• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vasta-alkaja, tehokas pyörä, ja loska. Kui kävi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fourstroke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mut jokane ajaa millä haluu, ei siinä mitää, mulla on 12 ajopukuu...
Ei ihmekään että näytät hiukan pullukalta.
Pitäsköhän mun todeta tässä eka (tyhmä nainen kun oon) että enhän mä niit kaikkei päällekkäi pidä, daah
crazy.gif
Mut enpä taida
tounge.gif

Köpiii...... I know where you live....
kaboom.gif
kaboom.gif
inlove.gif
Toisaalta... Mut hei, mun on pitäny kysyy et mites se sun vaaterumba on lähteny käyntii tältä vuodelta? Joko on uudet rätit, häh? Muistelisin että viime vuonna hajit sinistä ja nyt ne on sikahalvalla myynnissä, että mikäs on tulevan kauden väri?
baaa.gif
Et pata kattilaa soimaa.... Ja joo, olen laihtarilla, en VARMANA syö vanhoi autoi enää
033102bebe_1_prv.gif
Kokoon 34 pitäs mennä kohta, sanoisin että oon koossa 35 nyt mutkun semmosta ei oo ja 36 on liika iso.

Kyllä, 12 ajopukua. Eri värisii, muotosii, nahkaa, goree, tixtexii, ajofarkkui, nättii, rumaa. Myös neljät kengät, kaikki mallia "ratailu". 2 goreilla 2 ilman. 8 hanskat, eri mallisii ja värisii, tietty. What can I say, I'm a shopaholic ja ERITTÄIN hyvä asiakas mopokaupoille
tounge.gif
Ja sitte myyn poijes naurettaval hinnal ku tuntuu etten enää tosta tykkääkään. Ja kaikki mun kamat on menny kaupaks. Tää on rakas harrastus ja siihen pitää upottaa vähän pääomaa.... Ja nyt kun (kaikki varmaan tietää jo) pannutin, pyörän väri muuttuu.... O-ooouuuu....
eek.gif

kattokaas äijät, kun se on silleen että yhtenä aamuna mä saatan päättää että tänään ajan kokonahoissa, mut sit 20 minsan päästä päätänki et ei, tixtex-housut ja nahkatakki. Sitte liikenteeseen, 5 kilsan jälkeen ukemit ja takas kotia vaihtaan ajofarkut ja toisen värinen takki. Mä oon nainen hei, kamoon, mä saan olla tämmönen
thumbs-up.gif
Ne joilla on kokemusta siitä että nainen muuttaa mieltään 5 minuutissa, huutaa HEP!
biggrin.gif

Onneksi ei ole naisia ajokavereina. Hermot ihan loppu, kun koko ajan ajorättiä vaihtamassa ja selittämässä jotain höpönassua.

jaketin kans samaa mieltä, jotta maxista tulee paaaljo häijymmän näkönen ilman tuota selkänojaa (onkos se ny sissybar toiselta nimeltään??)
Fourstrokelle silti ehdottomasti peukut, itellä myös kovat ajokuumeet, mutten vielä oo kautta avannu vaikka enduropyörä onki
lookaround_orig.gif

Kortti taskussa 2-3kk.

ja viime kauteen pohjaten voisin kuvitella että olen jälleen joka päivä pesemässä ja kuunaamassa silmäterääni (olen omistanut vaihtelemalla lyhyen "urani" aikana 72' Honda CB 500 Fourin, 96' Yamaha Dragstarin, 92' Yamaha FZR1000:n, 02' Suzuki GSX-R 1000:n ja nyt tämän V-Maxin, josta pidän kyllä kaikista eniten.)

Tähän kai sitten sopii se vanha sanonta "ei sitä kortilla ajeta" vai..?
Lyhyt vastaus: Ei. 3 kuukadessa kerkeää tekemään monet pyöräkaupat jos siltä tuntuu.
wink.gif

Roadkill: right on! Ja kuten aiemmin totesin, haters gonna hate.
062802moto_prv.gif
Missä on vuodenvaihteen aikaan voinu moottoripyöräkortin suorittaa?
eek.gif
Miten moinen on käytännössä toteutettu?
Olen omistanut kortin viimekaudella 2-3kk ajan kun vielä oli ajokelejä, ajamisen lopetin suurinpiirtein samoissa olosuhteissa kun nyt aloitin, oli jo loskat maassa ja lunta.
smile_org.gif
( Käy ilmi alemmasta linkistä jossa alla GSX-R 2002 1000cc. )

Muotoilin asian vähän hämäävästi, mutta en siis laske taskussa talven ajan kököttävää korttia ajokokemuksen kartuttamiseksi. Tuo inssien lakko viimekesänä tuhosi meikän suunnitelman ajeluista aika tehokkaasti, odottelin pelkkää ajokoetta yli 2 kuukautta.

