• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Viima käy rintaan mistä apu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -RUMBLE-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tiukka nahkarotsi alle ja ja goretakki ilman kalvoa päälle,avot
Mika on goretakki ilman kalvoa?      
nixweiss.gif
Väärinpäin käännetty sadetakki?

Onko Rukan asuista kokemuksia kellään? ja mistä löytäis pääkaupunkiseudulta? Heino vissiin myy Rukan asusteita..

mc_uw_ws_n2s.jpg

http://www.rukka.com/lfashio....ocument
Tommonen asu löytyy, etuosa tuulenpitävää materiaalia ja "takakyljet" harvempaa kangasta joten asu hengittää vaikka vähän työläammässä ajossa. Korkea kaulus on tuulenpitävää ohutta materiaalia ja suojaa kaulaa kun kauluksen pukee vaikka potan hihnan alle. Pesua kestää kuudessakympissä eli ei ala haisemaan kärpälle ihan heti... 4 vuotta käyttänyt aktiivisesti ulkoilussa ja ajossa, voin suositella.

Saiskohan tuota gorekangasta jostaki metritavarana? Vois ompeluttaa semmosta nahkatakin irtovuoreen kii.

Tiukka nahkarotsi alle ja ja goretakki ilman kalvoa päälle,avot
Mika on goretakki ilman kalvoa?      
nixweiss.gif
joo..ööö.. taisin kai tarkoittaa sisävuorta...whatever
crazy.gif

mulla ton takin irtovuori on vähän sellasen tuulilämpövesieristys- kalvon oloinen.............
lookaround_orig.gif

nii ja ideanahan tuossa goressa oli jotta sisävuori jos paikallaan niin ei välttämättä mahdu nahkarotsin päälle jos muutenkaan......

Otto Bayerin keksintö on testattu käytännössä ja hyvin toimii
tounge.gif

Seiskan aikaan illasta turun motarilla oli seitsemän astetta lämmintä, Forssasta päin oltiin tulossa, vihdin liitymästä ajettiin 120km tunnisssa Espoon keskuntan liittymään, ja 500 kilsaa takana.... eikä yhtään kylmä rinnassa  
062802moto_prv.gif

Leikkasin sen 7mm vaahtomuovista sopivan kokoisen palan, noin 30x40cm, ja laitoin sen Rukan windstopper paidan alle.
Hyvin pysyi ajot, kahvireissut ja syömiset...ei sitä edes kukaan huomannut.

Ei muuta kuin kunnia Otolle keksinnöstään  
033102beer_1_prv.gif

prätkäkausi voi jatkua  
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Olisko Sinisalon tuotteista mihinkään, esim. Explorer ?
Rukan takit eivät ainakaan oikein istu oikein minun atleettiseen kroppaan
tounge.gif

No voi voi. Heitin tuossa pienen lenkin noin +5º lämmöissä MP-Asun puvulla. Ja rinnan päällä tuulen suojana ihan tavallinen jo vuosia sitten Eestistä, Pärnusta Rannan torilta, 40€lla ostettu
musta nahkaliivi. Ollut mukana tuulessa ja tuiskussa ympäri vuoden eri tilanteissa. Liivinä tyylikäs vaikka kravatin kanssa ja pitää hyvin tuulen pärtsäillessä jo kymmeniä tuhansia kilometrejä. Yritättekö te keksiä nyt pyörää uudelleen
confused_orig.gif
Aivan sama satoi tai paistoi, MP-Asun puku hoitaa muun kelin ja tämä liivi estää tuulen.

