että en huomannut ollenkaan.

No, heinäkuun alussa uusi yritys. Täytyy sitten ottaa varman päälle. Harmi, että ne 6 määrättyä ajokertaa ajetaan edellisenä päivänä. Kolme viikkoa ilman ajoja, toivottavasti tuntuma ei ehdi tässä välissä kadota?
omg.gif
Ei muuta kuin uusi yritys ja kesäähän on vielä jäljellä vaikka kuinka. Kyllä se kortti sieltä seuraavalla kerralla tulee
033102beer_1_prv.gif

Kiitos kannustuksesta!
smile_org.gif

Kyllä mä luulen että ensi kerralla homma on hallussa. Vähän teorian pänttäämistä vielä ja lisätunneista maksimihyöty irti, niin siinä se varmaan on. Inssiaikojakin saa jussin jälkeen paremmin, vaikka eihän tappio ole vaihtoehto!
wink.gif

uutta yritystä vain, kyllä se kortti heltiää!!!
smile_org.gif

Oudon pitkiä nuo uuden inssin saamisajat? Mulle antoivat viikon sisään uuden ajan: ajoin sen määrätyt 4 ajokertaa just ennen inssiä, ja nappiin meni ilman mitään napinoita! (torstaina oli siis...)

062802jumpie_prv.gif

Oli muutenkin tosi mahtava kokemus nuo viimeiset ajokerrat: mentiin ajelee tuonne kehä III'lta porvooseen lähteviä mutkia - ja siellä nautiskeltiin aurinkoisessa illassa! Ei edes hiki tullut... ja inssikin oli hyväntuulinen ja kivat pätkät käytiin ajelemassa.
biggrin.gif

Ehkä tulen vähän kaipaamaan kuiteskin tuota koulun hondaa ja sen vaihteiden hellävaraista säksättämistä...

Tämä päivä meni aika hankalasti: olisivat jalat halunneet jo juosta sitä prätkää hakemaan... nyt ei meinaa saada nukutuksi (vaikka milloinkas saisin) - aamulla hakee kulta kotiin!
inlove.gif

Back