• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Viha motoristeja kohtaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja theim
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitään motoristi/moottoripyörävihaa en ole nähnyt enkä kokenut.

Etpä ole, Hannula, tainnut asua koskaan taloyhtiössä ja yrittänyt saada moottoripyörällesi pysäköintipaikkaa...
Ongelma on kuitenkin lievemmästä päästä ja suht vaaratonta vaikka asiaan puuttuneiden henkilöiden desibelipäästöt ylittivätkin normi kerrostaloasumisen kriteerit. Kokemusta on kolmesta keskustan taloyhtiöstä.

Klassikko/veteraanipyörillä matkanneena tulee toisinaan tilanteita joita on hankala hallita kun autolla liikennöivä lähimmäinen käyttäytyy ikävästi liikenteessä.
Jos taas ajaa nopeammin kuin muu liikenne, oli sitten alla vanhempaa kalustoa tai uusinta uutta, niin sitäkin jotkin kanssaliikennöitsijät vähintäänkin paheksuvat ja sitkeimmät koittavat vielä kouluttaakin.

Pahin oli taannoinen puukkouhkaaja, lievemmät tapaukset ovat kiilaamisia tai kuraläpässä ajoa torvi soiden.
Ikävä piirre on kiertoliittymässä kiilaaminen tai kun itse on pyörällä kiertoliittymässä niin risteävältä kadulta/tieltä tulee autoilija kuin tyhjään liittymään. On mielenkiintoista saada väistettyä/jarrutettua kun kaartamassa ja kallistustakin on jonkin verran.

Tämä Tampereen eteläinen (3 ja 9 -tiet) moottoritieliikennehärdelli liittymineen, johon sisältyy kymmenkunta (siinä Ikean lähistössä) kiertoliittymää, on oikein mielenkiintoinen ympäristö kun tamperelaiset ja ympäristön asukkaat on opetettu ajamaan valo-ohjatuissa risteyksissä ja nyt onkin yhtä äkkiä ryhdyttävä aivan itse ottamaan "vastuuta" risteyskäyttäytymisestä. Kiertoliittymäänhän kun pitää päästä ensimmäisenä ja siellä onkin sitten aikaa miettiä että mihinkäs sitä oltaisiinkaan menossa...
Tämä voi olla vain "uutuudenviehätystä" uudessa ja oudossa ympäristössä ja tottumattomat sitten antavat "oikealta" tulijoille tietä liittymissä.

Niin, muutin tänne Tampereen eteläiselle syrjäkylälle kun keskustassa tuntui tuo mp-pysäköinti ja parkkipaikan saaminen muulle ajoneuvolle kuin autolle olevan ylivoimaista. Saati kahdelle pyörälle. Omat ongelmansa täälläkin...

mm

Etpä ole, Hannula, tainnut asua koskaan taloyhtiössä ja yrittänyt saada moottoripyörällesi pysäköintipaikkaa...
Edellisen kerran kun asuttiin kerrostalossa, hoidettiin mopoasia niin että parempi puolisko kävi juttelemassa taloyhtiön mummeleille mattotelineellä ajokamat päällä (näkyi olevan heidän kokoontumispaikka) ja kertoili ummet ja lammet maailman asioista sekä mm. moottoripyörämatkailusta sun muusta harrastukseen liittyvästä. Lopputulos oli se, että mopo oli koko ko. yhtiössä asumisen ajan pysäköitynä etuoven edessä etupihan reunassa, missä ei ole koskaan pysäköity mitään, ei edes polkupyöriä. Mummelit oli yhtä hymyä aina kun tavattiin ja heillä tuntui olevan oikein halua jutella moottoripyöristä kun satuttiin pihalla näkemään. Siinä kävi sitten niin että pyörä yritettiin eräänä yönä varastaa siitä talon edestä paraatipaikalta, ja mummeleilta tuli aika hyvin tietoa siitä mihin aikaan mopo on vielä ollut pihassa. Pyörä löytyi sadan metrin päästä jonkun verran rikottuna.

Nykyisessä yhtiössä on parkkihalli pihan alla, siellä mulla on paikka joka ei autolle oikein sovellu. Maksan kuitenkin saman hinnan kuin muutkin ettei tule napinoita, eikä ole tullutkaan. Joskus siinä on ollut muiden asukkaiden roinaa tilapäissäilytyksessä, mutta en ole ruvennut mesomaan kun ei ole pyörän säilytystä haitannut.

