Juu, näitä on tullut viimeaikoina seurailtua.
15min työmatkalla on.. (laskee päässä) ..4 liikenneympyrää, joista 2 pohjois-haagassa, kaupintiellä. Siinä kohtiin useampanakin aamuna / iltapäivänä käynyt niin, että kun lähestyn liikenneympyrää, ja kotilo ei vilkuta oikealle (--> oletus, että on vielä jatkamassa ympyrässä) minä hidastan. Takana ovat jarrut kirskuneet, ja jopa töötin olemassaolo on keksitty uudelleen, ja kokeiltu toistuvastikin sen toimivuutta.
Välillä sitä ihmettelee, mikä osalla ihmisistä napsuu päässä, kun siirtyvät liikenteeseen.
Ja juu, bussit koheltaa tuossa vilkutuksessa yhtä lailla.
(Itse vilkuttelen kuten tuoreessa autokoulussa opetettiin - vilkku oikealle, kun olen poistumassa seuraavasta oikealle ympyrästä pois. Paitsi, jos lähden ympyrästä heti ekasta oikealle, silloin vilkku on päällä oikealle jo ympyrään ajaessa. Mielestäni selventää asiaa.)
Edit: Niin, työmatkalle osuu myös iso pyöreä liikenteenjakaja, joka siis kuitenkaan ei ole kiertoliittymä. Suoraan menevillä on etuajo-oikeus. Siinä vasta moni arpookin. Tutuilla meinannut moni tulla kylkeen, kun luulevat olevansa "ympyrässä" etuajo-oikeutettuja.. Onneksi ei ole omalle kohdalle sattunut, vaikka päivittäin siitä ajan. Koskelantiestä siis kyse.