• Alkukesän ratapäivät tulevat myyntiin 1.4. klo 18 jäsenille!

Vastaohjaus eli työntöohjaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
NOx sanoi:
Ja sillähän ei ole mitään merkitystä, että ensin lyödään jalka maahan,
Jaa, tuossa 5:27 tilanteessa en näe yhtään jalkaa maassa. Tai edes jäässä.
Ja kyllä ne kuskin jalat pysyvät siellä sisäkurvin tapilla koko kisan ajan. Paitsi maaliin tulossa hölläävät vähän ja jalka tippuu tapilta.
Speedwayn ajossa toi homma toimii ihan eri lailla ja sitä sisäkurvin jalkaa kanssa roikotetaan siellä sisäkurvin puolella.
Onkohan mun näössä jotain vikaa.
Pitää näköjään mennä silmälääkäriin.
Kiitos N0x vinkistä. Soitan heti huomenna silmälääkärille.

Viimeksi muokattu:
Pekkavee sanoi:
Jaa, tuossa 5:27 tilanteessa en näe yhtään jalkaa maassa. Tai edes jäässä.
Onkohan mun näössä jotain vikaa.
Pitää näköjään mennä silmälääkäriin.

Olet kyllä erinomainen näkemään asioita, jotka puolustavat teesiäsi vastaohjauksen kaikkivoipaisuudesta, mutta kaikelta muulta ummistat silmäsi. Tällä erää tuijotat kohtaa 5.27. Ei siihen vaivaan silmälääkäri auta. Katso se lähtö loppuun. Mitä tapahtuu takasuoralla ennen mutkaan menoa? Lähdöstä ja sen jälkeisestä mutkasta on vaikea sanoa mitään, kun kamera on ulkokurvin puolella.

Kayttaahan ne autoissakin vastaohjausta. Olettehan varmasti kaikki nahneet TVsta tai livena drifting-kisan? Etupyorat osoittaa painvastaiseen suuntaan kuin mihin auto kaantyy...

Alan pikkuhiljaa uskoa, että moottoripyörällä ajaminen on täysin mahdotonta.
Eihän se edes pysy pystyssä paikoillaan ollessa ja vauhdin kasvaessa reagointiaika vähenee ja riskit kasvavat kommuunissa tai jotain sinne päin.
:crash:

Akiva sanoi:
Alan pikkuhiljaa uskoa, että moottoripyörällä ajaminen on täysin mahdotonta.
Eihän se edes pysy pystyssä paikoillaan ollessa ja vauhdin kasvaessa reagointiaika vähenee ja riskit kasvavat kommuunissa ta
i jotain sinne päin.
:crash:

Elä muuta virka.
Mie ooon kaatanut moottoripytörän viisi kertaa. Silti uskon, että sen ajaminen on mahdollista.

eikka99 sanoi:
Sä kun epäilemättä käyt kymmenittäin eak:ta kesässä, niin mitä mieltä sä olet tästä videosta:

https://www.youtube.com/watch?v=M1A7o-aXvqU

Siinä ei kyllä nyt ole niitä naruja mut muuten aika selkeesti homma framilla.

Muutkin totuudenetsijät ja huru-ukkelit saa kommentoida.

Kaksipyöräisen hallinta ja hallintakeinot eri yhdistelmineen, eri tilanteissa ja tarpeissa syy-seuraussuhteineen,
on kovin monelle liian monisyinen/tahoinen kokonaisuus :grin:

Toiset kasvaa pullossa.... ja niitä dissataan..... mutta mutta.....
Pahempi on kasvaa auktoteettien lukitsemassa kaapissa tirkistellen avaimenreiästä.....
julistaen että mitään muuta ei maailmassa ole.... tuon pienen "siivun" lisäksi....
ja vaikka olisikin.... se on mielikuvituksen tuotetta :grin:.

Noh.... se pullossa kasvanut.... se on sentään nähnyt ympärilleen:D.
Siitä on sitten ulospääsyn jälkeen helppo ihan omaan tahtiin "tapailla" näkemiään asioita
ja muodostaa niistä oma käsitys eri yhteyksissä :;):.

Aika usein tahtoo olla niin, että tuolloin ei ole, eikä synny kovin suuria ristiriitoja
"näkemisen ja kokemisen" välille :;):

Hassu juttu? :;):.

Bone sanoi:
Kaksipyöräisen hallinta ja hallintakeinot eri yhdistelmineen, eri tilanteissa ja tarpeissa syy-seuraussuhteineen,
on kovin monelle liian monisyinen/tahoinen kokonaisuus :grin:

Mä en kyllä ymmärrä, että miksi ne lapsuuden traumat pitää vastaohjauskeskusteluun kanavoida :grin:

eikka99 sanoi:
Tässä mennään kanssä selkeästi vastaohjauksella, niinkuin joku jo driftingiin viittasikin:

https://www.youtube.com/watch?v=0t7RiKMUsDc

Taitaa olla kaveri käynyt juuri eak:n kun noin taitavasti vastaohjaa.