Tää homma toimii suhdetoiminnalla niin kuin yhteisöissä tuppaa yleensä olemaan. Pihamaisemaan ilmestyvä tuntemattoman kaverin moottoripyörä ei lähtökohtaisesti herätä ihastusta muissa asukkaissa, eikä varsinkaan silloin jos se pelaa eri säännöillä kuin mihin on totuttu, tai jos se vielä herättelee asukkaitaan kovalla metelillä, tai jos ketjuöljyt on pitkin pihaa tmv. Sitä saa mitä tilaa, ja sanoisin että kun satsaa alkuun riittävästi ja oikealla tavalla, niin loppumatka menee paljon helpommin.

Kyllä tuota diplomatiaakin on hyödynnetty.
Sekä faktaa: mm todistus siitä että pyöräni täyttää Euro3 -normin päästöjen suhteen salli eräässä yhtiössä pihapysäköinnin.Nykyisessä taloyhtiössä ymmärretään motoristeja ja täällä on varattu erikseen ILMAINEN parkki prätkille. Edellisessä piti maksaa sama hinta kuin autostakin ja silti ei saanut pitää AUTOruudussa. Kun sitten yksityinen pysäköinninvalvonta alkoi sakottamaan niin mitta tuli täyteen.

Muitakin mielenkiintoisia asioita on tullut vastaan mutta ne tarinat kuuluvat jonnekin muualle kuin tähän topiciin. Hauskoja tarinoita. Näin jälkeenpäin.

Liikenteeseen takaisin: Lieneekö jokin psykologinen juttu mutta olen huomannut että jotkin autoilijat projisoivat oman virheensä kanssakulkijoihin kohdistamalla heihin häirintää. Motoristi tuntuu tässä asiassa olevan helposti purkauksen kohteena.

mm

Ittelleen ei ole mitään käsimerkkejä näytelty tai muutavastaavaa, paitsi naperot, mutta sekin "merkkiä" väännä se ranne sioiltaan.
sport05.gif

Tekis vielä mieli vähän tökkäistä tähän ampiaispesään  
smile_org.gif

Pari tositarinaa:
1. Teinicorolla tulee liikennevaloissa takarenkaaseen kiinni ja lähtee seuraamaan (no saattoihan se olla sattumaltakin olla menossa samaan suuntaan ja kääntyillä samoille sivuteille). Pysyy perässä useita kilometrejä törkeän turvattomalla etäisyydellä, sellaisella että selkeästi näin kuskin naaman peileistä valkosankaisine aurinkolaseineen, ja ottaa takaisin kiinni muutaman karistusyrityksenkin jälkeen. Lopulta kuitenkin kääntyy muualle.
2. Taajama-alueella vastaantuleva auto ohittaa vauhtia hidastamatta tienlaidasta lähtevän bussin siten, että on puoliksi mun kaistalla kun olen kohdalla.
3. Satun ajamaan kaistan oikealla reunalla ilmeisesti 80-alueella, mutta nukun ja luulen että siinä on 60-alue. Takaa tuleva auto päättää tulla ohi 90:iä siten, että menee vain puoliksi toiselle kaistalle. Olisin varmaan voinut potkaista sitä kylkeen siihen Saab-tyyliin jos olisin ollut nopea.

Pointti on se, että nämä olivat mielestäni normaaleja liikennetilanteita, enkä aistinut minkäänlaista motoristivihaa. Corolla-keissi oli hauska, sai erityisesti adrenaliinin virtaamaan, onhan se hienoa olla nuorison ihailun kohde!

Lisäksi on varmaan muita samanlaisia tapauksia tältä kesältä, joita en edes muista. Joku puukko-keissi, ja se tyhjällä tiellä vastaantulijan samalle kaistalle tulo on siinä rajoilla, mutta luulen että aika monta kertaa se viha on siellä katsojan silmässä.

On tullu vastaan:

Pesismailaa
Katuharjaa
roskaa/tumppeja
lasolia
kiilaajia
Kotiloa mun kaistalla
valittajaa ja poliiseilla uhkailijaa
kaiken näköstä nönnönnöötä
kaboom.gif

062802moto_prv.gif

Tulee mieleeni mopoaikana känniläinen joka hyppäsi tielle eteeni haara-asentoon kädet levällään, pieni väistöliike, katsetta vähän alas ja 40km/h känniläisen käsi napsahtaa kypärääni..

En jäänyt kyselemään sattuiko ..

