• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vieläkö tervehditään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Waltsu407
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toki aina moikataan kun vastaan tullaan. KTM:llä kun ajelee niin tuntuu muut matkaenskailijat morjenstelevan korostuneen innokkaasti.

pc25 sanoi:
niin ei mulla ole mitään tarvetta mennä bensiksellä kyselemään tuntemattomilta ihmisiltä henkilökohtaisia,kuten paljonko oot ajanu,

Lapa nousee täällä,jos se suinkin on vain on mahdollista. Pari kesää sitten erehdyin kyselemään prätkäliikkeen pihalla japsicustomilla ajelevalta kesän ajomäärää, siihen perään vielä jonkin lisäkysymyksen. Hyvä, ettei turpaan tullut ja päälle käynyt. Kyllä minä niin mieleni pahoitin:p

Re: Vieläkö tervehditään?

Mä oon kauheen positiivisesti yllättyny et 80-90% vastaatulevista pyöristä morjenstaa vaikka ajanki tuollasella melkein maksiskootterilla!

Pikitiellä ei käytännössä kukaan nosta lapasta ja oon sitä kyllä hieman ihmetelly, mutta sorateillä lapanen nousee kyllä ihmeen hyvin.
Mistä sit johtuu? liian pien pyörä kun ei oo tonnikas vai mistähän johtuu :D

jiipekki sanoi:
Pikitiellä ei käytännössä kukaan nosta lapasta ja oon sitä kyllä hieman ihmetelly, mutta sorateillä lapanen nousee kyllä ihmeen hyvin.

Täh?!

On kyllä meno muuttunut melko jäykäksi siellä suunnalla. Pari vuotta sitten MP-poliisi moikkasi kun ajoi vastaan.

Itse morjestan kaikki pl selkeät moposkootterit. Kevarikuskit on hieman ihmeissään toisinaan, mutta so be it... Tulevia motoristeja hekin ovat, ja motoristeille moikataan. Genrestä huolimatta :thumbup:

jiipekki sanoi:
Jaa a. Oma kokemukseni täältä Sawon suunnalta taas on että suurin piirtein kaikki moikkaa... paitsi tietysti ne aidoilla amerikkalaisilla laitteilla ajelevat liivihemmot joilta tulee lähinnä keskisormea mutta yleensä ei sitäkään.

Itte kyllä moikkaan ilman muuta piikkikuskitkin - muistan itse elävästi miten hienoa se oli pienenä poikana kun joku tuntematon Katana-ukko morjesti vastaan tullessaan :bye:.

Knaku sanoi:
Täh?!

On kyllä meno muuttunut melko jäykäksi siellä suunnalla. Pari vuotta sitten MP-poliisi moikkasi kun ajoi vastaan.

Itse morjestan kaikki pl selkeät moposkootterit. Kevarikuskit on hieman ihmeissään toisinaan, mutta so be it... Tulevia motoristeja hekin ovat, ja motoristeille moikataan. Genrestä huolimatta :thumbup:

Jostain syystä suurin osa mp poliiseista nostaa lapasta. Joskus joku piikkikuskikin ja lapasen takaisin heilautus voi ehkä aiheuttaa pysyvyyden tunteen kaksipyöräiseen paremmin, kuin noteeraamatta jättäminen. Itse pyrin nostamaan lapasta tai nyökkäämään kypärällä, jos en ole muuta juuri silloin tekemässä. Jos ollaan emännän kanssa tien päällä, niin hän on oikein sellainen iloinen moikkailija ja varmaan huomaa jokaisen katveeseen jäävän pyörän, on hän peukuttanut parille autollekin, jotka on yrittänyt meidät kiilata motarin kaiteeseen :) Positiivinen juttu / tapahan tällainen on :)

Lapanen nousee aika laiskasti kun ruuhkasuomessa koska on paljon pyöriä ja huomio on yleensä jossain muualla kun toisissa moottoripyörissä ja siinä että moikkaako vai ei. Taajamassa ja risteyksissä lapanen pysyy tangossa ja tulee nyökättyä kypärällä tai sitten ei.

Re: Vieläkö tervehditään?

Koheltaja sanoi:
Lapanen nousee aika laiskasti kun ruuhkasuomessa koska on paljon pyöriä ja huomio on yleensä jossain muualla kun toisissa moottoripyörissä ja siinä että moikkaako vai ei. Taajamassa ja risteyksissä lapanen pysyy tangossa ja tulee nyökättyä kypärällä tai sitten ei.
Samma här!

kimimikakeke sanoi:
Jaa a. Oma kokemukseni täältä Sawon suunnalta taas on että suurin piirtein kaikki moikkaa... paitsi tietysti ne aidoilla amerikkalaisilla laitteilla ajelevat liivihemmot joilta tulee lähinnä keskisormea mutta yleensä ei sitäkään.

