Mulla on kans latauksen kanssa ongelmia, ja tänään olis tarkoitus alkaa selvittämään onko akun vaihto vai jännitteentasaaja. Alkuperäinen osa -99 pyörässä, liekö akkukin siltä ajalta. Tyhjäksi se on nyt vetänyt jo 3 kertaa, tosin varashälytintä olen epäillyt toistaiseksi syylliseksi siihen. Ajopäiviä on tyhjäyksien välillä tullut harvakseltaan, eli pyörä seisoo 2-5 päivää välillä.
Hirveän hitaan tuntuisesti vaan tuntuu lataavan kun 10-15 minsan ajon jälkeen seuraavana päivänä taas vaivoin lähtee
käyntiin. Pitäs kai päristellä kauemmin...
Tässä mainittiin kaikenmaailman erilaisista mittauksista. Olisko jollakulla heittää ohjetta mistä pitää mitäkin mitata?
Lataa "Honda Shop Manual.pdf" tiedosto, linkin taisin löytää foorumin sivuilta. Siinä on selkeät (englanninkieliset) ohjeet mitä mitata.
Itse kun mittailin niin en kauheasti eroa huomannut, ehkä paras ohje oli laittaa pyörään valot päälle ja kääntää kaasukahvasta, jos valot kirkastuivat niin lataus toimi.
Suomesta originaaliosa (jännitteensäädin) maksaa yli 200 euroa, englannista tuli tilattua ja kotiin tuotuna taisi olla 100 euron luokkaa.
Eli suosittelen em. osan vaihtoa, vika on melko varmasti siinä.