Kypärä, ajotakki, kengät ja hanskat aina. Kaupungissa pyöriessä tulee valitettavasti käytettyä myös farkkuja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossahan ne munkin ajokamat tuli lueteltua.Kypärä aina ja hanskat yleensä(pitää suojella sormia ku soittelee). Muuten kelin mukaan...
IMHO, jokainen ajakoon siinä varustuksessa missä haluaa. Itse en ainakaan jaksa tehdä hienosta harrastuksesta turhan vaikeata vetelemällä kaikkia vermeitä päälle jokaiseen kioskilla käyntiin. Tähän tietysti saattaa vaikuttaa se, että kesällä ei tule liikuttua metriäkään millään muulla kulkuvälineellä kuin pärrällä(en omista autoa), joten kaikennäköisiä maidonhakureissuja kertyy.
Myös matka-ajossa valitsen vehkeet kelin ja fiiliksen, ja ennen kaikkea mukavuuden mukaan, helteellä menee pidempiäkin siirtymiä ilman täyskittiä.
Moottoripyöräily on tietoista riskinottoa, eikä siitä saa täysturvallista harrastusta mitenkään muuten ku pitämällä moottorin sammuksissa. Jos(tai siis kun) joskus vedän t-paidassa katuun niin enpä siinä satuta muita kuin itteäni...![]()
Allekirjoitan minäkin tämän.Tismalleen samalla linjalla olen minäkin...aina!Ajotakki, saappaat, hanskat sekä kypärä ovat aina päällä, kun lähden pyörällä liikenteeseen. Muutaman kilometrin siirtymisen saatan ajaa farkuilla, muuten aina ajohousut jalassa.
Lämpöisillä keleillä vaihdan hanskat kevyempiin ja vähennän alusvaatetusta.![]()
Oih, sulla varmaan riittää yleisöäPelkät speedot ja kypärä!
No onhan tuokin kieltämättä mielenkiintoinen ajatusmalli. Yritetään muiden kateudella peittää oma tyhmyys. Niin ja turpaankin tulet nyt ilmeisesti minua sitten vetämään. Kumma ettei minua pelota sitten yhtään.![]()
Se on tämä Suomalainen KATEUS,mikä pistää arvostelemaan toisten varusteiden vähyyttä!![]()
Lapsellista! Aivan sama vaikka kaikki muut ajaisivat pelkät stringit/kypärä varustuksella! Itse ajan "riittävällä" varustuksella.
V*tun väliä mitä muut ajattelee! Ja jos joku tulee aukomaan päätään "väärän värisistä sukista",niin saa varata ajan lekurista!![]()
- Ei vakuutusten hinnat laske,vaikka pyörien tehot laskettaisiin,nopeus rajoitettaisiin ja kaikki varusteet olisivat pakollisia. Ihan naurettavaa perustella omaa mielipidettänsä vakuutusyhtiöiden pienillä voitoilla. Jos niin v*tusti harmittaa,niin vaihtaa osakkeet toiselle alalle...![]()
Öö mitä eroa on "oikeasti ajelemisella" ja sillä kun käydään tankkaamassa? Lyhyet ajot esim. kotoa töihin ym. pyrähdykset ovat mielestäni suuri riski koska ne ovat liian tuttuja ympäristöjä ja ote ajamiseen herpaantuu.Jos oikeasti ajamaan lähdetään niin nahat päälle, dainesen selkäsuoja, niitatut racing hanskat, oxtarin kitisevät racing saappaat ja kypärä.
En kuitenkaan ymmärrä mitän kiihkouskovaisten mustavalkoista ajattelua. Kyllä aikuinen ihminen ymmärtää mitä tekee. Kerran olen ottanut auton kanssa yhteen Italiassa ja varusteina oli rantashortsit ja hihaton paita. Ihottumaa tuli kohtalisesti. En suosittele kenellekkään.
Kaikesta huolimatta kävin eilen tankaamassa pyörän pelkkä kypärä päässä. Ei sitä aina jaksa pikkumatkalle kaikkea pukea. Jos silloin sattuu niin sitten oikeasti sattuu, kokemusta on. Ilman riskejä ei voi kuitenkaan elää. Oikeasti konttauksessa pieni ja vähän suurenmpikin asfalttiihottuma ei ole suuri murhe.
Näitä topicceja tulee joka vuosi. Joku vaahtoaa miten ajaa aina varusteet päällä. Sitten ei niin tiukkapipoiset ilmoittaa ajavansa ilman, jonka jälkeen heidät leimataan tymiksi. Omasta mielestäni on suurta tyhmyyttä pukea goret päälle kioskimatkaa varten. Varsinkin, jos ei käytä kunnollista selkäsuojaa samalla. Pistää vain suotta helvetin kuumat varusteet, jotka ei edes tosipaikssa kunnolla suojaa muulta kuin säältä. No jokainen tyylillään. Pääasia, että on itse tyytyväinen.
En ole lääketieteen asiantuntija, mutta muistaakseni reuma on autoimmuunisairaus jossa ihmisen elimistö käy tavallaan itseään vastaan. Eli ei viima eikä myöskään veto mitään reumaa aiheuta. Eri asia on sitten, jos kyseistä pirullista sairautta sairastaa. Silloin kylmettyminen ei varmasti tee hyvää.Ja muistakaa nuoret ja etenki jo varttuneempaan ikään ehtineet mopoilijat, että "ystävämme" nivelreuma tykkää juurikin ajoviimasta ja varsinkin jos kuskilla on päällään tyyliin shortsit+T-paita+sandaalit.
Saattaa hieman nyppiä, kun kolmevitosena jo prakaa polvet, ranteet ja selkä, kun ovat saaneet liikaa kylmää.![]()
Oikeasti ajelu on sitä, kun mennään pois taajamanopeuksista, jopa mutkatielle tai radalle vähän päästelemään. Kyllähän riskejä elmään kuuluu. Minä olen kyllästynyt maksamaan veroissa jalankulkijoiden liukastumisonnetumuuksien hoitokulut. Olisi suotavaa, että jalakulkijat pistäisivät umpikypärän ja nahkapuvun päälleen, koska aina on riski liukastumiseen/kompatumiseen aj voihan joku muu ajaa esim. polkupyörällä päälle.Öö mitä eroa on "oikeasti ajelemisella" ja sillä kun käydään tankkaamassa? Lyhyet ajot esim. kotoa töihin ym. pyrähdykset ovat mielestäni suuri riski koska ne ovat liian tuttuja ympäristöjä ja ote ajamiseen herpaantuu.
En vaan tahtoisi maksella vakuutusmaksujen muodossa yhtään ylimäärästä ihonsiirtoa yms. vain sen takia, että t-paita+ shortsi kuski oli aikuinen ja tiesi mitä teki
![]()
Tyyli on kuitenkin vapaa.