Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Bolt sanoi:Sipoossa Hindsbyntiellä oli Traktori pellolla ja maajussi putsasi omia jälkiään tieltä. Siis potki niitä olkia tai mitä ne on sinne ojan puolelle. Hieno ele mun mielestä. Ei ne kaikki terroristeja ole. Tekevät meille ruokaa.

jakari59 sanoi:Olin ajelulla Hämeessä ja en lähtiessäni ajatellut koko viljanpuintiaikaa, kunnes satuin ajamaan kiinni yhden leikkuupuimurin. Ajettuani kapeaa asfaltoitua hyväkuntoista maantietä pitkin jonkin matkaa leikkurin perässä, kuski
antoi merkin vilkulla, että mene ohi. Ohitettuani puimurin pyörä sopi juuri ja juuri asfalttia pitkin ohi leikkurin terien. Morjestelin vielä kuskille huomaavaisuudesta.
Siinä samassa välähti, että jos tulisin toisesta suunnasta vaikka rajoituksen mukaan jyrkässä mutkassa ns. limiitillä,
niin minut saisi kerätä sieltä leikkurin teristä, tai hyvällä säkällä ehtisinkö ajaa ulos tieltä syvään ojaan? Autolla siitä ei mahdu millään, ellei leikkurikuski tee jotain poikkeuksellista, tai edes ehtisiko? Vauhti hiljenikin entisestään sellaiseksi, että tiukimmankin mutkan takaa ilmestyvän leikkurin pystyisin väistämään vaikka ojaan. Terveyssyistä. Enkä ota kantaa, että saako moisilla vehkeillä tiellä edes ajaa.

Ossinmopo sanoi:Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257
Tienpitoon tai maatalouteen käytettäviin työkoneisiin, työvälineisiin ja hinattaviin laitteisiin ei sovelleta 24 eikä 25 §:n päämittoja koskevia säännöksiä. Niitä saa kuitenkin kuljettaa yli 4,00 metriä leveänä vain, jos tielaitteet eivät rajoita liikkumista. Työkone tai laite ei myöskään saa ilmeisesti vaarantaa muuta liikennettä, ja kaikki kohtuudella vaadittavat toimenpiteet ylileveyden poistamiseksi on suoritettava. (19.12.2002/1243)

Sami@Vespa sanoi:^ Miten mä arvasinkin, että tähän joku heittää tämän.![]()
No se näkyvä tien osuus voi olla vaikka kilometrin ja se ei silti riitä, jos se hirvi sieltä ryteiköstä tulee - mitään ei silti ehdi tehdä.
Ossinmopo sanoi:Silloin kun minä kävin autokoulussa siellä opetettiin etä ajoneuvo tule pystyä pysäyttämään näkyvissä olevalla tien osalla. Eli ei pimeään mutkaan satalasissa jos et ehdi pysäyttämään ajoissa. Voihan siellä olla vaikka toinen motoristi kaatuneena maassa tai hirvi tai mitä tahansa.
Ossinmopo sanoi:Silloin kun minä kävin autokoulussa siellä opetettiin etä ajoneuvo tule pystyä pysäyttämään näkyvissä olevalla tien osalla. Eli ei pimeään mutkaan satalasissa jos et ehdi pysäyttämään ajoissa. Voihan siellä olla vaikka toinen motoristi kaatuneena maassa tai hirvi tai mitä tahansa.

Diesel sanoi:Maaseudulla traktori tiellä ja vähän kuraa on osa normaalia elämää, ollut siitä lähtien kuin hevosrattaat keksittiin. Surullista kun osa ei tätä ymmärrä, vaan maaseudun pitäisi olla ao henkilöiden leikkikenttä jossa pitäisi saada huoletta vetää polvimaassa sokeaan mutkaan.
...
Työpaikallani lukee seinällä isolla " Maalaisjärki on nykyään niin harvinaista, että se tulisi luokitella superkyvyksi"
Diesel sanoi:Ja jos kerran maajussit on vain tukien perässä helppoa rahaa tahkoavia juntteja niin sen kuin vaan perustamaan oma tila ja hilloa tulee kuin roskaa ja helpolla. Tänne vain tarinaa siitä miten helppoa todellisuus on![]()
ts18056 sanoi:Milläs tuon teet? Taitaa paikallinen MTK käyttää etuosto-oikeuttaan joka kerta, kun (liki) elinkykyisen tilan maat tulee myyntiin. Stadilaisen tyydyttävä puolen hehtaarin mökkitonttiin, sillä ei viljely onnistu kuin pirtissä, ja ainoat tukiaiset on lapsilisät.![]()
. Tosin ei ollut kehäkolmosen sisäpuolelta mutta kuitenkin Seinäjoen lähistöltä