• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varokaa Verkkokauppa.com:n parkkihallin nopeita ovia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Perjantai-itana kävin verkkokauppa.com:n Helsingin myymälässä. Parkkihallista pois lähtiessäni ulosajoyritys keskeytyi aika ikävästi, kun auki ollut ovi laskeutui alas juuri ollessani kohdalla. Seurauksena tietysti kaatuminen oviaukossa.

Ne ovet ovat hyvin nopeita nosto-ovia. Niin nopeita, että lähestyessäni ovi oli kokonaan ylhäällä niin kauan kuin näin sen kypärän sisältä, mutta pari metriä myöhemmin se sitten jo olikin pyörän tuulilasin ja naamani välissä. Ja onneksi Pressurakenteisia, eli periaatteessa pehmeitä. Käytännössä kuitenkin aika kovia, sillä ei tarvitse ajaa kovaa päin, jotta niskakivut pistävät syömään särkylääkkeitä seuraavanakin päivänä :pissed:

Nyt mietityttää, että millaisia turvallisuusmääräyksiä tuollaisille rakettioville mahtaa olla? Siellä ei esim. ole varoitus- tai liikennevaloja jotka varoittaisivat kohta sulkeutuvasta ovesta. Useissa muissa halleissa sellaiset ovat, vaikka ovet olisivatkin etanamallia.

Jälkiselvittelyt kaupan kanssa lähtivät käyntiin ihan asiallisissa merkeissä. Nehän on jo tähänkin asti huomioineet motoristit ihan kivasti, kun hallissakin on merkittynä pyöräparkki, josta voi päätellä ettei sinne halliin ainakaan kiellettyä ole ollut moottoripyörällä ajaa sisään.

Vauhtia ei ollut kovin paljoa. mopo (bmw r1100rt) jäi kyljelleen oviaukkoon siten, että uudelleensulkeutumista ystävällisesti yrittävä pressukeksintö koputteli siinä takalaukun kantta, eli arviolta oli tullut edettyä 60cm osumakohdasta kaatumapaikkaan.

No ohhoh. Ja kiitos varoituksesta. Kerro miten loppupeleissä käy, kuka maksaa viulut. Äkkiseltään oikeustaju sanoisi että kiinteistön omistaja olis vastuussa tommosesta, jos hallissa on mp-paikkoja mutta oven lukijat ei sit kuitenkaan tunnista moottoripyöriä. Selvittelyn eteneminen varmaan riippuu nyt siitä että onko kiinteistöyhtiön yhteyshenkilö mulkku vai nou. Henk.koht en antais periks tuumaakaan, vaikka ei tappeleminen koskaan ole kivaa. Tosin täytyy toivoa että ymmärtävät yskän heti ja hoitavat vauriot mukisematta. Ja sun lääkärikulut kanssa tarvittaessa, kun niskavamma tuli.

Just eilen käytiin mopon kans tuolla. Edeltä meni auto, joten ei omalle kohdalle (tällä kertaa) tuota sattunut. Kiitoksia varoituksesta.

Kai tuommoisessa pitäisi olla lisäksi joku valokenno, eikä luottaa induktiivisiin silmukoihin. Kyllä mulla ainakin on kotona tallin ovessa valokenno ja ovi lähtee heti takaisin ylöspäin, jos tulee este väliin. Tuskin on kustannuskysymys, kun maksaa ehkä satkun - pari. Virheellistä suunnittelua...

Mulla tuli Keilarannan toimistorakennuksen puomi pään kautta olkapäähän (en kaatunut, mutta niskassa tuntu). Tunnistimet eivät havaitse moottoripyörää, koska puomi laskeutunut tämänkin jälkeen selkäni ja takalaukun väliin kun odottaa sisempien liukuovien avautumista. Olkaa varovaisia näiden kanssa!

ek@ sanoi:
Kai tuommoisessa pitäisi olla lisäksi joku valokenno, eikä luottaa induktiivisiin silmukoihin. Kyllä mulla ainakin on kotona tallin ovessa valokenno ja ovi lähtee heti takaisin ylöspäin, jos tulee este väliin. Tuskin on kustannuskysymys, kun maksaa ehkä satkun - pari. Virheellistä suunnittelua...

Mulla taas tuli juuri tuollainen valokennollinen puomi päähän. On niitä senkin jälkeen yritetty uudelleen suunnata, mutta huonolla menestyksellä.

sbanc sanoi:
Mulla tuli Keilarannan toimistorakennuksen puomi pään kautta olkapäähän (en kaatunut, mutta niskassa tuntu). Tunnistimet eivät havaitse moottoripyörää, koska puomi laskeutunut tämänkin jälkeen selkäni ja takalaukun väliin kun odottaa sisempien liukuovien avautumista. Olkaa varovaisia näiden kanssa!

Itsellä tuli kertaalleen samassa paikassa puomikosketus hartioihin, ei onneksi tullut mitään vahinkoa. Sen jälkeen olen pärrän halliin ajaessa kiertänyt puomin. Yleensäkin tulee mopolla kierrettyä puomit jos vain mahdollista. Huomattavasti turvallisempaa kuin kokeilla onneaan tunnistimien kanssa.