Tarkoitus oli väistää ihan kokonaan mutta ei siinä vaan kerenny.

Pelästyin vähän perkeleesti ..

Sumilla oli hyvä lista.

Mun osalta pätee muut mutta pesismaila ja katuharja on jäänyt kokematta.
Voin lisätä listaan ennakkorattaat eli kottikärryt joka singahti tielle. Vain ajoituksessa oli vikaa, onneksi.
Myös ojan voin listata näihin.
Kuljin kloppina endurokevarilla säännöllisesti kaverin vanhempien kesämökille. Sinne pääsi erään mökkialueen kautta oikaisemaan. Katkaisivat tien kaivauttamalla ison ojan tien yli. Mullat oli kasattu tulosuuntaani joten lisää hanaa ja loikka ojan yli.
Sitten siihen tuli aita myös.

Mikään ei ole kireempi kuin mökkipalstaansa suojeleva keski-ikäinen kaupunkilainen.

Tavallisella tiellä oikealta pientareen kautta ohittaminen henkilöautolla saa jostain syystä kovasti meikäläisen lämpenemään. Sattunut muutaman kerran.

Ryhmäajossa väkisin tunkeminen kolmion takaa tielle on myös rassannut. Viimeksi oli tosin poliisi vetämässä letkaa ja huomasi asian. Tilasi partion paikalle autoilijaa haastattelemaan. Siinä siten oli kiva kun kymmeniä motoristeja katseli kun asianomainen oli Transporterin penkillä asioimassa.

Joskus nuorempana otti pattiin kun oli päässyt laskettamaan reipasta kyytiä autojonon ohi ja välittömästi ohituksen jälkeen poliisi pysäyttää. Katsoakseen onko pyörän paperit kunnossa. Hyvää matkaa!

Reippaasti ylinopeutta ajavan autojonon välissä päästelin kun poliisi poimi minut jonosta. Ylinopeuden vuoksi. Tiedustelin tietenkin kiukkuisena miksi muita ei pysäytetty. Ei koska niitä oli liian monta ja moottoripyörällä ylinopeuden ajaminen on vaarallisempaa kuin autolla. Kiitos, konstaapelit, pelastitte henkeni! Sakkoja tuli hengenpelastuspalkkioksi.

Erään kerran ajelin iltamyöhällä kotiin päin pimenevää valtatietä eikä muuta liikennettä ollut. Pyörä oli silloin römäkkä-ääninen V2 koneinen italialainen puolicustomi. Poliisi pysäytti ja kysyi että paljonko oli ylinopeutta. Ilmoitin totuudenmukaisesti että ei ollut. Toinen poliisi tuli autosta ja sanoi että täähän ei olekaan Harrikka. Hyvää matkaa! Omituista.

Kerran sain ylinopeussakon peruttua näyttämällä bensakuittia. Konstat vaan ihmetteli että kenenkähän ylinopeuden he sitten ovat mitanneet...

Näitä juttuja on sattunut vastaavanlaisia vaikka kuinka monta. Pitäisiköhän kirjoittaa kirja...

mm

Tulee mieleeni mopoaikana känniläinen joka hyppäsi tielle eteeni haara-asentoon kädet levällään, pieni väistöliike, katsetta vähän alas ja 40km/h känniläisen käsi napsahtaa kypärääni..

En jäänyt kyselemään sattuiko ..

Tarkoitus oli väistää ihan kokonaan mutta ei siinä vaan kerenny.

Pelästyin vähän perkeleesti ..
En tiiä onko offtopic, kun assia ei koske tieliikenteeseen, mutta menkööt..

Vähän samantapanen tilanne, paitsi kyse hiihtäjästä. Joskus 90-luvulla olin Leppävaaran takana talvella mettässä kouluttamassa juurisaatua 125 KX:ni ja vastaan tuli keski-ikäinen mieshiihtäjä. Hangessa ei ollut latua ja alue oli suljettu vanha kaattopaikka... ukko vetäs eteen hienon X asennon ja huito sauvoja vimmatusti. En välittänyt ja siirryin 1,5m vasemmalle ja hidastin ryömintävauhtiin. Hiihtäjän kohalla ukko rupes huutaa nuppipunasena ja teki taktisen liikkeen työntäen sauvansa mun eturenkaan pinnojen väliin... no arvata saa mitä tapahtu.. *naps* sauva katki ja perästä kuulu veet ja peet... paripäivää myöhemmin samoilla paikoilla olin ajamassa ja tää samanen mieshenkilö tuli sitte koiransa kanssa kanssa valittaan, että täällä ei saa ajaa (vaikkakin sai ja ite otinselvää) ja vaati vielä, että pitäis korvata hänen sauvansa... selitin asiallisesti miten asiat oli. Sitten mies käänty koiruuden kanssa poispäin mutisten, että kaikki motoristit pitäis nirhata jne. jne...