Osta kunnon takki josta ei mee tuuli läpi itellä spyken kangastakki ja ei lämpimämpää takkia oo, poolo alle ja kauluri niin hyvin tarkenee
buttrock.gif

No voi voi.  Heitin tuossa pienen lenkin noin +5º lämmöissä MP-Asun puvulla.  Ja rinnan päällä tuulen suojana ihan tavallinen jo vuosia sitten Eestistä, Pärnusta Rannan torilta, 40€lla ostettu
musta nahkaliivi. Ollut mukana tuulessa ja tuiskussa ympäri vuoden eri tilanteissa. Liivinä tyylikäs vaikka kravatin kanssa ja pitää hyvin tuulen pärtsäillessä jo kymmeniä tuhansia kilometrejä.   Yritättekö te keksiä nyt pyörää uudelleen
confused_orig.gif
 Aivan sama satoi tai paistoi, MP-Asun puku hoitaa muun kelin ja tämä liivi estää tuulen.
no onhan se eri asia jos heittää pienen lenkin +5º lämmöissä kun ajaa toista ja kolmatta sataa kilomeetriä.

ja ongelma mulla ainakin on just toi vetoketjun kohta, jonka juuri jotkut liivit jättää paljaaksi... ja vetoketju aina siinä kohtaa on riski.

ja siinä vetoketjun kohdassa on juuri keuhkoputketkin... keväällä sairastelin keuhkoputken tulehduksia, josko siitä sitten jonkilainen herkistyminen...tai voihan se olla päässäkin vikaa
wink.gif

MP-Asuille kyllä sanon heti että ei kiitos  
tounge.gif

Rukan asut varmaan hyviä, vaikka ulkonäöllisesti ei ainakaan minua jotenkaan säväytä. ja sitä ihmettelen Rukan asusteista, että millä ihmeen kaavoilla ne tehdään kun olen muidenkin kuullut valittavan niiden huonosta istuvuudestaan.

Rukan Armadillo kyllä istui ihan hyvin kun kokeilin... ne on ne halvemmat Rukat kun ei istu, joku Mika ym.

Kerro mikä takki se on? Helpottaisi monen etsintää ihan oikeasti.
Rukka, A-Stars, Dainese yms. laatuvalmistajilla on moniakin malleja. Se kestääkö perse, on eri asia.
No ainakaan oma rukkani ei pidä viimaa pois rinnuksista. Itse asiassa vanha MP-asun takki piti paremmin, mutta se olikin se ainoa parempi asia. Täytyy varmaan kokeilla sitten noita muita laatumerkkejä.

Moto GP:ssä. Laittohan joku kilvanajaja eilen jonkun saunapefletin kauluksesta sisään, vetoketju kii ja menoks. Eikös se toimis hyvinkin.

Joson ollut huono päivä töissä niin,tulee hyvä fiilis ja makeat naurut kotona illalla ku lukee tätä mopomiesten/naisten niksi narikkaa.
biggrin.gif
  Mikään vaatetus ei vedä vertoja 9o luvun sinisalon cordura puvulle!Olin jo myydä sen vaimon painostuksesta mutta,onneksi olin jälleen"uhmakas".Saan nauttia jälleen huomen aamul sen lämmöstä (siis puvun) ku säntään ennen kuutta kehä kolmelle.

tuulenpitävä kerros tietty pitäis olla se päälimmäinen kuten jo aiemiin mainittiin.
Alusasuista, itse kävin alkusyksystä hankkimassa tässäkin ketjussa mainitun sweep windblocker alusasun ja on vaikuttanut oikein hyvältä. Etupuolen sisäpinnassa on ohut fleece, jota noissa urheilukamppeissa ei ole. Kehtaisko tässä tunnustaa että otin naisten mallistoa, yläosa kokoa 46 ja alaosa 36 oli sopiva mun 175/72 urheilijanuorukaisen ruodolle  
biggrin.gif
(miesten mallit oli aika säkkejä)

Mulla on tuommoinen Rukkan tuultapitävät kalsarit. Nyt keväällä hommasin Forcefieldin vastaavat, jotka ovat hengittävämmät ja toimivat myös pikkuviileillä. Kummatki poistivat vedontunteen, mutta Rukka toimii tosi kylmillä paremmin ja Forcefield taas jokapäiväisessä ajossa.

Back