Ja sissybar on kyllä tosiaan lähdössä V-Maxista myös veke, liekkö ruuvailen takaisin kun tuo parempi puolisko innostuu ostamaan jonkinlaiset ajokamat.

bawling.gif

Johan tässä threadissa on käyty läpi:

-Moottoripyöräily, onko siinä järkeä
-Loskakelillä ajo, onko siinä järkeä
-Ajokamppeeni, onko niissä järkeä
-Epäilty olenko ajellut ilman korttia
-Mietitty mikä ihmisiä vaivaa
-Puututtu jonkun henkilön ulkonäköön
-Epäilty olenko oikeasti omistanut useamman pyörän lyhyessä ajassa ( Bobber itseasiassa rakenneltiin isäukon kanssa itse, tuolla kuvat kaikista, näkyvät muuten kronologisessa järjestyksessä, CB kesä ennen korttia, FZR kesän lopulla, Dragstar syksy, GSX-R talven alku jos kuvia katsoo tarkemmin: http://img713.imageshack.us/g/img7022m.jpg/ )

bawling.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Anu, meillä tulee todennäköisesti käymään samoin, saan ajella ensimmäisestä mutkasta takaisin kotiin kun matkustaja päättää että tänään ei ole tämänvärinen takki sopiva.
wink.gif

Olen 22-vuotias opiskelija, ja vuodessa rakentanut yhden jäykkäperäisen bobberin, ajanut viidellä omistamallani pyörällä ( ja ei, ei pappa betalar, itse olen vaihtanut parempaan ja maksanut väliä ), ja avannut kauden 1200 kuutioisella kustomilla. Your argument is invalid.

Tossa vielä tuo, kattokee vaikka aamukaffen ohella: http://www.youtube.com/watch?v=ZnicdF0PZFw

Ja propsit teille, joilla oli oikea asenne asiaan. Let's ride!
buttrock.gif

100km jo kauden kilometrit. Ketjun aloittajalla oikea asenne, mutta kyykkypyöräilijöiden ei kannata vielä lähteä ajelemaan, koska siellä saattaa olla vielä sohjoa, vettä, hiekkaa, routavaurioita, kylmä keli ja liikenneympyröissä roiskunutta naftaa. Inhottava siellä keräillä katteenpalasia pimeässä ja soitella vakuutusyhtiöön.
Olen pettynyt medialukutaitoosi: varsin pitävästi on todistettu, että onnettomuuden voi aiheuttaa vain tiekohtaisen nopeusrajoituksen ylittäminen. Esimerkiksi sohjosta ei ole mitään haittaa enää näin maaliskuussa, kun kesärenkailla ajaminen on laillista ja turvallista.

kattokaas äijät, kun se on silleen että yhtenä aamuna mä saatan päättää että tänään ajan kokonahoissa, mut sit 20 minsan päästä päätänki et ei, tixtex-housut ja nahkatakki. Sitte liikenteeseen, 5 kilsan jälkeen ukemit ja takas kotia vaihtaan ajofarkut ja toisen värinen takki. Mä oon nainen hei, kamoon, mä saan olla tämmönen
thumbs-up.gif
Mulla on yhdet Coret ja yhdet nahkat, mustanpuhuvia kummatkin. Omat havainnot kertovat jo tallille kävellessä kummilla lähdetään.
Kertaakaan ei ole tarvinnut uukkaria vaatteiden suhteen tehdä.
Eläköön miesten yksinkertaiset ratkaisut
cool.gif

-Epäilty olenko oikeasti omistanut useamman pyörän lyhyessä ajassa
biggrin.gif

Tässä kyllä kiteytyy tämän foorumin järjettömyys aika hyvin.

kattokaas äijät, kun se on silleen että yhtenä aamuna mä saatan päättää että tänään ajan kokonahoissa, mut sit 20 minsan päästä päätänki et ei, tixtex-housut ja nahkatakki. Sitte liikenteeseen, 5 kilsan jälkeen ukemit ja takas kotia vaihtaan ajofarkut ja toisen värinen takki.
...ja meille väitettiin pk-ajossa bussipysäkillä odotellessa, että odottelu johtuu liian pitkästä letkasta, joopa joo.