En tiedä miten joillekin sattuu noita ihmeellisyyksiä liikenteessä.Parisataatuhatta tällä vuosituhannella tullu ajettua eikä mulle ole tommosia sattunut koskaan ei Suomessa eikä muuallakaan, enkä todella aja köröttelemällä.Taitasko tää virtuaalimailma vaikuttaa muistikuviin
biggrin.gif
. Sakkojakin on tullu,mutta ei koskaan aiheetta.

En tiedä miten joillekin sattuu noita ihmeellisyyksiä liikenteessä.Parisataatuhatta tällä vuosituhannella tullu ajettua eikä mulle ole tommosia sattunut koskaan ei Suomessa eikä muuallakaan, enkä todella aja köröttelemällä.Taitasko tää virtuaalimailma vaikuttaa muistikuviin
biggrin.gif
. Sakkojakin on tullu,mutta ei koskaan aiheetta.
Samoilla linjoilla tämän kanssa, enemmän kokemuksia siitä, että tietä annetaan kun motarilla ajaa taakse jne...

Toista oli 70-luvulla, silloin oli suvaitsemattomampaa.

No, kerran kävi moposkootterilla kun ajelin jalankulku ja pyörätiellä missä oli mopolla ajo sallittua, että siihen tuli pariskunta moittimaan. Hävisivät sitten korvat punasina kun näytin liikennemerkin...

Edit1, minulla on eräässä markkinoiden tehokkaimmista pyöristä orggisputket ja mm. On sivistyneen hiljaiset äänet jolloin - ei häiritse samalla kadulla ja seudulla asuvia. Voi vetää tien päällä kovempaakin, aiheuttamatt nurinaa kanssamatkaajissa - ja siis nauttia vauhdikkaasta menosta, lue toisinaan hemmetin kovaa.
smile_org.gif

Useasti kuulee vauhdikasta menoa, vaikkei mopoa näy mailla halmeilla. V-twinin jytkettä, tai rivinelosen ulinaa.

Ja, ääntä niin että mummot kuulee - unohdetaan justiinsa.

Vertaa, kun olet kotilolla liikenteessä ja kuulet hälytysajoneuvon äänen näkemättä sitä, niin et tiedä, että mistä suunnasta se tulee ennen kuin näet valot!
Sama pätee mp:hen jne... Äänillä vain aiheutat harmistumista jne..., vertaa, sitä saa - mitä tilaa...

Ilmeisesti autolla tuotettu melu ei ole "suuren yleisön" mielestä ole yhtä rasittavaa kuin moottoripyörällä aiheutettu.

Itseäni ärsyttää myös metelöivät laitteet.
Mielestäni karmeinta meteliä tuottavat kaksitahtiset pienikuutioiset pyörät. Seuraavaksi pahin melu on tuning-auton huudattaminen piha-alueella tai lähikadulla. Melusta huolimatta ne eivät tuota muuta tehoa poistuakseen riittävän äkkiä häiriöetäisyyden taa.
Seuraavaksi pahin on n. 600 cc rivikoneen poruttaminen tarpeettomasti pikkukadulla. Vaikka olisi vakioputket. Taajuus on se joka ärsyttää. H***etin tirinä.

Ison V-koneen jytke ei taasen häiritse yhtään vaan kuulostaa mukavan jämäkältä ja saa meikäläisen jopa vilkaisemaan minkälainen myyränpelotin on kulussa.

Asun itse lentokentän jatkeella mutta lentokoneiden äänet eivät ole ollenkaan niin ikäviä kuin poikasten viriviriautojen tallin edessä huudattamien pelti auki.

Epäilenpä että jokaisella meillä on oma melukokemusraja-arvo ja melutyypin sietoraja. Mulla ne on noi edellä mainitut.

Lisäksi tulee ennakkoasenne meluun. Muuttaessani nykyiseen asuntooni eräs henkilö tuli sanomaan että en kai aio pysäköidä pyörääni piha-alueella. Sanoin että kyllä. Tuossa on vuokraamani parkkiruutu.