Kuten jääspeedwayssä, pitoa on tässäkin.
Driftauksen viittaus oli tarkoitettu tajuamaan etta speedwayssa ja driftauksessa se pera saattaa hiukan luistaa mita se ei katupyoralla asfaltilla normaalisti tee. Vaan silti vastaohjataan, kumma juttu... :dunno:

Miten hitossa olen voinut ajaa ja opettaa kaikki nama vuodet ilman org. foorumin tietokantaa..? Kisaakin ajanut nappularenkaalla ja slicksilla, pokalejakin saanut. Taysin mahdoton yhtalo! :tyhmäminä:

Mä taas työnnän tai vedän lähes mutkan läpi ja jos rupee kirraamaan, vielä lisää sitä samaa. Luultavasti ihan väärin ajettu, mutta kerran Vrsic, tai miten se passo nyt kirjoitetaankaan, Sloveniassa kuitenkin, henki säilyi, kun Ducati suostui taipumaan. Jonninverran olisi pudotusta ollut jos ei olisi kääntynyt.:paikallatuulee:

GoSpel sanoi:
Driftauksen viittaus oli tarkoitettu tajuamaan etta speedwayssa ja driftauksessa se pera saattaa hiukan luistaa mita se ei katupyoralla asfaltilla normaalisti tee. Vaan silti vastaohjataan, kumma juttu...

Juu ymmärsin kyllä mitä ajoit takaa. En tarkoituksella ottanut kantaa tarkemmin, etten vedä ketään taistoon mukaan tahtomattaan, kun tällä hetkellä nämä mun vastavoimat tuntuu olevan verrattain teräväkielisiä. :grin:

GoSpel sanoi:
Miten hitossa olen voinut ajaa ja opettaa kaikki nama vuodet ilman org. foorumin tietokantaa..? Kisaakin ajanut nappularenkaalla ja slicksilla, pokalejakin saanut. Taysin mahdoton yhtalo! :tyhmäminä:

Sitä näillä foorumeilla on taipumus palauttaa ihmiset ns. maanpinnalle, ettei ne sorru luulemaan itsestään liikoja. :grin:

No juu, hyvä huomata ensireaktion jälkeen, että onhan täällä ns. tavallisiakin ihmisiä.

eikka99 sanoi:
No aivan varmasti vastaohjaat, jos meinaat pyörän saada kääntymään. Miten tässä nyt tähän taas tultiin?
Ihan vaan ettei kipina sammu viihteellisesta ketjusta ja ettei joku erehdy luulemaan minua normaaliksi... :grin:

Meilla on tuossa naapurissa telaketjuapinoita, pitaa kayda pitamassa niille luento, miten tankkia vastaohjataan. Hiljennetaanko sisakaarteen puoleista vai kiihdytetaanko ulkokaarteen kettinkia?

GoSpel sanoi:
Wat..? :blink: Mina muuten vastaohjaan. Tarkoituksella... :paikallatuulee: ... :grin:

Niinpä niin. Eiköhän me kaikki, mutta jotkut saavat erektion päästessään saarnaamaan muille vastaohjauksen ihmeitä tekevästä voimasta. Jokunen sivu sitten kyselin, että mikähän uusi oivallus nyt on tulossa. Ei ole näkynyt...

Oleelliset asiat on kätevästi yhdessä paketissa http://motoristisurvival.fi/vanhat/Ajo_Hanskassa/Ajo_Hanskassa_kokonaan_s1-65.pdf. Varoitus: oppaassa käsitellään huomattavan paljon muutakin kuin vastaohjausta.

Ajo hanskassa sanotaan: "Vastaohjaus: Jos haluat kääntyä oikealle, tee pieni
työntö ohjaustangon oikeasta päästä."
Mutta mitäs jos haluaa päästä vasemmalle, sellaistakin tarvetta joskus ollut :crash:

Miten h......ssä ajamisen perusasia voi saada aikaan tämmöisen repostelun. Etteks te oikeesti tajua vai muuten vaan trollaatte?:(

jorim sanoi:
Miten h......ssä ajamisen perusasia voi saada aikaan tämmöisen repostelun. Etteks te oikeesti tajua vai muuten vaan trollaatte?:(

Mä olin ensimmäisessä viestissäni vakavissani, mutta sen jälkeen olen kyllä sortunut trollaamiseen. :sad:

Back