viikko sitten tallin edustalta lumet sulannu veksx konepyörä ulos ja kone käyntiin ajoa 10-metriä kivaa oli
062802moto_prv.gif

kattokaas äijät, kun se on silleen että yhtenä aamuna mä saatan päättää että tänään ajan kokonahoissa, mut sit 20 minsan päästä päätänki et ei, tixtex-housut ja nahkatakki. Sitte liikenteeseen, 5 kilsan jälkeen ukemit ja takas kotia vaihtaan ajofarkut ja toisen värinen takki.
...ja meille väitettiin pk-ajossa bussipysäkillä odotellessa, että odottelu johtuu liian pitkästä letkasta, joopa joo.
SE EN OLLUT MINÄ JA SITÄ PAITTI SE OLI VAHINKO!
tounge.gif
Ei mua tarvii pk-letkoilla juuri odotella....
idea3.gif

Eikun oikeasti. Jos mä tykkään että mulla on erilaisia loimia ni so what? Toi nyt oli lähinnä vitsiä, mutta kaikkia kamoja käytän, sitä mikä millonki hyvältä tuntuu. Pistäkää raha liikkeeseen niin tääki maa nousee suosta....

Emmä ollu hei ihan tosissani. Ne millä lähen niillä mennää. Tai sit te ootte sarkastisii ja mä en hiffaa. Mutta whåtever, tänään mä en aja joten mä juon vaaleenpunasta shampanjaa kun on juhlat
tounge.gif

Hadarille sanoisin että sä et varkulla tunne YHTÄKÄÄN toista motoristia kuin minä jolla on mitään muuta väriä vaatteissa kuin mustaa
thumbs-up.gif

Ja Fourstroke, sanot vaan että akka hiljaa, nyt mennään
062802moto_prv.gif

Ps. Siellä oli tänäänkin aivan loistava prätkäkeli...

Tuli sitten itekin tänään aloitettua ajokausi 2011, ajoin siskon moposkootterin kilometrin matkan keväthuoltoon ja oli niin perkuleen liukasta, kylmää ja kaikkea muutakin eli oma Suzuki pysyy tallissa vielä pitkään kelejä odotellessa
smile_org.gif

100km jo kauden kilometrit. Ketjun aloittajalla oikea asenne, mutta kyykkypyöräilijöiden ei kannata vielä lähteä ajelemaan, koska siellä saattaa olla vielä sohjoa, vettä, hiekkaa, routavaurioita, kylmä keli ja liikenneympyröissä roiskunutta naftaa. Inhottava siellä keräillä katteenpalasia pimeässä ja soitella vakuutusyhtiöön.
Soittele siinä nyt sitten mihinkään, kun pitää ilman käsiä yrittää haroa hampaita Jamestakintaskuun.

Jos siellä moottorissa on delvacit, niin kannattaa muistaa että sen delvacin voitelu ominaisuudet eivät ole parhaimmillaan yli 20 asteen pakkasessa?

Kylmäkäynnistäessä, yli 20:n menevissä pakkasissa kannattaa harkita moottorilämmitimen käyttöä.

Öljyn, HUOM! -LAUHDUTIN-

saattaa pitää koneöljyt melko viileänä suurimmilla sallituilla talvinopeuksilla. Kahvalämppärit saattaa myös olla varteenotettava (vrt. hapsut) & mieluisa lisävaruste.  
062802moto_prv.gif

Avokypärästä ei huurru visiiri?
eek.gif

"Lauhdutin" niinhän se on todennettu foorumin asiantuntijoiden puolesta olevan ainoa hyväksyttävä termi.  
tounge.gif

Kyllä, 12 ajopukua. Eri värisii, muotosii, nahkaa, goree, tixtexii, ajofarkkui, nättii, rumaa. Myös neljät kengät, kaikki mallia "ratailu". 2 goreilla 2 ilman. 8 hanskat, eri mallisii ja värisii, tietty. What can I say, I'm a shopaholic ja ERITTÄIN hyvä asiakas mopokaupoille
tounge.gif
Ja sitte myyn poijes naurettaval hinnal ku tuntuu etten enää tosta tykkääkään. Ja kaikki mun kamat on menny kaupaks. Tää on rakas harrastus ja siihen pitää upottaa vähän pääomaa.... Ja nyt kun (kaikki varmaan tietää jo) pannutin, pyörän väri muuttuu.... O-ooouuuu....
eek.gif

thumbs-up.gif
Ne joilla on kokemusta siitä että nainen muuttaa mieltään 5 minuutissa, huutaa HEP!
biggrin.gif
HEP ja jos vain kerran vaihtuu mielipide/ala/ihan mikä vaan siinä viides minuutissa niin mennään varsin tasasta...