Ymmärrän kyllä, että näiden maksuttomien parkkihallien ovien/puomien on hyvä avautua vauhdikkaasti, mutta kenenköhän idea se oli, että niiden pitää myös sulkeutua vauhdilla....?

villho sanoi:
Ymmärrän kyllä, että näiden maksuttomien parkkihallien ovien/puomien on hyvä avautua vauhdikkaasti, mutta kenenköhän idea se oli, että niiden pitää myös sulkeutua vauhdilla....?

Talvella kiinteistön lämmitysmaksujen maksajan?

villho sanoi:

Helpompi/halvempi rakentaa, niin et ovi/puomi avautuu ja sulkeutuu samalla vauhdilla!
Sähkömoottori, mikä tämän hoitaa, pyörii samalla nopeudella molempiin suuntiin!

Kauppias on aivan oikein päätellyt, että tuossa vaiheessa on asiakkaalta jo rahat saatu.
Kyllä tuo on sen luokan giljotiini, että tullee todennäköisesti kuntoon aika nopeasti jos asiasta mainitsee.

Mulla kävi perjantaina samaisten ovien kanssa niin että olin juuri ajamassa ulos kun ovi paikahti kiinni edessäni. Jouduin pistämään etusen lukkoon jolloin liukkaalla pinnalla rengas lipsahti ja pyörä lähti kaatumaan. Sain pyörän pidettyä pystyssä mutta oikean käsi revähti aika pahasti. Ranne ei kestä rotaatiota ollenkaan ja hartia/lapaluu on tulessa jatkuvasti. Onneksi ei ollut murtumia eikä repeytymiä mutta sen verran kipiää teki että jouduin perumaan lauantaille suunnitellun rautaperseajon joka mua vähän kyrpii. Ja totuuden nimissä taitaapi olla ajot ajettu hetkeks muutenkin kun ei tuo käsi taivu kaasulle mitenkäänpäin tällähetkellä ja tarvii tuen ettei särje jatkuvasti.

WDW sanoi:
Mulla kävi perjantaina samaisten ovien kanssa niin että olin juuri ajamassa ulos kun ovi paikahti kiinni edessäni. Jouduin pistämään etusen lukkoon jolloin liukkaalla pinnalla rengas lipsahti ja pyörä lähti kaatumaan. Sain pyörän pidettyä pystyssä mutta oikean käsi revähti aika pahasti. Ranne ei kestä rotaatiota ollenkaan ja hartia/lapaluu on tulessa jatkuvasti. Onneksi ei ollut murtumia eikä repeytymiä mutta sen verran kipiää teki että jouduin perumaan lauantaille suunnitellun rautaperseajon joka mua vähän kyrpii. Ja totuuden nimissä taitaapi olla ajot ajettu hetkeks muutenkin kun ei tuo käsi taivu kaasulle mitenkäänpäin tällähetkellä ja tarvii tuen ettei särje jatkuvasti.

Mene ihmeessä lääkäriin liikennevakuutuksen piikkiin.
Tee vahinkoilmoitus omaan liikennevakuutusyhtiöösi.
Kieltäydy ottamasta vahinkovastuuta tapahtuman osalta mitenkään itsellesi tai yhtiöllesi ja vaadi yhtiötäsi regressoimaan kaikki tapahtuman kulut Verkkokaupan kiinteistöyhtiöltä.
Luulisi jo jonkun heräävän kiinteistöyhtiössäkin.

tonttuj sanoi:
Mene ihmeessä lääkäriin liikennevakuutuksen piikkiin.
Tee vahinkoilmoitus omaan liikennevakuutusyhtiöösi.
Kieltäydy ottamasta vahinkovastuuta tapahtuman osalta mitenkään itsellesi tai yhtiöllesi ja vaadi yhtiötäsi regressoimaan kaikki tapahtuman kulut Verkkokaupan kiinteistöyhtiöltä.
Luulisi jo jonkun heräävän kiinteistöyhtiössäkin.

Ja kannatta toki muistaa hakea korvaukset laskeneista bonuksista, niiden laskua voi kuitenkaan kiertää kun omasta vakuutukseta otetaan. Bonusten lasku on tietty huomattava verrattuna siihen lääkärin tarkastusmaksuun verrattuna.

Kiinteistöyhtiö on vastuussa. Ei Verkkis.
Vahingonkorvauslain nojalla ne maksaa viulut liikennevakuutusyhtiölle ja bonusmenetyksiä ei tule.

Viime kerralla, kun oli asiaa verkkokauppaan, en enää ottanut tämän takia riskiä ovien kanssa, vaan ajoin suosiolla toisaalle.

Mä olen aina jättänyt mopon siihen ihan Verkkiksen pääoven eteen pihalle kun siitä on löytynyt aina tilaa. Tämän ketjun luettuani en edes viitsi lähteä yrittämään sinne pahamaineiseen parkkihalliin. :)

Back