• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vielä "kerran" vakuutuksista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Boxeri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse kilpailutin (Suzuki GSX 750F) Nordeaa, Lähivakuutusta, Pohjolaa, Tapiolaa ja IF:iä. Liikenevakuutus 20% ja Kaskon osalta 70% tällaisin tuloksin.

-Nordea: Liikenne: 362,30 Kasko: 227,83 = 590,13e
-Pohjola: Liikenne: 423,78 Kasko: 298,26 = 722,04e
-Lähivakuutus: Liikenne: 520,62 Kasko: 227,15 = 747,77e
-Tapiola: Liikenne: 506,48 Kasko: 313,31 = 819,79e
-IF: Liikenne: 738,26 Kasko: 232,64 = 970,9e

Nordea oli ylivoimaisesti edullisin, joten meillä myös auto siirtyy Nordean leiriin.

Viime kesänä kyselin hintoja liikenne ja osakasko, kun pyöränä -89 fzr 1000 yamaha 105kW 230kg, kotipaikka Siikajoki, omistaja mies yli 25v:
Nordea 364eukkoo/vuosi (tämän valitsin)
Tapiola 690eukkoo/vuosi
Pohjola 740eukkoo/vuosi
Ja huippuna IF 2347eukkoo/6kk, kehtasi vielä virkailija kysyä, että tehdäänkö sopimus, johon vastasin että tehdään vaan, mutta se sopimus menee niin että en ikinäkoskaanmilloinkaan tule olemaan kyseisen yrityksen asiakas.
V*ttu kehtaavatkin
mad.gif
yrittää nyt ryöstää ihmisiä
033102ass_1_prv.gif

Huh soittelin vielä vähän vakuutuksista putiikkiin kun tuli lasku eilen. Kyselin että onkohan nyt 50 ja 50 oikein kun oli edellisessä putiikissa 35 ja 70.

Saan bonuksia nyt sitten 50% ja 70%... hitto... ZRX 1200r vakuutukset jää varmaan alle 700e vuosivakuutuksella.  
omg.gif

On halpaa. Kun edellisessä putiikissa ois joutunut maksamaan yli tonnin.  
eek.gif

Mulle soitti juuri täti Tapiolasta ja pyysi keskustelemaan vakuutuksista vaikka mulla on jo kaikki vakuutukset siellä. Mitähän se nyt?
omg.gif

Kuulemma olin mp-messuilla pistänyt nimeni johonkin lappuun...

Tuli tuossa kilpailetettua vakuutukset vuoden 2007 R1:een.
Pohjola oli halvin 1135 €
Pohjantähti 1236 € (seisonta-ajalla 2916 €)
Lähivakuutus 1359 € (+olisi pitänyt ottaa kotivakuutus samalla)
Loput olikin yli 1500 järjestään + joku 3000 tarjouskin tuli
idea3.gif

Bonarit kaikista 20/60, paitsi Pohjolasta sain muitakin alennuksia kun siellä on muut vakuutuksetkin sekä liiton alennuksia.

Tilastotietoa omalta osalta:
- pyörä: Kawa zx6r 636 -06
- kuljettaja: lähestyy rauhaisaa keski-ikää
- bonarit liik. 50% kasko 70%
- vuoden vakuutukset n. 750 EUR TURVA (vähän kerho-alea)
- jos malttaa olla ajamatta huhti/lokakuun niin hinnasta napsahtaa vielä pois

-06 gsx1400 25/70 bonukset,  244e/271e vuosimaksut tulevalle kaudelle...edellinen kausi kasko 187e...olivat laskeneet kuulemma väärin viime vuoden kaskon...nooh...vanha viissatanen  kaskon vuosimaksuun lisää hyvitykseksi myönnetystä "extra-alesta" huolimatta...tana...en kyllä löytänyt näillä kulmilla edullisempaa yhtiötä em. huolimatta...ja laskuvirheen teki siis lähivakuutus ja paikkakuntahan on Jämsä...
033102ass_1_prv.gif

Hintavertailuja tehty täälläkin, pyöränä -08 R1.
Liikenteen bonus 25 ja kasko 70.

Pohjola: 1010,35€
Tapiola: 1326,84€
Fennia: 1434,34€
Turva : 1715.15€
crazy.gif

Pientä hajontaa havaittavissa. Kaikissa vakuutuksissa paitsi Tapiolassa oli jonkinlainen keskittämisalennus mukana.

Nordeasta voisi vielä kysyä, vaikka en usko että pääsee ihan Pohjolan tasolle. IF:istä en edes uskalla kysyä.

idea3.gif

Bonarit kaikista 20/60, paitsi Pohjolasta sain muitakin alennuksia kun siellä on muut vakuutuksetkin sekä liiton alennuksia.
mä en kyllä ymmärrä miten voi olla noin pohjantähdes? mulle tuli tarjous niin liikennevakuutus 350 € 35% bonus ja peruskasko (ei vissiin kolariturvaa) 238€ 60% bonus. ja pyöränä zx-10R -04.

idea3.gif

mä en kyllä ymmärrä miten voi olla noin pohjantähdes? mulle tuli tarjous niin liikennevakuutus 350 € 35% bonus ja peruskasko (ei vissiin kolariturvaa) 238€ 60% bonus. ja pyöränä zx-10R -04.
Tarkotatko tuota seisonta-ajan vakuutusta? Se summa jaetaan 12 ja kerrotaan ajossa olleilla kuukausilla.

idea3.gif

Peruskasko on korkein mitä Pohjantähdestä moottoripyörään saa. Tuoteseloste on "hivenen" kiertelevä ja puutteellinen tiettyjen osien suhteen mutta kyllä kolariturva nähdäkseni kuitenkin vakuutukseen kuuluu.