Itte kyllä moikkaan ilman muuta piikkikuskitkin - muistan itse elävästi miten hienoa se oli pienenä poikana kun joku tuntematon Katana-ukko morjesti vastaan tullessaan :bye:.

Jeps. Sitä oikein toivoi että ison pyörän (tuutti) kuski moikkaisi ensin, toki aina niin päin, ja tuli hyvä fiilis kun sain AS3:n päältä vastata. :D Siksi moikkaan edelleen suunnilleen kaikille vaikka tuntuu että tapa on vähän vähentymään päin. Mitä on ulkomailla tullut ajeltua niin siellä moikataan myös.

Silloin kun satapiikin sain, niin minua valistettiin,että piikkikuskit eivät sitten saa moikata isoilla pyörillä ajavia.🙂

Kesäkuussa vitostiellä Mikkelin kohdalla oli kaksi MP-poliisia tutkaamassa keskikaiteen aukossa. Morjestin iloisesti ja sain morotuksen takaisin. Tuli hyvä fiilis :)

Yleensäkin pyrin moikkaamaan kaikkia kaksipyöräisiä. Eipä tarvitse miettiä ketä moikkailla ja ketä ei. Toki joskus jää joku morotus väliin, kun on joku tilanne päällä tai ei vain huomaa. Konetiellä näin tapahtuu aika ajoin.

Moikkaan kaikkia vähänkään mp:ltä näyttäviä kulkineita, jopa motarilla kaistojen ylitse, sekä parkissa tms. muuten huoltoasemilla seisovia niitä ohittaessa, jopa tilanteen mukaan äänimerkillä herättäen, (siis noita jalkautuneita), koska:

- Se EI OLE MINULTA pois, vaikka vastaan tulisi piikki
- Se EI MAKSA MITÄÄN
- Oletettavasti pystyn keskittymään yhdellä kädellä ohjasteluun kovemmissakin vaihdeissa menettämättä ajoneuvoni hallintaa
- Huollan pyäräni itse, ja olen siten lähes varma, että oletettavasti ajoneuvonikin pysyy kaistalla yhdelläkin kädellä pitäen
- Omaan laajan näkökentän, joten pystyn havainnoimaan muutakin, kuin oman kaistani tarkkailun
- Näköaistini on vielä sillä tasolla, että pystyn tunnistamaan, ja siten myöäs erottamaan mp:t muista liikennevälineistä
- En käytä ohjastaessani keskittymistä haittaavia tuotteita samanaikaisesti, (lääkkeet, suonensisäiset lisäaineet, alkoholi, tms. huimausaineet)...

Itse moikkaan kaikkia prätkällä ajavia. Joskus hankala vaan kattoa onko piikki vai enduromopo, silloin monesti odotan että minulle moikataan ja hyvin toiminut. Selkeesti katupiikkejä moikkaan aina. Isommille aina toki ja sanoisin että noin 95% moikkaa takaisin. Jos on risteyksessä kytkin pohjassa, nyökkään päällä. Toimii hyvin ja yleensä moikataan tai nyökätään taakse. Yksikään maksiskoopari ei ole moikannut enkä ole itsekään moikannut.

Kerran tuli Oulu MC:n ilta-ajo vastaan välillä Liminka-Lumijoki, pari kilsaa ajelin vasen käsi pystyssä :)-

Kertaakaan ei ole poliisi vielä tullut vastaan, mutta moikkaan niitäkin. Joskus nuoruudessa moikkaisin aina kun piikillä ajelin -80 luvulla, "kissalat" ei koskaan moikanneet takaisin. Nyt kai meisinki hieman muuttunut?

Tyttären mielestä yksi makeimpia juttuja prätkäilyssä on moikkaaminen ja siihen vastaaminen (ajaa GSX 500:lla).

Kyllä täältä Orggimoroa tulee aina takaisin :bye:. Itse en tosin ole aloitteellinen. Mun mielialaan ei vaikuttais ollenkaan negatiivisesti, vaikkei moikkailtais ollenkaan.

Kyllä sitä tulee morotettua ja vastaus tulee kyllä suurimmalta osalta.

Tuntuu että keväällä tulee helpommin vastaus kuin näin loppu kesästä/syksystä, ehkä innostus laantuu ajanmittaa.....

Kyllähän sitä tulee morjestettua muita motoristeja jos vaan itsellä ei ole tilanne päällä. :bye: Ja jos ei lapaa pysty nostamaan niin sit nyökkäys. Jos toinen ei vastaa moikkaukseen niin se on hänen asiansa eikä oma päivä ja ajofiilis siitä pilalle mene.

Tuota orggimoroa ei tämmönen normaali maalainen ymmärrä :O Pitkään ihmettelin miksi keskaria näytetään mulle usein kunnes tajusin mistä on kyse. Vieläkään en ymmärrä siltikään. Joutavaa etusormen heristelyä.

Back