Ilmoitti jo silloin että se tullaan estämään!

Pyysin häntä lähemmäs pyörää ja sanoin käynnistäväni sen. Hän laittoi kädet korvillee ja piti niitä siinä kunnes kysyi että koska käynnistän. Sanoin että siinähän se on jo hetken käynyt...

Pyörä on saanut olla siinä rauhassa. Huomenna vien sen talliin talvisäilöön kunhan ajan tankin kuivaksi syyshuoltoa varten.

Niin että pelkkä ennakkoluulo voi aiheuttaa henkilössä aggressiota ja hänen pitää se päästä purkamaan. Tai suora ärsytys. Pari kertaa olen napannut virtalukosta avaimet kun ei ole pyytämällä möykkä loppunut. Avainten heittäminen ruohikkoon aiheuttaa hiljaisuuden.

mm

Kylähän sitä kaikennäköistä kaunaa on matkan varrella tullut vastaan. Aiemmin ajelut toimitettiin äänekkäällä "muoviluodilla" ja kyllä sitä kiukkua tuli nuoremmilta ja vähän iäkkäämmiltä autokuskeilta. Pyörä sittemmin vaihtui uuteen mutta "retrohenkiseen" niin myös vanhemmat kuskit ovat antaneet tilaa ja nuoremmatkin siinä sivussa varmasti ajatellen:"väistetään ettei toi faija lippaa".
biggrin.gif

Tämän aamun Aamulehdessä on sivulla B20 "Näkökulma" toimittaja-motoristi Kari Saarisen näkemys moottoripyöräilijöiden syrjinnästä ja nöyryyttämisestä ja videovalvonnasta tapahtumien yhteydessä ja liikenteessä. Varsin asiallisesti kirjoitettu motoristi/biker -näkökulmasta.

Huvittaa sitten perään toimituksen laittamat lisäykset jossa luetellaan Suomen Tunnetuimmat Prätkäjengit, 4 kpl.
Lisäksi avaus nettikeskusteluun "Pitäisikö moottoripyöräkerhot kriminalisoida?" www.aamulehti.fi/puheenaihe

Tuskinpa jutun kirjoittaja oli näitä liitteitä tähän yhteyteen tarkoittanut.
Toisaalta: Samassa lehdessä, muutama sivu aiemmin, uutisoitiin moottoripyöräjengiläisten rikollisuudesta.

Selvisipä nyt sekin miksi minutkin on pimeällä pysäytetty ja kyselty papereita ja todettu että "ei se olekaan Harrikka, hyvää matkaa!"
Tiedä vaikka olisin kännissä ollut...

Harrikalla ajamattomuus siis vapahtaa kaikista epäilyksistä...

Silti koen saaneeni virkavallalta enemmän simputusta ja syrjintää sekä suoranaista aggressiota kuin muilta tiellä liikkujilta. Erityisesti seitsemänkymmentä- ja kahdeksankymmentäluvuilla. Vielä yhdeksänkymmentäluvulla minut on poistettu ja erotettu seurueestani kerholiivien kantamisen vuoksi julkiselta paikalta Helsingissä ja Turussa poliisin toimesta ilman että olisin aiheuttanut mitään ongelmaa tai häiriötä.

Syyksi poliisille oli kelvannut "mahdollisen häiriötilanteen ennalta ehkäisy".
Pitäisi varmaan kulkea enemmän pikkutakki päällä ja kanttihousut jalassa, lyhentää tukka ja ajaa parta tänäkin vuonna.

Jos se on syy että habitukseltaan näyttää jonkin mielestä joltain, erityisesti virkamiehestä, niin kysehän on syrjinnästä. Vai?

mm

Moro,

Motomatille, esim. Hoo-Deen saundi ja jytinä orggisputkilla on hienoa, myös minusta. V-twinillä tarkoitin niitä kaikkia, joissa sisäkalut on otettu vaimentimista pois etc. suoria putkia. Ne ovat ikävää kuultavaa.
Mökkini on lähettyvillä erästä puolustusvoimain maastoharjoitusaluetta ja toisinaan ampuraradalta kuuluu melko pauke - ja mitäs siitä kun poijaat harjoottelee.
Mutta samalla radalla käy esim. muita ampumaharrastajia ja esim. kauniina su. päivänä se on ikävää melusaastetta mitä sieltä kuuluu. Ymmärtävätköhän itse ollenkaan mitä aiheuttavat.
En kyllä itse arvaisi mennä kenenkään virtalukon avaimia kääntämään.
omg.gif

Edit1, Tuosta poistamisestahan on nyt ennakkotapaus viime mp11 messujen yhteydessä. Oletko tietoinen?