Itseäni ihmetytti se, että nettilaskuri antoi seisonta-ajattoman vuosimaksuksi ~940 (liikenne ja kasko) kun taas vakuutusmyyjän postittama paperiversio ~800  
nixweiss.gif

Ei voi valittaa mutta on parempi tarkastaa alkuviikosta pitääkö tosissaan paikkansa. Niin ja bonarit on 25/70% (tai siis 25/60% sillä 60% on maksimi bonus jonka peruskaskoon saa)

Edit : Jäi mainitsematta että keskittämisalennuksella kumpainenkin hinta (auto; liikenne + osakasko / kotivakuutus mopon lisäksi)

Laittelenpa lukemia minäkin........
tounge.gif

Vakuutus seisonta-ajaton

Profiili....yli 50v mies, asustelee Joensuun lähikunnassa.
Pyörä Kawa VN800 Classic 41 KW, 250KG.

Liikenne -40% vuosimaksu 247€
Laajakasko -70% ja sopimusale-15% 126€
yht. 373€

Mahd. ns osakaskoon talveksi......
tounge.gif

jollion hinta vieläkin laskee
Niin ja yhtiö on NORDEA......
062802moto_prv.gif

Tällä viikolla tein kilpailutuskierroksen loppuun. Tapiolasta ja Nordeasta kysyin vielä tarjoukset. Päädyin Pohjolaan, ei ollut kaikista halvin, mutta tuntui parhaalta. Uudelle pyörälle sai uusarvoturvan n.180 eurolla, joka tarkoittaa Pohjolassa sitä, että jos mällään kolmen vuoden aikana pyörän lunastukseen, saan uuden
samanlaisen tilalle riippumatta pyörän senhetkisestä arvosta.

Siirsin kaikki vakuutukseni Pohjolaan, auton vakuutukset halpeni satasen, kotivakuutus muutamia kymppejä sisältäen nyt myös tapaturmavakuutukset (itelle ja puolisolle) joita ei ennen ollut.

Ennen mulla oli kaikki vakuutukset Nordeassa.

Otin Harrikkaan Fenniasta vakuutuksen.
Oloi 50 halvempi, ku Moto-Seinäjoen avustaman Pohjolan vakuutus.

Toi kriteeri riitti mulle, koska kaikki vakuutukseni on Fenniassa.

Tällä viikolla tein kilpailutuskierroksen loppuun. Tapiolasta ja Nordeasta kysyin vielä tarjoukset. Päädyin Pohjolaan, ei ollut kaikista halvin, mutta tuntui parhaalta. Uudelle pyörälle sai uusarvoturvan n.180 eurolla, joka tarkoittaa Pohjolassa sitä, että jos mällään kolmen vuoden aikana pyörän lunastukseen, saan uuden
samanlaisen tilalle riippumatta pyörän senhetkisestä arvosta.

Siirsin kaikki vakuutukseni Pohjolaan, auton vakuutukset halpeni satasen, kotivakuutus muutamia kymppejä sisältäen nyt myös tapaturmavakuutukset (itelle ja puolisolle) joita ei ennen ollut.

Ennen mulla oli kaikki vakuutukset Nordeassa.
Hello!!!!!!!!!!!!!!
talktohand.gif

Otitkos selvää ajetuista kilometreistä. Meinaan kotiloissa se menee ikä alle 3v ja ajokilometrit alle 60000km. Näin autoissa tuo lunastusturva.

Kyselimpä vakuutustarjouksia tuohon veturiin eri yhtiöistä. Tällä hetkellä vakuutukset if:llä mutta eipä kauan.
Elikkä näillä tiedoilla seisonta-ajaton vakuutus(liikenne+täyskasko) veturiin:

-Bonukset liikenne 20% täyskasko 70%.
-Ikä 30v
-pyörän teho 72kw ja omamassa 215kg, vm-99
-Paikkakunta Salla

Hinnat:
-Pohjola 662e (Jonka otin)
-Lähivakuutus 676e
-Turva 707e
-Tapiola 737e
-If 1225e!!!
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Vielä pientä vertailua...........
talktohand.gif

Kisakumppanit Pohjola vastaan Nordea.

Kilpailulajit: Henkilöauto liik.vak + laajakasko
Motskari liik.vak + laajakasko
Koti-irtaimisto
Huvila
Huvila irt.
Tal.rakennus (sauna)
Vast.vak.

Eroa syntyi n. 340€ verran Nordea eduksi, jonka asiakas jo olinkin. Oikeastaan joka alueella nordea oli halvin. Euromääräisesti
suurimmat erot tuli henkilöauton vak. ja mp:n kaskossa.

P.S. Summat oli yht. n. 1180€/v ja n.840€/v. Nämä vain siksi, että saa paremman kokonaiskuvan.....
idea3.gif

Back