NOx sanoi:
En tiedä mitä siellä kursseilla on opetettu, mutta vastaohjaus ei toimi hitaimmilla nopeuksilla.
Et siis katsonut tuota poliisivideota kohdissa 1:45 ja 1:51.
Se vastaohjaus toimii tuossakin.
Poliisilla ei ole ohjaus "tapissa" koska on kallistanut pyörää reippaasti.
Varaa on vielä vetää vastaohjausliike kurvin suuntaan, joka kestää ehkä 0.3 sekuntia.
Sillä pyörä lähtee sinne seuraavaan mutkaan välittömästi ja vauhdilla.
Tuo vastaohjauksen kesto on ihan mielenkiintoinen juttu. Se vastaohjaus kestää tuossa meidän tekemässä videossa noin 0.48 sekuntia. 30 km/h. Eli se on aika, jonka etupyörä on suuntautunut väärään suuntaan eli oikealle. Tuossa ajassa etupyörä siirtyy 16 senttiä sivuun ajolinjalta ja se saa aikaan välittömän kallistuksen vasemmalle ja siitä taas seuraa välitön kääntymisliike vasemmalle.
Tuommoinen versio 30 Km/h
Ja me tehtiin tuo video myös 10km/h. Ja toimii. Mitä muuta vielä NOx haluat. Eikö 10 km/h ole tarpeeksi hidasta sulle.
Tuossa video
Piti vaan mun ajaa tuo 10 km/h mun omalla pyörällä, koska sitä Sepon pyörää ei oikeasti voinut ajaa noin hitaasti. Mulla on lyhyt ykkönen mun R1100GS pyörässä, joka on hyvä juttu vaikka metsäpoluilla.
EDIT: PS. Aika 0,54 sekuntia, nopeus 30 km/h, sivusiirtymä sinne "väärään" suuntaan 16 senttiä. Tuosta voi laskea, että pyörä eteni tuon 0,54 sekunnin aikana 4,5 metriä ja ohjaustangon kääntökulma sinne "väärään" suuntaan oli keskimäärin 2 astetta. Tuo 2 astetta ei ole paljon, mutta tulos oli toivottu. Eli kunnon väistöliike. Tuo etupyörän sivusiirtymä tekee sen homman, kun pyörä etenee tuon 4,5 metriä ja etupyörä ja tukipiste siirtyvät pois ajolinjalta eli pyörän alta sen 16 senttiä.