Hoo-Deen saundi ja jytinä orggisputkilla on hienoa, myös minusta.
Motoristiä ei haittaa mopon jytinä.

Mökkini on lähettyvillä erästä puolustusvoimain maastoharjoitusaluetta ja [...] samalla radalla käy esim. muita ampumaharrastajia ja esim. kauniina su. päivänä se on ikävää melusaastetta mitä sieltä kuuluu. Ymmärtävätköhän itse ollenkaan mitä aiheuttavat.
Ampumaharrastajaa ei haittaa aseiden pauke.

Yhtä hyvin moni suositun mopopätkän varrella asuva ei-motoristi voi ihmetellä, että "Ymmärtävätköhän motoristit itse ollenkaan mitä aiheuttavat".

Hoo-Deen saundi ja jytinä orggisputkilla on hienoa, myös minusta.
Motoristiä ei haittaa mopon jytinä.

Mökkini on lähettyvillä erästä puolustusvoimain maastoharjoitusaluetta ja [...] samalla radalla käy esim. muita ampumaharrastajia ja esim. kauniina su. päivänä se on ikävää melusaastetta mitä sieltä kuuluu. Ymmärtävätköhän itse ollenkaan mitä aiheuttavat.
Ampumaharrastajaa ei haittaa aseiden pauke.

Yhtä hyvin moni suositun mopopätkän varrella asuva ei-motoristi voi ihmetellä, että "Ymmärtävätköhän motoristit itse ollenkaan mitä aiheuttavat".
Juuri näin!
Ja siksikin minulla on orggisputket, menee ninittäin melkeen sukkasillaan. Silloinkin kun huvittaa kokeilla rankempaa venttiilin nousua. Ja sitten kun huvittaa, niin mennäänkin lujaa!
Ja nytten ei mitään mölinöitä, että onko tarpeen mennä.
buttrock.gif
Se on jokaisen oma asia ja oma moka jos kortti lähtee etc...
Ymmärrykseni myös Apparan lähistöllä asuvia kohtaan on suuri. Toivottavasti saamme kuitenkin pitää hyvän harjoittelupaikan auki.

Pakko laittaa eli kaks asiaa just prätkistä ja ampumaradoista.

Porukat rakentaa talon esim. ampumuradan/crossiradan lähelle kun tontti on halpa ja seuraavaksi aletaan jokaisen lehden kirjoituspalstalla vaatimaan paikan sulkemista meluhaitan takia.

Itselle ei ole liikenteessä vihaa motoristeja kohtaa tullut esille. Pikkusieluisuutta kyllä kun ei kestetä sitä että prätkä kiihtyy paljon paremin kuin se 50000 juron bemari. Sitten pitää päästä ohi seuraavassa mutkassa, kun on viimein saatu etäisyys kiinni.

Pakko laittaa eli kaks asiaa just prätkistä ja ampumaradoista.

Porukat rakentaa talon esim. ampumuradan/crossiradan lähelle kun tontti on halpa ja seuraavaksi aletaan jokaisen lehden kirjoituspalstalla vaatimaan paikan sulkemista meluhaitan takia.

Itselle ei ole liikenteessä vihaa motoristeja kohtaa tullut esille. Pikkusieluisuutta kyllä kun ei kestetä sitä että prätkä kiihtyy paljon paremin kuin se 50000 juron bemari. Sitten pitää päästä ohi seuraavassa mutkassa, kun on viimein saatu etäisyys kiinni.
Jees, kaavoitus on vaikea asia, mm. kun kaupunkien entisistä laidoista onkin tullut suosittuja omakoti- yms lähiöitä, ja sitten esim. teollisuus on liian lähellä. Esimerkkejähän on vaikka kuinka.
Oma mökkipaikka on kuitenkin perustettu ja ollut paljon ennen ao. ampumarataa. Eikä se nyt ihan hirveä asia ole, silloin tällöin pauketta kuulee, enimmäkseen saa olla rauhassa. Mutta noin niin kuin esimerkkinä.
Tarkennatko, sinäkö kiihdytät sen kotilon ohi ja sitten taas autoko ottaa kiinni ja menee ohi seuraavassa mutkassa vai miten se on?
Jos minä vedän auton ohi, niin varma on, että ohi ei enään mene...

Back