• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vasta-alkaja, tehokas pyörä, ja loska. Kui kävi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fourstroke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä järkee on lähtee tonne liukastelemaan???
nixweiss.gif

En mä vielä lähde rakastani likaamaan. Odottelen hyviä ja kuivia kelejä. Sitten vasta pääsee oikeesti nautiskelemaan...
cool.gif

Mitä järkee on lähtee tonne liukastelemaan???
nixweiss.gif
Minulla oli pyörä aina maksullisessa säilytyksessä, jossa taksa pyöristettiin lähimpään kuukauteen. 30-40e on rahaa sekin. Jotkut meistä voi myös ropata pyörää vain kotona. Toki keväisin polte on myös kovimmillaan ja sitä lievittää pienikin pyrähdys. Testiajo paljastaa mahdolliset viat, jotka ehtii korjata ennen kunnon ajokautta. Vakuutus on ympärivuotinen, joten mikäli pyörää ei seisota maaliskuuta, niin maksat joka päivästä. Kiva ku jaksaa sutia kaasusta - jopa seepra suti kakkosella kaasusta siinä kurapaskassa. Kanssaihmisten ilmeet kun ne näkee keväällä ensimmäiset pyörät. Peukut tien varressa. jne.

On niitä syitä
smile_org.gif

No jokainen tietysti omalla tavallaan.....
nixweiss.gif
en vaan jaksa ymmärtää sitä!! Tuleeko siihen pyörään vikaa kun se seisoo tallissa, ei mulla ainakaan ole tullut.

Tuleeko siihen pyörään vikaa kun se seisoo tallissa, ei mulla ainakaan ole tullut.
Ei mulla tullut kumpaankaan mitään vikaa myöskään ajossa. OMG. Moottoripyöriin ei tule ikinä vikaa!

4-5kk seisotus tallissa ei itsessään hajota mitään, mutta sen jälkeinen ensimmäinen ajomatka voi kyllä tehdä sen viimeisen niitin jopa todennäköisemmin kuin kesken normaalin käytön. Eipä se ole kerta ensimmäinen, että keväällä on käynnistysvaikeuksia. Mut kukin tavallaan.

Eihän viinan juomisessakaan ole mitään järkeä ja silti jotkut meistä sitä juo. Et eiköhän mopoilukin tässä kelissä ole ihan perus kauraa, toisille vaan maistuu hiukan enempi ku toisille
smile_org.gif

Ikää 22v, painoa 65kg. Kortti taskussa 2-3kk. Tehokas muskelipyörä ( joka kuulemma vaikea hallittava jopa kokeneille kuskeille ) josta ei aiempaa huoltohistoriaa, ei ajokokemusta, eikä mitään tietoa toimivuudesta. Loskaa, lunta, vettä ja liukasta. 9m/s tuulta. Silmiin paistava häikäisevä aurinko, neljän ruuhka. Maaliskuu.

The Odds: 0 Kuski: 1

"Ootko... ihan hullu?" - Ystävä

for7j.jpg

Eli tulipa lähdettyä ajelulle ja ajettua pyörä pihaan onnistuneesti. Kyseessä tosiaan uusin oma fillarini jota en ole ajanut koskaan aikaisemmin eikä toimivuudesta ollut mitään tietoa. Homma meni putkeen todennäköisyyksistä huolimatta ja fiilis aivan mahtava lähipiirin huolista huolimatta! Nyt eikun odottelemaan parempia ajokelejä.

Ensin tuli isäukolle yritettyä soittaa, onko mielestään hyvä idea mutta ei vastannut. Soitti ajon jälkeen ja naureskeli, kun totesin että olisit kieltänyt kuitenkin joten pyörä on jo pihassa.
biggrin.gif

Tiedä sitten olinko kaupungin eka, ainakin ilman nastoja yli 1000cc vehkeellä? ( Jee. )

Terkut itse kullekkin sielunveljelle/siskolle! Ei malta odottaa että pääsee uudestaan!
buttrock.gif
Kyllä tekis miel väittää, että tämä kuva on Jyväskylästä seppälänkankaalta, hautuumaan/harjun betonin kohilta.

En tiedä, mutta jostaki syystä tuli tästä yhdestä kuvasta joku poliisi teeveen tai muun vastaavan hässäkän "tallennettua kuvamateriaalia" mieleen. :-)

palkkiotaperkele.jpg
Breaking the law... breaking the law... nänä nä nä.
cool.gif

Jyväskylässä tosiaan tulee päristeltyä. Tuohon kuraamiseen liittyen, itseäni tuo ei kummemmin haittaa. Pyörä oli vahattu liikkeessä, ja viime kauteen pohjaten voisin kuvitella että olen jälleen joka päivä pesemässä ja kuunaamassa silmäterääni (olen omistanut vaihtelemalla lyhyen "urani" aikana  72' Honda CB 500 Fourin, 96' Yamaha Dragstarin, 92' Yamaha FZR1000:n, 02' Suzuki GSX-R 1000:n ja nyt tämän V-Maxin, josta pidän kyllä kaikista eniten.)