Mut oot sä aika kumma nainen jos sulla on ajoon vain neljät kengät... eikö vähintäin lievä kenkä(ja käsilaukku) fetissi olekkaan kaikkiin naisiin sisäänrakennettu ominaisuus? Tyhymä mieshenkilö voisi luulla et 12 x ajopuku, josta todennäköisesti saa siis vähintään parikyt yhdistelmää vaatis vähintään viistoist settii kenkiä...

Tiedä sitten olinko kaupungin eka, ainakin ilman nastoja yli 1000cc vehkeellä? ( Jee. )
Johan Anu on kerinnyt kaatuakin. Vai oliks sillä yli tuhatkuutioinen, tais olla kilosuklaa?

Enkä kyllä tiedä sitäkään ootteko edes samasta kaupungista.
Joo mä en kans nyt tiiä mistä kaupungista puhut?

Mut jyke on oikeessa, 7.3 alotin ja 10.3 lippasin sen ihka ekan kerran elämässäni, 2 kauden (siis aktiivisen ja piiitkän tauon jälkeen uudelleen aloitettuna), 4 pvän ja noin 94 tkm:n jälkeen
tounge.gif
Ja pyöränä tosiaan vain tonninen FZ1, pc:llä & k&N:n vapareilla jne pippuroitu semmonen, vaivaset 174,4 hepolia dynossa. Ja kun joku kuitenki kysyy oliko takanakilta vai koneesta ni en muista, paperit on jossain
nixweiss.gif
Mut lähtee ku kuppa Töölöstä
thumbs-up.gif

nooh, F1zu menee nyt kertakorvauksen "ansiosta" erikoismaalaukseen ja saa uuden nimen ja pinnan. Ja aikaa menee, en tiiä kuinka kauan, sillä välin joko a) ostan jonkun vanhan riiskan tai b) haen lainapyörän, joka jo luvattiinkin.En vaan tykkää ajaa toisten vehkeillä...

Mut toi V-max
bowdown.gif
Hölmöö sikäli, mä kiinnitin huomioo noihin sun ajokamoihis.... Kauppaan siitä, hopihopi
tounge.gif
Mut onneks olkoon kauden alotuksesta!

Edit niin ps. otsikossa puhutaan vasta-alkajasta, mä en ehkä kuitenkaan mee siihen kategoriaan, vaan onko tuolla niin väliä
lookaround_orig.gif
Oletsä kyllä aikamoinen mimmi. Joko sullakin palo hihat ku ei kesä tullu jo...?? Piti sitten viedä fizi kadulle liian aikasee. Noh, kyl se siitä kuntoon tulee, mut oota ny varapyörienkin kanssa ainaki viel sen verran, että kelit hiukka paranee.
wink.gif

PS. Mul ois sulle se no:13 ajopuku, nahkaa, upea, edullisesti. Tuu jo hakee.
033102beer_1_prv.gif

Tai tuu ainaski kertoo mitä oikeen kävi. Ois tossa sulle aika priljantti mopokin sen fisun tilalle...
062802moto_prv.gif

PS.PS. Sie oot miusta ehkä Orgin kaikkiista hauskin tyyppi. Pakko todeta. Aina ilo tavata. Tulkaa poikkeemaan.
smile_org.gif

Kortti taskussa 2-3kk.

ja viime kauteen pohjaten voisin kuvitella että olen jälleen joka päivä pesemässä ja kuunaamassa silmäterääni (olen omistanut vaihtelemalla lyhyen "urani" aikana  72' Honda CB 500 Fourin, 96' Yamaha Dragstarin, 92' Yamaha FZR1000:n, 02' Suzuki GSX-R 1000:n ja nyt tämän V-Maxin, josta pidän kyllä kaikista eniten.)