Kuten aiemmin mainittu, teillä pystyi kyllä ajelemaan kunhan oli varovainen. Eihän siinä mitään järkeä ole lähteä pyörimään ja mahdollisesti liukastelemaan, mutta kun se vaan on niin kivaa. Liekö moottoripyöräilyssä järkeä noin yleensäkään as opposed to halvan, taloudellisen ja tilavan kauppakassiauton pitämisessä.

But that just ain't my cup of tea. Autoa en ole vielä omistanut, saa nähdä milloin omistan.

Pyörällä ei oltu ajeltu puoleentoista vuoteen, ilmeisesti käytetty liikkeen tiloissa satunnaisin väliajoin mahdollisten omistajien toimesta. Mittarissa oli tosiaan 50 tonnia, huoltohistoriasta ei tietoa. Hörähti käyntiin samantien ryypyllä, kone lämpimäksi ja baanalle, ja kaikki toimi. Kauppias kehaisi että V-Maxin konetta ei ajamalla rikki saa, tiedä häntä, mutta ajatus kaunis.  
033102beer_1_prv.gif

Kun seuraava ajokelpoinen päivä tulee, kiikutan pyörän merkkihuoltoon kaasarien synkronointiin ja venttiilinvälyksien tarkistukseen (jos tarvis säätää) sekä kausihuoltoon ja sitten ajoa. Liputkin Nordic V-MAX meettiin jo varattu. (Liekkö tulen olemaan nuorin omistaja joka päräyttää paikalle?)  
buttrock.gif

Noista ajokamppeista en sitten osaa sanoa, Sinisaloa ja Alpine Starsia, kypärä on joku, mutta olen siihen tyytyväinen. Ikävä kuulla että on mennyt fillari kyljelleen Anu, mutta samalla respect aikaisesta aloituksesta. You got ba... great hair!

Itsekin aion V-Maxia hieman "parannella" säilyttäen kuitenkin orkkisosat. Mielessä on pyörinyt LSL Urban valomaski tai klassinen Cybermax maski, bugspoiler, linjakkaampi perä matkustajan istuimella plus perus vilkut, tangot, peilit.

Kyllä sitä ajella pitää jos ajelututtaa...
wink.gif

Nimim. tallin pihalla vähän sohjoista:
_smaller.jpg

Parikymppiä nurkissaräppäilyä eilisellä. Taas malttaa oottaa hieman levollisemmin mielin kevättä...

No kun sinne loskan, hiekan ja jään sekaan on pakko päästä niin tuolta => Noloin kaato/kaatuminen niitä sitten voi lueskella ja nauraa partaansa  
biggrin.gif
Aika erikoinen asenne sinulla muiden harrastamista kohtaan.

Samalla voisi esittää kysymyksen, että mitä järkeä on kiertää päivästä toiseen samaa ympyrää kelloa vastaan tai ajaa rautapersettä tai matkustaa kyykyllä tai ajaa pyörä suohon tai ylipäänsä omistaa moottoripyörää Suomessa? Kaikkiin käynee sama vastaus: Ei siinä mitään järkeä ole, mutta onpahan vaan pirun hauskaa.

Että annetaan muitten harrastaa ja ollaan iloisia sen puolesta, että moottoripyöräkausi on Suomessakin jälleen avattu.

Kortti taskussa 2-3kk.

ja viime kauteen pohjaten voisin kuvitella että olen jälleen joka päivä pesemässä ja kuunaamassa silmäterääni (olen omistanut vaihtelemalla lyhyen "urani" aikana  72' Honda CB 500 Fourin, 96' Yamaha Dragstarin, 92' Yamaha FZR1000:n, 02' Suzuki GSX-R 1000:n ja nyt tämän V-Maxin, josta pidän kyllä kaikista eniten.)

Tähän kai sitten sopii se vanha sanonta "ei sitä kortilla ajeta" vai..?

Kyllä se kateus ja katkeruus taitaa olla joku geeniperimä täällä suamessa
biggrin.gif

Jätkät on kateellisia kun joku uskaltaa ja tekee just sitä mitä haluaa. Muut tamppaa katkerana mattoja.

Fourstoke
thumbs-up.gif

Kortti taskussa 2-3kk.

ja viime kauteen pohjaten voisin kuvitella että olen jälleen joka päivä pesemässä ja kuunaamassa silmäterääni (olen omistanut vaihtelemalla lyhyen "urani" aikana  72' Honda CB 500 Fourin, 96' Yamaha Dragstarin, 92' Yamaha FZR1000:n, 02' Suzuki GSX-R 1000:n ja nyt tämän V-Maxin, josta pidän kyllä kaikista eniten.)

Tähän kai sitten sopii se vanha sanonta "ei sitä kortilla ajeta" vai..?
Lyhyt vastaus: Ei. 3 kuukadessa kerkeää tekemään monet pyöräkaupat jos siltä tuntuu.
wink.gif

Roadkill: right on! Ja kuten aiemmin totesin, haters gonna hate. 
062802moto_prv.gif

Back