Tähän kai sitten sopii se vanha sanonta "ei sitä kortilla ajeta" vai..?
Lyhyt vastaus: Ei. 3 kuukadessa kerkeää tekemään monet pyöräkaupat jos siltä tuntuu.
wink.gif

Roadkill: right on! Ja kuten aiemmin totesin, haters gonna hate.
062802moto_prv.gif
Missä on vuodenvaihteen aikaan voinu moottoripyöräkortin suorittaa?
eek.gif
Miten moinen on käytännössä toteutettu?
Olen omistanut kortin viimekaudella 2-3kk ajan kun vielä oli ajokelejä, ajamisen lopetin suurinpiirtein samoissa olosuhteissa kun nyt aloitin, oli jo loskat maassa ja lunta.
smile_org.gif
( Käy ilmi alemmasta linkistä jossa alla GSX-R 2002 1000cc. )

Muotoilin asian vähän hämäävästi, mutta en siis laske taskussa talven ajan kököttävää korttia ajokokemuksen kartuttamiseksi. Tuo inssien lakko viimekesänä tuhosi meikän suunnitelman ajeluista aika tehokkaasti, odottelin pelkkää ajokoetta yli 2 kuukautta.

Ja sissybar on kyllä tosiaan lähdössä V-Maxista myös veke, liekkö ruuvailen takaisin kun tuo parempi puolisko innostuu ostamaan jonkinlaiset ajokamat.

bawling.gif

-Epäilty olenko oikeasti omistanut useamman pyörän lyhyessä ajassa ( Bobber itseasiassa rakenneltiin isäukon kanssa itse, tuolla kuvat kaikista, näkyvät muuten kronologisessa järjestyksessä, CB kesä ennen korttia, FZR kesän lopulla, Dragstar syksy, GSX-R talven alku jos kuvia katsoo tarkemmin: http://img713.imageshack.us/g/img7022m.jpg/ )

bawling.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Anu, meillä tulee todennäköisesti käymään samoin, saan ajella ensimmäisestä mutkasta takaisin kotiin kun matkustaja päättää että tänään ei ole tämänvärinen takki sopiva.  
wink.gif

Olen 22-vuotias opiskelija, ja vuodessa rakentanut yhden jäykkäperäisen bobberin, ajanut viidellä omistamallani pyörällä ( ja ei, ei pappa betalar, itse olen vaihtanut parempaan ja maksanut väliä ), ja avannut kauden 1200 kuutioisella kustomilla. Your argument is invalid.

Tossa vielä tuo, kattokee vaikka aamukaffen ohella: http://www.youtube.com/watch?v=ZnicdF0PZFw

Ja propsit teille, joilla oli oikea asenne asiaan. Let's ride!  
buttrock.gif
Niih. Mut ku sä oisit voinnu vaikk kaatuu ja sit ois joutunu korjaa mopoo ja laastaroimaa ja paketoimaa ja vaik mitä.
tounge.gif

Rohkee rokan syö.
033102beer_1_prv.gif

Sä sait varmasti tällä topikilla kevään lumivyöryefektin aikaseks. Nyt noit porukoit ei enää mikää pitele pois kevätkurateiltä.

Mut putsatkaa ne suolat ain heti. Muistakaa et mopon sähkökalut ei oikeen voi sietää sitä möhnää. Eli ei kun raikasta vettä vaan heti päälle ja ehkä pikkusen saippuaa että ph on oikea ja pintajännitys laskee ni vot.

Shoppiinkin alkaa kohta päästä mopolla vaik nyt on viel jotain jääläiskiä matkalla. Teretulemasta.

Kaikki Maaliskuussa mopolla Shoppiin tulevat saa ilmasen .ORG!-buffin käydessään niin kauan ku niitä riittää.
062802moto_prv.gif

PS. Ei täällä kukaan oo "hater". Puolet vääntää vitsii, jota ei kaikki vaan tajuu, ku ei kuule "kummeli"-äänenpainoo.
sport05.gif

tonninen FZ1, pc:llä & k&N:n vapareilla jne pippuroitu semmonen, vaivaset 174,4 hepolia dynossa. Ja kun joku kuitenki kysyy oliko takanakilta vai koneesta ni en muista, paperit on jossain
nixweiss.gif
Mut lähtee ku kuppa Töölöstä
thumbs-up.gif
Koneelta.
Ja lievästi asiakasystävällinen dynamometri.  
smile_org.gif
smile_org.gif
Sitäkään mä en tiiä onko asiakasystävällinen laite (en ees vienny ite), kun oon vaan tyhmä nainen, mut niin se dynohässäkkälappu (dynamometri?) väittää pc:n, k&n:n ja remuksen jälkeen. Tosin nythän putki vaihtuu että mahtaneeko vaikuttaa ja pitääkö viiä uusiks johonki säätöön?

Back